A
Anoniem
Guest
Hoezo treurig? Je merkt er niks van en he maakt de auto goedkoper. Liever materiaalkosten bespaard dan ontwikkelingskosten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D Elzinga zei:Oke, slecht gespoten motorkappen, hard plastic en snel slijtende stoffen zijn nu acceptabel in auto's die 40k kosten. Staat genoteerd.![]()
Joop 5528328 zei:D Elzinga zei:Oke, slecht gespoten motorkappen, hard plastic en snel slijtende stoffen zijn nu acceptabel in auto's die 40k kosten. Staat genoteerd.![]()
Ik weet niet of je wel een een autofabriek van dichtbij hebt gezien, maar de binnenkant van de auto, en dus de motorkap, wordt minder vaak gespoten als de buitenkant. Daar zit nooit dezelfde finish als aan de buitenkant. Dat is bij VW zo, BMW, Mercedes-Benz, Audi, noem maar op![]()
Moderator
Joop 5528328 zei:Ik weet niet of je wel een een autofabriek van dichtbij hebt gezien, maar de binnenkant van de auto, en dus de motorkap, wordt minder vaak gespoten als de buitenkant. Daar zit nooit dezelfde finish als aan de buitenkant. Dat is bij VW zo, BMW, Mercedes-Benz, Audi, noem maar op![]()
Wouter82 zei:Joop 5528328 zei:Ik weet niet of je wel een een autofabriek van dichtbij hebt gezien, maar de binnenkant van de auto, en dus de motorkap, wordt minder vaak gespoten als de buitenkant. Daar zit nooit dezelfde finish als aan de buitenkant. Dat is bij VW zo, BMW, Mercedes-Benz, Audi, noem maar op![]()
Grappig. Bij de Ford Festiva, een goedkoop koekblik van bijna 30 jaar oud, is de binnenzijde van de motorkap net zo egaal rood als de buitenzijde. Bij de Lada 112 kan ik het niet goed zien... omdat er een dikke isolatiemat zit. En de Lada-kap, haha wat een stom armoedig ding, heeft twee dikke gasveren die de kap omhoog houden.
Pietzoveel zei:Je laat met trots even aan de buren zien wat er onder dat kapje zit...... Schade auto?
Moderator
Joop Passchier zei:Jemig, het is net of de id.3 er niet mag zijn ofzo. Wat een kritieken hier zeg!
Wouter82 zei:[...]een gigantische mediacampagne waar iedereen blind intrapt en achteraan rent
[...] vanwege het dieselschandaal waarbij software werd gemanipuleerd. En dan hebben ze met de ID.3 nou precies net de software niet op orde[...]
Wouter82 zei:Joop Passchier zei:Jemig, het is net of de id.3 er niet mag zijn ofzo. Wat een kritieken hier zeg!
Het gaat (mij) nog niet eens zo zeer om de auto zelf, maar om de arrogantie en onbekwaamheid van Volkswagen. De ID.3 is met enorm veel bombarie aangekondigd een paar jaar geleden. Het zou een Tesla-killer worden voor de gewone man. Het zou een prijsdoorbraak worden voor EV's. Het zou de revolutie zijn die de Golf in 1974 was. Een gigantisch project met een gigantisch budget en een gigantische mediacampagne waar iedereen blind intrapt en achteraan rent (zie de NOS-journaals bijvoorbeeld). Maar de auto is na forse vertragingen eindelijk soort van leverbaar en blijkt vooralsnog bar weinig toe te voegen aan EV's die al even op de markt zijn en zich bewezen hebben. Daarnaast blijkt de auto op allerlei - vooralsnog weinig echt belangrijke - punten heel karig te zijn uitgewerkt, net zoals dat de Golf VIII veel zichtbare bezuinigingen heeft t.o.v. de VII. En dan nog de pijnlijke ironie dat de hele ID.3 er moest komen vanwege het dieselschandaal waarbij software werd gemanipuleerd. En dan hebben ze met de ID.3 nou precies net de software niet op orde. Als de Golf in 74 net zo "goed" was als de ID.3 nu, dan was Volkswagen waarschijnlijk niet eens aan een Golf II toegekomen...
Moderator
VW heeft geen grote mediacampagne gehouden over de ID.3 met talloze concepts en teasers? Het dieselschandaal ging niet over software en de ID.3 is qua software wel zoals bedoeld?Joop 5528328 zei:Wouter82 zei:[...]een gigantische mediacampagne waar iedereen blind intrapt en achteraan rent
[...] vanwege het dieselschandaal waarbij software werd gemanipuleerd. En dan hebben ze met de ID.3 nou precies net de software niet op orde[...]
Je trekt voornamelijk conclusies uit de onderbuik. Feitelijk is het allerminst. En de 'softwareproblemen' van de ID.3; Autofabrikanten stappen over op een totaal nieuw digitale 'snelweg' in de auto. Er is geen fabrikant die daar niet mee strugglet. Alleen is het 'toevallig' bij VW groter uitgemeten. Hetzelfde dat hier gebeurt; het 'gerucht' is dat VW veel 'onnodige' besparingen doet. Alleen zijn dat aannames of observaties dei helemaal niet specifiek voor de ID.3 zijn of totaal geen correlatie hebben (zoals het klepje bijvoorbeeld...).
Wouter82 zei:Joop Passchier zei:Jemig, het is net of de id.3 er niet mag zijn ofzo. Wat een kritieken hier zeg!
Het gaat (mij) nog niet eens zo zeer om de auto zelf, maar om de arrogantie en onbekwaamheid van Volkswagen. De ID.3 is met enorm veel bombarie aangekondigd een paar jaar geleden. Het zou een Tesla-killer worden voor de gewone man. Het zou een prijsdoorbraak worden voor EV's. Het zou de revolutie zijn die de Golf in 1974 was. Een gigantisch project met een gigantisch budget en een gigantische mediacampagne waar iedereen blind intrapt en achteraan rent (zie de NOS-journaals bijvoorbeeld). Maar de auto is na forse vertragingen eindelijk soort van leverbaar en blijkt vooralsnog bar weinig toe te voegen aan EV's die al even op de markt zijn en zich bewezen hebben. Daarnaast blijkt de auto op allerlei - vooralsnog weinig echt belangrijke - punten heel karig te zijn uitgewerkt, net zoals dat de Golf VIII veel zichtbare bezuinigingen heeft t.o.v. de VII. En dan nog de pijnlijke ironie dat de hele ID.3 er moest komen vanwege het dieselschandaal waarbij software werd gemanipuleerd. En dan hebben ze met de ID.3 nou precies net de software niet op orde. Als de Golf in 74 net zo "goed" was als de ID.3 nu, dan was Volkswagen waarschijnlijk niet eens aan een Golf II toegekomen...
Wouter82 zei:Volgens mij functioneerden auto's als de Nissan Leaf (2010!), Kia e-Niro, Hyundai Kona, Renault Zoë etc. gewoon zoals ontworpen zodra ze in de showroom stonden, overigens ook zonder vertraging.
Moderator
Moderator
Joop 5528328 zei:Het is de onderliggende nieuwe digitale structuur.
Er zijn een hoop problemen met deze transformatie/transitie, niet alleen bij VW, niet alleen bij Ford.
Barri zei:Wellicht snapt Volkswagen het heel goed: eerst ging het iedereen om een aaibaar dashboard, nu om het grootste touchscreen en een elektromotor...
Wouter82 zei:Joop 5528328 zei:Het is de onderliggende nieuwe digitale structuur.
Er zijn een hoop problemen met deze transformatie/transitie, niet alleen bij VW, niet alleen bij Ford.
Oké, niet bij VW en niet bij Ford. Bij wie wel? Noem nou eens iets concreets.
Moderator
Joop 5528328 zei:Wouter82 zei:Joop 5528328 zei:Het is de onderliggende nieuwe digitale structuur.
Oké, niet bij VW en niet bij Ford. Bij wie wel? Noem nou eens iets concreets.
Dat zeg ik niet. Niet alleen. Oftewel, elk automerk strugglet met digitalisatie. Jij pakt VW er uit en hetzelfde dat je klaagt over hoge boom VW: Lees deze en de vorige pagina eens. Elk detail wordt uitvergroot en negatief uitgelegd, terwijl het allemaal niet zo spannend is.
Barri zei:Wellicht snapt Volkswagen het heel goed: eerst ging het iedereen om een aaibaar dashboard
Uit je reactie haal ik dat je vind dat vw zich met de id3 op de borst slaat maar je concludeert dat die id3 en vw eigenlijk te kort schiet. Je noemt vw arrogant.Wouter82 zei:Ik weet echt niet waarom er emotie in gezien wordt![]()
Moderator
Joop Passchier zei:Uit je reactie haal ik dat je vind dat vw zich met de id3 op de borst slaat maar je concludeert dat die id3 en vw eigenlijk te kort schiet. Je noemt vw arrogant.Wouter82 zei:Ik weet echt niet waarom er emotie in gezien wordt![]()
Dat is toch 1 groot emotie-relaas?
Wouter82 zei:Ja lekker makkelijkWat doe je dan in hemelsnaam op een discussieforum als je geen discussie aan kunt of wilt gaan?
.
Thema90 zei:Sluit me ook volledig bij Wouter’s betoog aan.
Vorige week kwam er weer zo’n opperhoofd, Osterloh geloof ik, met de mededeling dat VW Tesla over 3 jaar ingehaald heeft. Dat dus, die verschrikkelijke hoogmoed die het bedrijf ten toon spreidt terwijl we nog niet eens weten hoe een ID3 zich in de praktijk gaat houden.
Laat je daden zien en daarom geroemd worden. En wordt geen Joop.
Wouter82 zei:Nee jij bent inhoudelijk... En bovendien, wat is er niet rationeel aan mijn betoogje? Het is toch tamelijk feitelijk.
Wouter82 zei:maar om de arrogantie en onbekwaamheid van Volkswagen. De ID.3 is met enorm veel bombarie aangekondigd een paar jaar geleden.
Wouter82 zei:Joop Passchier zei:Uit je reactie haal ik dat je vind dat vw zich met de id3 op de borst slaat maar je concludeert dat die id3 en vw eigenlijk te kort schiet. Je noemt vw arrogant.Wouter82 zei:Ik weet echt niet waarom er emotie in gezien wordt![]()
Dat is toch 1 groot emotie-relaas?
Nee want ik onderbouw het toch gewoon netjes en behoorlijk feitelijk? Dan mag je het er uiteraard niet mee eens zijn, maar wel graag ook met een fatsoenlijke onderbouwing en argumentatie.
MCDubbellU zei:Roderick 9675168 = Joop Passchier ?