Ruim 10.000km staat er alweer op!

Ongemerkt, en elke tankbeurt is het weer rond de 1:20
En.. belangrijk, nog steeds geheel probleemloos.
Wat bevalt niet: Nou, zeer weinig. De achterkant wordt wel heel snel heel smerig.. dus moet veel wassen. Het kunststof van de deurpanelen is erg krasgevoelig en de achteruitrijcamera moet regelmatig gereinigd worden voor helder beeld op het scherm. Maar buiten dat, geen echte klachten!
Wat opvalt, is het motorgeluid bij koude motor en accelereren.. dan is de 1.8 16V behoorlijk aanwezig. Ondanks dat ik BP98 tank kan ie nogal rauw zijn mond laten horen, zeker als hij nog niet op volle bedrijfstemperatuur is. Eenmaal goed warm is het een stuk minder maar die grote ´muil´ bij even volgas valt wel op. Vind het niet zo heel erg, sportief volgas gaat samen met bijbehorend motorgeluid. En icm met de CVT brult ie bij de 4500prm als een Japanse strijder in aanval.
Met de winter staat mn C-HR op 16" Dynamic velgen met Michelin Alpin5 winterbanden.. Merkte dat ze heel stuk stiller als de originele zomerbanden zijn! Over een maand of wat gaan die er weer af. Heel benieuwd of ik straks ook weer een toename in rolgeluid zal merken.
Ondertussen heeft de C-HR ook een elektrische achterklep gekregen, aftermarket uit China maar zo goed als plug&play geleverd.
En LED verlichting voor de kofferbak, mistlicht en kenteken verlichting. Met dank aan de werkplaats van Louman Arnhem voor de hulp en support bij inbouw van alles!
Het privacy glass achter gaat binnenkort verdwijnen.. een set originele, blanke, getinte zijruiten heb ik al liggen.
Het zicht naar schuin achter is nu gewoon ruk.. kleine ruiten, hoge deuren en dat hele donkere glas. Nee, voor mij hoeft het niet.
Grappig was dat de dealer deze nieuw goedkoper kon leveren als dat autodemontage van Deijne dat gebruikt kon.
Winter setup : 16" Dynamic velgen met winterbanden