A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

Auto zal niet in Leek staan........lukte niet In de planning, en als we nu naar buiten kijken, blij toe!!

De CX5 heeft weer zijn werk gedaan, was wel even bij de garage voor de deursponning, iets versteld en heenweg toch wel resultaat, maar ook wind mee. Dus terug de wind tegen, en niets beter. Gelukkig kan je niet lang met hoge snelheid rijden, maar storend is het wel.

Even naar Leek geweest, was leuk en veel te zien, veel modelauto’s van alles wat, brom- en fiets onderdelen,

Later op de dag wat gaan browsen voor zonnepanelen, lijkt niet al te moeilijk om dit zelf te installeren op een plat dak. Met wat offertea op zak van zowe I compleet als zelf jnstallatie een besparjng van 30-40% te behalen, betekent 3-4 jaar ROI.

Paar weekjes verder en zo ook de KM stand van de Cx-5, 16.000, en dat alles zonder echte probenen. Het suizen over 180 km/uur zal wel worden opgelost bij de eerste beurt.

Winterbanden staan geplanned voor 6 November, maar even het weer In de gaten houden, en even vertragen. Het merk en type zal ik eens vergelijken met de test hier op AW.

De Punto, erg zuinig, nog niet getanked sinds de aankoop.....vrouwlief doet het meeste lopend.

De C3 is klaar voor de winterslaap, maar ook klaar om toch nog even op een mooie dag mee op stap te gaan.

En nederland, good to be back!!

Winterbandjes zijn gemonteerd, 20 minuutjes, verbazend snel, uiteraard meer rolgeluiden, Teller net over de 17k km. Morgen naar Amsterdam, Aquatech, wie weer is er nog wat om over na te denken.

Het Honeywell Evohome systeem bevalt goed en heb wat meer radiator controllers gekocht. Zelf op de radiatoren zetten, kenbaar maken op de centrale unit en klaar is Adrie.

Ook voor een nieuwe Ketel gekeken, besparing is minimaal, dus nog maar even wachten.

En dan is de kans aanwezig dat we een Clio erbij krijgen, een jaar of 20 oud, automaat, kleur als die van Nico, zou de daily worden voor zoonlief.

Ah, nu de winterrubbers er al op. Ik moet nog wat kopen. Denk aan de conti 860 wintercontacts, dat is een van de weinige runflats die in 255-40 en 225-45 r18 te krijgen zijn. Dure troep.

Ben benieuwd naar de Clio!

Zo weer even bij qua lezen. Leuke vorderingen en wel lekker dat je zoon je werk uit handen neemt. Die van mij is 16 maar er komt nog niet zo heel veel uit zijn handen. Ik heb nu mijn hoop gevestigd op mijn pleegdochter. Maar die is pas 6 dus we moeten nog ff wachten:)

Goed om te horen dat de CX5 goed bevalt (op dat suizen na dan) Ben hier ook rustig aan het kijken voor een vervanger voor de PHEV en de 6 en de CX5 zijn als ik weer voor lease kies goede kanshebbers.

@buur, vandaag met de regen voor de eerste keer dat tractiecontrole ingreep......had ik dan toch moeten wachten.

@Michel, als je een keer wil rijden.........ben regelmatig In de randstad.

Eerste beurt staat geplanned, 18-11 / iets over de 18000 km dan, zal een uurtje duren, 19 en 20 Nov in Duitsland.

Amsterdam was goed vandaag, weer eea geleerd over UV en UVc........was leuk!

Gisteren kantoor geverfd, eea opgehangen maar belangrijker, de flipperkast er dan ook maar bij en, hij doet het. Nu nog een plank aan de muur voor de “collectie” olielampen,

Straks naar Newcastle, hele week tekeningen updaten, komt goed.

We zijn in Newcastle, veel werk verzet en vaak het B-wooed gehoord, het is niet makkelijk voor velen, het house de hand op de knip.

We rijden: een Fiesta, 5 dagen, £65, minder kostbaar dan een Uber., en rijd goed, de drie cilinder is een heerlijk brommertje!

Ook weer ff bij! Gaat goed zo in Nederland! (y) mooi om te zien.

A3 White zei:
En dan is de kans aanwezig dat we een Clio erbij krijgen, een jaar of 20 oud, automaat, kleur als die van Nico, zou de daily worden voor zoonlief.

Altijd leuk! Rijd ook perfect, Clio 2 phase 1 dan dus uit 1999....jongens wat gaat de tijd hard. Mocht die automaat trouwens een probleem geven...ik weet de oplossing wel en de vakman die dat niet al te duur heel goed kan fixen.

Ben benieuwd of die Clio doorgaat, zijn zulke fijne auto's. In mijn vriendengroep zijn er zat doorheen gegaan zonder enige vorm van pijn. (op de laatste na die een rotonde over het hoofd had gezien en in de greppel belande, haha) En eentje heeft inderdaad ook zo'n rode gehad phase 1, was een heerlijke auto veel km's mee gemaakt.

Dat zijn aanmoedigingen!! Dank u heren, nu lekker fijn In de trein richting het noorden. Wel eea gebeurt, positief moet ik zeggen. Even uittypen op de pc en morgen online.

Edit:
Een weekje Newcastle was enerverend, veel gezien, gedaan en toch een ook wel lekkere hamburger restaurant meerdere malen aangedaan, the Fat Hippo, ik kan het iedereen aanraden.

Dan moet je terug naar NL, wat altijd leuk is, en sta je op het vliegveld te wachten bij de gate. Dan kijk je, en denkt, die meneer die ken ik, tenminste hij lijkt zoveel op, maar in geen 12 jaar gezien. Niet helemaal zeker van de zaak stuur je de persoon in kwestie een whatsapp bericht (Ik heb met de hele beste man in Oktober telefonisch contact gehad, hij heeft een huis voor mij bekeken die wij helaas niet hebben gekocht). Hij loopt weg, gaat zitten, pakt zijn telefoon en leest, gaat typen en ik krijg een bericht. Zou het dan toch?, nog een bericht van mij: hoe is Engeland? Bericht terug, he hoe weet je dat, ik ben in Newcastle. Eni k: Ik zie je. Hij kijkt rond ziet mij en we hebben een gesprek, foto’s van het huidige huis laten zien, en een afspraak voor de beloofde BBQ gemaakt voor in het voorjaar. Komt dan langs met zijn twee-zitter, sinds kort, om eens een vergelijk te doen met de C3.

Maakt het hele jaar nog beter!!

Weekje verder, niet al te veel gebeurt, of toch, na woensdag avond laat te zijn thuisgekomen en de auto te hebben weggezet wilden we vrijdag weer op pad. Sleutel nergens te vinden, het is nu zaterdag avond en nog steeds niet gevonden.

Wel een reserve sleutel, dus niet echt een probleem, maaar raar is het wel. Morgen maar eens de vuilcontainer naast de auto zetten en kijken of de deuren openen.

Vandaag in Eelde geweest, was de classic car beurs, erg leuk en medeforummer Peter gesproken. Verbaasd over de grootte, maar ook over de gemiddelde leeftijd van de bezoekers, denk toch richting de 55..........mooiste van de beurs: Moto Guzzi zelfbouw motor, bruut apparat, zwart, Gulfblauw en leder.

A3, jammer dat het anders liep vandaag, maar mooi dat jij er wel was en Peter gesproken hebt!! Balen van die sleutel. Hond heeft m niet opgegeten?

Geen hond, maar even gekeken voor een nieuwe en gekocht bij Ali, vriendelijke prijs.

Vandaag even de de agenda erbij gehaald, Denemarken, Finland, Noorwegen en dat voor 16 December, is leuk!!!!

Is de sleutel al boven water?

Ik vond het leuk om jou en junior gesproken te hebben! Leuke beurs he? Wel erg laagdrempelig, een beetje ons kent ons soms. Maar het heeft zijn charme vind ik.

Drukke agenda zeg, alleen maar goed natuurlijk! (y)

De tussenstand Met de CX-5: Met de huidige wind, winterbanden, de kou en met 150/160 km/uur op de teller gaat het verbuik naar 1:10, suist het raam zo af en toe als je een vrachtwagen voorbij gaat, niet helemaal tevreden.
Teller staat over de 21000km heen, nog een ritje Parijs voor de boeg, dus zal de 23000 km wel aanraken aan het einde van het jaar.

Paar dagen Finland, dat taaltje is werkelijk niet te verstaan, en als je het zo bekijkt een drama als je dislectisch bent, maar wacht, je schrijft her op zoals je het zegt.

Auto was een Fabia, denk een km of 50 gereden in 4 dagen, minder duur dan een taxi.

Fins is inderdaad een heel bijzonder taaltje waar voor ons weinig herkenbaars in zit. Het zou nog het meeste op Hongaars lijken, en daar is ook weinig touw aan vast te knopen.

@buurman, wha, viel wel mee, weinig daglicht gezien, een hele centimeter sneeuw, en oplossing voor EV’s om toch enig geluid te maken is in Finland geen probleem: spijkerbanden.

@R107, is mij ook verteld, maar met Hongaars geen ervaring..

Over tripjes, as zondag naar Oslo........en dan woensdag naar Parijs, maar Ja, die boeren.......(Ben het wel met ze eens).

Sleutel uit China is binnen, even naar de dealer om In te leren.

Jawel, gevonden, vanochtend de wasmachine gekregen, en zag daar wat glinsteren, een paar Euro muntjes en ...... de sleutel. In het rubber van de deur, zwart op zwart. Op hoop van zegen naar de auto en het werkt nog. Heeft dus een week of drie In de machine gekregen, in het water, dan zeg ik niet slecht.

De nieuwe sleutel ook binnen, gaan we toch maar even in laten leren.

De flipperkast vertoont kuren, geeft aan een tweetal zekeringen stuk, maar die zijn heel, internet heeft ook goed nieuws en denk te weten wat er mis is. Vereist wel soldeerbout en een multimeter wat ik beide niet heb. Monteur gevonden en die zal volgende week langskomen.

A3 White zei:
@peter, geen sleutel......

Wie is handing, 12v / 0.8w LED, hoe lang kan deze op een 38mah batterij werken????

Niet heel lang....

0,038 (Ah) * 1,5 V = 0.057 Wh
0.057 Wh / 0.8 W = 0.07 h

Oftewel 4 minuten en 15 seconden ongeveer.

Zeker weten dat het 38 mAh is??

Extra euro's zijn altijd mooi, sleutel zonder afstandsbediening?? Transponders werken vaak heel lang, tot de antenne begint te roesten op de PCB door blootstelling aan het water.

@nico,

Je bent gezakt :), 12v LED op 1.5 batterij doet het niet.......Buur heeft het correct, leuk projectje overigens.

Sleutel is er een met niet alleen afstandsbedieing maar ook keyless entry en start / stop.

Hahaha, mooi dat die sleutel terug is. Zonder nieuwe wasmachine had hij nog vele beurten mee mogen draaien...

Blij dat ik geslaagd ben :D

A3 White zei:
@nico,

Je bent gezakt :), 12v LED op 1.5 batterij doet het niet.......Buur heeft het correct, leuk projectje overigens.

Sleutel is er een met niet alleen afstandsbedieing maar ook keyless entry en start / stop.

Scherp! Ik had nog geen koffie op. :p Slecht excuus...gelukkig heb ik mijn diploma nog niet. haha

Nieuws?, uiteraard, de flipperkast doet het weer, venvangende printplaat, en alles even na gekeken, en warempel nog wat extra aangepakt, weer blij!

De Chinese sleutel, nou jnleren is niet gelukt, rare foutnelding en van rechts naar links lezen gaf ook geen oplossing.

Vandaag wel besloten om de CX5 uit de bijtellling te halen, nu nog even de rittenadministratie In elkaar zetten, Appje zou kunnen......iemand een idee?

Ik gebruik zelf RitMeter.
Werkt in de basis prima. Na instappen de app starten. Op basis van GPS data wordt de rit bijgehouden.
Tussenstop etc werkt allemaal prima en ook wegen buiten de landsgrenzen worden genoteerd. Fijne is dat de daadwerkelijke rit wordt genoteerd.
Mocht je vaak dezelfde adressen aandoen kan je deze met een naam opslaan, en de app registreerde deze dan ook.
Alles is online aan te passen en per week een prima rapportage met daarbij de zakelijke en privé km gesplitst.
Eventuele fouten (ik vergeet soms wel eens de app aan te zetten op korte ritjes) zijn goed in te vullen en worden ook direct doorgerekend.
Ik ben dus tevreden. Gebruik de app op IPhone, schijnt via Android net zo goed te werken.
Voor zover ik weet zijn de rapportages ook door Bdienst geaccepteerd

De Clio, hij gaat komen, 20 jaar oud, 150.000 KM, automaat, Nico Rood. Schijnt wel een dak te hebben waar de blanke lak van los laat, we zullen zien.

Hoe bevalt de cx5? Gister even een rondje autodealers gemaakt. Was een beetje een teleurstelling. De cx5 stond echt wel bovenaan mijn lijstje.. was echt een teleurstelling. Hoe mooi ik hem ook vind de achterbak is echt te klein voor de hond en bagage. Hij loopt vrij ver naar beneden. Ook de zitpositie vond ik tegenvallen. Wij zijn niet echt lang en de armsten zat met de stoel goed ingesteld bijna achter de stoel. Eigenlijk was de conclusie na een rondje dat de PHEV nog niet zo verkeerd is qua ruimte. Serieuze optie nu is hem overnemen van de leasemaatschappij. Dat wil zeggen als ze er een normale prijs voor vragen.

Ha Michel, Ik kan met 185 cm een goede zitpositie krijgen, hebben geen hond en de verhuizing was net een vrachtwagen.

Wat ik vervelend vind is het toch wel snel terugschakelen van de automaat op hoge snelheden, even een “helling” op en het toerental gaat omhoog. Gebrek aan koppel mis je dan echt. Verbruik is ook niet florisant, 1:12 is de afgelopen weken In NL het geval, harde wind en 120 km/uur......

Bij mijn auto lijkt het alsof de deuren uit de sponningen worden gezogen, was het eerst >180 km/uur, de laatste keer bij 120 km/uur, wind haaks op de auto en dan achter een vrachtwagen komen tijdens inhalen. Mag geen product eigenschap zijn, dealer doet zijn best, maar reproduceren is een probleem.

Als he kan stekkerren dan zeker doen. Die twee keer per jaar naar de Ardennen lekker op benzine.

A3 White zei:
Ha Michel, Ik kan met 185 cm een goede zitpositie krijgen, hebben geen hond en de verhuizing was net een vrachtwagen.

Wat ik vervelend vind is het toch wel snel terugschakelen van de automaat op hoge snelheden, even een “helling” op en het toerental gaat omhoog. Gebrek aan koppel mis je dan echt. Verbruik is ook niet florisant, 1:12 is de afgelopen weken In NL het geval, harde wind en 120 km/uur......

Bij mijn auto lijkt het alsof de deuren uit de sponningen worden gezogen, was het eerst >180 km/uur, de laatste keer bij 120 km/uur, wind haaks op de auto en dan achter een vrachtwagen komen tijdens inhalen. Mag geen product eigenschap zijn, dealer doet zijn best, maar reproduceren is een probleem.

Als he kan stekkerren dan zeker doen. Die twee keer per jaar naar de Ardennen lekker op benzine.
Oei ik had er wel zijdelings wat van meegekregen maar dat is wel een smetje idd. Het gaat bij ons voornamelijk om de ruimte. Wellicht dat we nog wel even gaan passen met de PHEV er naast maar zoals ik het nu zie is het te klein. Wel jammer want de CX5 is financieel wel en prima aanbieding en hadden we niet met de hond gezeten had ik me misschien nog wel over die zitpositie heengezet. Het is nu een beetje een optelsom.

A3 White zei:
Heb je aan een RAV 4 gedacht? Heeft nu ook CarPlay.......
Toevallig zag ik er gister 1 rijden. Het oude model vond ik niet om aan te gluren maar de nieuwe heeft wel iets. Heb alleen nog niet gekeken naar de leaseprjzen.

Zo laatste update zo voor de kerst, de Ritmeester app werkt goed, maar een jaartje abbonement genomen, makkelijk en weinig zorgen. Auto uit de bijtelling bespaard een hoop en plezier van rijden in de Corvette is voldoende. De Punto is deze week voor de APK, kan niet veel mis mee zijn, nog steeds het eerste tankje benzine. sinds aankoop.

De Clio komt vrijdag deze kant op, op naam zetten en schorsen totdat zoonlief her rijbewijs heeft. Dak is wel kaal, spuiten of wrappen, we zien het wel.

Iedereen fijne kerst!!

A3 White zei:
Heeft ook aardige kleuren........ik kom wel kijken als je hem hebt.
Qua leaseprijs zo te zien wel te doen. Alleen de Hybride mag maar 800KG trekken dus dan wordt het toch benzine. Vandeweek maar eens kijken hoe de binnenruimte is.

En dan het Puntootje als auto buiten werktijd? Prima te doen en scheelt mooi een sloot geld. Ik heb mijn leasekonijnen altijd uit de bijtelling gehouden. Ene keer hadden we een fiestaatje, andere keer een 320d, of wat anders. Maar prima deal, voor het werk alle kosten betaald en voor de beurs mooi geen gedoe. En het scheelt je pensioenopbouw, want het is eerst bijtellen, daarna afdragen.

uwbuurman zei:
En dan het Puntootje als auto buiten werktijd? Prima te doen en scheelt mooi een sloot geld. Ik heb mijn leasekonijnen altijd uit de bijtelling gehouden. Ene keer hadden we een fiestaatje, andere keer een 320d, of wat anders. Maar prima deal, voor het werk alle kosten betaald en voor de beurs mooi geen gedoe. En het scheelt je pensioenopbouw, want het is eerst bijtellen, daarna afdragen.
Een leaseauto zorgt er niet voor dat je minder pensioen opbouwt. De collega met hetzelfde salaris als jij bouwt exact net zo veel pensioen op als jij. Sterker nog. Door de leaseauto creëer je extra jaarruimte. Dat zorgt er voor dat je meer pensioen/lijfrente op kunt bouwen in privé.

Goedkoper een gelijkwaardige auto rijden is bijna niet mogelijk. Tenzij je een hele hoge eigen bijdrage hebt of bijna niet privé rijdt. Voor mij als ondernemer is het wel anders. Naast de bijtelling heb ik ook nog de leasekosten die ik zelf moet dragen.

Blijft over willen. Wil ik in een auto rijden die niet van mij is, net niet is zoals ik m wil hebben en waardoor ik alsnog een extra auto moet hebben? Of rij ik alles mooi gratis en heb ik voor de rest de tweede auto in het gezin, die er toch al staat? Ik heb nu heel de.leaseauto eruit gedonderd. Nu prive. Kan het uit? Nee. Maar ik rij de auto die ik wil rijden. Blij om.

uwbuurman zei:
Blijft over willen. Wil ik in een auto rijden die niet van mij is, net niet is zoals ik m wil hebben en waardoor ik alsnog een extra auto moet hebben? Of rij ik alles mooi gratis en heb ik voor de rest de tweede auto in het gezin, die er toch al staat? Ik heb nu heel de.leaseauto eruit gedonderd. Nu prive. Kan het uit? Nee. Maar ik rij de auto die ik wil rijden. Blij om.
Dat is zeker waar. Daarom zie ik ook gelijkwaardige auto.

Clio staat in de garage, morgen overschrijven, vanuit Lelystad naar Groningen, Glenn krimp en 120/130 km/uur is heerlijk.

Dak is wel slecht, moet veel aan gedaan worden als het er weer als nieuw uit moet gaan zien. Foto’s volgen, auto was van mijn zoons opa, daarna een oom, nu van hem. Inmiddels 8 jaar in de familie, komen er nog vele bij.

Terug
Bovenaan