Welke Renault Clio is beter, een 0.9 of 1.0 TCe?

DannyNL

Startmotor
Hallo AW leden,

Ik ben op zoek naar het volgende:
  • Ocassion (hatchback) vanaf 2019
  • Max. 80.000km gelopen
  • Max. €14.000
  • Incl. cruise control
Na eerst de Toyota Yaris en Mazda 2 in overweging te hebben genomen, is mijn oog nu gevallen op de Renault Clio 0.9 of 1.0 TCe.
Waarom niet de Toyota of de Mazda? De Toyota Yaris vind ik simpelweg geen mooie auto en de Mazda is mij bij een testrit ook niet goed bevallen.

Waarom wel de Renault Clio? Omdat mijn vrouw een Renault Clio 0.9 TCe van 2021 inmiddels al 2 jaar vanuit het werk leased en hier zeer tevreden over is (en ik ook).
Daarnaast zie ik ook voldoende aanbod van dergelijke Clio's wat aan onze eisen voldoen en bij ons in de buurt te koop staan (wel zo handig).

Nu is mijn vraag echter aan jullie, wat vinden jullie van de Renault Clio 0.9 of 1.0 TCe vanaf 2019? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van dit model?
Daarnaast las ik online dat er problemen zijn met de distributieketting bij 1.2 TCE en 1.4 TCe motoren. Is dit dan niet het geval bij de 0.9 of 1.0?

Alvast bedankt.

Prima ding. Distributie moet je af en toe vervangen, het helpt enorm om elke 15k olie te wisselen.

Er is vrij veel aanbod van Renault Clio's 0.9 & 1.0 TCe.
- Welke auto is betrouwbaarder/fijner om mee te rijden: de 0.9 of 1.0 TCe?
- Wat is belangrijker/beter: een Clio van 2019 met 45K gelopen of een Clio van 2020 met 60K gelopen?

Veel auto's vallen in dezelfde prijscategorie. De vraag is dan, gaan we voor een auto die 1-2 jaar ouder is maar minder heeft gelopen? Of is de leeftijd belangrijker? Ook met het oog op de waarde van de auto, als we die over een aantal jaren willen verkopen.

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds Juni 2020 een nieuw gekochte Renault Clio 130 TCe. Het Is een erg fijne en comfortabele auto.

In deze periode heb ik geen enkele storing gehad, er is zelfs nog geen lampje vervangen. Gewoon een erg degelijke en zeer betrouwbare auto. De bouwkwaliteit is ook erg goed, de auto is tot nu toe volledig vrij van kraakjes of piepjes.
Echt een aanrader in zijn klasse. Ik ben er bijzonder tevreden over.

De 1.0 TCe zit in de Clio 5 , de 0,9 TCe in de Clio 4.
Beide motoren zijn heel degelijk en betrouwbaar.
Hebben indirecte injectie , wat tegenwoordig zeldzaam is, en hebben daardoor geen last van vervuiling.

Over de 1.0 TCe heb ik tot nu toe niets gelezen over de distributieketting, bij de 0,9 TCe komt het wel eens voor, maar dan bij hele hoge kilometerstanden. Voordeel is dat het een eenvoudige motor is , en het vervangen niet erg duur is.

Ik zou zelf de Clio 5 (met 1.0 TCe) kiezen, die is moderner, stiller, en rijdt comfortabeler dan de Clio 4.
Je merkt dat de techniek niet stil staat.

Ik zou liever de jongere auto kiezen, van veel snelweg kilometers slijt een auto bijna niet.
De kilometerstand zegt alleen in de praktijk heel weinig over de staat, belangrijker is hoe er mee om is gegaan. En 15.000 km verschil is extreem weinig, zeker niet een reden om voor de een of de ander te gaan.

Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Kijkend naar de volgende 2 opties, zou je dan dus voor optie 2 kiezen?
Optie 1
Optie 2

Overigens staat bij optie 1 dat het om een BTW auto gaat. Betekent dit dat de daadwerkelijk prijs 21% duurder is? Zo ja, dan zou dit erg vreemd zijn als je dit dan vergelijkt met optie 2..

Of zouden de volgende auto's wellicht nog een betere optie zijn (initieel niet onze voorkeur)
Optie 3
Optie 4

1 en 2 staan bij de zelfde dealer, ik zou gewoon gaan kijken.
En kijken welke in de beste staat is.

Nummer 3 is een import, en een uitvoering die nooit in Nederland is geleverd, dat zou niet mijn keus zijn.
Bij nummer 4 zijn nog geen foto's, het lijkt mij wel een interessante auto. Deze heeft een 6 bak, en geen 5 bak.

Laatst bewerkt:
BTW/Marge auto: Als de eerste eigenaar een particulier is geweest kan de BTW daarna niet meer verrekend worden door een bedrijf die 'm 2e hands wil kopen.....

1 en 2 staan bij de zelfde dealer, ik zou gewoon gaan kijken.
En kijken welke in de beste staat is.

Nummer 3 is een import, en een uitvoering die nooit in Nederland is geleverd, dat zou niet mijn keus zijn.
Bij nummer 4 zijn nog geen foto's, het lijkt mij wel een interessante auto. Deze heeft een 6 bak, en geen 5 bak.
Ja dat was ook mijn reactie. Ik zou ook contact opnemen met de dealer van de laatste auto.

Optie 3 is geen 1.0Tce maar een turboloze variant. Die zou ik sowieso laten staan.
Persoonlijk zou ik altijd voor de Clio 5 kiezen (optie 1 of 2). De motor is veel fijner, de auto is veel moderner (ook goed voor de restwaarde) en qua verbruik en betrouwbaarheid is het allebei gewoon prima in orde.

Iedereen bedankt voor jullie bijdrages!

Ik wil a.s. vrijdag een proefrit gaan plannen voor optie 1 en 2.
Zojuist even met de dealer gebeld, er is helemaal niks meer mogelijk met de prijs.

Mijn vragen zijn nu:
- Vinden jullie de prijzen voor optie 1 & 2 redelijk?
- De dealer adviseert altijd om een 'afleverpakket' af te nemen (EUR 695). Zouden jullie dit adviseren?

In het afleverpakket zit het volgende:
  • onderhoud conform fabrieksvoorschriften,
  • een uitgebreide service-controle,
  • 12 maanden Route Service Pechhulp,
  • 12 maanden My Renault+ pas en
  • een volledige poets- en reinigingsbeurt.
Gezien de kosten van het pakket en het feit dat ik het onderhoud liever bij een bekende (en erkende) automoteur bij mij in de buurt wil laten doen, overweeg ik om van dit afleverpakket af te zien. Is dit echter verstandig?

Over de telefoon is nooit iets mogelijk meestal gaat het in de inruil. Als er geen inruil is zou op zijn minst het onderhoudpakket gratis moeten en liever wat meer. Je kunt altijd een bod doen en dan merk je het wel.

Prijzen zijn marktconform maar ik vind de 2e handsmarkt wat overprijsd momenteel maar goed dat is een kwestie van vraag en aanbod hij heeft er twee dus kan er vast wel een missen.

Persoonlijk zou ik de witte kiezen omdat ik grijs vreselijk vind (jaren in grijze gereden:rolleyes:). Je voordeel is dat er redelijk wat in omloop zijn mocht dit op niks uitlopen dan is er vast een andere in de buurt.

Wel denk ik dat je aan een Clio een goede koop kan hebben want ze zijn erg handig. Is er niet eentje met wat meer motorvolume?

Zo'n afleverpakket is waar de dealer het aan moet verdienen. Complete geldklopperij.
Tenzij alle 4 de banden versleten zijn ben je gewoonweg goedkoper uit om de wagen zo mee te nemen, zelf even door de wasstraat te trekken en te stofzuigen, naar je eigen monteur/garage te brengen voor de beurt en apk (dat nog niet de helft kost van het afleverpakket) en lekker met je partner (en kinderen) uit eten te gaan van het geld dat je overhoudt.

Waar 'm de crux in zit is 'onderhoud volgens fabrieksvoorschriften'. Als de auto een half jaar geleden nog onderhoud heeft gehad schrijft het fabrieksvoorschrift voor dat ie nu geen beurt hoeft te hebben. Dus dan betaal je voor een beurt die niet uitgevoerd wordt.... En de banden waar ik eerder over schreef, als die echt alle 4 versleten zijn (en dan moeten ze echt apk afkeur zijn want anders doen ze er vaak ook niets aan) is de kans groot dat er hele goedkope B-merk banden onder geknikkerd worden. Persoonlijk betaal ik liever zelf voor goede A-merk banden dan dat ik B-merk banden 'cadeau' krijg.

Garantie heb je tegenwoordig sowieso een jaar (bovag), pechhulp heb je niet nodig bij zo'n jonge auto (en mocht je bang zijn voor een klapband oid dan kun je altijd nog een ANWB lidmaatschap overwegen, hou je nog steeds geld over).

Uiteraard doen ze niets aan de prijs, zeker niet aan de telefoon. Jonge occasions zijn erg gewild en die raken ze toch wel kwijt voor die prijs. Áls ze al zakken in prijs gaan ze dat echt niet aan de telefoon al doen. Dat doen ze hooguit tijdens de koffie na de proefrit. Maar ook dan hoef je geen flinke daling te verwachten, hooguit een honderdje of 5 (echt hooguit!)

Verschil tussen de 0.9 en de 1.0TCe is behoorlijk. 0.9TCe moet je eerst toeren maken (wakker trappen) voordat de turbo erbij komt( 3000rpm). De 1.0TCe rijdt veel volwassener pakt alert op onderin, een veel fijnere motor voor het dagelijkse verkeer. Motor loopt stil en je merkt geen typische 3 cyclinder vibraties.

1.0TCe is een doorontwikkeling van de 0.9TCe, sowieso betrouwbaarder (wat bij de 0.9TCe al niet verkeerd was).

Die witte Clio staat op Viking banden (lees: rommel), meteen een onderhandelingspunt.

Laatst bewerkt:
Ik rij vrij regelmatig in de 0.9 en onderin gebeurd er erg weinig en dan opeens kijg je een flinke duw. Ik vind dat onprettig. In standje ECO is het al helemaal niks. Bij deze motor kan je ook pas in z'n 5 als je echt boven de 80 km/h zit, anders gaat ie brommen.

Qua rijden is het een volwassen, comfortabele maar afstandelijke auto, voor rijplezier kan je beter bij de Mazda2 zijn.

Ik rij zelf ook een Clio 5 met 1.0 motor (wel als Initiale Paris), de motor is idd erg soepel, niet snel maar vlot genoeg. Ook redelijk zuinig (6.3L/100km) en comfortabel. Stuurt goed strak door de bochten (maar de IP heeft wel bredere banden denk ik) maar communiceert eigenlijk niet echt in het stuur. Afstandelijk is inderdaad een goed woord ervoor. De een zal het geen bal uitmaken (en misschien niet eens merken) maar de ander houdt er niet van.

Ik heb zelf altijd wel strak sturende autos gehad (nu ook een Kia Ceed) en dan is het een wereld van verschil.
Maar voor rustig stadsverkeer of veel snelweg kilometers maakt dit allemaal niet uit en dan is het echt gewoon een prettige wagen (los van het multimediasysteem, daar ben ik niet zo'n fan van)

los van het multimediasysteem, daar ben ik niet zo'n fan van

Dat is ook niks idd.

De een zal het geen bal uitmaken (...) Maar voor rustig stadsverkeer of veel snelweg kilometers maakt dit allemaal niet uit

Klopt helemaal. Veel mensen hebben ook een beperkt referentiekader en/of minder kritisch. Slecht rijden doet ie sowieso niet, gewoon prima.

Zoals hierboven gezegd is de 1.0 inderdaad een doorontwikkeling van de 0.9 en gaat deze iets aangenamer rijden.

Wat mij betreft valt dit bij de 0.9 zeer goed mee en zou het geen punt zijn om hier niet voor te kiezen als je een interessanter aanbod hebt.

Eigenlijk gaat het hier om Clio 4 vs Clio 5. Als we de motor even vergeten kom ik bij de volgende punten:
- De koffer van de Clio 4 lijkt mij iets praktischer te zijn, grotere opening,...
- Clio 4 is buitenkant iets mooier
- Clio 5 heeft wat mij betreft veel prettigere stoelen dan zijn voorganger, zit je veel in de auto is dit een belangrijk punt.
- Interieur van de Clio 5 ziet er wat mooier uit
- Infotainment van de Clio 5 is best wel een goed systeem, al heeft de Clio 4 ook gewoon Carplay/Android auto dus dat zou voor mij geen issue zijn.

Er is vrij veel aanbod van Renault Clio's 0.9 & 1.0 TCe.
- Welke auto is betrouwbaarder/fijner om mee te rijden: de 0.9 of 1.0 TCe?
- Wat is belangrijker/beter: een Clio van 2019 met 45K gelopen of een Clio van 2020 met 60K gelopen?

Veel auto's vallen in dezelfde prijscategorie. De vraag is dan, gaan we voor een auto die 1-2 jaar ouder is maar minder heeft gelopen? Of is de leeftijd belangrijker? Ook met het oog op de waarde van de auto, als we die over een aantal jaren willen verkopen.
Jaartje leeftijd of wat meer of minder kilometers maken weinig uit.
Wat maakt er dan wel uit?
- hoe is er met de auto omgegaan? Is het allemaal nog wel wat netjes?
- heeft de auto op tijd onderhoud gehad?

De distributieketting van deze motor is gevoelig voor slecht onderhoud dus wat mij betreft liever een 0.9 uit 2019 met 200.000km die mooi elk jaar/om de 15.000km andere olie gekregen heeft dan een 1.0 uit 2022 met 45.000km die nog nooit een oliewissel gehad heeft.

Overigens kan het ook lonen van eens naar de Dacia Sandero te kijken. Zit dezelfde techniek in.

Overigens is de versnellingsbak (ik spreek in dit geval over de 5 bak, de 6 bak ken ik persoonlijk niet) wel een vreselijk ding. Heel hakerig, bij terugschakelen soms stroef. Lange slagen en de koppeling zit ook vrij hoog en is ook gevoelloos.
Ook hier geldt eigenlijk wel dat je er of niks om geeft of het verschrikkelijk vind, maar als je trajecten rijdt waar veel geschakeld moet worden (zoals in de stad) dan zou ik voor een ècht goede uitgebreide proefrit gaan.
Op de snelweg maakt het allemaal niet zoveel uit, hij heeft genoeg pit om alles in de 5e versnelling te doen.

Zijn jullie wellicht bekend met deze dealer in Beek en Donk: RVL Auto's

Hebben schijnbaar veel Renault Clio's 1.0 Business edities op voorraad tegen een aantrekkelijke prijs. Schijnt hier echter wel om geïmporteerde auto's te gaan.
Is dit wellicht een optie?

Zijn jullie wellicht bekend met deze dealer in Beek en Donk: RVL Auto's

Hebben schijnbaar veel Renault Clio's 1.0 Business edities op voorraad tegen een aantrekkelijke prijs. Schijnt hier echter wel om geïmporteerde auto's te gaan.
Is dit wellicht een optie?
Dat zijn nou net niet de uitvoeringen s
Die je wilt hebben. Dit zijn turboloze 1.0 motoren en zijn daarom goedkoop. Ook de versie met turbo wordt natuurlijk geen racemonster, deze rijdt wel veel fijner

Die SCe'tjes zijn inderdaad trage beestjes.
Wat er niet op zit kan niet kapot - de turbo dus - spreekt wel in het voordeel van deze motor, maar ik persoonlijk vind ze te traag.

Moet het ding dienen om elke dag mee in de file te staan? Tja dan gaat het weinig uitmaken.

Op zich dus nog wel een prima auto, maar ga er zeker even mee proefrijden om te zien of je je er niet aan gaat storen.

Mijn vrouw heeft 4 jaar en 150.000km in een Clio 4 gereden. Deze maakte een ongelofelijk herrie op de snelweg. Dit kwam door het kleine ruitje ter hoogte van de buitenspiegels. Dit zou bij de Clio 5 een stuk beter moeten zijn, maar daar zou ik zeker even op letten.

Mijn vrouw heeft 4 jaar en 150.000km in een Clio 4 gereden. Deze maakte een ongelofelijk herrie op de snelweg. Dit kwam door het kleine ruitje ter hoogte van de buitenspiegels.
Dat is heel eenvoudig op te lossen. Heb ik destijds ook gedaan. Moet een klein stukje extra rubber in die raamstijl geplaatst worden

• Leuk
Waarderingen: Blox
Mijn vrouw heeft 4 jaar en 150.000km in een Clio 4 gereden. Deze maakte een ongelofelijk herrie op de snelweg. Dit kwam door het kleine ruitje ter hoogte van de buitenspiegels. Dit zou bij de Clio 5 een stuk beter moeten zijn, maar daar zou ik zeker even op letten.
De Clio 5 is heel stil op de snelweg, zelfs op autobahn snelheden heb je nauwelijks last van windruis

Optie 1, en 2 hebben een redelijke prijs. De witte heeft ook een trekhaak zag ik. Als de dealer veel vergelijkbare occasions heeft staan, dan valt er nog wel wat te onderhandelen.
De verkoper weet ook wel dat een Clio 5 geen winkeldochter gaat worden.

Een Clio 5 is voor het B segment opvallend stil en comfortabel.
Windgeruis hebben ze bij de Clio 5 echt heel goed aangepakt.

Boven de 170 km per uur maakt de auto wel meer geluid dan mijn Laguna 3 maar die was dan ook bijzonder stil.
( ik heb een 130 TCe met automaat)

Voor het geluid van de banden is het handig om een kwalitatief goede en stille band te kiezen. De Continental Ecocontact 6 banden die eerst op de auto zaten maakten duidelijk meer lawaai dan de Pirelli Cinturato fourseasons SF2 die er nu op zitten.

De versnellingsbak in de Clio 5 waar ik ik in reed schakelde wel minder soepel dan van mijn Laguna 3, (die schakelde echt super soepel), maar zeker ook niet vervelend.

Zelf ben ik enthousiast over de Multimedia, in 2019/ 2020 hoorde dit zeker bij de betere systemen op de markt.
Is heel eenvoudig te bedienen, en is tot nu toe heel stabiel.
Nieuwe Renault modellen met Google zijn natuurlijk weer een stap verder.

Succes met de proefritten.

Verschil tussen de 0.9 en de 1.0TCe is behoorlijk. 0.9TCe moet je eerst toeren maken (wakker trappen) voordat de turbo erbij komt( 3000rpm). De 1.0TCe rijdt veel volwassener pakt alert op onderin, een veel fijnere motor voor het dagelijkse verkeer. Motor loopt stil en je merkt geen typische 3 cyclinder vibraties.

1.0TCe is een doorontwikkeling van de 0.9TCe, sowieso betrouwbaarder (wat bij de 0.9TCe al niet verkeerd was).

Die witte Clio staat op Viking banden (lees: rommel), meteen een onderhandelingspunt.
Viking banden rommel? Dat ben ik niet met je eens.

Gedeeltelijk mee eens. Viking is gewoon een B-merk van Continental en is eigenlijk beter dan zijn/haar reputatie.

Het gaat hier echter wel over vierseizoensbanden, en dat nu nu wel een type band dat veel merken niet goed voor elkaar hebben.

• Leuk
Waarderingen: Mc1
Rommel niet, maar ook niet erg goed. Ik had op een vorige auto ook Vikings liggen en die maakten best wat herrie en de grip op nat wegdek was ook niet geweldig.
Ze zijn niet zo slecht dat het a la minute er onder vandaan moet.
Als het er al onder ligt, lekker oprijden, maar als je daarna zelf iets uit mag zoeken zou ik er persoonlijk zeker niet voor kiezen.

Helaas is de Renault Clio, die wij vanmiddag wilden gaan proefrijden, zojuist verkocht.
Aangezien wij op korte termijn een andere auto nodig hebben, ben ik dus even verder gaan zoeken.

Bij mij in de buurt zie ik diverse Nissan Micra's staan, die qua prijs en uiterlijk ook in de smaal vallen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Concreet heb ik de volgende auto's op het oog:
Optie 1
Optie 2
Optie 3

Mits de Nissan Micra een betrouwbaar en goed alternatief is voor de Clio, welke optie zouden jullie adviseren?

Helaas is de Renault Clio, die wij vanmiddag wilden gaan proefrijden, zojuist verkocht.
Aangezien wij op korte termijn een andere auto nodig hebben, ben ik dus even verder gaan zoeken.

Bij mij in de buurt zie ik diverse Nissan Micra's staan, die qua prijs en uiterlijk ook in de smaal vallen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Concreet heb ik de volgende auto's op het oog:
Optie 1
Optie 2
Optie 3

Mits de Nissan Micra een betrouwbaar en goed alternatief is voor de Clio, welke optie zouden jullie adviseren?
Technisch gezien dezelfde auto als een Renault dacht ik.

Infotainment van zo een Nissan ben ik geen fan van.

De Renault Clio 5 staat op een nieuw platform.
En kwam later op de markt dat zie je aan de multimedia, maar is verder ook moderner dan de Nissan Micra.

Het platform waar de Clio 4 en laatste model Micra op staan zijn dacht ik gelijk ( weet ik niet zeker), is voor heel veel modellen gebruikt. De motoren zijn in ieder geval wel gelijk.

De Nissan Micra wordt door Renault in Frankrijk gebouwd en is een goede en betrouwbare auto.

Ik zou zelf optie 1 of 3 kiezen, op het eerste gezicht.
Ze zijn alle drie met de 1.0 , en van na de facelift.

De Nissan Micra is een heel goed alternatief voor de Renault Clio 4.
Zeker een auto om te bekijken.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik de Micra niet zo fijn als de Clio 5. Hij is wel beter dan de Clio 4 maar persoonlijk zou ik echt zoeken naar een Clio 5.
De Micra stuurt niet fijn, is niet koersvast, maakt meer herrie en het multimediasysteem is vergeleken met van de Clio 5 echt nog van de oude generatie .
Daarnaast kleedt Renault zijn modellen luxer aan.

Tenzij het design je dus erg aanspreekt zou ik echt voor een Clio 5 gaan

De Micra is dus infeite de motor van een Clio 5 en het platform van een Clio 4 met daarover een eigen Nissan sausje gegoten.

Weer wat bijgeleerd vandaag.

Motor en platform van deze Micra zijn dus gewoon prima, al zal het nieuwe platform iets prettiger rijden. Van het infotainentsysteem van deze Micra ben ik alles behalve fan, werkt niet fijn, is verouderd, maar waar ik wel fan van ben bij de Micra zijn de knoppen. Heerlijk ouderwets veel en gemakkelijk te vinden knoppen en schakelaars die nog eens heel robuust aanvoelen.

Verkeerde keuze's zijn er eigenlijk niet tussen Clio 4, 5 of Micra. Gaat vooral te maken hebben met voorkeur en wat het voordeligste is/welke afstelling van het onderstel je het prettigste vindt.

Wat het interieur betreft vind ik de Clio 4 eigenlijk de minste. In vergelijking met de Clio 3 waarbij het interieur heel degelijk aanvoelde vond ik de Clio 4 best wel plastiekerig. Clio 3 vond ik ook fijner rijden - mijn ouders hadden een estate diesel, heb ik vaak mee gereden en vond het een hele goede auto. Uiterlijk van de Clio 4 vind ik dan zoals eerder gezegd dan weer het mooiste (ook tov de 5)

Vanmiddag proefgereden in de Nissan Micra. De auto heeft mij verrast echter niet overtuigd. De zoektocht zal zich waarschijnlijk toch weer op de Renault Clio richten.
Heb zojuist deze gevonden, wat wel een interessante optie lijkt:

Renault Clio

Qua prijs, km stand en model, lijkt dit een interessante optie te zijn.

Vanmiddag proefgereden in de Nissan Micra. De auto heeft mij verrast echter niet overtuigd. De zoektocht zal zich waarschijnlijk toch weer op de Renault Clio richten.
Heb zojuist deze gevonden, wat wel een interessante optie lijkt:

Renault Clio

Qua prijs, km stand en model, lijkt dit een interessante optie te zijn.
Interessante optie.
De Intens uitvoering heeft een mooier interieur, en meer uitrusting dan de Zen

Intens is een prima uitvoering, over het algemeen zitten daar de belangrijkste opties wel op.
Alleen de RS line en Initiale Paris zijn nog luxer maar daar betaal je ook voor.

Mooie kilometerstand, vermoed dat ie niet veel lange ritten heeft gemaakt.

Helaas, het lijkt erop dat de Renaukt Clio als occasion erg populair is. Wederom was de auto al verkocht voordat we een testrit konden doen..

Ik heb mijn zoekgebied nu wat verruimd waarbij ik wel specifiek zoek op de 1.0, mede door de feedback die ik van jullie heb ontvangen, waarvoor nogmaals dank!

Ik heb nu een proefrit voor de volgende auto gepland:
Renault Clio

Deze zit wel echt tegen mijn limiet aan van wat ik wil uitgeven. Wat denken jullie, is dit een redelijke prijs voor deze uitvoering, jaartal en aantal kilometers?

Die staat al een paar maanden te koop. Ik kwam 'm een paar maanden geleden tijdens mijn zoektocht naar een Clio 5 ook tegen. Misschien ben je er dit keer wel op tijd bij haha.

Prijs is prima, niet laag, niet hoog. Afhankelijk van de staat natuurlijk; dat is lastig beoordelen op foto's

Handig om te weten, dankje!

Overigens, wat behoudt meer zijn waarde (is verstandig om te kopen):
Een Clio 1.0 Intens uit 2019 met 65K op de teller of een Clio 1.0 Zen uit 2020-2021 met 40K gelopen?

Kortom, stel ik rij er 5-8 jaar mee en er staat 100k extra op de teller. Krijg je er dan meer voor terug als de auto iets jonger is/minder heeft gelopen? Of is een auto met meer opties (en kilometers) meer waard?

Probeer even in te schatten of het niet verstandiger is om voor een Clio 1.0 TCe Zen te gaan die 1-2 jaar jonger is en iets minder heeft gelopen.

Het maakt voor de inruil niet veel uit of een auto straks 140K of 165K heeft gelopen. Voor mijn toen 11 jaar oude Renault Laguna 3 met 180 K kreeg ik een bijzonder goede inruilprijs.
Veel hoger dan ik had verwacht.

Kies gewoon nu wat het beste bevalt. Niemand kan in de toekomst kijken.

Wat een rare RS line, zal wel een buitenlandse uitvoering zijn?
Analoge klokken, klein multimedia, geen climate control, standaard stoelen. Lijkt eerder een Zen met een RS badge.
Nee de Intens die DannyNL eerder plaatste is veel luxer.
Ik heb er geen verstand van, maar het is wel een Nederlandse auto.

De afgebeelde Clio is een Zen uitvoering met optie pakket: Pack R.S. Line.
Gewoon geleverd in Nederland.

In het optie pakket zaten wat leuke opties om de auto een meer sportieve uitstraling te geven, de prijs was toen € 995,00.

Zelf heb ik een Clio R.S. Line dit is een hele luxe, sportieve uitvoering, makkelijk te herkennen aan o.a. de sportstoelen met rode strepen en "carbon" afwerking op dashboard en deuren.
Rode strepen op gordels, en rode bies over het dashboard.
Badges op de spatborden, afwijkende voor en achterbumper, lichtmetalen wielen, Etc.

Laatst bewerkt:
Ja een 'echte' RS line is veel luxer en heeft veel meer sportieve tinten.
Als ik Danny was zou ik gewoon eens bij de zwarte Intens kijken, dat lijkt me nu de beste auto.

Terug
Bovenaan