A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

Net even wat is er mis mee gelezen en eigenlijk geen verrassingen. Roest op de verwachte plek en wat onderhouds punten. Alleen slecht van de 2 boutjes.

Ben net thuis, AW lag in de bus, mijn 4 pagina’s off fame.

Klopt het allemaal, weet je ik verstel mijn stoel en stuur nooit, ben geen harde remmer, schijven achter misschien 1 keer vervangen. Maar de mannen van Carrec zijn secuur, en dat is goed, en ben er tevreden over. Let wel, nog steeds de originele uitlaat.

En dan het lijstje: accu is vervangen, uitgelijnd ook direct gedaan, minimaal verschil. Op 13 maart in de garage, roest op de oliepan bekijken, als het moet een nieuwe. Condensor is al een 200k km zo, hij koelt en doet alles, we houden het in de gaten, vervangen kan uiteraard ook.

De gedachte van iets anders te kopen is er niet, sterker nog er is een auto verkocht............de Clio is gegaan naar een startende automonteur welke in de avonduren, na zijn reguliere werk, er wat bij verdient in zijn eigen bescheiden werkplaats. De Clio word een klanten auto.

We zijn onderweg naar Milaan.............

55083678982_7b04183110_w.jpg

Die dakdragers zijn er niet voor niets!

Carterpan besteld, nieuw euro 345.— ex btw……gebruikt uit 2023, euro 62.— incl btw en levering. Morgen eens bellen met de garage bellen voor montage.

Laatst bewerkt:
@Rembrandt, yup, heerlijk filmpje, en de gebreken, inmiddels uitgelijnd, nieuwe accu geplaatst en een gebruikte carterpan zal er over een paar weken op zitten.

Banden worden sowieso vervangen, zijn all season, gebruik ik enkel voor de winter, rij ze nu op, want met 3 mm en wat dwarrelsneeuw niets meer waard.

Het remlicht en alle snuisterijen, heerlijk die reacties.

Mooi filmpje, wel slordig van de boutjes van het subframe. Gaan we nog een poule opzetten wanneer je de 5 ton hebt gehaald? ;)

Ik moest ook erg gniffelen. Lekker laten gaan
Geen zorgen, zit meer dan goed in mijn corpulente postuur.
Mooi filmpje, wel slordig van de boutjes van het subframe. Gaan we nog een poule opzetten wanneer je de 5 ton hebt gehaald? ;)
De boutjes, dat kan gebeuren, je kan, en wil, niet alles controleren met wat er aan de auto, je huis, je fiets is gesleuteld, kan je het beter zelf doen.

Het is een leuk stukje geworden Adrie! Het filmpje ook! Had je zelf het blad ook? Ik heb Autoweek gemaild en gisteren kreeg ik 2 nummer 6=en.

De boutjes, dat kan gebeuren
Ja en nee. Ja, het kan gebeuren, maar bij een subframe mág het niet gebeuren. Wil niet zeggen dat je alles moet gaan controleren natuurlijk. Je moet erop kunnen vertrouwen dat de garagist zijn vak verstaat, net als jouw klanten dat met jouw producten doen.

Toch vind ik dat remlicht ook niet helemaal bij je passen.
Die andere toevoeginkjes zijn leuk en laten zien dat je auto-gek bent. ;)

Je moet erop kunnen vertrouwen dat de garagist zijn vak verstaat.
En dat doe ik, helaas hebben ze deze gemist.
Het is een leuk stukje geworden Adrie! Het filmpje ook! Had je zelf het blad ook? Ik heb Autoweek gemaild en gisteren kreeg ik 2 nummer 6=en.

Blad hebben we, zal wel in de auto komen te liggen.

En ik maar denken dat ie Adrie de Wit heet :)
Heb jij die vele jaren gedacht dat ik de witte Audi A3 uit 2008 heb gereden omdat ik zo heet? Sorry, was niet de bedoeling.

Toch vind ik dat remlicht ook niet helemaal bij je passen.
Die andere toevoeginkjes zijn leuk en laten zien dat je auto-gek bent. ;)

Ik zal hem verwijderen en demonstratief met een hamer bewerken. Dat heb ik Tim overigens ook aangeboden, maar kreeg hem niet zo gek. 2 minuutjes en het is eraf…..

En autogek, denk niet dat ik dat ben, vindt het leuk om kleine aanpassingen te doen. Nu ook met de dashcam, die vuistslag en jouw kabeltje hebben me aangespoord.

Heb verder weinig hobby’s, en het ontspant.

Was gisteren overigens in Apeldoorn op de Lange Amerikaweg.

Precies, en die kleine aanpassinkjes laten het ook zien. Tel daar bij op dat de auto er nog steeds erg netjes uitziet en 1 en 1 is 2 ;)

Nou, beetje autogek toch wel? Je loopt hier ook al weer wat jaartjes
Een beetje dan, moet gewoon goed, betrouwbaar en schoon zijn.

Precies, en die kleine aanpassinkjes laten het ook zien. Tel daar bij op dat de auto er nog steeds erg netjes uitziet en 1 en 1 is 2 ;)

De Corvette staat op 1, mist nog steeds de radio die al 6 jaar in ons bezit is, en ergens in de garage ligt.

Zou het snel doen voordat ze je lynchen
Ja, ik vermoed dat ik morgen door het hele politiekorps en het ICE Autoweek garde word opgewacht.

En hoe is het nu om een klokje rond te doen.

Als eerste Carrec - Tim en Joep - kijken naar alles, en voor een aankoopkeuring zou ik bij enige twijfel, of gewoon omdat je het wil, zeker de auto bij hun aanbieden. Kennis en advies is gewoon goed.

Dan Marc Klaver - aardige kerel, en makkelijk mee te praten, alle kennis aanwezig, gewoon een gezellige ochtend geweest.

Dan het publiek - heerlijk om het te lezen, aan de schandpaal die berijder en zo ook de monteur.

Ik denk dat ik eerdaags maar eens met de Corvette naar de rollenbank moet gaan, eens kijken hoe dat is. Met de Tesla durf ik helemaal niets alleen het bezit is al een schande.

Het is donderdag, deemstig weer hier in het noorden van het land. 414.000 km met de mazda, zo over de afsluitdijk, zet de wegen af, laat me stoppen.

Leuk om de auto te zien bij 'Klokje rond'. Ga je de puntjes oplossen?

Zitten de achterbanden er nu al zo'n 150.000 km erop? Dat is toch wel zeer netjes

Accu en uitlijnen is direct gedaan, carterpan over 4 weekjes, draagarmen laten we nog controleren door Mazda, startmotor doet het gewoon, in mijn beleving niets mis mee.

En de banden, dat kan zomaar 100-150.000 km zijn. Weet het niet precies.
Deze rijden we nu we op, dan zit er de komende winter nieuw schoeisel op.

Leuk item Gert (y)
Meest frappant... als je het begin kijkt zonder beeld, met alleen geluid, dan klinkt Tim echt helemaal hetzelfde als jij zelf. Lekker nog een ruim jaar doorrijden en filosoferen over de opvolger.

PS: ik heb 2 april bezoek aan Mazda fabriek en museum, ik zal ze de groeten doen van CX-5 'halve miljonair' ;)

Ik vond het wel een tof item hoor en volgens mij is het oordeel over de algehele staat best positief. Je kunt gerust nog een hoop kilometers erbij zetten. De CX-5 oogt beslist niet oud en het ontwerp is wat dat betreft heerlijk tijdloos.

Vwb de reportage: dat vult Marc Klaver sowieso altijd best goed in. Ook rijtests of eerste impressies kijk graag als hij presenteert, kundige man, goede stem, tempo en presentatiestijl passend voor het publiek als je het mij vraagt.

W waar mensen werken worden fouten gemaakt, en die maak ik ook, gelukkig maar anders nam ik geen enkel risico, word je leven ook wel saai van. Dus nee, ik ga niet speciaal naar de garage om dit onder hun neus te wrijven.

En best positief, ik denk gewoon heel positief, ik zal vanavond even kijken wanneer de remmen achter voor het laatst voorzien zijn van nieuwe blokjes.

En het start stop systeem, ik zit het niet uit. Ik zet het niet aan het doet ze ding, en het wordt niet als vervelend beoordeeld.

En ketel, veel plezier bij Mazda, de nieuwe CX5 heeft mij niet kunnen overtuigen.

Dus eerste 500.000 km en daarna gaan we wellicht nog even door.

Leuk hoor, ziet er ook nog goed uit na al die jaren. Enig dingetje is dat donkere logo achterop. Die rijm ik niet helemaal met de chromen neus en raamlijsting :LOL:

En hoe is het nu om een klokje rond te doen.

Als eerste Carrec - Tim en Joep - kijken naar alles, en voor een aankoopkeuring zou ik bij enige twijfel, of gewoon omdat je het wil, zeker de auto bij hun aanbieden. Kennis en advies is gewoon goed.

Dan Marc Klaver - aardige kerel, en makkelijk mee te praten, alle kennis aanwezig, gewoon een gezellige ochtend geweest.

Dan het publiek - heerlijk om het te lezen, aan de schandpaal die berijder en zo ook de monteur.

Ik denk dat ik eerdaags maar eens met de Corvette naar de rollenbank moet gaan, eens kijken hoe dat is. Met de Tesla durf ik helemaal niets alleen het bezit is al een schande.

Het is donderdag, deemstig weer hier in het noorden van het land. 414.000 km met de mazda, zo over de afsluitdijk, zet de wegen af, laat me stoppen.
Ik heb laatst m’n Z3 daar gebracht voor een klokje rond keuring (zonder autoweek opname), doen ze echt netjes. Ook leuk dat je na afloop samen nog een uitgebreide ronde doet om e.a. te bespreken en een advies op maat krijgt met wat prio heeft en wat niet alsmede een duidelijk kostenoverzicht.

Ik heb overigens genoten van het filmpje over je CX5. Leuk dat je dat gedaan hebt.

Laatst bewerkt:
Heb even wat bekeken:

Blokken
- achter vervangen bij 166K km en daarna bij 391K km, schijven zullen dan nog dik genoeg zijn geweest, en de roest was geen issue.
- voor vervangen bij 121K km, en daarna bij 294K km de schijven en de blokken.

Banden:
Hankook All season banden bij 235K km gemonteerd, nu 395K km, trek hier 50K km vanaf en een 110K km met de banden gereden, en zullen over 2-3 maanden op zijn. Dan gaan de zomerslofjes er weer op. In november dan een nieuw setje goede all seasons, of wie weet een mooi setje demo's uit 2025.

En dan even over de Tesla, de frunk wil al even niet open, de solenoid horen we wel gaan, maar verder gebeurt er niets. Verkoper texte vandaag, he leuk, je Mazda op youtube. De beste man gebeld, en leuk praatje, ook verteld over de frunk. Gewoon even bij Autotrust melden, je hebt een jaar garantie: ik was het vergeten.

@TwinTurbo: als dat alles is, als je me ziet staan mag je het eraf peuteren.
@VKG4: men heeft meer dan kennis van BMW en VAG, aan iets anders willen ze niet sleutelen, daarmee ook dat de kennis van andere merken niet op dat niveau is. Dat is een keuze, met een gevolg, je kan ook niet alles weten, gelukkig niet.

Laatst bewerkt:
Prima auto; trouw beestje en een goed baasje die niet beknibbelt en meteen doorpakt, dus die kan nog lang mee. Had ik de interieurruimte nodig, was het ook hier een CX-5 geworden hoor, nu de kleinere broer met een iets pittiger motor.
Je auto ziet er na al die KMS echt nog tiptop uit in het filmpje, en in een erg mooie kleur overigens.

Ik ben geen technische kenner, maar na ruim 400.000 km is de auto opnieuw uitgelijnd. Of het nodig was en of ik het verschil voel durf ik niet veel over te zeggen. Het kan geen kwaad, dat is positief.

55072183745_559e42234b_w.jpg

Na het zien van de video begrijp ik het advies beter, gezien het losse subframe en iets scheve stuur. Achteraf gezien had dat subframe dus geen of amper invloed op de uitlijning en hopelijk staat je stuur nu weer recht. Alleen al dat laatste zou mij het geld wel waard zijn.

Prima auto; trouw beestje en een goed baasje die niet beknibbelt en meteen doorpakt, dus die kan nog lang mee. Had ik de interieurruimte nodig, was het ook hier een CX-5 geworden hoor, nu de kleinere broer met een iets pittiger motor.
Je auto ziet er na al die KMS echt nog tiptop uit in het filmpje, en in een erg mooie kleur overigens.
Helemaal eens. Het is jammer en typisch dat je dat niet leest in de reacties. Maar goed genoeg over gezegd inmiddels hier

Wederom een heerlijke nachtrust, niet aangehouden door het blauw, en ook geen fanmail van het CJIB.

Met de levering van de carterpan een klein foutje gemaakt, huisnummer kantoor ipv thuis er op gezet. Nu even kijken waar deze is, de dame waar deze kan liggen is 93, en heb gisterenavond niet bij haar aangebeld om na te vragen. Straks er maar even op tijd naar toe, denk voor het middagdutje.

@A3 White , als ik het morgen even voor je moet scannen.,,,,,,#kleinemoeite.
En zo is zien we hoe lekker het is op het forum.

Garantie gevalletje Tesla word 4 maart gemaakt, wel een dingetje, niet alle Autotrust aangesloten garages willen aan een Tesla werken….

Dashcam voor de CX5 komt maandag aan, we vervangen hierbij de regensensorafdekking tegen op het voorruit, en stroom van de auto antiverblindingspiegel, 4K met wat toeters en bellen, verder geen verstand van, vind het gewoon leuk, met dank aan Rembrandt, en daar zien we dat het waarde heeft.

Terug
Bovenaan