Volkswagen ID.Polo Concept (vml. ID.2all) en GTI

wat komt eerder gta6 of de id2?

Dit hadden ze gewoon veel eerder zo moeten doen, een auto die gewoon lijkt op een polo en niet een bijzonder raar of ander model dan wat we gewend zijn. Net als MB met hun hondslelijke eq serie.

Ze leren tenminste van hun fouten. Lijkt gewoon weer op een VW en voldoende testtijd in plaats van je kopers als testmummies gebruiken zoals bij de ID3.

Hopelijk onthullen ze hem volgende maand en kunnen we zien hoe hij werkelijk is geworden. Waar ik zelf heel erg benieuwd naar ben is de ID POLO GTI..Zo te zien blijven bepaalde elementen als van de concept GTI behouden. Gaat hij net zo leuk of misschien nog wel leuker rijden dan de Renault 5 A290 Alpine? Aftellen tot de officiële onthulling.

Vooral benieuwd naar de GTI versie, wellicht een goede concurrent voor de Alpine A 290.

Ik denk dat de Alpine veel uitbundiger is, ook qua rijden. De GTI zal voor velen gaan tegenvallen vermoed ik, want het is een Volkswagen. Een ID.3 GTX is leuk maar ook niet heel bijzonder.
Desalniettemin zie ik die GTI versie van de ID.Polo wel zitten!

Ik hoop wel dat VW niet de fout van Ford gaat maken, door geen compacte benzineauto meer te leveren, gewoon EV en ICE naast elkaar.

VW-ID-Polo-Sportline-1_watermark.webp

VW-ID-Polo-Sportline-4_watermark.webp

VW-ID-Polo-Sportline-6_watermark.webp

VW-ID-Polo-Sportline-8_watermark.webp

VW-ID-Polo-Sportline-11_watermark.webp

VW-ID-Polo-Sportline-13_watermark.webp

Wat een saai wagentje. Afgezien van die lelijke led strip voor, kon het een ontwerp uit 2007 zijn.
Met alle hippe suv's wordt dit nog niet eenvoudig te verkopen

^^ de huidige Polo is toch ook niet super sprankelend, qua design?

Nee, dit vind ik er prima uitzien, denk dat het wel een grote groep kopers (verplicht, want EV only keuze) zal aanspreken.

Het is misschien niet direct polo naise, maar ik vind die welving op het voorspatbord, en hoe dit combineert met de ronde wielkast toch echt wel een mooi detail, dat op de grens tussen speels en zakelijk zit. Ook zijn de flanken mooi gewelfd/voorzien van vouwen, waar je bij de meeste nieuwe auto's ziet dat alles vooral zo glad en bol mogelijk moet zijn.

Al met al krijg ik bij deze auto toch weer een beetje het gevoel dat aandacht voor vormgeving (i.e. wat anders dan lukraak met gekke vormen smijten) en meer verfijnd plaatwerk (waar de auto duurder van wordt om te produceren mijns inziens) weer mag. Bij veel EV's zie ik toch dat het geld hoofdzakelijk naar de techniek is gegaan en dat ze zich er met de koets toch makkelijk vanaf hebben gemaakt.

Tel daarbij op het fraaie interieur en ik kom tot de conclusie dat VW goed werk aflevert.

271642200

Ik had 'm gezien op de frontpage maar in eerste instantie niet op het artikel geklikt omdat ik dacht dat het gewoon een facelift van een bestaand model was... Maar daar heeft VW wel vaker 'last' van.

Gewoon netjes, maar niet meer dan dat. Misschien hebben ze van het interieur nog iets moois weten te maken.

Ik weet het niet. De conceptversie voelde voor mij veel beter in balans. Op de foto hierboven lijkt de motorkap behoorlijk hoog en is de bumper ook wat chaotisch. Kan ook aan de hoek van de foto liggen, maar ik had er meer van verwacht. Zonde, want het interieur is wel tof en het formaat van de auto lijkt me ook voor veel mensen best prima.

Terug
Bovenaan