Volkswagen ID.Polo Concept (vml. ID.2all) en GTI

MCW 41

Petrolhead
Jzub4AI.jpg

volkswagen-id.2all.jpg

cmN4dP4.jpg

volkswagen-id.2all.jpg

volkswagen-id.2all-interni.jpg

JnVdxz6.jpg

The Volkswagen ID.2all concept previews a production model that the automaker will reveal for the European market in 2025. The company is designing the EV to have its price start at under 25,000 euros ($26,331 at today’s exchange rate). The production version of the ID.2all is one of ten new EVs the automaker plans to launch by 2026. Volkswagen says the ID.2all will be as spacious as a Golf but as affordable as a Polo. It’ll ride on the latest evolutionary MEB Entry platform, which will allow it to become the first ID model with front-wheel drive.

The EV measures 4,050 millimeters (159.4 inches) long, 1,812 mm (71.3 in) wide, and 1,530 mm (60.2 in) high, with 2,600 mm (102.3 in) between the wheels. It’s shorter than the Golf, but they have similar wheelbases. The EV’s layout allows it to pack a lot of stuff, offering 490 to 1,330 liters (17.3 to 46.9 cubic feet) of cargo capacity.

he concept features a 166-kilowatt (222-horsepower) electric motor, which can propel the EV to 100 kilometers per hour (62 miles per hour) in less than seven seconds. It can reach 160 kph (99 mph), with up to 450 kilometers (279.6 miles) of range on tap, based on the WLTP.

The concept previews a new yet familiar-looking design language for the brand. The C-pillar takes inspiration from the first Golf, which the automaker accented with a completely straight side contour and window line.

Productieversie verschijnt in 2025.. ik vind het een waardige opvolger van de Polo, waar de ID.3 een wat blije variant is op de Golf vind ik dit beter bij VW passen.

Laatst bewerkt:
Ziet er ok uit, waar de ID3 wat blijer is is dit inderdaad ‘gewoon’. een elektrische opvolger van de Polo.

Neus had wel wat origineler gemogen. Zeker als die pas in 2025 komt, dan kennen we het al zes jaar van de ID.3.

Beter dan de eerdere concept versie (life) maar doe er gewone deurgrepen in het plaatstaal van de achterportieren in, bij de productieversie.

Ik vind hem gaaf, in tegenstelling tot de ID-reeks, nieuwe Passat en Tiguan ziet dit eruit als een VW.

800px-Volkswagen_ID._2all_IAA_2023_1X7A0649.jpg

800px-Volkswagen_ID._2all_IAA_2023_1X7A0651.jpg

800px-Volkswagen_ID._2all_IAA_2023_1X7A0661.jpg

800px-Volkswagen_ID._2all_IAA_2023_1X7A0662.jpg

800px-Volkswagen_ID.GTI_Concept_IAA_2023_1X7A0198.jpg

800px-Volkswagen_ID.GTI_Concept_IAA_2023_1X7A0011.jpg

800px-Volkswagen_ID.GTI_Concept_IAA_2023_1X7A0200.jpg

800px-Volkswagen_ID.GTI_Concept_IAA_2023_1X7A0199.jpg

Foto's Wikimedia/Alexander Migl

Een leuke auto inderdaad. Denk de conceptdetails weg en er staat een... gewone Volkswagen. Vind de huidige Polo en Golf optisch te breed geworden/te lomp, maar deze lijkt meer klassieke Volkswagen-verhoudingen te hebben.

Details van het interieur. Uiteraard nog de concept maar in grote lijnen wel wat we kunnen verwachten; normale knoppen op stuur en cluster in het midden, groter scherm achter het stuur en betere kwaliteit. Al verwacht ik niet dat de middentunnel van alcantara oid zal zijn. Beenruimte achterin niet voor lange volwassenen

Erg fraai dat interieur van dat prototype. Kan me niet voorstellen dat het instapmodel dat meekrijgt. Grappig om te zien dat er weer gewoon 4 raamknoppen in het linkervoorportier zitten.

IMG-5209.jpg

IMG-5210.jpg

c0ca5010.jpg

7870a710.jpg

Vond juist de achterlampen van de concept leuk.. het moest blijkbaar meer een mini-Golf worden.

Oei, daar gaat het leuke design. Die C-stijl was top en wordt weer een treurig kunstwerkje :(

Met name voorzover nu zichtbaar hebben ze de C-stijl en de flanken compleet verknald. Waar de concept verfrissend van eenvoud is, lijkt het nu weer een 13 uit een dozijn flankprofiel te worden. Wie maakt nu dit soort beslissingen? Is dat die verschrikkelijke ijdeltuit Schäfer, die meermaals heeft aangetoond totaal geen verstand van design te hebben?

VW-ID-2-Prortotype-0001.webp

VW-ID-2-Prortotype-0004.webp

VW-ID-2-Prortotype-0008.webp

VW-ID-2-Prortotype-0010.webp

VW-ID-2-Prortotype-0012.webp

Gezien de reacties op de FP is een groot deel niet heel slim. Dat het nog gezegd moet worden (VW gebruikt dit soort camouflage al sinds de eerste Touran); witte en gekleurde stickers moeten het idee geven dat het op de huidige Polo lijkt. Zo zie je bv gewoon de contouren van de doorlopende achterlampen lopen zoals bij de concept.

De huidige Polo vind ik mooi, maar deze ID 2 ziet er gedrongen uit. Het lijkt alsof de verhoudingen niet kloppen. Hopelijk valt het in het echt beter mee dan op foto.

Kijk, die lijkt goed op de concept. Dat stelt me weer wat gerust.
Verhoudingen zijn wel even wennen: lage motorkap en een hoog raam.

Het lijkt (weer) een flink slap aftreksel van de conceptwagen te worden, daar zijn ze bij VAG toch altijd wel erg goed in.. De ID Polo GTI kan wel leuk worden, maar dat komt ook voor een groot deel door de velgen denk ik.

Lijkt gelukkig veel op de concept car!
Ja en nee vind ik. Bepaalde elementen zoals de koplampen en voorkant lijken op elkaar, maar de verhoudingen lijken zoek geraakt, minder speels lijkt het.
vw-id2all-concept-voor.jpg

262101973

Maar we gaan het zien zonder camouflage wat er overblijft.

Laatst bewerkt:
De gecamoufleerde versie lijkt mij plomper dan de concept car. Kan te maken zijn met de manier waarop de foto is genomen of met het feit dat er plaats moest gevonden worden voor het accupakket

Sorry, maar dat is onzin. De coneptcar had ook al een accupakket. Het lijnenspel is nagenoeg hetzelfde tussen de twee. Wat er op de Polo zit heet niet voor niets camouflage.

De gecamoufleerde versie lijkt mij plomper dan de concept car. Kan te maken zijn met de manier waarop de foto is genomen of met het feit dat er plaats moest gevonden worden voor het accupakket

Je ziet nu alles in 'kleur' terwijl de concept en (waarschijnlijk) productiemodel de onderste randen zwart hebben. Nu oogt het optisch lomper.

Ik heb de indruk dat VW deze ID Polo nu al toont als antwoord op de concurrentie die al veel verder staat. Onthulling in 2026 is nog veraf...
Dat de GTI enkel een elektronisch sperdifferentieel krijgt, vind ik een gemiste kans. Een GTI verdient beter.

De redactie kon kortgeleden (ook) in de ID.Polo rijden. Ook, omdat ze ook al in de Raval een aantal rondjes rond Barcelona mochten maken. Desondanks kunnen de journalisten nog niet alles onthullen, bijvoorbeeld details van het infotainmentsysteem. Maar een eerste indruk is er al wel.

266726293

266726391

266726312

Terug
Bovenaan