Martinspire
Startmotor
Als je alleen een constante snelheid aanhoudt, dan zal die accu op den duur wel leeg gaan ja, maar dat lijkt me dan ook wel duidelijk. Als je een paar stoplichten hebt en plekken met wisselende snelheden, dan zul je dus veel langer kunnen rijden op de accu met minder verbruik. Maar zoals de screenshot hierboven al aangeeft, dan zit je alsnog op 4,8liter per 100 kilometer. Het is dus niet alsof je op de hele rit geen uitstoot meer hebt. Maar je kunt wel meer besparen. Vaste snelheid is wel economischer, maar je moet alsnog de weerstand van de wind compenseren.MBdoubleyou zei:Nogmaals de vraag:
Op een gewone 80km/u weg of een snelweg waar je niet veel hoeft af te remmen kan je toch nooit 40/50% volledig elektrisch rijden met een gewone hybride? Leg mij dat eens uit hoe dat kan met een auto die een accucapaciteit heeft van max 2 km bij max 50 km/u.
Gezien ik vrijwel nooit file heb (ik rij altijd pas als de files afgelopen zijn), rij ik ook veel snelweg met vrij constant rond de maximale snelheid en heb daardoor ook eerder 6+ liter per 100 kilometer. Nou kan ik meer besparen, maar dit is op zich al wel winst ten opzichte van mijn vorige auto. Hier zijn ook nog aardig wat plekken waar je gewoon 130 mag, of 100 rond de steden en 80 in bepaalde wegen daarbinnen, dan ga ik daar niet veel onder zitten omdat ik dat simpelweg niet fijn vind rijden. Iemand die in Utrecht werkt en woont (met veel files en lage snelheden), zal dan ook veel minder verbruik hebben dan ik. Momenteel bof ik met waar ik werk, maar dat kan over een paar maanden ook weer anders zijn...