A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

As vrijdag wordt de C3 getaxeerd, tenminste als @Marc 827 3500 het al in zijn agenda heeft staan. Om hem alvast even op te warmen:

Straks even een set 17” op marktplaats zetten, mag weg voor weinig, en me mag kiezen of 4 mm Michelin all seasons of 3 mm Hankook zomer. Inmiddels gedaan, morgen maar even wat extra foto's erbij zetten.

Voor @Rembrandt :

55185834178_a7ba571266.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag even in Rolde geweest, Amerikaansen klassieker show, maar gastvrijheid voor alles wat rijd wat Amerikaans of klassiek is is meer dan welkom.

55189022328_b16cf6532f_w.jpg

55189019248_398fda98c8_w.jpg

55187983412_a8e01b2fff_w.jpg

Peter en Leon waren uiteraard van de partij, en elkaar nog even gesproken.

55187983417_5cf15cae90_w.jpg

Leon, heb helaas geen foto van je MX5 gemaakt..........en niet weg doen, gewoon wat erbij nemen.

Peter, toen we weg reden vroeg ik nog aan je moeder of Ayo er was.....die zal wel denken, wie kent die kat allemaal?

Haha, het was leuk om jou en Junior gesproken te hebben weer! Bij mijn vader viel het kwartje pas later "Wie was dat, die komt me zooo bekend voor..." Toen ik zei, dat is mijn Autoweekvriend, "Oh die was toen in Eelde he?".. Leon mocht niet zo jokken trouwens, met zijn JDM.. Want meestal wil die een Trabant.

Het was leuk he? Ook weer een grote opkomst, en vaak naast "de bekende auto's" ook weer veel mooie nieuwe onbekende.

Ik heb zelf ook nog foto's van je gemaakt, die komen nog hoor, die staan op de camera, en ik heb wel met het logeren de laptop meegenomen, maar geen kabeltje voor de camera! Die hou je nog te goed. (Ik stuur je zo ook een PB, ik zei wel heel stoer, ik stuur ze, maar als ik tegen Whatsapp of Gmail zeg "stuur naar Adrie" komt het niet aan he?"

Ik heb nog een paar plaatjes online gevonden:
van mijn vriend Dennie, zoek zijn site er ook maar eens bij. Hij rijdt ook vaak mee met ritten door Groningen. Ook gaat hij vaak naar eventjes in jouw buurt. Vaak zijn er ook rondritten bij waar hij heen gaat, :
55190982973_de84527061_b.jpg

En deze meneer, mijn naamgenoot, hij stond bij de ingang:
55189951232_3f8dba14ef_b.jpg

55189951277_dd80d8dce1_b.jpg

Dank je Peter, ik zit niet op FB en Insta, daar zullen de foto’s wel te vinden zijn.

Zojuist de eerste set wielen voor de Mazda verkocht, huidige EV-lader zal ook weg gaan en dan plaatsen we er een met MID certificaat, zal een 10 cent per kW aan ere certificaat opleveren. ROI van 18 maanden.

@Magnifieke malloot , oude lader zal worden vervangen, is 5-10 minuten werk, zelfs geen bedrading aanpassen......

Als je interesse hebt in de oude lader, dan even laten weten, is een Easee Up, 22kW max / 1-3 fase.

Ik lees dit:
Tot vandaag kon je je afvragen: wordt die ERE-regeling wel echt doorgezet? Die vraag is nu beantwoord. De regeling staat in de wet en loopt gegarandeerd tot en met 2030. Sterker nog: de Europese Commissie werkt al aan plannen voor de periode na 2030.

Voor iedereen die twijfelde om mee te doen, is dit het moment om in actie te komen. De vergoeding werkt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2026.

Hmm, nog eens goed naar kijken dan. Als het daadwerkelijk tot 2030 kan het er wel uit. Blijft het zonde om te vervangen, want het werkt nu gewoon top.
Mag ik vragen hoe jij aan 18 maanden ROI komt? Ik heb nu een Peblar Home, als ik die vervang voor een Peblar Business, kost mij dat bijna €1000.... dat is wel 2 jaar voordat ik het terug heb verdiend met 400 kWh/maand.

Overigens heb ik niks aan terugwerkende kracht, want dan had je al een MID moeten hebben.

De C3 stond vandaag in de planning voor zowel een oliewissel als de taxatie. Helaas de juiste olie niet beschikbaar, en taxatie staat voor iets later in de agenda, daar kan @Marc 827 3500 helemaal niets aan doen, het is het werk van de dag.

Met de Mazda wederom meer dan 700km op een tankje benzine, en jawel, dit keer op de 19", uiteraard rustig gereden, veel CC, maar ook met het verkeer mee. Bevallen de 19", eerlijk gezegd voel ik geen verschil. Wat wel lekker is, de set 17" is verkocht, en financieel, 4 min of meer nieuwe velgen met banden voor Euro 500.-- De benzine prijzen, vandaag voor Euro 2.219 wat toch heel iets minder is als de Euro 2.659 op de Afsluitdijk.

Morgen een nieuwe EV rijder op bezoek, ziet door het bos van laders de bomen niet meer.........gaat onze lader proberen, wat uitleg, en dan wellicht verkocht. Hij komt met een I3, nog nooit in gezeten, dus wie weet.

Deze ochtend een BMW I3s rijder op bezoek gehad, beste man had de auto net een uurtje en heeft interesse in de lader, dus auto de oprit op, stekker in de lader en opladen maar. Eea van de app laten zien, even een kop koffie en een leuk gesprek gehad. En jawel, verkocht, volgende week langs brengen en klaar, de nieuwe lader is ook een Easee, geen kabels vervangen, dit is plug en play, aanmaken in de app, en klaar.

Zojuist bij slimmelaadpunt . nl een nieuwe lader besteld, even chatten, en voila een Euro 50.00 coupon gekregen welke direct inwisselbaar is, daarmee, nieuwe lader Euro 660.- ex btw, oude verkocht voor Euro 300.--. Mooie is: alleen de voorzijde van de lader wisselen, bekabeling kan met rust gelaten worden. Plug en Play, volgende week even doen.

Laatst bewerkt:
Taxatie is geschied, @Marc 827 3500 heeft er oog voor, vele details die mij niet op zijn gevallen zijn nu wel bekend. Het oog van een liefhebber en man van detail geven een meer dan goed beeld van de taxatie. Wel een dingetje, de heren van de garage meenden dat de brug niet op de hoogste stand stond, toch wel.............Marc is ja 2.23 cm lang, en dan is alles klein.

Wat foto's zullen volgen, er zijn er voldoende gemaakt

Even wat plaatjes:

55205132221_9b5b4ae1bd_w.jpg

55205132166_c4e77e641e_w.jpg

De 350 ligt er mooi in:
55205132201_2cd1f41f4b_w.jpg

Onderzijde mooi geconserveerd, lekt altijd eea aan olie uit de stuurbekrachtingingscilinders.
55205524115_33bededc42_w.jpg

En nee, niet naar Wezep, mij te ver weg, en er een hele dag voor uit trekken is me het niet waard......ondanks altijd goede gesprekken, en bekenden te zien. We houden het op 50-60 km enkele reis, de Friesche V8 meetings zijn altijd goed, De Wilp gaan we sowieso weer heen en de Westereen ook.

Bedankt voor de gastvrijheid en de rit in je prachtige Corvette. Super gaaf!!

Mooi om te zien dat je auto zo netjes is tot in de details. Een mooi bezit.

Ik ben wel lang maar geen 2,23 meter haha. :) Heb ik misschien fout gezegd. Ik ben 2,03 meter. Nog steeds lang idd. ;)

Terug
Bovenaan