Welke Renault Clio is beter, een 0.9 of 1.0 TCe?

Vandaag een proefrit gemaakt en een aankoopkeuring laten uitvoeren op de volgende auto:
Renault Clio

Uit de aankoopkeuring kwam naar voren dat er niet de juiste 'start-stop' accu in zat, de ruitenwissers voren vervangen moesten worden en dat de auto toe was aan een grote beurt.

Na lang onderhandelen, heb ik de auto nu voor €13.950 gekocht met de garantie dat de verkoper alle bovenstaande punten zal vervangen/uitvoeren.
Normaliter zou dit in het afleveringspakket (á €650) vallen maar wordt nu dus voor zo'n €200 gedaan.

Op bovenstaande punten na, kwam uit het aankooprapport naar voren dat het een prima auto is.
Kortom, hopelijk heb ik een goede aankoop gedaan.

Bedankt voor de update. Heel veel plezier met je Renault Clio.
Lijkt mij ook een prima auto.

Overigens heeft de auto een achteruitkijkcamera. Is het gebruikelijk (bij dit model) dat je dan geen piepend geluid hoort zodra je achteruit rijdt?

Onze oude auto had alleen alleen sensoren in de bumpers die sneller begonnen te piepen naarmate je achteruit een object benaderde.

Overigens heeft de auto een achteruitkijkcamera. Is het gebruikelijk (bij dit model) dat je dan geen piepend geluid hoort zodra je achteruit rijdt?

Onze oude auto had alleen alleen sensoren in de bumpers die sneller begonnen te piepen naarmate je achteruit een object benaderde.
Bij onze Captur - die een gelijkaardig systeem heeft - kan je dat instellen.

In mijn Clio zit het zelfde systeem, je kunt in de instellingen eenvoudig wijzigen dat en de camera en de piepjes werken.
In kleuren wordt ook aangegeven hoe ver je ergens vanaf zit, erg handig. En je hebt 360 graden view.

Intens heeft geen 360 graden camera toch?
Hoe dan ook, ik raad altijd aan om de auto terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan daarna even alles naar eigen wens in te stellen. Wat de vorige eigenaar handig of logisch vond hoeft voor jou niet handig te zijn.

Terug
Bovenaan