Topic voor alle oude bestelwagens en busjes

De Intrall Lublin is gebaseerd op de Fiat/Peugeot/Citroén bestellers:
_T9395.jpg

norm_1_Lublin3_Mi_Van-Kombi_SWB_2005_Ru.jpg

Hoe kan ik mijn busje zo fout mogelijk maken??

:p:LOL::LOL: Inclusief foute Alpine stickers (die je tegenwoordig niet meer ziet)

Hij lijkt wel wat, maar ik heb toch m'n twijfels. De Lublin heeft zo te zien achterwielaandrijving, maar de Ducato juist niet.

VW Westfalia's blijven leuk. Op één of andere manier vind ik hierbij de T2 leuker dan de T1. Bij normale bussen is dat net andersom.
Ik krijg hier toch direct een soort wereld-trektocht idee bij. :D

greeengoddess.jpg

a%20fred%2014%20freds%20camper.JPG

Edit: plaatjes deden het niet.

Gilletti schreef:

VW Westfalia's blijven leuk. Op één of andere manier vind ik hierbij de T2 leuker dan de T1. Bij normale bussen is dat net andersom.
Ik krijg hier toch direct een soort wereld-trektocht idee bij.

Ik zie niks mag de foto niet bekijken.................:cry:

929V6 schreef:

Zo te zien staan de Lublins als model toch op zichzelf.

Nog wat leuke kleine bestellers:

Morris Mini Van

Austin A35 Van

Ford Anglia 250 Van (let op de vorm onder aan het portier, die voorkomt dat het geopende portier de stoeprand raakt)

Austin-Morris Van (idd afgeleid van de Marina)

Fiat Fiorino

Peugeot 205 XA

Bedford HA (afgeleid van Vauxhall Viva)

Bedford Chevanne (afgeleid van Vauxhall Chevette)

Die Fiat Fiorino werd ook gebruikt in de film De Lift van 1983 ook in het wit en daarop stond DETA liften was eigelijk een Fiat 127 maar dan in een bestelvorm tegenwoordig zie je die nooit meer

Mijn pa heeft voor zijn bedrijf nog een Fiorino gehad.
Het was een blauwe, gebaseerd op het het laatste type 127.

Zoeen als deze dus:
Fiorino.jpg

Huub Stapel reed in de lift idd met een soortgelijke, maar dan met de oude 127-neus.

Ik kan me "De lift" nog wel herinneren en ook de Fiorino. Bedoelde je de uitvoering met deze oude neus, Gilletti?

fiat127.jpg

Laten we de Seat Terra niet vergeten toendertijd had je hem voor nog geen 12.000 gld naar ik meen...

e87seatterrawf5.jpg

Heb zelf wat film beelden op geslagen van die film (wist niet dat dat kon even uitgeprobeerd) wat beelden uit de Lift van 1983

opnemengh3.jpg

opnemen1ti1.jpg

opnemen2sh7.jpg

opnemen3ue7.jpg

opnemen4br5.jpg

opnemen5uy1.jpg

opnemen6bv5.jpg

opnemen7el1.jpg

opnemen9be6.jpg

opnemen8th8.jpg

opnemen10gi5.jpg

opnemen11bt4.jpg

opnemen12ai3.jpg

opnemen13cg6.jpg

opnemen14nq6.jpg

Misschien wel leuk voor sommigen :)

Dat sponsoren zou best kunnen, maar een Fiat als politieauto was toen geen vreemde verschijning. Vooral de 127 heeft erg veel met blauw zwaailicht rondgereden.

Jeetje hadden ze nu die fiatjes maar bij de politie,dan hadden we niet veel zorgen.
Houden ons toch niet bij:):)

Hé VW Golf 1974,
Leuk gedaan met die foto's van zo'n oude Fiat 127 Fiorino uit de film De Lift. Ik ben zelf op zoek naar zo'n ouderwets model. Zou jij weten hoe ik dat voor elkaar krijg? Op Internet heb ik niets kunnen vinden.
Groet,
Igor

Dit weekend gezien in Napels: Leuk oud Fiat-busje, duidelijk nog steeds in dagelijks intensief gebruik.

dscn77996ic.jpg

ototaal schreef:

Uit Zuid-Amerika (Brazilië), de Agrale Furgovan.

Dat lijkt wel zo'n camper-opbouw zoals van Hymer, op basis van een Ducato. Alleen is het nu geen camper geworden, maar een verzameling van dun plaatstaal en uitwendige scharnieren. Ik ben benieuwd naar de crashtests...

In dit topic mag deze klassieker natuurlijk niet ontbreken:

XJkIfT6UOE3QkmT0gYQz1w==.jpg

(veel forummers vroegen zich al af waar ie bleef)

Ey zo'n vanette zie ik in de buurt soms als 'camper' uitvoering. Is erg goed onderhouden en t'is er eentje met 4 wielaandrijving :D

Ziet er ongeveer zo uit:

vanette.png

(y)

_1031114_pat_300_bbc.jpg

Welliswaar geen echte, maar wel een oud busje. En een van de postbode, die met zijn poes de kost verdient!

Igor schreef:

Hé VW Golf 1974,
Leuk gedaan met die foto's van zo'n oude Fiat 127 Fiorino uit de film De Lift. Ik ben zelf op zoek naar zo'n ouderwets model. Zou jij weten hoe ik dat voor elkaar krijg? Op Internet heb ik niets kunnen vinden.
Groet,
Igor

Welke model bedoel precies de Fiat Fiorino zelf? Van welk bouwjaar ongeveer? Ik ben bang dat daar weinig is over te vinden , zijn allemaal gesloopt de meesten bedrijfsauto's zijn gesloopt. Ze roesten sneller dan een gewone personenauto's.

Fiorino's zijn idd behoorlijk schaars. Als het niet perse een Fiorino moet zijn, is wellicht een R4 F6 of een Talbot 1100 een optie. Die worden iets vaker aangeboden. Meestal zijn dat voormalige rolstoelvoertuigen, daar is men om begrijpelijke redenen iets zuiniger op.

Toevallig heb ik van zo'n Fiorino op een beeldbanksite ook zo'n rolstoeluitvoering gespot, maar of je daar nou mee gezien wilt worden...:
fiatfiorinorolstoel19817jm.jpg

Als je perse een Fiorino wilt, kun je die denk ik het beste in Zuid-Italie gaan zoeken, daar kun je ze nog wel vinden in een redelijke staat.

Hé VW Golf 1974/929V6/300ZX Z31!

Bedankt dat jullie even met mij meedenken. Ik zoek speciaal het eerste of tweede model, de Fiat 127 Fiorino, gebouwd van 1977 tot en met 1982 dacht ik. Een Renault of een Talbot is het net niet. Wel leuk zo'n Fiorino rolstoeluitvoering, maar inderdaad wel een raar gezicht met die zijramen. Het wordt meteen een ander model.
Ik ben bang dat de eerste Fiorino-modellen zijn uitgestorven, want ik vind werkelijk helemaal niets op Internet, zelfs geen foto'tje. Zoeken in Zuid-Italië is misschien wel een goed idee, maar moet je daar dan heengaan of zijn er Zuiditaliaanse sites die die oude Fiorino's aanbieden. Wat lijkt jullie het meest effectief als je zo'n Fiorino 127 wil scoren?

Een van die blauwe Busjes van de lift was een Datsun , De naam Nissan was er toen nog maar net

wij hebben ook ooit een mooie oude bestelbus gehad tot voor een jaar geleden. Is verkocht aan liefhebber. Het ging om een Mercedes 310 Ex ambulance van het leger. In geel. gewedig campertje!
Bouwjaar: 1985
4g61kxg.jpg

Terug
Bovenaan