Volvo S60/V60 concept

Wat een (design)armoede, dan heb ik toch liever een opvallend gestileerde Japanner (Honda/Toyota/Lexus) dan dit voorspelbare design. Heb je de S90 gezien dan weet je hoe de S60 eruit ziet en ditzelfde geldt voor de XC90 en de te introduceren XC60. Ook een Mercedes e-klasse valt nauwelijks te onderscheiden van een C-klasse, zo jammer allemaal. Hoop wel dat Volvo de kwaliteit op orde heeft en niet te snel met nieuwe modellen komt, de huidige xc90 had/heeft de nodige mankementen en ook de S90 is in de Zweedse pers al bekritiseert, waarbij hardop is afgevraagd of Volvo niet veel te snel auto's ontwikkeld en daarbij de kwaliteit te grabbel gooit. Afwachten of dit ook zo zal zijn, over een paar jaar weten we meer... .

Waarschijnlijk is dit een S90 testauto.
Ben benieuwd hoe oud deze foto's zijn. Heb het kenteken net nagekeken en dat is aangemeld op 1 juni 2015 en afgemeld op 23 september 2016.

Dit kenteken is dus niet meer geldig.

Zijn dus gewoon foto's van de S90. Goed gevonden, Viv av! Wanneer komt het slotje?

Huidige Volvo S60 is nog steeds een spectaculaire auto voor relatief weinig geld.
Mag van mij als betaalbare Polar -versie nog wel enkele jaren in productie blijven.

Viv av zei:
Waarschijnlijk is dit een S90 testauto.
Ben benieuwd hoe oud deze foto's zijn. Heb het kenteken net nagekeken en dat is aangemeld op 1 juni 2015 en afgemeld op 23 september 2016.

Dit kenteken is dus niet meer geldig.

(y)

Gelukkig maar :)

Volvo toont wel op bijzondere wijze de nieuwe S60, via safety features van de XC60.

32324048984_efbda17284_o.jpg

32324049404_be786baa5f_b.jpg

32324049454_8a17cb7c5e_o.jpg

Vind het verschil tussen de huidige en de "nieuwe" eigenlijk net te klein voor een nieuw model. Zeker weten dat er niet nog een facelift aan komt? Auto zelf kan het makkelijk hebben! Rijd nog heerlijk en is kwalitatief toch nog best wel goed!

Lijkt mij inderdaad de 'nieuwe', leuk, was mij niet opgevallen.

Is duidelijk anders de huidige S60: er is een 3de zijraampje achteraan en de achterkant is ook anders.

32324048984_efbda17284_o.jpg

2013_volvo_s60_sideview.jpg

32324049404_be786baa5f_b.jpg

2012-volvo-s60-rear_vos60125.jpg

Nico GTR zei:
Vind het verschil tussen de huidige en de "nieuwe" eigenlijk net te klein voor een nieuw model. Zeker weten dat er niet nog een facelift aan komt? Auto zelf kan het makkelijk hebben! Rijd nog heerlijk en is kwalitatief toch nog best wel goed!

Sure, een facelift waarbij deuren, raamlijn, kofferklep, dak(balken), motorkap en verlichting wordt aangepast. Oh, wacht...

Ziet er mooi uit, al valt wel op dat de spiegels anders zijn dan die op de XC60 en de hele 90-serie: vanuit het raam i.p.v. los op de deuren...
En op de brug naast die S60, is dat dan het eerste plaatje van de nieuwe V60???

Roder zei:
Nico GTR zei:

Sure, een facelift waarbij deuren, raamlijn, kofferklep, dak(balken), motorkap en verlichting wordt aangepast. Oh, wacht...

oh wacht, dat kun je nog helemaal niet zien!

Letterlijk alle onderdelen, en hun verschil met het vorige model, zijn te zien op bovenstaande afbeeldingen...

Roder zei:
No offence verder, maar dat zie jij toch ook...

Ik verwacht het wel. Daarin ben ik het compleet met je eens dat er waarschijnlijk gewoon een nieuw model aan komt en er van een facelift geen sprake is. Maar ik kan niet uit een vaag plaatje ergens uit de veiligheidsmenu's zien dat de deuren, motorkap, raamlijn en dergelijke zo extreem worden aangepast. Zoals in het plaatje zou je het bijna nog kunnen persen, maar de daadwerkelijke afmetingen daarop zien?

Dat het waarschijnlijk zo is, daar ga ik geen discussie over voeren, daarin ga ik compleet met je mee dat het waarschijnlijk zo is.

Maar wat jij ziet dat zie ik niet, sorry.

Ok, ik zie wel een compleet andere raamlijn, deuren, en andere plaatdelen. Ik was in de veronderstelling dat de eerste de beste autokenner (niet persoonlijk bedoeld) dat ook wel zou zien.

Als in een extra raampje en de overduidelijke andere aftekening in de motorkap. Denk niet dat het gigantisch lastig is om de machine op die manier in te stellen, basisvorm leek mij vrij gelijk.

Vandaar dat ik het zeg, deuren zie ik met de beste wil van de wereld niet. En ik ben niet de eerste beste, wellicht ligt het daaraan. :p (y) (is een grapje)

Nico GTR zei:
Als in een extra raampje en de overduidelijke andere aftekening in de motorkap. Denk niet dat het gigantisch lastig is om de machine op die manier in te stellen,

Nieuwe metaal-matrijzen en misschien zelfs machines dus. Oftewel, de investeringen die horen bij een nieuw model.

Lijkt behoorlijk veel op de huidige vind ik. Word er niet warm van zoals bij de overige Volvo's. Achterkant is erg C5.

Die wagen ziet er goed uit! Duidelijk herkenbaar als een S60 en toch anders dan de huidige. Ik blijf het echter spijtig vinden dat Volvo niet meer gewaagder durft door gewoon de S60 concept van 2009 in productie te nemen. Het bewijst wel dat ze iets kunnen tekenen dat nog lekkerder oogt.

volvo-s60-concept-03.jpg

016314_Volvo_S60_2009.jpg

Een mooie conceptcar is makkelijker dan een mooi productiemodel. Een concept hoeft niet aan veiligheidseisen en productie-eisen etc. te voldoen. Een voorbeeld; die suïcide-doors zonder B-stijl is nog knap lastig om genoeg stijf en sterk voor elkaar te krijgen ;)

Heb de huidige S60 nooit begrepen, en dat lijkt zo te blijven. In de verkopen zie je ook terug dat ik niet de enige ben. De oude S60 zie ik nog regelmatig rijden, de huidige nauwelijks.

M. X zei:
Vreemd trouwens dat er in de automedia niet wordt gesproken over deze auto die opduikt in de video's van de XC60. Naast deze wagen zijn het allemaal bekende auto's: XC60 van de vorige generatie.
Deze wagen wijkt ook echt op heel veel lijnen en details af van de huidige S60, het toch niet dat men moeite doet om een nieuwe "dummy" auto te ontwerpen enkel voor die filmpjes. Dan kon men toch gewoon een S90 nemen of V90.. Deze dummy auto is bina vanuit alle hoeken te zien, dus werk heeft men er wel in gestoken.

Gezien het eerste plaatje wat je zelf post en gezien de absurd korte voorportiertjes en de vreemde proporties van dit model verbaasd het me eerder dat mensen deze tekeningetjes serieus nemen...

Deze computertekeningen van Volvo zien er toch wel heel realistisch uit voor een "generic car".

Dat is wel heel erg een kleinere V90. Of zijn dit niet toevallig oudere spy shots van de V90?

Kleintje V90 zo te zien, wordt dus een succes voor Volvo. Het is Volvo gegund maar begin wel wat uitgekeken te raken op steeds weer hetzelfde ontwerp, maar goed dat is de trend tegenwoordig.

M. X zei:
Ik geloof dat we te maken hebben eindelijk met the real stuff :)

Verder gaat het om een diesel met 140 KW (190 pk), automaat.

36325205801_8200599774_o.jpg

"Probleem" is dat dit de maten zijn van de huidige V60.
Mule oid?

Lijkt wel erg op een kleine V90.
Daarnaast: de leeggewichten die in die voertuigfiches vermeld zijn, da's toch niet meer normaal voor een hedendaagse wagen?

Detail dat afwijkt van de V90: de basis van de A-stijl zit net iets lager en vlakker dan bij de V90. Bovendien lijkt de lijn van de zijruiten iets meer op te lopen dan bij de 90 (zij het minder dan de camouflage op de achterdeur ons wil doen geloven).

Al met al lijkt dit idd de V60 en lijkt die heel veel op de V90. Je kunt het slechter treffen...

We zullen moeten afwachten maar ik vind de V90 een van de mooiste auto's ooit gemaakt dus ik zou het niet erg vinden als het een kleinere versie gaat worden daarvan.

Toeval of niet, dat zijn precies de maten van de huidige V60. Kan me nauwelijks voorstellen dat die helemaal gelijk blijven.
In de media is al gemeld dat de V60 gaat groeien om ook als vervanger van de V70 te dienen (V90 is flink groter dan die V70) en de nieuwe lijkt inderdaad groter dan de oude. Benieuwd!

Is er al een betrouwbare bron die een lanceringsdatum heeft opgegeven?

mijn lease loopt binnen 10 maanden af en jammer genoeg zal de nieuwe 3 Touring er tot mijn enorm grote spijt dan nog niet zijn :( maar dit is uiteraard ook een mogelijke kandidaat mits ie qua ruimte binnenin niet in het C-segment blijft hangen zoals nu.

M. X zei:
De S60 en V60 zijn momenteel zo goed als af en Volvo heeft de introductie op zich laten wachten om alle aandacht te krijgen op de XC40 en Polestar 1.
Zo kan Volvo de aandacht op zich goed spreiden over een langere periode.

Goed geïnformeerde bronnen melden dat de S60 en V60 Cross Country enkele weken voor het autosalon van Geneve zullen voorgesteld worden. Ergens in Februari 2018 dus. De gewone V60 zal dan enkele maanden later komen.

Toevallig ook enig idee wanneer we de nieuwe V40 kunnen verwachten? Wij rijden op kantoor 5 jaar met een leaseauto. Zou zonde zijn als 2018 die nieuwe al rond rijdt!

2017-volvo-xc90-dashboard.jpg

Overduidelijk een vernieuwd XC90 dashboard. Qua ontwerp zal de S/V60 natuurlijk veel meer leunen op de V/S90, XC60 en XC40 die er duidelijk anders uit zien van binnen, zoals de roosters.

Wordt een mooie wagen lijkt mij, kleintje v90. Volvo laat wel erg weinig tijd tussen de introducties van nieuwe modellen. Vraag mij af of dit verstandig is.

4cjybydbsr4e.jpg

Ziet er goed uit (y). Maar er zullen helaas wel weer louter 4-cilinder blokjes in leverbaar worden, en niet één lekkere 5- of 6-cilinder (n).

Als dit een gelekte 'echte' foto is (en dat kan nog wel eens, die scherpe vouw naar de achterlichten meen ik ook te zien in de testfoto's), dan geven ze wel direct een zwakte aan. Die dakkoffer suggereert namelijk dat de bagageruimte niet zo groot is...
Overigens: mooi ontwerp weer van Volvo, net genoeg onderscheid tussen de lijnen 40, 60 en 90 om het Audi-effect te voorkomen.

Ze kunnen dit model beter V70 gaan noemen. Erg jammer, de sportievere look van de huidige V60 is juist de reden dat ik een Volvo heb.

Terug
Bovenaan