Vervanging Suzuki Splash. Budget maximaal 10 mille.

Een Opel Karl lijkt me inderdaad een interessante optie, vrij probleemloze wagens, komen hier enkel binnen voor het jaarlijkse onderhoud.

Een Opel Karl lijkt me inderdaad een interessante optie, vrij probleemloze wagens, komen hier enkel binnen voor het jaarlijkse onderhoud.
Wij hebben met onze Karl wel iets gehad wat vaker voorkwam (volgens de garage). Nu is dat al weer jaren terug en was het private lease, heb ik niet meer helder op het netvlies. Had iets te maken met de rem achter meen ik te herinneren. Kon je wel mee rijden, maar maakte wat lawaai bij het remmen, meer dan je wil. Zoiets

(Nog) geen aankoop. Inruil levert maar een schamele 1300 euro op. De proefrit beviel zelf wel goed fijne auto, voldoende vlot, behoorlijk stil en belangrijk: ik zit er echt lekker in. Dus deze Clio misschien niet maar het model is om te onthouden. Waarom dam niet? Er zat een resonantie in het ventilstiesysteem, later met de verkoper naar gekeken, toen was de klacht weg. En ook rood metallic heeft last van zonlicht. Het dak van de auto zag er wat vaal uit.
Nu staat de Splash voor verdere inspectie bij het onderhoufsbedrijf.

De auto is terug. De gecupte banden waren maar een heel klein onderdeel van het geluid. Onder garantie zijn de wiellager(s) vervangen. De auto is voor een Splash daarmee weer mooi stil. Ik heb de advertentie van Marktplaats gehaald en de hoogstbiedende ook geinformeerd. Die bood 1000 meer dan de dealer bij inruil. We gaan verder met de goedkoopste oplossing: door met de Splash tot halverwege 2028.

Bedankt voor het meedenken allemaal en de tips.

De auto is terug. De gecupte banden waren maar een heel klein onderdeel van het geluid. Onder garantie zijn de wiellager(s) vervangen. De auto is voor een Splash daarmee weer mooi stil. Ik heb de advertentie van Marktplaats gehaald en de hoogstbiedende ook geinformeerd. Die bood 1000 meer dan de dealer bij inruil. We gaan verder met de goedkoopste oplossing: door met de Splash tot halverwege 2028.

Bedankt voor het meedenken allemaal en de tips.
Klinkt als goed nieuws! Bedankt voor de update en nog veel plezier met de Suzuki!

Dat klopt satisfaction. Als wiellagers zijn vervangen dan sluit je dat uit. Dus daar ging ik nat. Maar nu opgelost. Verder is de auto absoluut goed en dan stuur ik 'm graag zelf over de 200.000 kilometer.

Auto uit 2008 en gekocht in 2019 en nu nog in garantie niet de goedkoopste zaken laten doen?
Geef je even het adres van die garage?

Dingen waren recent vervangen en daar zit dan garantie op. Was hem al in een ander topic aangegeven, samen met de banden maar ts is beetje in paniekmodus geschoten ennhad de auto al opgegeven. Valt allemaal wel mee dus, gelukkig maar
(y)

Nee Niseko. Dan had je wat aandachtiger het topic moeten volgen. De wiellagers zijn in juni 2026 vervangen maar waren toch weer de boosdoener. Dus garantie op de reparatie. Heb ik geen discussie over hoeven voeren.

Nee Niseko. Dan had je wat aandachtiger het topic moeten volgen. De wiellagers zijn in juni 2026 vervangen maar waren toch weer de boosdoener. Dus garantie op de reparatie. Heb ik geen discussie over hoeven voeren.
Lekkere kwaliteit van die in juni vervangen wiellagers… Of zijn ze door verkeerde montage nu al weer kapot gegaan?

^^ Wie zal het zeggen.. maar ja, garage zal de claim doorschuiven naar hun grossier, lijkt mij, dus of je dan makkelijk een ander merk lager kan kiezen?

Ik heb gevraagd naar de montage. De eigenaar van het bedrijf heeft me wel gezegd dat hij wilde weten welke monteur er mee bezig was geweest. Dat valt via de werkorder natuurlijk na te gaan. Verder heb ik niets gehoord. Overal kunnen fouten worden gemaakt. Dan gaat het om de oplossing.

^^ Wie zal het zeggen.. maar ja, garage zal de claim doorschuiven naar hun grossier, lijkt mij, dus of je dan makkelijk een ander merk lager kan kiezen?
Ja dat ligt aan het soort garantie liggen denk ik. Maar het meest logische zou zijn dat je wel weer voor hetzelfde merk moet kiezen.

Terug
Bovenaan