PimV
Startmotor
Hoi allemaal,
In een eerdere post heb ik hier de vraag gesteld wat voor mij verstandiger is: diesel of EV. Na veel rekenen en lezen lijkt de keuze nu toch richting EV te gaan. Dat voelt logisch bij mijn kilometers, maar ik wil het graag goed doen. Ik kan thuis op eigen pad laden en heb een klein aantal zonnepanelen.
Mijn situatie:
Iedereen die ik hierover spreek wil het meteen over Musk hebben, terwijl ik gewoon wil weten of de auto geschikt is voor mijn gebruik. Ik zoek geen discussie over de CEO, maar technische en praktische ervaringen.
Wat ik belangrijk vind:
Alvast grote dank voor het meedenken!
In een eerdere post heb ik hier de vraag gesteld wat voor mij verstandiger is: diesel of EV. Na veel rekenen en lezen lijkt de keuze nu toch richting EV te gaan. Dat voelt logisch bij mijn kilometers, maar ik wil het graag goed doen. Ik kan thuis op eigen pad laden en heb een klein aantal zonnepanelen.
Mijn situatie:
- Ik rij ongeveer 60.000 km per jaar
- Vrijwel alleen maar snelweg
- Thuisladen wordt waarschijnlijk 3-fase
- Budget rond €20.000, dus ik kijk naar occasions
- Tesla Model 3 (Long range)
- Hyundai Kona Electric
- Kia e-Niro
- eventueel Volkswagen ID.4
- sterke actieradius op snelweg tempo ook in de winter.
- relatief gunstige prijs per kilometer
- Supercharger netwerk als backup
Iedereen die ik hierover spreek wil het meteen over Musk hebben, terwijl ik gewoon wil weten of de auto geschikt is voor mijn gebruik. Ik zoek geen discussie over de CEO, maar technische en praktische ervaringen.
Wat ik belangrijk vind:
- betrouwbaarheid bij hoge jaarkilometrage
- voorspelbare actieradius, ook in winter
- redelijke laadruimte (gezin)
- zo min mogelijk storingen / servicegedoe
- Zijn er Model 3-rijders die richting of boven de 200.000 km zitten? Hoe doen:
- accu
- onderstel
- interieur
- elektronica
het dan in de praktijk?
- Hoe is de service-ervaring in Nederland echt? Werkbaar, of vaak gedoe?
- Met mijn gebruik: zou je opnieuw voor een Model 3 kiezen, of juist voor Kona / e-Niro / ID.4 of juist een hele andere auto.
- Zijn er Tesla model 3 rijders die ook zoveel km’s per jaar rijden en wat is jullie ervaring.
Alvast grote dank voor het meedenken!