A
Anoniem
Guest
In Lommel, dus weer lekker in de buurt.ProThijs zei:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In Lommel, dus weer lekker in de buurt.ProThijs zei:
Phoenixrood74 zei:Het enige nut van een bullbar zou kunnen zijn dat je grille niet beschadigd wordt door de lichtkap die van een P100 die voor je rijdt afvalt.
simca1006 zei:Phoenixrood74 zei:Het enige nut van een bullbar zou kunnen zijn dat je grille niet beschadigd wordt door de lichtkap die van een P100 die voor je rijdt afvalt.
De kans dat je met je P100 achter een P100 rijdt lijkt me serieus klein, dus wat is nou het effect van zo'n bulldinges?
Het staat wel stoer...
smarter zei:Briljant, die P100!![]()
Moderator
Icebrain zei:Het is wel een idee om hem zo te doen of niet Wouter.............
![]()
Moderator
simca1006 zei:Dat iele klapdakje is natuurlijk wel geinig, maar de zwaailichtbak zit daarvoor in de weg natuurlijk.
Moderator
Moderator
simca1006 zei:@Wouter, ik weet niet wat ze precies gedaan hebben maar een rijden met een nieuwe distributieriem merk echt niks van, tenzij ie niet op tijd ligt.
Wouter82 zei:simca1006 zei:@Wouter, ik weet niet wat ze precies gedaan hebben maar een rijden met een nieuwe distributieriem merk echt niks van, tenzij ie niet op tijd ligt.
Ergens bij een poelie van de krukas heeft iemand in het verleden een beetje zitten hobbyen met een ringetje. Dat ringetje zat echter helemaal niet goed en schuurde tegen de riem aan, die daardoor gevaarlijk dun was geworden. Het heeft ze heel veel tijd gekost om dat ringetje weer goed te knutselen. Daar merk je tijdens het rijden niet veel van nee, maar van de vers uit Keulen overgekomen stabirubbers en de deels vernieuwde, deel gelaste uitlaat wel
Morgen gaat de P100 er naar toe, om de remklachten na te laten kijken. Ze kijken dan ook meteen naar de distributieriem want die zou bij 60.000 km vervangen moeten worden en ik heb geen idee of dat gedaan is. Het zou wel cruciaal zijn omdat bij een kapotte riem je nokkenas knapt. Duur weekje![]()
Moderator
grensrijder zei:En dan komt er ook nog een vette rekening van de Fiat Croma aan.![]()
Planking is inderdaad erg populair tegenwoordig en stukken goedkoper.Wouter82 zei:grensrijder zei:En dan komt er ook nog een vette rekening van de Fiat Croma aan.![]()
Ja ik zag het al. Ik ga maar een andere hobby zoeken. Iets wat weinig kost en wat je zo in een kast kunt schuiven![]()
Ik denk dat je op het middelpunt blijft balanceren. Zet er vervolgens een omgekeerde zeehond op en jullie kunnen zo naar het Dolfinarium.grensrijder zei:Planking. Zou mij nooit lukken. Dan verlies ik mijn evenwicht.
Wouter82 zei:Ergens bij een poelie van de krukas heeft iemand in het verleden een beetje zitten hobbyen met een ringetje. Dat ringetje zat echter helemaal niet goed en schuurde tegen de riem aan, die daardoor gevaarlijk dun was geworden. Het heeft ze heel veel tijd gekost om dat ringetje weer goed te knutselen. Daar merk je tijdens het rijden niet veel van nee, maar van de vers uit Keulen overgekomen stabirubbers en de deels vernieuwde, deel gelaste uitlaat wel![]()
Ik denk dat je op het middelpunt blijft balanceren. Zet er vervolgens een omgekeerde zeehond op en jullie kunnen zo naar het Dolfinarium.
En dan komt er ook nog een vette rekening van de Fiat Croma aan
Wouter zoekt hobby zei:Ja ik zag het al. Ik ga maar een andere hobby zoeken.
Moderator
Moderator
simca1006 zei:@Wouter, ik weet niet wat ze precies gedaan hebben maar een rijden met een nieuwe distributieriem merk echt niks van, tenzij ie niet op tijd ligt.
Terence zei:Even inbreken, maar bij mijn Megane merkte je dat echt wel! Wat een geluid kwam van die oude af zeg...
Wouter82 zei:Juist ja. Ook de P100 gaat een stevige aanslag plegen op de portemonnee. Beide remcilinders achter blijken lek en de accu moet vervangen worden. De vluchtige inspectie van Euromaster, die een defecte rembekrachtiger constateerde, is dus onjuist. Ik had de auto direct na koop even daarheen gebracht om na te gaan wat er met de remmen mis was. Dat blijkt nu dus ietsje ernstiger - en duurder
Nou hoop ik even klaar te zijn met grote uitgaven, maar over een paar weken moet de Station voor de apk en daar houd ik weer mijn hart voor vast. Leuk, die oude auto's![]()
![]()
Moderator
Wouter82 zei:Het wordt er niet beter op: de turbo van de P100 blijkt kaduuk![]()
![]()
Moderator
D. Elzinga zei:Wouter82 zei:Het wordt er niet beter op: de turbo van de P100 blijkt kaduuk![]()
![]()
Nu al? Zoveel kilometers heeft de P100 toch nog niet achter de kiezen?
Kan gewenning zijn, maar nogmaals als een turbo onderweg overlijdt merk je dat toch?
Moderator
s velthuis zei:Met zo veel oude auto's, is het dan geen optie om zelf (te leren) sleutelen? Ik zie veel klusjes die duur in de garage zijn, maar goed zelf uit te voeren. Zeker met wat goed gereedschap, een werkplaatshandboek, tijd (geen probleem lijkt me, met zo veel vervangend vervoer) en geduld.
Wouter82 zei:s velthuis zei:Met zo veel oude auto's, is het dan geen optie om zelf (te leren) sleutelen? Ik zie veel klusjes die duur in de garage zijn, maar goed zelf uit te voeren. Zeker met wat goed gereedschap, een werkplaatshandboek, tijd (geen probleem lijkt me, met zo veel vervangend vervoer) en geduld.
Kan zijn, maar je vergeet een belangrijk element: klusruimte. Daar kan je wel weer iets voor huren, heb ik vorige week gedaan, maar al met al is het veel gedoe. Dan is het misschien onder de streep goedkoper, maar wat het meest tijd kost is ook het moeilijkst zelf te doen. Daarnaast zie ik mijzelf gewoon niet remcilinders of een turbo vervangen. En ik heb/had wel een kluskennis, maar die laat ook al maanden niets meer van zich horen.
Moderator
Wouter82 zei:Precies, daar ga je al. Ik heb geen oprit maar een gemeenschappelijke parkeergarage. Daar is knutselen verboden; ik voel mij al lichtelijk bezwaard als ik daar de ruitensproeiervloeistof bijvul of de winterbanden wissel. Dan kan ik wel op mijn vaders oprit terecht, maar die zit daar ook niet echt op te wachten.
Moderator
simca1006 zei:Legacy: Is die voorruit niet gedekt in je verzekering?