Volkswagen ID. Polo (exterieur en met prijzen)

Wouter82

Moderator

268128085

268128143

268128110

268128105

268128107

268128096

268128090

Goede stap van Volkswagen. Resultaat is niet spannend of verrassend, maar het ziet er m.i. prima uit zo met dat stof.

Laatst bewerkt:
Ziet er best leuk uit, vooral die retro meters! Ben benieuwd of er nog meer kleurstellingen beschikbaar komen.

Nette materialen, fatsoenlijk dashboard en weer een goede middenconsole.
Hopen dat ze dit doortrekken op alle (ID-)modellen.

Ik vind het geslaagd en zeker voor dit segment.
Quizvraagje : wat heeft deze Polo qua “feature” dat bvb de veel duurdere ID.7 en zelfs nog duurdere auto’s niet hebben?

Heel leuk! Alleen het stuur vind ik niet heel mooi/origineel vormgegeven. In tegenstelling tot rest van interieur had dat ook in een Chinees kunnen zitten.

Als ze ook het exterieur niet al te veel afzwakken ten opzichte van de concept kan hier best een geslaagde auto neergezet worden. Een gewone hatchback in plaats van de zoveelste crossover, echte knoppen in het interieur, en die retro klokkenwinkel is leuk gedaan zo.

Doet een beetje aan m’n rekenmachine op m’n iPhone denken maar verder wel een heel goed interieur voor dit segment. Wordt vast en zeker een topper!

Ik vind die analoge klokken met naalden/wijzers super leuk, beter dan de huidige kille cijfers. Zelfs de led-achtige controlelichtjes in het midden komen terug, leuk die overall retrostijl.

Zelfs de led-achtige controlelichtjes in het midden komen terug
Ik herinner me nog dat mijn vader z'n Audi 80 B3 inruilde voor een VW Passat B3. Die VW had ook nog die simpele storingslampjes met geprinte symbooltjes ernaast in het dashboard, waar de nota bene oudere Audi gewoon mooi uitgelichte symbooltjes tussen de klokken had. Vond ik echt een stap terug :ROFLMAO:

Zeker wel. Je kunt ook diverse andere displays selecteren. Zie uitgebreid verslag van onze Freund Fommes met z'n "Kohle Englisch":

Vanaf hier een demo van de verschillende cockpits:
Dacht ik al wel, het blijft leuk, zeker in die klasse. Bij de Hyundai Inster is ook nog een 'analoge' wijzer-snelheidsmeter op die manier in te stellen.

Ondanks dat het er nieuw leuk uitziet ben ik erg benieuwd hoe dat stofje er uit gaat zien na een jaartje of 10 in de zon etc. nogal vlekgevoelig en zeker in de deur lijkt het mij vragen om beschadigingen.

Daarnaast krijg ik echt zowat een beroerte van de hoeveelheid knoppen op het (bij Kia gejatte?) stuurwiel. Dat is toch niet normaal meer. Ik tel (inclusief volume +/-) al 19 knoppen en dan nog ruimte voor 3 extra aan de blinde knopjes te zien.

Na alle teasers is de ID.Polo dan eindelijk getoond:
272919557

Natuurlijk is de komst van de elektrische Volkswagen ID Polo een mijlpaal voor het merk, want het betekent niet alleen de eerste elektrische variant van een succesnummer, Volkswagen maakt elektrisch rijden ook een stukje betaalbaarder. Althans, de instapper is er voor een bedrag vanaf €24.990. De ID Polo is een nieuwe EV op het MEB+platform voor compacte voorwielaandrijvers waarop eind dit jaar vier elektrische modellen staan van Volkswagen, Cupra en Skoda.

272919473

272919550

272919537

Het duurde even.... maar daar is'ie dan toch! Ben wel benieuwd wat een gangbare uitvoering, inclusief die toeter en bel, gaat kosten. De versie van de 'Vanaf prijzen' is maar zelden leverbaar....

ik ben bang dat de versie op de fotos (de blauwe) met zijn meerkleurig interieur al wel dik in de 33k zal zitten

De prijzen zijn ook bekendgemaakt, maar die vind ik inderdaad niet snel terug.
De blauwe lijkt me inderdaad een Style, de gele een Life en de witte een Trend.

Oh, ik zie nu eigenlijk pas wat je voor die 25.000 Euro instapper krijgt. Dat is nu niet bepaald concurrerend. Dan heb je aan de Twingo een betere koop.

And the crowd goes mild..., alhoewel die verstopte deurgrepen natuurlijk wel heel verfrissend zijn. Maar het zal vast goed verkopen geleasd worden.

Geel is de kleur zonder meerprijs (dat is wel leuk), maar warmtepomp is ALTIJD een optie. Hoewel je zonder goed overleeft denk ik jammer. Verder ziet de ID.Polo er best okay uit. Jammer dat het zo lang duurde voordat ze concreet werd (maar dat zeiden we bij de ID.3 ook al).

De vanaf prijs is in Duitsland identiek, maar de standaard life uitvoering die maar een stapje hoger is, kost in Duitsland 9000 euro meer. Dan ben ik bang dat we hier in Nederland ruim boven 35000 gaan komen voor een Life versie.
VW heeft iedereen een beetje lekker gemaakt met de 25000

Als het basismodel maar geen uitgekleed model wordt zoals 'vroeguh' de Gof C en de Polo C.... Kartonnen portierplaten, 1 ronde klok....

als de trend versie gelijk 36000+ word dan verwacht ik toch niet dat het zo'n heel groot succes gaat worden dan verwacht.
Ondanks dat het een prachtige auto is.

de duitse life:
Komfortabel. Funktional.

• Automatische Distanzregelung ACC

• Rückfahrkamera "Rear View"

• Sprachassistent IDA

• Einparkhilfe - Warnsignale bei Hindernissen im Front- und Heckbereich

• XL-Stauraum inkl. Gepäckraumboden in 2 Höhen einstellbar, für ebene Ladefläche

stalen velgen, zwarte bumpers, handmatige achterruiten, niet getint glas, geen vloermat, lelijke bekleding etc voor de Trend? :ROFLMAO:

De vanaf prijs is in Duitsland identiek, maar de standaard life uitvoering die maar een stapje hoger is, kost in Duitsland 9000 euro meer. Dan ben ik bang dat we hier in Nederland ruim boven 35000 gaan komen voor een Life versie.
VW heeft iedereen een beetje lekker gemaakt met de 25000
Voor 36k heb je elke uitvoering wel.
Er komen eerst drie uitvoeringen en twee accugroottes, en ik vermoed dat de instapper alleen met de kleine accu is en de luxe versie alleen met de grote accu. Maar daar ben ik niet zeker van.

Wel geslaagd! Gelukkig ziet deze er gewoon weer uit als een VW en ligt het ID-design tijdperk achter ons.

Voor 36k heb je elke uitvoering wel.
Er komen eerst drie uitvoeringen en twee accugroottes, en ik vermoed dat de instapper alleen met de kleine accu is en de luxe versie alleen met de grote accu. Maar daar ben ik niet zeker van.
Barry, voor 33.795 euro heb je gewoon een standaard life in Duitland. Kijk eens op www.volkswagen.de. Daar kan je de auto al configureren. Dus die zelfde Life in NL zal dan een heel stuk duurder zijn.. als gauw 36K. Dus voor 36K heb je niet alle uitvoeringen zoals jij zegt.

Leuk ding, vooral met een kleurtje op. Het is ook wel de terugkeer van Volkswagen zoals liefhebbers ze kennen en van houden, ontwerptechnisch. Niet spannend, maar dat hoeft ook niet op een VW. Zolang hij het maar doet.

Kijk eens op www.volkswagen.de. Daar kan je de auto al configureren. Dus die zelfde Life in NL zal dan een heel stuk duurder zijn.. als gauw 36K. Dus voor 36K heb je niet alle uitvoeringen zoals jij zegt.
zoals alle kleine autos +/-10k duurder dan hun ice variant. Jullie hebben bpm wat het gelijk trekt, andere landen is een ev dus een heel stuk duurder. Voor dit geld heb je ook een leuke golf of troc

Een Polo met automaat is al best duur in NL, dus hier valt de meerprijs voor de EV dan wel mee inderdaad.

zoals alle kleine autos +/-10k duurder dan hun ice variant. Jullie hebben bpm wat het gelijk trekt, andere landen is een ev dus een heel stuk duurder. Voor dit geld heb je ook een leuke golf of troc
De tendens dat EV de norm wordt (auto's boven een ton daargelaten) blijft natuurlijk staan. In het ene land gaat het sneller dan in het andere land, maar de tendens blijft.

Lollig autootje verder, alleen de Duitse prijzen van de duurdere uitvoeringen zijn wel onnodig hoog. Dat doet de Renault 5 wel beter.
De Polo op benzine is ook ineens een beetje een ouderwets ding.

Leuk dat je m al kan configureren op de Duitse site. Doe mij maar een Life met winterpakket, trekhaak en de 18 inch velgen! De gele kleur moet ik nog even in het echt zien, maar zou een mooie opvolger zijn voor mijn gele Golf natuurlijk.

Een elektrische Corsa met 424km bereik en 156pk is er vanaf E 31000 (en dat is al E 5000 meer dan de benzineversie met automaat). Een vergelijkbare Polo zou niet heel veel meer mogen kosten, want dan gaat het hem niet worden. Anders komen er ineens ook vele andere, grotere auto's in beeld. Want qua specificaties lijkt het allemaal niet zo heel bijzonder voor een auto die speciaal als EV is ontwikkeld.

De tendens dat EV de norm wordt (
in nederland wel, hier zie ik dat niet, en al helemaal niet bij deze kleine autos, die kleintjes zijn gewoon benzine of hybride. Wat ik zei, een ev kost snel 10k meer. bij een auto van 17-19k (Fiat panda, Peug 208, VW polo etc) is 10k extra tamelijk veel.

in nederland wel, hier zie ik dat niet, en al helemaal niet bij deze kleine autos, die kleintjes zijn gewoon benzine of hybride. Wat ik zei, een ev kost snel 10k meer. bij een auto van 17-19k (Fiat panda, Peug 208, VW polo etc) is 10k extra tamelijk veel.
De transitie is er een van de lange termijn, dat is inmiddels wel duidelijk. Het hoeft ook niet van de ene op de andere dag. Nederland gaat wat eerder 'over', het zuiden en oosten van Europa later. Tempo is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel geld de overheid er in investeert/de mate waarin je marktwerking toelaat.

Prijsverschil zal in veel landen inderdaad nog wel groot zijn. Een beetje wat bijvoorbeeld ook het prijsverschil tussen een Renault Clio en een Zoë was in Nederland in 2019 ofzo. Maar als Volkswagen deze prijzen 'durft' te vragen verwachten ze misschien ook wel goede verkoopaantallen. De ID3 ging in de uitverkoop toen de verkopen terugliepen.

Alle prijzen:

AccuVermogenActieradiusUitvoeringVanafprijs
37 kWh116 pk315 kilometerTrend€24.990
37 kWh116 pk315 kilometerLife€26.990
37 kWh135 pk329 kilometerLife€27.990
37 kWh135 pk329 kilometerStyle€30.990
52 kWh211 pk454 kilometerLife€31.990
52 kWh211 pk453 kilometerLife First Edition€32.490
52 kWh211 pk442 kilometerStyle€34.990
52 kWh211 pk442 kilometerStyle First Edition€35.990

Prijsverschil zal in veel landen inderdaad nog wel groot zijn. Een beetje wat bijvoorbeeld ook het prijsverschil tussen een Renault Clio en een Zoë was in Nederland in 2019 ofzo. Maar als Volkswagen deze prijzen 'durft' te vragen verwachten ze misschien ook wel goede verkoopaantallen. De ID3 ging in de uitverkoop toen de verkopen terugliepen.
Volgens mij valt dat verschil inmiddels reuze mee. De Clio kost instap ook 20K in Duitsland en de ID Polo moet daar net geen 24K kosten. De benzineprijzen schieten in DE ook door het dak dus die investering van een paar duizend extra heb je in dit tempo zelfs met slecht 15 duizend kilometer per jaar in 2 tot 3 jaar terugverdient.

Die tijden dat er ruim 10.000 tussen een EV en vergelijkebare ICE zat zijn echt wel voorbij.

Benieuwd of deze auto net zo goed gaat verkopen als de Renault 5, die zie ik regelmatig rijden.

• Leuk
Waarderingen: DAK
Terug
Bovenaan