Toyota Aygo X (facelift @ pag. 2)

MCW 41

Petrolhead
toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

toyota-aygo-x-2022.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/545612/2022-toyota-aygo-x-specs-photos/

Laatst bewerkt:
Ziet er veel volwassener uit, ook qua kwaliteitsbeleving zo te zien, niet heel veel duurder geworden ook gegeven de uitgebreide standaarduitrusting en reeks veiligheidssystemen. Jmmr dat er geen hybrid versie komt vooralsnog want zou de Aygo veel te duur maken, maar wel stuk zuiniger.

Leuk model! Bijzondere two-tone ook.
Ben benieuwd naar de prijzen, ik gok dat ie start bij een krappe 17k voor een uitvoering met ongeblazen blokje, cruise control en airco.

Barri zei:
Ben benieuwd naar de prijzen, ik gok dat ie start bij een krappe 17k voor een uitvoering met ongeblazen blokje, cruise control en airco.

In de aanloop naar de marktintroductie van de Aygo X maakt Toyota meer details over de nieuweling bekend. De minimaal 15.995 euro kostende auto gaat begin 2022 in Tsjechië in productie en zal in het voorjaar bij de dealer verschijnen.

Ik ben benieuwd hoe de auto eruit ziet zonder die optionele zwarte C-stijl e.d. Mét staat namelijk erg goed. Sowieso erg geslaagde auto. Stoer maar toch speels. Interieurs van Toyota zijn niet zo mijn ding maar lelijk is het niet.

CD9LOP zei:
Barri zei:

In de aanloop naar de marktintroductie van de Aygo X maakt Toyota meer details over de nieuweling bekend. De minimaal 15.995 euro kostende auto gaat begin 2022 in Tsjechië in productie en zal in het voorjaar bij de dealer verschijnen.
Waar las je dat?
Valt me nog wel mee dan, die prijs.

Two-tone optioneel? Zonder two-tone is ie net iets mooier denk ik.
Ben wel benieuwd naar de kleur op het kentekenbewijs bij zo'n two-tone :)

Barri zei:
CD9LOP zei:
Barri zei:

Waar las je dat?
Valt me nog wel mee dan, die prijs.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-aygo-x-nieuwe-aygo-zoekt-het-hogerop/

verrassend hè? :)

Ik zag alleen een item met een video en geen nieuwsbericht... :) En die videoberichten kijk ik niet dus open ik niet. Blijken ze 'm nu gecombineerd te hebben.

Maar pfoh, 3,7 meter en 17 inch wielen. Ik mis die eerste generatie Aygo/C1/107 wel.

Ga er maar van uit dat fullspec versie zoals bovenstaand de 20k overgaat. Desalniettemin een leuk wagentje.

CD9LOP zei:
Ziet er veel volwassener uit, ook qua kwaliteitsbeleving zo te zien, niet heel veel duurder geworden ook gegeven de uitgebreide standaarduitrusting en reeks veiligheidssystemen. Jmmr dat er geen hybrid versie komt vooralsnog want zou de Aygo veel te duur maken, maar wel stuk zuiniger.

Kwaliteit lijkt me eerder op het niveau van de huidige, ik zie niet waar hij hoogwaardiger zou zijn.
Vooral ruimer.
Minder geslaagd:
toyota-aygo-x-2022.jpg

Ook opmerkelijk:
de huidige Aygo draagt een kruis in zijn front, dat verschuift nu naar de nam van de wagen, dat heeft geen enkel merk Toyota voorgedaan ;)

Huidige:
m1myorkb7h6g.jpg

f2g7ZVd.jpg

qeb3dRK.jpg

Hoewel speels oogt nieuwe interieur wel volwassener. Materialen zijn nog steeds hard natuurlijk, zichtbare carrosseriepanelen interieur (net als bij de huidige) etc. Het ene plastic is alleen niet het andere plastic. Knoppen e.d is niet meer zo playmobiel. ps: ruimer? Zie vide;, bagageruimte wel maar achterin nog steeds krap. Geen schande natuurlijk want een A-segment auto is geen familieauto.

Interessante nieuwkomer! Mooi dat Toyota wel investeert in een nieuwe stadsauto, in tegenstelling tot zoveel concurrenten. De auto ziet er leuk uit, maar ook erg grof. De Aygo heeft wat meer een crossover-uitstraling, dat is vanuit commercieel oogpunt natuurlijk geen verkeerde keuze. Het platform is volwassen voor het type auto, dus moeten er wel elders kosten zijn bespaard om de auto toch voordelig aan te bieden. De afwerking is nog steeds simpeler dan bij een Hyundai i10, Kia Picanto of Suzuki Ignis: de Aygo heeft zichtbaar plaatstaal aan de binnenkant, krasgevoelig metaal aan de achterkant van de achterbank en klapramen achter. Vermoedelijk is de auto ook minder ruim dan genoemde modellen. Ik vermoed dat er op het gebied van veiligheid (traditioneel een sterk punt bij Toyota: veel actieve veiligheidsvoorzieningen zijn vaak standaard) en rij-eigenschappen wel grote stappen zijn gemaakt.

CD9LOP zei:
Jmmr dat er geen hybrid versie komt vooralsnog want zou de Aygo veel te duur maken, maar wel stuk zuiniger.

Je hebt ons jarenlang Toyota EV's met solid-state accu's en Aygo hybrides beloofd. Teleurstelling stapelt zich op teleurstelling.

Dat vergelijk van het dashboard vind ik wel interessant: ik weet niet of het bewust is, maar je ziet duidelijk dat de fotopositie lager is. Zit je ook echt lager? Past wel in de trend: steeds lager zitten, of een hogere taillelijn en dashboard. Behalve de Model 3 heeft ongeveer elk model dat. Stap maar eens in een Golf 4, dat voelt dan erg 'bloot'.

Wat is er overigens mis aan delen in carrosseriekleur in het interieur? Ik vind dat leuk. Zou men bij meer auto's moeten doen!

Rutger DC zei:
Interessante nieuwkomer! Mooi dat Toyota wel investeert in een nieuwe stadsauto, in tegenstelling tot zoveel concurrenten. De auto ziet er leuk uit, maar ook erg grof. De Aygo heeft wat meer een crossover-uitstraling, dat is vanuit commercieel oogpunt natuurlijk geen verkeerde keuze. Het platform is volwassen voor het type auto, dus moeten er wel elders kosten zijn bespaard om de auto toch voordelig aan te bieden. De afwerking is nog steeds simpeler dan bij een Hyundai i10, Kia Picanto of Suzuki Ignis: de Aygo heeft zichtbaar plaatstaal aan de binnenkant, krasgevoelig metaal aan de achterkant van de achterbank en klapramen achter. Vermoedelijk is de auto ook minder ruim dan genoemde modellen. Ik vermoed dat er op het gebied van veiligheid (traditioneel een sterk punt bij Toyota: veel actieve veiligheidsvoorzieningen zijn vaak standaard) en rij-eigenschappen wel grote stappen zijn gemaakt.

CD9LOP zei:
Jmmr dat er geen hybrid versie komt vooralsnog want zou de Aygo veel te duur maken, maar wel stuk zuiniger.

Je hebt ons jarenlang Toyota EV's met solid-state accu's en Aygo hybrides beloofd. Teleurstelling stapelt zich op teleurstelling.

De solid state rijdt al, in Japan als prototype, dat weet je ook heel goed. Deze Aygo kan makkelijk nog worden uitgebreid met een hybrid als markt dit vraagt. De betaalbare EV van Toyota komt pas na 2025 met solid state. De Bz1 wordt vlgd jaar voorgesteld en 2023 in verkoop. Kwartaalwinst Toyota, record. Grootste merk in USA, waarom teleurgesteld? Had het leuker gevonden als de Aygo ook als hybrid leverbaar zou zijn vanaf start maar de prijs zou te hoog uitvallen.

Onbedekt staal kan best leuk zijn, vind dat op het dashboard van een Up of zo best leuk. De achterportieren van de Aygo hebben wat mij betreft een hoog crisisgehalte, door de combinatie van de vaste hoofdsteunen voorin, amorfe achterbanken en heel goedkoop ogende stoelbekleding (zie video van AutoWeek op 4:15).

Ik twijfel er overigens niet aan dat de nieuwe Aygo een groot succes gaat worden.

MCW 84 zei:
maar je ziet duidelijk dat de fotopositie lager is. Zit je ook echt lager?

Bekijk de video nou gewoon :) Je zit juist iets hoger in de Aygo X

Maar zou dat niet zijn omdat hij veel hoger op de poten staat, terwijl de zitpositie ten opzichte van de dorpels toch iets lager is (voor zover je dat al niet kunt verstellen)?

Leuke auto overigens, wel jammer dat de zwarte C-stijlen niet standaard zijn. Dat zou hem echt karakteristiek hebben gemaakt.

Ik ben trouwens benieuwd of er, nu het platform min of meer wordt gedeeld met de Yaris, nu eindelijk gewoon een trekhaak onder kan.

Leuk bakkie maar die driepitter is nu al niet voor uit te branden, laat staan met cvt. Hopelijk komt er nog een GR met turbo.

Interessante nieuwkomer! Wel jammer dat er niet iets meer details van de concept zijn behouden, zoals de doorlopende achterlichten of de dakrails.

Mooi ontwerp en duidelijk volwassener geworden. Wel een beetje ondergemotoriseerd met 72PK (maak daar eens snel 80 van). Front doet me sterk denken aan de IQ. Ik denk dat dit opnieuw een verkoopknaller gaat worden, al blijft de Picanto ook een ijzersterke concurrent.

Eerst nog 4 jaar te gaan met onze huidige Aygo. Wel fijn dat het ongemak van de net te kleine bagageruimte verholpen is.

Mooi ja, groter, luxer, duurder, of het daarmee net zo'n succes is als de huidige is toch afwachten.

Hele leuke auto en zeer nodig dat er nog nieuwe zuinige a-segmenters op de markt worden gebracht.

Ik hoop eigenlijk dat er nog een 1,5 hybrid variant komt. Lijkt me verder best een leuk ding.

Voor mijn vriendin ideaal in ieder geval alleen vrees ik dat die te zwaar is voor het vermogen wat die nu heeft.

Het kán dus wél saai, zoals die Pure is uitgevoerd. Voor veel mensen fijn om te weten.

Prijzen Toyota Aygo X
Play € 17.595
First € 18.995
Envy € 20.795
Limited € 22.595
CVT +€ 1.700
Basis € 15.995

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-aygo-x-de-complete-prijslijst/

Bij de Picanto / i10 heb je meer uitvoeringen, zo te zien. Maar ook daar is het prijsniveau zo tussen de 15 en ruim 20 mille. Al heb je dán wel een top versie met 100 pk. :LOL:

i10 van de huidige generatie smoelt mij wel goed eigenlijk. Reed er van de week achter één aan, vandaar.

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-14.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-12.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-15.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-13.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-16.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-7.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-5.jpg

Toyota%20Aygo%20X%202022%20-6.jpg

Rij-impressies (pre productiemodel):
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-aygo-x-nieuwe-aygo-zoekt-het-hogerop/
https://www.ad.nl/auto/de-x-factor-zo-rijdt-de-opvolger-van-de-populaire-toyota-aygo~a6aa8938/
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2022/februari/eerste-rij-indruk-toyota-aygo-x
https://www.autogids.be/autotests/korte-tests/toyota-aygo-x-2022.html
https://magazine.autotrends.be/nl/nieuws/autotests/Test-Toyota-Aygo-X--terug-20-jaar-oud

Erg leuke A segmenter maar achterportier ontwerpmisser, kan slechts onder te kleine hoek open en dan zeer beperkte toegang en ruimte, jmmr en onbegrijpelijk. Hoe het wel kan zie Picanto en Ignis.

https://www.youtube.com/watch?v=3cT_qwoMMl0

Ik heb dit zelden met een A-segmenter maar ik word hier wel hebberig van. Eindelijk weer een geslaagde Toyota

Nu ook de Nederlandse configurator:

IFx67pi.png

q6LsGTb.png

r1olA9b.png

MAmuqY6.png

PeoQsge.png

jDYFxJF.png

ZT4Z7sk.png

1DWu8KE.png

Ivoqgrs.png

0nH7nl5.png

Rx5Bwfa.png

vOnlKKU.png

lhMx9pl.png

QBktt9w.png

GVXGG6O.png

zc6sDcs.png

TG9rSCC.png

- Pas na drie(!) uitrustingsniveau's kan je voor andere kleuren kiezen dan alleen wit, zwart en zilver.
- Geen keuze uit andere velgen
- rode (of 'chromen') accessoires zijn mogelijk. Zie foto's erboven

Bij veel merken is keuze kleuren bij basismodellen zeer beperkt helaas. Vind het een leuk model maar zeker in de basis zeer karig materiaalgebruik en teveel metaal zichtbaar in interieur. De kleine achterportieren en beperkte openingshoek, enorme misser.

Bizar krap achterin en openingshoek achterportier minimaal, net wezen proefzitten maar kon er niet eens inkomen. Dus 2 persoons auto, voorin genoeg ruimte overigens en geheel duidelijk hoogwaardiger dan voorganger.

CD9LOP 22-02-2022 zei:
Erg leuke A segmenter maar achterportier ontwerpmisser, kan slechts onder te kleine hoek open en dan zeer beperkte toegang en ruimte, jmmr en onbegrijpelijk. Hoe het wel kan zie Picanto en Ignis.

CD9LOP 22-02-2022 zei:
Bij veel merken is keuze kleuren bij basismodellen zeer beperkt helaas. Vind het een leuk model maar zeker in de basis zeer karig materiaalgebruik en teveel metaal zichtbaar in interieur. De kleine achterportieren en beperkte openingshoek, enorme misser.

CD9LOP 18-04-2022 zei:
Bizar krap achterin en openingshoek achterportier minimaal, net wezen proefzitten maar kon er niet eens inkomen. Dus 2 persoons auto, voorin genoeg ruimte overigens en geheel duidelijk hoogwaardiger dan voorganger.

Waarom ga je in vredesnaam proefzitten als je klaarblijkelijk al WEET dat hij te krap is en je er niet in kan komen? o_O

Dat het idd zo is en onbruikbaar, de achterbank. Geen aanrader, zelfs niet met kinderen.

Leuke, betaalbare auto. Zelf was ik voor de eerste Twingo in standaard uitvoering een vergelijkbaar bedrag kwijt. Zo duur is deze dus niet. Een volwassen auto met als enige beperking de ruimte achterin. In de toekomst groeien de 1 en 2 persoonshuishoudens. Voor deze groep is het een bruikbare auto. Maar ook als 2de auto in het gezin prima geschikt.

Carfanatic zei:
Een volwassen auto

Op welk vlak?

De auto oogt behoorlijk groot (lijkt zelfs groter dan de Yaris) bijvoorbeeld en is stuk breder vooral in interieur merkbaar door hoge zitpositie, verder vond ik de afwerking duidelijk mooier dan bij de uitgaande Aygo. De two tone kleurstelling maakt de Aygo zelfs een chique verschijning. Lakafwerking is ook bij deze Toyota weer erg fraai met mooie diepe glans zoals bij veel Japanners goed voor elkaar (Mazda, Lexus etc).

Met de paasdagen wezen kijken.
Stoere wagen.
Als grote Nederlander kan ik er makkelijk in. (voorin)
Ben benieuwd hoe de "volwassen" automaat aanvoelt.
Wel dure opties/uitvoeringen, bv rode meegespoten buiten spiegels 375euro!
Tot nu toe de enig miskleun die ik kon vinden: geen handgreep aan de binnenkant van de kofferdeksel.

Bij de dealer hier stonden ook een stuk of vier, vijf exemplaren buiten en binnen. Het is duidelijk een veel volwassener ogende auto geworden. Heb er niet in gezeten, maar zo te lezen is een Kia Picanto, maar zeker een Hyundai i10 een ruimere auto. Die ogen wel duidelijk minder olijk.

Het is gewoon - zeker in de duurdere uitvoeringen - een zeer sterk design! Gisteren in een Limited gezeten en gereden. Helemaal niets mee. Qua binnenruimte legt hij het ongetwijfeld af tegen concurrenten, maar Toyota heeft meer gekozen voor een guitige, kleine cross over waar het design voorrang kreeg. Over belangstelling heeft de dealer niet te klagen. Het zijn ook veelal de duurdere uitvoeringen die besteld worden.

Vind ik in het echt erg meevallen. De plaatselijke, voormalige Toyota dealer, nu servicepunt, heeft zo'n witte in basistrim als demo/vv auto. De nieuwe Aygo-X is daadwerkelijk een stuk groter dan zijn voorganger, dus de stance komt beter tot zijn recht met dat kunststof rondom, zeker in combinatie met wit. Had ik niet verwacht, eerlijk gezegd.

Terug
Bovenaan