Vraag: waarom zijn BMW 330e occasions relatief betaalbaar?

Ik zit toevallig naar een BMW 3 serie als volgende auto te kijken, een 320e of 330e zou misschien voor mij wel kunnen, maar ik denk dat ik eerder voor een 320i of 330i ga.

Wow, veel reacties. Bedankt voor jullie input!

Ik dacht zelf dat het aan de verlopen garantie van de accu's lag en veel mensen hem daarom wegdeden. Maar ook 330e's zijn natuurlijk veel zakelijk geleased.

De accu's lijken over het algemeen dus wel betrouwbaar. Ook een goed punt was de kofferbakruimte, dat heb ik op zich wel nodig (gezinnentje en zo) en wil geen station of SUV :p

Topic gaat over occasions. Niet wat de leasert nu weer als voordelig ziet.

Klopt,
Wow, veel reacties. Bedankt voor jullie input!

Ik dacht zelf dat het aan de verlopen garantie van de accu's lag en veel mensen hem daarom wegdeden. Maar ook 330e's zijn natuurlijk veel zakelijk geleased.

De accu's lijken over het algemeen dus wel betrouwbaar. Ook een goed punt was de kofferbakruimte, dat heb ik op zich wel nodig (gezinnentje en zo) en wil geen station of SUV :p
de accu’s zou ik mij nu nog niet zo zorgen om maken. Over een jaar of 10 is dat misschien anders, maar voor nu lijken die bij BMW dikke prima.

Ik rij voor mijn werk alleen maar in de stad. Ik ben blij dat ik niet voor elk kort ritje de benzinemotor aanslinger, bovendien is het verbruik op benzine dan gewoon super hoog, veel duurder dan electra ondanks dat ik alleen bij openbare palen laad.

Wij hebben een nog duurdere optie; een EV en een ICE. Beide werelden maar dan niet in één auto :p
Gekkigheid, was ook omdat we een tweede auto zochten. Maar die EV maakt vrijwel alle korte ritten en de ICE de lange. Ik vind het ideaal zo.
Laden kan thuis, ook met een slimme paal. En die is met een paar dagen vol, met dit weer. Wij hebben dan ook flink wat panelen en wekken op een zonnige dag nu al bijna 30 kWh op.
Een PHEV zou ik nu niet meer kiezen omdat we al deze combinatie hebben. Nogmaals, ik vind dit ideaal, maar dan heb je dus wel twee auto's.

Dus een ex lease wagen 330E met 120.000 km van 2017 is dan niet zo'n goede koop voor dagelijks werkverkeer (+/- 60km met 8 km autostrade)

Dus een ex lease wagen 330E met 120.000 km van 2017 is dan niet zo'n goede koop voor dagelijks werkverkeer (+/- 60km met 8 km autostrade)

Kan een prima koop zijn. Als de aanschafprijs laag genoeg is, je eigen (zonne)stroom kunt gebruiken en veel korte stukjes rijd dan is het een prima compromis , wat financieel gezien nog prima uit pakt met de terugleverboetes van zonne-energie.

Als je niet van plan bent om te laden, of je moet altijd openbaar laden met hoge stroomtarieven en start tarief dan is het rationeel gezien al niet meer aantrekkelijk tegen de hogere wegenbelasting, verzekering, en meer complexe techniek.

Dan kan het nog steeds een prima keuze zijn als je het elektrokoppel kan waarderen of misschien wel de perfecte uitvoering/samenstelling vind je de hybride configuratie voor lief wil nemen.

Voor mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen en was dus specifiek op zoek naar een 20i of 30i in plaats van een 20e of 30e. maar dat kan voor jou zomaar anders zijn.

Als de SOH van de hoogvoltaccu nog prima is dan heb je er echt een fijne en betrouwbare auto aan. Hier bevalt de 320e objectief gezien heel goed. Enorm zuinig, veel elektrische kilometers, heel comfortabel en vlot. Alleen ben ik stiekem wel een verstokte petrolhead en kan ik niet zo wennen aan elektrisch rijden. Kan de auto niks aan doen, ligt aan mij.

Terug
Bovenaan