A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

De Tesla, in eigendom sinds April '25, een heerlijke auto om in te rijden, inmiddels een 11.000 km en geen moment spijt gehad. De inruil van de C1 was goed, ondanks 5 jaar rijden, en eea aan kilometers.

54998949616_ecfc902519_w.jpg

De CX5, dit jaar weer 81.500 km er op gezet, blijft maar door gaan, echter wel bij klokje rond geweest........

54998064872_1fd791195f_w.jpg

De C3, heb geen idee hoeveel er mee is gereden, wel dat iedere rit een glimlach bezorgt, of toch niet op de dag dat er een leiding van stuurbekrachtiging het begaf.

54999120823_fc8a9df0a4_w.jpg

Laatst bewerkt:
De Mazda staat inmiddels een week stil, heerlijk om even een week geen betaald werk te doen.

We zitten uiteraard niet stil, vrouwlief gaat goed vooruit, maar alles alleen gaat niet, de krukken zijn wel dagelijks in gebruik. Praat over autorijden, dat is mooi, en waarom niet, one pedal drive kan gewoon, mits de accu op temperatuur is.

Zo direct hier een pizza festijn, buren komen langs, word een met eten en drank om het jaar te beginnen.

Op auto gebied zal er wel wat veranderen, heb alleen geen haast, en eerst maar eens kijken wat het komende kabinet gaat doen.

De Mazda is kurkdroog, verbruikt geen olie, schakelt zoals altijd, maar er zijn uiteraard een paar zaken die gedaan zouden kunnen worden, echter nu geen noodzaak.

De Clio hebben we bij de locale garage gezet met de vraag of zij iemand kennen die een auto nodig hebben om gewoon van A naar B te gaan. Het rijd, het start, maar is geen beauty en 25 jaar jong.

2026 word een mooie, daar ben ik van overtuigd. Ik hoop voor een ieder hier op het forum.

De beste wensen voor 2026 Adrie! Fijn dat het met mevrouw White wat beter gaat, helaas uit ervaring weet ik dat het een lange weg kan zijn.

De week vrij heb je inderdaad wel verdiend ja! Ik ben benieuwd naar je verhalen voor/in 2026, ik zat pas nog te denken toen ik een foto van mijn Ypsilon zag, hoe lang is het wel niet geleden dat jullie die hadden. En wat een mooie verhalen/avonturen heb je daarna gehad. Voelt soms als een (half) mensenleven gelden. Ik zie mijn eigen topic soms als een dagboekje, maar jouw topic is dat eigenlijk nog veel mee he!

Groetjes ook aan Junior!

OH EN :
Dat het maar snel mooi lente weer mag worden voor een mooi ritje door Groningen!

Peter, de breuk was mooi recht en geen operatie nodig, ook kunnen we in huis van keuken tot badkamer met de rolstoel, dus geen trappen op.

De Y was in 2005-2008, top autotje met automaat. Hebben er toen nog een houtlook center console ingezet, en eigenlijk met alle auto’s erna hebben we het een en ander zowel interieur als exterieur gewijzigd.

En ja dit lijkt ook een soort van dagboek.

Gisteren met de Tesla 230 km gereden, niets voorverwarmen, gewoon in de auto en wegrijden: vertrokken met 76% en terugkomst met 16%, ca 106 km/uur gereden, 190 w/km, buiten temp 2 graden.

Laatst bewerkt:
De sneeuw zet me aan het denken, wat gaan we morgen doen, ritje van ca 400 km retour, pakken we de Mazda met all seasons of de Tesla AWD met zomerbandjes, of blijven we thuis…….

Zo lang je voldoende profiel hebt op de bandjes onder de Mazda, dan de Mazda. Maar nog beter, als de rit uitgesteld kan worden dan zou ik dat doen. Lekker rustig aan is soms zo gek nog niet.

Seizoenen, wanneer kan je het beste je boot, cabrio, caravan verkopen….. Nu had ik nog twee MTB staan, beide 10 jaar oud, een Scott 970 en een Giant Talon 2. Aangeboden op MP zonder prijs, en binnen 48 uur verkocht.

Reden van aankoop: goede voornemens. Die heb ik ook, al past een fiets daar niet bij.

Vanochtend een paaltje over het hoofd gezien, ik zie wat lakschade en uitlaat sier stuk welke toch iets anders staat. Morgen even goed kijken wn misschien eens proberen wat er echt weg te poetsen valt.

Schade is altijd zuur en zonde. Ik ken, en die ken jij ook, een aardige vent die hier misschien nog een mouw kan aan kan maken (of hoe is het spreekwoord weer) , dan laat ik ons Marc het weten, dan hebben we helemaal geen excuus om jouw kant op te komen! :)

Ik heb ook een stukje gekeken, dat zal toch niet over jou ook zo gaan, jouw Mazda is perfect onderhouden.

Ik vind de oer Tesla trouwens nog altijd een hele mooie auto, toen hij uitkwam al, eigenlijk de mooiste Tesla die er is (sorry) en alle andere modellen vind ik net wat minder goed gelukt. Echter eerlijk is eerlijk, de Tesla-stijl en herkenbaarheid vind ik wel erg goed gelukt. En ik vind het ook knap dat een Tesla niet echt verouderd ofzo, zeker Model S. Komt misschien ook wel door het in mijn ogen ingetogen ontwerp, maar ja, iemand die "Poetin troep mooi vind", daar moet je maar niets van aantrekken ;)

Ik kijk niet vaak de filmpjes om eerlijk te zijn, meestal haak ik af. Vriend van mij, zijn vader (ook onze vriend inmiddels) heeft een Rover 75, die auto heeft 7 ton bijna gereden , maar die is ook niet zo happig om aan Klokje rond mee te doen. Ik snap dat wel, nu heb ik auto's met amper kilometers, dus ik zou nooit in aanmerking komen, maar soms is echt wel negatief (van wat ik zag)

Ik vind het over het algemeen wel meevallen met het negatieve. Maar meestal zijn ze negatief als mensen van alles claimen zoals goed onderhouden auto en je dan een auto tegenkomt die van ellende uit elkaar valt.
Als ik zo hier gelezen heb dan zal dat bij jou auto wel meevallen. De commentaren moet je links laten liggen.

Blijft een mooie auto. Was dit ook niet zo'n grijs geimporteerde Tesla? Met US-specs? Waar zoveel gezeur is geweest en Tesla (terecht) alle garantieclaims afwees? Maar 600k km toch respectabel, ondanks geen/weinig onderhoud.

Laatst bewerkt:
Als een eigenaar geen onderhoud pleegt, wil uiteraard niet zeggen dat het merk slecht is.

Die Tesla, en ook de vorige Volvo rijder waren gewoon een beetje dom zou Maxima zeggen, om gewoon helemaal geen onderhoud te laten doen wat prefentief is.

Ik ben geen monteur, en als de garage zegt vervangen dan doen we dat, mits nog enigzins betaalbaar. Zie de katalysator, bij de dealer een Euro 2K kwijt, nu Euro 800.-- en ja een van een schade auto met 35K km op de teller, het zijn geen remblokken, schijven, schokdempers.

Maar goed, ik bouw de spanning wat op, het duimpje zal er wel zijn, maar er is zijn ook wel wat sloridgheidjes.............en daar is Carrec meer dan goed in om op te sporen, en terrecht aangemerkt. Sjappoo voor de heren aldaar.

We zijn een beetje aan het knutselen, Rembrandt heeft me op een dashcam gewezen, en heb het eerste kabeltje binnen en gemonteerd.

Het omhulsel van de regensensor:
55070476538_edd2996d74_w.jpg

Iets glimmends is te zien:
55070282616_2f03118c1c_w.jpg

Even trekken en wiebelen:
55070643970_29852a33bd_w.jpg

Adaptor naar 5V
55070643965_5648c33800_w.jpg

En de USB-C aansluiting voor een dashcam:
55070643955_478dd1f46e_w.jpg

Nu nog de juiste dashcam zien te vinden, er is veel te koop, komt uiteindelijk allemaal uit China. Wil iets zonder wifi/gps/app, gewoon een iets van een SD kaart.

Ik ben geen technische kenner, maar na ruim 400.000 km is de auto opnieuw uitgelijnd. Of het nodig was en of ik het verschil voel durf ik niet veel over te zeggen. Het kan geen kwaad, dat is positief.

55072183745_559e42234b_w.jpg

Over de dashcam, er zijn mooie setjes beschikbaar, sluiten alleen aan op de het schuifdak, maar goed, die heb ik niet, en de aansluiting is daar ook anders.

Wat zei Joep daarover?
Uitlijnen is inderdaad op hun advies gedaan, maar het verschil voel ik dus niet. De verstellingen lijken ook echt minimaal tov gemeten, 3-4 minuten verschil, al had Tim al een tweetal boutjes aangedraaid……..

Laatst bewerkt:
Echt leesbaar is dat rapport hier niet, maar als ik heel goed inzoom en pixels probeer te ontcijferen lijkt het resultaat me inderdaad bescheiden. Mocht de opmerking van Carrec over de achteras gaan: daar valt vaak niets aan te stellen, zelfs niet als deze van het onafhankelijke type is.

Over de dashcams, zelf heb ik lang getwijfeld of ik zoiets wel zou moeten willen. Op de filmpjes die je online tegenkomt zie je regelmatig bestuurders die zich - misschien door de camera - boven anderen verheven voelen. Toch heb ik inmiddels zo'n ding gemonteerd, eentje van het uiteraard Chinese 70Mai die goed uit de ANWB-test kwam. Wel met GPS (handig voor locatiebepaling en snelheid) en wifi, eventueel een app, maar die app is niet nodig omdat de beelden gewoon op een SD-kaart worden opgeslagen. Verbind je de camera dus niet met een netwerk, dan ziet China in 't geheel niet wat je doet en waar je bent.

Aanvullende tip: mocht je uiteindelijk toch zo'n 70Mai-ding overwegen, bestel 'm dan zeker niet via 'TechPunt'. Dat is de meest waardeloze webshop die ik ooit heb meegemaakt.

@Elco: voorzijde...........
en de dahscam, veel te krijgen aan te sluiten op de connectie van het schuifdak.........moet je wel een schuifdak hebben.
@Pietzoveel : nee, nog steeds potdicht, en de spiegels klapten ook niet uit deze ochtend, denk ook vastgevroren. Nog een paar weekjes en het is weer lekker weer, dan zal de boel wel loskomen, hopen we dan. Maar ja, beter als dat je stuur vast zit:)

@Elco:
en de dahscam, veel te krijgen aan te sluiten op de connectie van het schuifdak.........moet je wel een schuifdak hebben.

12V is 12V, dus volgens mij moet elke dashcam werken. Alleen de parkeermodus werkt mogelijk niet bij deze manier van aansluiten.

Daar was ik niet helemaal duidelijk nee. Jouw ingebouwde aftap-kastje doet hetzelfde als mijn hardwire-kit of een meegeleverde adapter voor de sigarettenaansteker: 12V omzetten naar 5V. En vervolgens werkt daar zo goed als elke dashcam op, schuifdak of niet.

Terug
Bovenaan