Volkswagen ID.Buzz (GTX @ pag. 3)

HfjSbhO.png

nlOgmd5.png

GJvdf8q.png

4nKIThR.png

Configureren kan hier: https://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/de/konfigurator.html/__app/id-buzz/people.app?buildabilityStatus-app=buildable&category-app=commercial&carlineId-app=72006&salesGroupId-app=74303&trimName-app=Pro&modelId-app=EBBR1N%24MRELV0F%24GWF2WF2%24GYV1YV1&modelVersion-app=0&modelYear-app=2023&exteriorId-app=F14+9192&interiorId-app=F56+++++IF

Vrijdag mag ik naar de sneak preview, heb hem ook al samengesteld in Duitsland.
Wat een geld!
Ben ook benieuwd, of het een soort retro Touran is, of meer een personen uitvoering van een bedrijfswagen.

Jeetje zo'n 20K duurder dan een ID4.
Jaap Kooiman zou zeggen 'Kan je bek niet verder open' ;)

Audi A6 zei:
Ben ook benieuwd, of het een soort retro Touran is, of meer een personen uitvoering van een bedrijfswagen.

De Touran was flexibeler (uitneembare stoelen (niet het laatse model), wegklapbare zitting voor instap derde zitrij, etc). Dat heeft deze ID.Buzz (nog) niet.
Hij heeft feitelijk hetzelfde (starre) meubilair als een Tiguan bv.

Een persoonsuitvoering van een bedrijfswagen (in VW termen: de Multivan) is véél flexibeler. Daar kun je schuiven met stoelen/banken etc. En biedt veel meer ruimte.

Net bij de Sneak peak geweest:
52102675803_08144dea07_b.jpg

Hij is wat groter dan ik had verwacht.
52102675823_0c61fd12a4_b.jpg

Ook het interieur ziet er netjes uit.

Ik heb begrepen dat de 6 en 7-zitter losse stoelen krijgt (captain chairs) waarbij de 2e zitrij kan worden omgedraaid zodat je er kunt vergaderen.
Dat zou suggereren dat in ieder geval de 2e zitrij uitneembaar wordt.

Nog even gevraagd aan een verkoper waarom de ID BUZZ 15k duurder is dan een ID4 met dezelfde opties, accu, motor en stoelen:
"Dat is hoe hij in de markt gezet wordt"
En volgens de verkoper zijn de mensen die op voorhand al een besteling hadden gedaan niet afgehaakt nu ze de prijs weten.

Ik denk dat ik nog maar een paar jaar blijf dieselen...

Vandaag met de T1 meegedaan aan de Bus tot Buzz toer, georganiseerd door Pon ter gelegenheid van 75 jaar VW Transporter en de introductie van de ID-Buzz. De 75 mooiste VW bussen mochten deelnemen aan dit evenement, een zeer geslaagde dag en de ID-Buzz ziet er heel goed uit! Al is het wel zaak om hem in two-tone te bestellen, in één kleur oogt ie wat saai en komt de belijning onvoldoende tot z’n recht.

nEUggCm.jpg

bawZ8JH.jpg

3qBW1X3.jpg

Audi A6 zei:
Nog even gevraagd aan een verkoper waarom de ID BUZZ 15k duurder is dan een ID4 met dezelfde opties, accu, motor en stoelen:
"Dat is hoe hij in de markt gezet wordt"
En volgens de verkoper zijn de mensen die op voorhand al een besteling hadden gedaan niet afgehaakt nu ze de prijs weten.

Ik denk dat ik nog maar een paar jaar blijf dieselen...

Tja, voor de ID-Buzz hebben ze gedurende 20 jaren een ontwerpteam moeten betalen: dat geld moet ergens terugverdiend worden.
Aan de ID4 lijkt mij daarentegen hoogstens een halve dag ontwerpwerk gebeurd.

Vandaag was de ID Buzz op m'n werk met de roadshow. Ik vind m echt leuk! Zit ook lekker, maar ik hou sowieso wel van busjes.
Enige kleine minpuntje vind ik de vrij dikke raamstijlen naast de voorruit. Dat had de Espace destijds beter voor elkaar.

Dat lijken wel de contouren van een panoramadak op het 2e plaatje!
Vraag me wel af of de 2e zitrij deelbaar is, lijkt wel 1 bank op dit plaatje.
Zouden de achterruiten dan ook open kunnen?
Ik ben bang voor het prijskaartje

Zag van 't zomer een ID.Buzz in Italië. Was van een surfshop in Torbole. Mooie bestickering er op, prachtige bus in et echt.

Vanochtend in de file een ID.Buzz op personenwagen kenteken (R-xxx-SJ, staat vreemd genoeg niet in de data van kentekenradar) gespot.

(paar weken geleden kwam de Cargo versie mij al tegemoet gereden op groene platen..nabij de Ben Ponlaan. ;))

Grijs met een wit dak. Tja, het trok mijn blik even omdat het nieuw is. Aan de andere kant is het ook geen frisse verrassing meer, vind ik. Na al die jaren van teasen en de lange introductie / voorverkoop tot de daadwerkelijke uitlevering welke dan nu wel zo'n beetje zal starten met een eerste pluk nog voor einde van het jaar op kenteken?

Ik denk dat we het Beetle effect gaan krijgen: heel veel interesse bij de introductie, maar daarna een afnemende interesse.
Het is een onwijs gaaf ding, maar omdat het geen zevenzitter is biedt het weinig extra tov bijvoorbeeld een ID.4 of Enyaq.

1x gezien op de weg, in het groen en als besteller. Neus is wel geinig maar verder weinig bijzonders.

Barri zei:
Ik denk dat we het Beetle effect gaan krijgen: heel veel interesse bij de introductie, maar daarna een afnemende interesse.
Het is een onwijs gaaf ding, maar omdat het geen zevenzitter is biedt het weinig extra tov bijvoorbeeld een ID.4 of Enyaq.

En dat voor een relatief hoge prijs.

Jammer, want de reïncarnatie was op zich een leuk idee. Het is m.i. veel te veel marketing en 'beleving' geworden.

Ik heb wat gegoogled zonder resultaat maar is er bekend hoe de erg hoog geplaatste koplampen van de ID.Buzz zich verhouden tot de wettelijke toleranties?
In mijn MG TF heb ik door de geringe hoogte meer last van koplampen van hoge auto's maar nu ik de ID.Buzz een aantal keer ben tegengekomen lijkt deze nog veel erger te zijn dan menig SUV. In de foto van autoweek zie je ook dat ze echt een gigantisch stuk hoger zijn gemonteerd dan bij de Vito EQV om maar een voorbeeld te noemen.
tzsyfanbh1fk_480.jpg

De reden dat ik hier nieuwsgierig naar ben is dat de DRL's van de volvo V40 eerst ook buiten de wet vielen.

Best een valide punt, want op die manier verblinden ze veel sneller.
De richtingaanwijzers van de Alfa 147 konden ook maar nét; als je 'm verlaagde zou je andere units moeten plaatsen omdat ze anders te laag zaten.

Het lijkt vervallen wetgeving, maar sommige stukken zullen vast nog actueel zijn:
De dimlichten moeten aan de voorzijde van het voertuig zijn aangebracht op een hoogte van niet minder dan 0,50 m en niet meer dan 1,20 m boven het wegdek
bron: <https://wetten.overheid.nl/BWBR0006746/2006-03-01/>
1,20m maximaal dus.

Zonet een test van de wagen gelezen door enkele Franseenthousiasten van de website POA:

Over het rijden en uitzicht van de wagen zijn ze te spreken. Afwerkingskwaliteit en modulariteit blijken beneden alle peil.
Daarnaast. Bekijk het filmpje en hou in het oog hoe de DLR constant uitvallen: dat lijkt wel Ladakwaliteit :eek:

LED kan je amper zien op een camera door de verschillende/niet-matchende beeldfrequentie, dus ik denk niet dat de DRL ook effectief uitvalt?

Precies, iDS laat wederom zien hoe 'veel' verstand hij er van heefto_O

Blijft een ontzettend leuke auto, die het ongetwijfeld goed gaat doen - ondanks dat de auto niet perfect is;)

Domme reactie hierboven; je ziet de verlichting duidelijk verzwakken en wegvallen. De oranje LEDs van de knipperlichten zerken duidelijk en de witte zou je niet zien o_O. Gewoon rommel blijkbaar

iDS zei:
Domme reactie hierboven; je ziet de verlichting duidelijk verzwakken en wegvallen. De oranje LEDs van de knipperlichten zerken duidelijk en de witte zou je niet zien o_O. Gewoon rommel blijkbaar

OMG o_O Maak het nou niet erger, dat heeft te maken met interferentie.

Jan 7666490 zei:
:)

iDS, misschien pas je beter op AutoBelg.be. Hier werkt dit soort dommigheid niet zo...

Ken je die mop van de Hollander die denkt dat hij Frans spreekt omdat hij af en toe 'SVP' zegt?

Wie de moeite neemt om meerdere filmpjes te vergelijken die merkt dat het interferentieprobleem zich blijkbaar enkel voor die wagen stelt en niet in andere tests. Heeft volgens alwetende Jantjes waarschijnlijk te maken met de slechts kwaliteit van Franse filmmateriaal.

Maak het nou niet erger dan het is, we weten inmiddels wel dat je een Belg bent;)

Ander filmpje betekent andere camera, andere FPS, filter, etc. Wederom een slecht excuus dus...

Je graaft jezelf steeds dieper in IDS :)

Je ziet dat geflikker in heel veel auto-filmpjes, van EQS tot RaRo Sport, van ID Buzz tot DS9. Zal ook met de kwaliteit van de camera te maken hebben, sowieso niets met de kwaliteit van de verlichting in de desbetreffende auto.

Inderdaad MB300SL: je ziet geflikker. Géén hele clusters die onzichtbaar worden.
Soit, blijkt niet het enige probleem te zijn met het testexemplaar
‘Mooie’ vaststelling ook hoe der Magistrat erin slaagt op een normale manier te reageren maar bij sommige anderen het haantjesgedrag onmiddellijk bovenkomt.
Misschien kunnen de ‘heren’ zich beperken tot het forum: ik-ben-dan-wel-geen-landbouwer-maar-wel-een-boer.nl.
Dat zal alleszins bijdragen tot de sfeer op dit forum.

IDS,
misschien dat het achterwege laten van de onnozele poging tot VW bashen en daarop anderen verwijten domme reacties te geven, terwijl je er zelf niks van snapt, een beter idee is voor de sfeer op het forum, dan het bij anderen weg te leggen.

iDS zei:
‘Mooie’ vaststelling ook hoe der Magistrat erin slaagt op een normale manier te reageren maar bij sommige anderen het haantjesgedrag onmiddellijk bovenkomt.
.
En hier ben ik het 100% mee eens!

Bimmert zei:
IDS,
misschien dat het achterwege laten van de onnozele poging tot VW bashen en daarop anderen verwijten domme reacties te geven, terwijl je er zelf niks van snapt, een beter idee is voor de sfeer op het forum, dan het bij anderen weg te leggen.

Precies dat, iDS, probeer nou niet de barmhartige samaritaan te spelen, jij begon hier met een domme opmerking en mensen afzeiken terwijl je zelf de 'domme' bent.

Passchier zei:
iDS zei:
.
En hier ben ik het 100% mee eens!

Ach gut, spuit 11 komt ook even langs...

Jan 7666490 zei:
Precies dat, iDS, probeer nou niet de barmhartige samaritaan te spelen, jij begon hier met een domme opmerking en mensen afzeiken terwijl je zelf de 'domme' bent.

Ik heb 100x liever een domme opmerking dan zo'n afsnauw post van jou. :)

Ow wacht ik snap je al Jan. Jij vindt dat jij een discussie hebt met iDS en je vraagt je af waar ik me mee bemoei.
Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het ontzettend vriendelijke bericht wat je me stuurt, waarin je me er fijntjes op wijst dat ik me niet moet bemoeien met de 'discussie' die jij met iDS hebt.

Haha. Clown.

^^ Zeker, zag vanmiddag een witte cargo met twee gele DHL schildjes achter de voorruit.
Zal het een testvoertuig voor DHL zijn.. of een onderaannemer die gelijk een dikke EV kar inzet voor de pakketjes.. :confused:

Passchier zei:
Ow wacht ik snap je al Jan. Jij vindt dat jij een discussie hebt met iDS en je vraagt je af waar ik me mee bemoei.
Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het ontzettend vriendelijke bericht wat je me stuurt, waarin je me er fijntjes op wijst dat ik me niet moet bemoeien met de 'discussie' die jij met iDS hebt.

Haha. Clown.

Je begrijpt er weinig van, maar dat is wel vaker zo, zoals je zelf al aangaf;)

Klopt hoor, Jan. Ik leer elke keer als ik een bericht van jouw weer bij. Zoals ik al zei zoeven, ik vind je een enorme aanwinst voor dit forum! Het is een genot om jouw informatieve berichten te lezen, waarin je me op een inspirerende manier meeneemt in jouw wereld en me verteld hoe zaken in elkaar zitten en werken! Een topper ben je! (y)

Passchier zei:
Klopt hoor, Jan. Ik leer elke keer als ik een bericht van jouw weer bij. Zoals ik al zei zo-even, ik vind je een enorme aanwinst voor dit forum! Het is een genot om jouw informatieve berichten te lezen, waarin je me op een inspirerende manier meeneemt in jouw wereld en me verteldt hoe zaken in elkaar zitten en werken! Een topper ben je! (y)

Begin met werkwoordspelling en grammatica, dan kom je al een heel eind(y)

Durashift zei:
^^ Zeker, zag vanmiddag een witte cargo met twee gele DHL schildjes achter de voorruit.
Zal het een testvoertuig voor DHL zijn.. of een onderaannemer die gelijk een dikke EV kar inzet voor de pakketjes.. :confused:

Lijkt me sterk dat DHL tests doet in NL, in zo'n laat stadium. Lijkt me logischer dat het gewoon een nieuwe bus is van een ondernemer/DHl.

Durashift zei:
Gaaf! Investering is best hoog, maar in gebruik vast goedkoper dan een afgetrapte Vito of Sprinter. De overheid zou zulke ZZPers meer moeten verleiden naar EV's. Die dingen rijden tenslotte de hele dag in woonwijken.

Terug
Bovenaan