Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Wel bijzonder, de TS, nog een modder-eter ook, die is al 15 maand niet in dit topic geweest en toch zijn we een pagina verder met allerhande Sierra's.

Oef wat gaaf en nog Nederlands ook Ford Sierra - 2.9 V6 XR 4x4..
ford-sierra-2-9-v6-xr-4x4-inj-speciale-uitvoering-getuned-etc.jpg

ford-sierra-2-9-v6-xr-4x4-inj-speciale-uitvoering-getuned-etc.jpg

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Lees al jaaaaren nee, maar geen actieve poster. Zodra dit topic omhoog altijd benieuwd of het een update van Wouter82 is :)

Sorry voor de weinige updates :giggle:

Leuke bijdragen, had ik even gemist :) Die rode is een Custom, maar wel een import en daardoor minder kaal dan een Nederlandse (klokje, gekleurde tankdop). Die in Dinxperlo staat volgens mij al heel lang te koop (edit, klopt, zie vorige pagina, bericht van okt. '24) en die Belg is erg fraai (y)

Weinig updates uit de eigen collectie. In september moesten de Custom en de XR4i gekeurd worden. De Custom mag twee jaar door, de XR4i heeft aandacht nodig. Afgekeurd op een te groot remverschil linksachter en -rechts, ook loopt de auto maar op 5 poten. Ofwel, tijd voor een grote beurt! Moet nog ingepland worden.

De Ghia stond in diezelfde tijd met een lege accu, bleek een kapotte druppellader te zijn. Nieuwe accu erin gezet en dat gaat nu allemaal goed. Hij moet in maart voor de apk en is dan ook toe aan een grote beurt. En deze mocht vlak voor Kerst onverwacht aan de bak omdat de Sonata (weer) met een lekke band stond. Eerst op en neer naar Leusden voor de musical Doe Maar!, 220 km. Daarna zo'n 350 km naar Amsterdam en Heemstede voor familiebezoek en uitstapjes. Wel grappig om met deze auto naar de Prins Hendrikkade (naast CS) te rijden, milieuzone is geen probleem want ouder dan 40 jaar :) Het was koud maar nog ongepekeld. Ging helemaal prima, verrassend comfortabel en eenmaal op snelheid kom je goed mee met modern verkeer. Wegkomen uit stilstand vraagt wat meer tijd en dan merk je echt dat de tijden zijn veranderd. En ook een onverlichte snelwegoprit met versleten witte strepen en ontbrekende reflectoren is toch wel heel donker met H4-pitjes :oops:

Past goed bij een jaren 80 musical
GplQtZS.jpeg

r42sesd.jpeg

Koud!
ld3zO5B.jpeg

Zonde van de lekke band bij de Sonata. Had mijn vader pas ook nog, en dan ‘s avonds in het donker.
Mooi dat je dan je eigen ‘vervangauto’s’ hebt zodat je toch door kunt.

Handig inderdaad, de keuze voor backupvervoer! Die strip onder de bumper om stroompjes af te leiden is ook erg tijdconform, zie je nu (bijna) nooit meer. Terwijl ze destijds (jaren '70, '80) best gangbaar waren.

54898623615_f4a62a2508_c.jpg

En dan vergeet je nog te ere plek van de Ghia op de EMW stand bij Autotron Classics!

Ik zag in AW Classics een Sierra Custom met hangende spiegels (volgens mij diezelfde rode) en moest meteen weer aan dit topic denken. Goed te horen dat het wel aardig door hobbelt! En zelf vind ik het wel leuk om de Ghia weer wat meer te zien - dat was al even geleden.

Dat met die H4 snap ik wel, toch even aanpassen. Met de nog oudere auto's rij ik liever niet in het donker en al helemaal niet als het vochtig of regenachtig is. Ja, vroeger ging het ook maar toen was er ook minder verkeer op de weg.

@Engineer2 ja ik was Autotron inderdaad nog vergeten! Ook weer eens leuk om acte de présence te geven :)

Dat had trouwens nog een leuk staartje, hoewel het ook niet eens op gang is gekomen. Toen ik zondagavond de auto kwam aangelopen, werd ik aangesproken door iemand die mijn Ghia in 1987 als tweedehands had gekocht. Echt letterlijk precies mijn auto. Hoe bizar! De auto kwam toen uit de lease. Hij heeft de auto een paar jaar gehad en is er onder meer mee naar Spanje op vakantie geweest. Ook gaf hij eerlijk toe rechtsvoor een keer een paaltje te hebben geraakt. Hij vond het de fijnste auto die die heeft gehad en hij was ook emotioneel om er weer in te kunnen zitten en de motor te horen. We hebben nog contactgegevens uitgewisseld en hij zou nog foto's opzoeken, maar ik heb niks meer van hem gehoord. Beetje vaag dus...

Is echt een uniek exemplaar... Tweeliter zescilinder in zo'n beetje een basisuitvoering met wieldoppen en zonder rechterbuitenspiegel! En een dashboard zonder toerenteller. OMG...

Die V6 L spookt nog wel door mijn hoofd, wat een bijzonder ding. Maar ik moet echt even aandacht houden bij wat ik al heb, genoeg te doen en het jaar is alweer bijna halverwege...

Afgelopen donderdag met een vriend twee uurtjes bezig geweest met de XR4i. Nieuwe bougies inclusief kabels, kleppen stellen en dan eind van de maand nieuwe vloeistoffen en apk. Hij loopt weer mooi op alle zes cilinders (y)

dRRKN8X.jpeg

H2lNS1W.jpeg

Hangt er vanaf hoe je rekent, je hebt kleine variaties met sommige modeljaren. Maar van de P100 heb ik een folder met allerlei varianten, tot een kiepbak aan toe. Ook heb ik een folder van een Mk1 lijkwagen.

Ik zag vandaag nog een Sierra wagon als oude servicewagen. Ook wit met blauw. Ben de naam die er op stond even vergeten maar ik herkende de naam niet en vraag me af of die tekst ook origineel is.

En er is ook weinig moeite gedaan voor de foto's of de advertentie. Ik hoop dat ie 'm niet kan verkopen voor meer dan €2000.

Ik erger me rot aan dat soort quick-flip types. Die denken even het dubbele te vangen zonder ook maar een poot te hebben uitgestoken.
Op zich is er wel een nieuwe APK opgezet, waar de auto eerst zonder APK verkocht werd. Of dat meer dan € 2.000 waard is, is maar de vraag.

De XR4i is weer technisch op orde en rijdt weer zoals het hoort, alle zes Keulse cilinders doen weer lekker mee (y) Vandaag begonnen hem weer helemaal netjes te maken, want over een week mag die trouwauto zijn :)

Eerst even vers Belgisch dinosap erin
X8w4Ett.jpeg

Laatst wat nieuwe poetsspullen gekocht, waaronder foam. Ik heb gekozen voor spul van GreenX dat zowel gebruikt kan worden als foam als ook als shampoo en voor een sproeier die je met een bandenpomp op druk kan brengen. Werkt allemaal heel aardig, maar de auto was ook bepaald niet vies.

CZ7SUo0.jpeg

1K3VrW1.jpeg

D1V9ymi.jpeg

Op een witte auto zie je het natuurlijk ook niet goed :) Daarna met twee emmertjes afgesopt, gedroogd en binnen verder met drogen en het interieur.

4PdF4b3.jpeg

Verder kwam ik erachter dat ik deze XR in januari 2014 heb ik gekocht, dus dat is toch een mooi jubileum van 12,5 jaar bezit nu!

Terug
Bovenaan