Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Klopt, deze heb ik voor een weekje. Het is een soort moderne Mercedes SL R129, alleen heet deze geen Mercedes maar Lexus. De LC 500, om precies te zijn.

Snipe zei:
Klopt, deze heb ik voor een weekje. Het is een soort moderne Mercedes SL R129, alleen heet deze geen Mercedes maar Lexus. De LC 500, om precies te zijn.

Leuke auto, en je hebt er wel de juiste week voor uitgekozen :cool:

Echt druk was het niet op Techno Classica, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik er op woensdag (de previewdag) was. Er waren ook wel wat standhouders afwezig, want waar normaal gesproken de hallen vol zijn tot het laatste hoekje, waren er nu wel echt open plekken en zelfs een hal waarvan een deel met schermen was afgezet. Maar niettemin: mooie auto's gezien, een bratwurst gegeten en een leuk dagje de hort op geweest.

Vanaf wanneer is het balansas probleem met de 350 benzine blokken opgelost? Eigenlijk is de vraag, vanaf welk jaar is een ML als 350 'veilig' te kopen?

Rond 2008 zijn ze gemodificeerd.
Even de motoren nummers goed bestuderen.
https://www.mercedesmedic.com/check-my-mercedes-benz-for-balance-shaft-issue-by-vin-m272273/

Wat een geweldig wagenpark Snipe !

bofkontZ4 zei:
Vanaf wanneer is het balansas probleem met de 350 benzine blokken opgelost? Eigenlijk is de vraag, vanaf welk jaar is een ML als 350 'veilig' te kopen?

Is dit een "ik vraag het voor een vriend" vraag of gaat Bof aan de ML??? :eek:

Oeps excuses :)
Was idd een antwoord op SJ zijn vraag.
Nee beste mensen nog steeds de E85 Z4 in bezit, afgelopen week al diverse ritjes gemaakt weer, echt heerlijk met dat zonnige weer.
Vorige week heeft de wagen zijn jaarlijkse verse olie/filter gehad, al zat de oude er nog geen 6000km in.
Airco gevuld, verder geen bijzonderheden of gekkigheden. Vorig jaar groot onderhoud gehad bougies/banden/V snaren etc etc
Een ML hahaha moet er niet aan denken, wellicht nog wel eens een E89 Z4 in de juiste uitvoering mocht ik daar tegen aan lopen.

Zo wat plaatjes uit Berlijn. :)
IMG-20220326-105526021-HDR.jpg

IMG-20220326-110012938-HDR-edited.jpg

IMG-20220326-151932327-HDR-2.jpg

IMG-20220326-111320785-HDR.jpg

MB 300SL zei:
bofkontZ4 zei:
….wellicht nog wel eens een E89 Z4 in de juiste uitvoering mocht ik daar tegen aan lopen.

Ik meen mij te herinneren dat je de E89 niet zo mooi vond, inmiddels wel?

Klopt idd, en nog steeds vind ik de E85 echt stukken mooier om te zien.
Maar een E89 heeft duidelijk wat meer comfort en toch nog voldoende dynamiek wat het leuk maakt.
Ook het interieur is veel hoogwaardiger/mooier.
Moet je wel de juiste uitvoering hebben, zeg ook niet meteen dat ik eentje koop maar sta er wel voor open denk ik.

De E89 vind ik wat truttig, mist een beetje het stoere van de E85. De G29 vind ik erg fraai, die heeft dat stoere dan weer wel. Zal ook deels door de stoffen kap komen denk ik.

Ik zou met beide modellen goed kunnen leven, wel met een zescilinder er in. Dat is toch het leukst, zolang het nog kan. (y)

Uiteraard wel met een zes lijn! Al is de geblazen 28i ook wel erg fijn hoor.
Maar zolang het nog kan rijden we een 6 cilinder, het liefst de 3.0 maar een 2.5 is voor mij ook prima.
Ben niet zo'n ontzettende scheurneus meer.

Ik ben het wel met je eens MB 300SL, de E85 vind ik toch nog steeds veruit de mooiste om te zien.
Ach we gaan het zien, heb nog geen plannen of concreet iets op het oog.
Grote kans dat ik ook dit seizoen lekker de E85 blijf rijden, blijft een genot!
Juni sowieso ritje Ardennen/Eiffel aantal dagen weer.

Dionysus zei:
Ik kan me nog jouw gemaakte strapatsen herinneren in de ex-Thierry Henry BMW 850 op de gezellige dreven rondom de Amsterdam Arena…

Om nog jong en onbezonnen te zijn. Inmiddels getrouwd, vinex woning, grijze haren en een SJ junior op komst.

Mevr SJ houdt van SUVs, ivm bovenstaande rustig aan het kijken naar een vervanger voor de Civic. Zij vindt het niet nodig, ik denk dat het niet verkeerd is om wat meer ruimte (en veiligheid) te hebben. Afgelopen week een 2013 CR-V gereden, dat vond ze helemaal niks. Een 2008 X3 3.0i gereden, dat was veel beter maar was ze ook niet weg van. Binnenkort maar een RX450h en een ML350 proberen. Dus vandaar de vraag. Dank voor het antwoord, dat betekent dat de W166 eigenlijk altijd wel ‘safe’ is. Zijn überhaupt niet de meest onderhoudsvriendelijke auto’s volgens mij, maar ze hebben wel wat. Als het dan toch een SUV moet zijn.
Liefst koop ik een S204 ernaast maar een station veto’d ze meteen.

^^^ regel een proefrit voor een dag.. en ga samen met haar naar de baby speciaalzaak..;) en test wat met de 'grotere' babyspullen zoals de kinderwagen, een reisledikant, wat speelgoed..etc.. en dan ontdekken jullie vast dat de ruimte van zo'n station veel praktischer is dan de SUV. Denk alleen al aan de til-hoogte.

Snipe zei:
Echt druk was het niet op Techno Classica, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik er op woensdag (de previewdag) was.(..)Maar niettemin: mooie auto's gezien, een bratwurst gegeten en een leuk dagje de hort op geweest.

De patina 300SL's bij Kienle waren uitblinkers, begreep ik uit een draadje op een ander forum.

Ook wel een, opdoemend, effect van auto's niet berijden maar slechts bezitten voor de waarde.

(..) Niet rijden, dan gaat er niets stuk en worden er dus ook geen onderdelen meer voor gekocht. Ergo, de omzet van onderdelenhandelaren daalt en voor de fabrikanten van onderdelen valt er ook minder en minder te verdienen. Slechte zaak, vinden wij. De markt is gebaat bij omzet: omzet aan onderdelen, aan verzekeringen en deelname aan rally’s en events. Het lijkt allemaal leuk dat wat je hebt veel geld waard is geworden, maar wat heeft dat voor gevolgen voor de toekomst? (..)

https://www.citroen-forum.nl/nieuws/evenementen/technoclassica_essen_2022_op_koers_voor_de_toekomst

Het gevoel van de E38 en de E39 is voor mij bij de G31 en G12 wel weer hetzelfde. De E60 was toch een andere auto met een andere beleving. Wel blijft de uitvoering essentieel. Die G11 hierboven heeft geen mooie wielen en die chroomstrip in de voorbumper zou ik kunnen missen.

Ik vind de G30/G31 ook juist wel fraaie wagens. Net zoals dat ik ook de G20 type 3-serie gaaf vind om te zien.
bmw-m340i-2020-dynamisch-voorkant-1.jpg

bmw-m340i-2020-dynamisch-achterkant1.jpg

De opvolgers die zullen komen met de grote grillen weet ik het nog niet van. Vooral de laatste 2-serie F44 vind ik echt een mispeer, helemaal uit model getrokken naar mijn mening.

HarmenA zei:
De opvolgers die zullen komen met de grote grillen weet ik het nog niet van. Vooral de laatste 2-serie F44 vind ik echt een mispeer, helemaal uit model getrokken naar mijn mening.

Eens. De active tourer vind ik dan wel weer aardig gelukt. Echt een verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Ik heb laatst ook eens met de iX gereden. Leuke auto, maar het ontwerp spreekt me helemaal niet aan.

funf zei:
HarmenA zei:

Eens. De active tourer vind ik dan wel weer aardig gelukt. Echt een verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Ik heb laatst ook eens met de iX gereden. Leuke auto, maar het ontwerp spreekt me helemaal niet aan.

Ik houd mijn hart vast met betrekking tot het ontwerp van toekomstige BMW-modellen. In gedachten houd ik er soms rekening mee dat onze X5 weleens onze laatste BMW kan zijn voor een tijdje.
Één van de sterkte punten van BMW vond ik altijd de ontwerpen. Je kon in één opslag zien dat het een BMW was. Zelf in de tijd van Bangle zat er nog veel historisch besef. Wanneer ik nu een 4-serie coupe van de zijkant ziet, kan ik die niet direct herkennen als BMW. Kan zomaar ook een Mustang zijn. Of een Infinity, Lexus of Acura.

Ik vraag mij af of de nieuwe (i)7 en (i)5 wel de juiste proporties hebben zoals de sedans van BMW dat eigenlijk altijd gehad hebben. Ze lijken een stukje hoger te worden door de accupakketten in de bodem, wat in zekere mate voor een Polestar-2 effect kan zorgen.

Ook ben ik benieuwd hoe bij de i-versies de lange “motorruimte” wordt gevuld, zou daar nog extra bagageruimte komen?

Sowieso heel interessant dat BMW en Mercedes-Benz bij de grote sedans een totaal verschillende koers varen, benieuwd hoe dat straks uitpakt qua prestaties en qua verkoopaantallen.

Ja, eens. Toch wel heel leuk om te volgen, ook bij andere merken. Ik merk dat ik uit gemakzucht een beetje merktrouw geworden ben, maar er is echt wel weer het nodige te kiezen als je daar een beetje open voor staat.

Dat denk ik ook. De kaarten worden opnieuw geschud, en nog geen idee welk merk/model straks mijn voorkeur zal hebben. Wordt het een EV? Bij mij voorlopig nog niet, maar mocht het wel zover komen dan moet ik nog steeds wennen aan de EQE of EQS. Die Audi concepts (A6 en A6 Avant) zien er dan een stuk beter uit. Wordt het een benzine of hybride? Dan zullen de S of toekomstige E bij mij wel hoge ogen gooien, maar misschien vallen de nieuwe 5 en 7 straks ook wel in de smaak.

Toch wel een gaaf ding om te zien in het echt zo'n EQS. Wel heel erg 'glad', maar iets met stroomlijn en aerodynamica.
IMG-20220408-123611536-HDR-2.jpg

Ik kreeg gisteren de vraag wat ik van de ID.Buzz vond van iemand die weet dat ik geen Volkswagenfan ben. Ik vertelde hem dat dat best weleens mijn eerste VW kon zijn. Zo zie je maar hoe de markt door elkaar geschud is.

Maar is dat niet wat er eigenlijk elke 15-20 jaar wel gebeurt, dat de automarkt door elkaar wordt geschud? Hetzij door technologische ontwikkelingen, nieuwe spelers op de markt, economische zaken of gewoon simpelweg de 'drang' tot modernisering/ vernieuwing.

Toevallig vandaag bij MB World eens de EQS van dichtbij bekeken. Zoals 'ie er daar stond heus een imposant ding, alleen de bolle daklijn met korte kont is me een beetje te Prius. Hij stond tussen een 450SEL 6.9, 560SEC en een Gullwing- aan de ene kant geeft dat mooi het contrast en de vooruitgang weer, aan de andere kant wordt zo het gebrek aan emotie wel erg duidelijk benadrukt. Waar ik bij de andere 3 als een tiener met grote ogen omheen loop te kwijlen, is het bij de EQS meer van- "oke, auto."

Paar slechte foto's voor een indruk:
5MjcoBD.jpg

OBeaRVT.jpg

AVgjfT6.jpg

MW5bt9B.jpg

YM6Sv0v.jpg

3zKIKAm.jpg

4UNDuhA.jpg

cSgU2Mr.jpg

bY0xzQm.jpg

6057L4r.jpg

6TyNKI7.jpg

Een van mijn persoonlijke favorieten, CLK Black (1 van 25 RHD, en de ex van Clarkson):
oUFIJRm.jpg

P4N8szl.jpg

En de S op z'n nieuwe schoenen:
1VHRwCA.jpg

Heel gaaf! En zo'n 300SL Gullwing blijft natuurlijk een absolute schoonheid en zo'n CLK63 AMG BS een heerlijke bruut! :D

Gaaf hoor, de C126 in het bijzonder (nog te betalen als normale sterveling). MB World is in de UK neem ik aan? Wat voor schoenen heeft de 221 gekregen?

Helemaal voor joker heb ik de winterbanden er dit jaar niet onder laten zetten getuige een beetje sneeuw een dikke week geleden...

AjLI96m.jpg

MB 300SL zei:
Dat denk ik ook. De kaarten worden opnieuw geschud, en nog geen idee welk merk/model straks mijn voorkeur zal hebben. Wordt het een EV? Bij mij voorlopig nog niet, maar mocht het wel zover komen dan moet ik nog steeds wennen aan de EQE of EQS. Die Audi concepts (A6 en A6 Avant) zien er dan een stuk beter uit. Wordt het een benzine of hybride? Dan zullen de S of toekomstige E bij mij wel hoge ogen gooien, maar misschien vallen de nieuwe 5 en 7 straks ook wel in de smaak.

Voorlopig ben ik wel tevreden met hybride. Volledig elektrisch ga ik voorlopig niet doen. Ook niet als tweede auto. De Mini ruimt nu het veld voor een hybride X3. Ja, een SUV. Ook al weer zo’n stap. Eigenlijk niet echt mijn auto, maar toch wel heel handig met groter wordende kids.

Prachtig TYN, smullen daar zo te zien!
Aan de ene kant wordt dan duidelijk hoe enorm groot de veranderingen zijn in pakweg 60 jaar tijd (waarbij er natuurlijk ook enorm veel verbeterd is), aan de andere kant vraag ik mij ten zeerste af of mensen over een jaar of 50 in een museum ook zo likkebaardend naar een EQS staan te kijken.

funf zei:
De Mini ruimt nu het veld voor een hybride X3. Ja, een SUV. Ook al weer zo’n stap. Eigenlijk niet echt mijn auto, maar toch wel heel handig met groter wordende kids.

Lekker wagenpark funf, niks mis mee!

Bij dat MB World was ik laatst ook even. Het was een bliksembezoekje, want ik was met een ander automerk op pad, maar toch mooi om even te zien!

Iets eerder op de pagina kwamen er allerhande BMW's voorbij. Nu reed ik laatst ook weer eens een weekje in een nieuwe BMW, een i4. In dit geval was het een M50, maar zelf zou ik het denk ik bij een eDrive40 houden. Het reed fantastisch, leuker om te rijden eigenlijk dan een EQS. Het enige bezwaar dat ik tegen de i4 heb, is dat ik 'm niet echt mooi vind. Gelukkig maar, anders zou ik nu onrustig worden van een elektrische wagen.

Snipe zei:
Het reed fantastisch, leuker om te rijden eigenlijk dan een EQS. Het enige bezwaar dat ik tegen de i4 heb, is dat ik 'm niet echt mooi vind. Gelukkig maar, anders zou ik nu onrustig worden van een elektrische wagen.

En wie had dat ooit gedacht?:D

Nou is mijn echte ervaring beperkt tot een Kona 64kwh en een week Tesla M3 long range, maar ik kan (nog) maar niet wennen aan die steriele, gevoelloze, zielloze rijbeleving. De Tesla viel me wat dat betreft nog et meest tegen, daar had ik ook hoge verwachtingen van, maar ik vond et helemaal niks. Ben ik de enige die dat heeft, of rijden de elektrische Mercs en BMW's beter? Ik heb in best wel wat EV's gereden, (proefritjes) waarbij die van VAG me nog het minst slecht bevielen. En de meest recente Zoë (hebben we op de zaak) bevalt ook prima, maar daar verwacht je ook niet zoveel van. XC40 EV daarentegen zou ik gratis nog niet in willen rijden. Mercedes en BMW heb ik dus niet gereden nog in EV, maar alle anderen zijn zo steriel en kunstmatig als de pest, naar mijn bescheiden mening.

Maar goed, et zal wel moeten wennen en het is ook een generatie dingetje. Mijn zoon is heel blij dat er een Taycan in Gran Turismo 7 zit. o_O

Veel elektrische auto's rijden afstandelijk en gevoelloos, maar dat geldt ook voor veel auto's met verbrandingsmotor. Als ik denk aan een stukkie lekker sturen, denk ik niet direct aan een e-Niro, om eens wat te zeggen. Maar komt dat omdat 'ie elektrisch is, of omdat een Aziatische SUV gewoon niet helemaal de geëigende auto is hiervoor?

Dat gezegd hebbend, zou ik aan een Taycan best kunnen wennen. De i4 reed goed, maar ik denk wel dat je de eDrive 40 moet hebben en niet de M50 (zie ook de test van Autoblog vandaag bijvoorbeeld). Een i3 rijdt ook gewoon goed, die heeft natuurlijk veel voordeel van zijn lage gewicht. En zelf vond ik een Model 3 wél erg lollig om te rijden, maar daar moet ik misschien bij aantekenen dat ik er eigenlijk alleen mee ben wezen ijsdriften. Maar: je kan er plezier mee hebben en hij heeft best een lekker gevoel in het stuur, als liefhebber kan je daar alleen maar blij mee zijn.

Of het een generatieding is, weet ik verder niet. Ik zou best een elektrische auto willen voor de dagelijkse domme ritjes, en dan nog iets leuks ernaast.

Snipe zei:
En zelf vond ik een Model 3 wél erg lollig om te rijden, maar daar moet ik misschien bij aantekenen dat ik er eigenlijk alleen mee ben wezen ijsdriften. Maar: je kan er plezier mee hebben en hij heeft best een lekker gevoel in het stuur, als liefhebber kan je daar alleen maar blij mee zijn.

Nou ben ik niet de expert, qua sportief sturen enzo, verre van. Maar die Model 3 stuurt toch vooral kunstmatig loodzwaar? Je kan em wel prima mikken, als je sportief gaat rijden, maar ik vond het allemaal nogal geforceerd aandoen. "Het rijdt als een kart" lees ik dan. Ik heb heel wat uren op een Birel doorgebracht op Pottendijk in Emmen, maar ik kan de gelijkenis niet echt vinden. Et ding is vooral heel zwaar, net als de meeste EV's. Maar ik ben niet zo'n sportieve autorijder qua bochtjes dus, wel rijd ik best veel in Duitsland op hoge snelheid, dat zou, los van de actieradius, een EV dan wel goed moeten kunnen. Maar ook daar viel de Tesla me echt tegen, die rijdt echt niet lekker boven de 150 km/u. Wordt heel licht in de neus, erg onrustig.

Taycan lijkt me ook wel wat, maar dat is wat overdreven voor een ploeterende MKB-er. :)

Terug
Bovenaan