A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

Sorry lees je bericht nu pas. Lijfrente is een geblokkeerde rekening/polis waarmee je fiscaal vriendelijk voor je pensioen kan sparen. Ben je zo lang weg geweest uit Nederland? :)

uwbuurman zei:
Haha, woekerpolis, mooi woord. Eerste auto en eerste motor mee verdiend.
Dan ben je er laat mee begonnen. Ik ken er ook zat die er hun eerste en tweede huis mee gekocht hebben:)
Ik niet overigens. Niet omdat ik ze niet afgesloten zou hebben maar ik ben pas in 2008 in de financiële dienstverlening beland. Toen was het al bekend dat er toch wel wat mis mee was.:)

Nou, aan de auto maar weer, zoonlief ging voordat het ontbijt op tafel was even naar de Clio kijken. Helemaal blij, nu nog een rijbewijs.

michel1975 zei:
uwbuurman zei:
Haha, woekerpolis, mooi woord. Eerste auto en eerste motor mee verdiend.
Dan ben je er laat mee begonnen. Ik ken er ook zat die er hun eerste en tweede huis mee gekocht hebben:)
Ik niet overigens. Niet omdat ik ze niet afgesloten zou hebben maar ik ben pas in 2008 in de financiële dienstverlening beland. Toen was het al bekend dat er toch wel wat mis mee was.:)

Ik deed dat naast mijn studie. Bijbaan, waarmee ik veel meer verdiende dan de stufi toestond, en ook meer dan mijn eerste baan na de studie haha. Doe echter helemaal niks meer in die wereld. Maar mijn toenmalige bazen reden nieuwe 7series, XJ's en hadden schaatsteams etc.

Terug naar de auto's, wel lastig voor zoon lief dat hij in de USA wel mocht rijden....

Zo is het, hij kan overal heen rijden, maar het roze papiertje is er niet. De Corvette ging mee naar school.........hahahaha, die tijden zijn over.

Maar heb jij ook uitgezocht of dat US papiertje ook kan worden omgezet? Jongeren met een rijke pappa gingen toen wij een rijbewijs konden halen allemaal naar Aruba, want daar kon je het veel makkelijker halen. Vervolgens een gevaar op de weg in Amsterdam, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dus wellicht is het om te zetten als hij 17 is??

Helaas, net opgezocht, kan niet voor een US rijbewijs...

Jammer dat het niet omgezet kan worden. Uit de meest vage landen is het wel mogelijk.
Heb wel ervaring met leerlingen uit oa USA. Ze stoppen vaak op kruisingen omdat ze dat gewend zijn. Veel stopborden daar.
Voordeel van je zoon is dat hij nog jong is, nog niet te veel foute dingen aangeleerd. Laat hem maar goed meekijken vanaf de passagiersstoel.

Eerriikk, ze stoppen tenminste..........en er zijn toch wel wat andere borden aan beide zijden van de plas......

Mijn dak en motorkap zijn ook verschrikkelijk. Ik laat hem ook spuiten eind 2020.
Nog teveel plannen met het gekke ding en toch geen geld over voor iets anders.

Een paar plaatjes van de Clio, voor 20 jaar oud, niet echt slecht, dak zeker wel, en er zijn nog wel wat meer plekjes welke aandacht nodig hebben, oa alle vier de deuren, waarbij er wat blaasjes onder de rubbers zitten. Ook aan beide zijden wat roest onder bij het achterscherm in licht. Kleine klusjes die deze zomer mooi kunnen worden aangepakt
49309022523_29f7505974_k.jpg

49309022768_498b080b11_k.jpg

Het dak, wel erg slecht, of zoals anderen zeggen een uitdaging.
49309022893_43fbf28669_k.jpg

Rechter voorscherm zit een barst in, deze maar eens vervangen als er een beschikbaar komt in dezelfde kleur.

Leuke eerste auto, al was die van mij, de RZ10SX toch wel leuker, wie kent hem nog, een heuze 998 cc, 3 cilinder turbo.

@engineer, dat zou zomaar kunnen, even schoonmaken en hopla er op. Thanks!!, zet nog niet aan gedacht, bleef altijd goed op de velgen zitten, ook in de winter.

Ziet er verder wel uit als een heel netjes exemplaar!

Mijn dak heeft dezelfde plekken, blanke lak die los aan het laten is. En dat kan heel snel gaan helaas.

32387122_1141220542687352_7640716007488618496_o.jpg

Dit was 12 mei 2018....(230.000 km)

81074717_1636420699833998_467735240048115712_o.jpg

1 januari 2020 (305.000 km)

Het is hard gegaan in de afgelopen 2 jaar. Helaas....ik wil proberen het dit jaar te laten spuiten eigenlijk. Maar ik denk dat ik dan direct de hoekjes van de auto mee pak. Bumper voor, motorkap (steenslag na al die kilometers en begint hetzelfde zich te ontwikkelen met wolkachtige plekken in de lak) en dan de motorkap achter....nou ja eerst het dak maar, loopt al weer in de papieren. o_O

Ik durf het niet te zeggen, maar denk deels weinig liefde.......en de tand des tijds.

Zoonlief is accoord met plastidip.

zal ook door aantasting door zonlicht komen. Blanke lak laat los en als er dan vocht onder komt dan krijg je die witte plekken. Gewoon een keer laten spuiten, zou geen plastidip doen.

Kristian, goede redenatie, klopt denk ik ook wel. Het is een auto van 20 jaar oud. netje maken en een paar jaar rijden.

Zo direct even van binnen schoonmaken en een blokje om. Zoonlief zal wel achter het stuur zitten.

Op en neer naar Denemarken geweest, heen 650 km in 5 uur, 15 minuten, niet harder dan 160 km/uur gereden. Geen files, geen wegwerkzaamheden, heerlijk. Terug begon de raamstijl weer te zingen, denk een 30 minuten van de 5.5 uur, ontneemt veel plezier van de CX5.

Vandaag maar eens naar de garage, en Mazda NL bellen.

Wel raar, maar denk dat het ook met de windrichting te maken heeft. Balen, want de rest van het pakketje bevalt je wel, toch?

Bizar dat ze dat nog niet hebben opgelost. Mazda wil zich graag meten met de betere automerken, maar blijkbaar hebben ze dan nog wel een weg te gaan.

Pakket is helemaal goed, en men heeft er twee keer wat aan gedaan, het lijkt toch niet zo simpel te zijn. En inderdaad het is hoe de wind staat, en heb het vooral als de wind van rechtsvoor komt.

Ik heb goede hoop op een oplossing, en denk zelf zal het enkel bij deze auto is, hij is verder erg goed.

Raar idee maar: wellicht eens testen met een stuk carbon fiber kofferbakspoiler dat je op/tegen de linker A stijl taped?
Hopelijk zal dit de windgeleiding over de deursponning heen tillen ipv erin drukken?

https://dutch.alibaba.com/product-detail/jdm-racing-culture-tuning-universal-1-5m-carbon-fiber-rear-lip-spoiler-roof-rear-trunk-spoiler-strip-60812923845.html

@R107: Toen de E30 uitkwam waren er veel klachten over windgeruis rondom de spiegels.... 2 jaar later (!) hadden ze de oplossing af fabriek: Een lullig stukje schuimrubber wat bovenop de radiatorbalk gezet werd en samendrukte als de motorkap sloot. Het kleine kiertje liet lucht door die bij de paravaan een werveling bij de spiegels veroorzaakte....

@piet, volgens mij was bij de Fors Siërra er ook een kleine windgeleider op de C-stijl, waarom weet ik zo even niet meer.

Vandaag heerlijk met de Punto op stap, volgens mij word de kachel niet meer echt warm, temperatuur meter komt ook niet echt naar het midden, denk thermostaat probleem.....

@A3: De rubber lipjes op de C stijl waren om de opwaartse kracht op de achterklep te verminderen en meer druk op de achteras/achterkant te geven bij hoge snelheid... Wegliggingsprobleempje bij Mk I. Opvallend hoe een klein stripje invloed kan hebben. De eerste Audi TT's kwamen ook bijna los van de grond aan de achterzijde als het hard ging... Randje van +/- 4 op de achterklep loste dit op, maar verlaagde de topsnelheid.

@Kristian, identiek.......bedankt, auto staat vanaf 26/01 tot 31/01 bij de dealer, ben dan zelf in het midden oosten.

Net even gekeken en het zit aardig los, vast lijmen is vrij eenvoudig, zelf een popnagel zou moeten kunnen. Wie weet proberen we dit zelf even, want volgende week weer naar Denemarken.

Overigens, > 180 km/uur word in zijn 5 gehaald, als je de bak dan in zijn 6 zet dan zakt de motor door zijn knieën.

Zo, das wel een irritante pieptoon.:eek: Meer dan 'windgeruis' in mijn beleving. Knap beroerd om daarmee te rijden, lijkt mij.

Laat je niet afschepen door de dealer. Probleem is in Duitsland ook bekend en na wat research op het forum duidelijk dat de oplossing is om het bovenste deel van het portier bij te buigen zodat dit verder naar binnen drukt. Fluiten is dan weg en een stuk minder windgeruis. Dat moet Arend Benthem ook kunnen oplossen :)

Zie ook hieronder:

So, gestern war der Termin beim Autohaus. Sie haben die Türen oben "nachgebogen" bzw. den Andruck der Tür an die Dichtung erhöht. Das Problem soll wohl sein, das bei höherer Geschwindigkeit sich die Tür oben wohl leicht nach "aussen zieht" und dann ein Spalt zwischen Tür und Dichtung ist - dann pfeift es.

Hatte heute morgen wieder Frühschicht und die A2 war frei - und was soll ich sagen: ENDLICH RUHE.#
Bin bis jetzt zufrieden.

Ausserdem würde ich sagen, das die Windgeräusche auch wenigeer sind!

Habe meinen Händler noch gefragt, woher er denn die Info hat und er sagte von Mazda! Meiner war übrigens schon der 3.te den sie "gerichtet" haben

Zo weer op en meer naar Denemarken geweest, er word al gevraagd op kantoor wanneer kom je hier wonen......word vervolgd:)

Deze week hebben we ook een hond in huis, mijn vrouwlief zei dat ze de wekker had gezet om hem uit te laten........tja, toen zei ik, als je dat nu ook doet om mijn ontbijt te maken........

Morgen nog even naar Apeldoorn, dan de auto naar de dealer en zondag naar Dubai. Heb er zin in, 5 dagen opgesloten in een resort met 15 collega’s.

RitMeter werkt goed, wat wel opvalt is dat de km teller minder gereden km aangeeft dan RitMeter, 9 / 650 km. Een stuk makkelijker bij te houden dan vroeger met alles op papier. Lang leve de vooruitgang!

tja, toen zei ik, als je dat nu ook doet om mijn ontbijt te maken........

Mocht je dat zeggen??

Ik heb het wat dat betreft wel fijn...ik krijg het niet eens voor elkaar om mijn vriendin in bed te houden.....die wil met mij ontbijten ongeacht hoe vroeg ik weg moet. :p
Ik ga morgen naar Groningen in ieder geval. :p

8:30 aanwezig...5:00 weg denk ik maar zo.

Nico, stuur maar een Pb als je langs wil komen, denk zeg rond 530 thuis te zijn. Met een beetje geluk gaat 5 uur ook nog wel lukken, wil graag je Clio bewonderen.

Op vrijdag vaak even snelle hap, dus meeeten kan ook nog.

Zo, de CX5 heeft de hele week bij de dealer gestaan, men heeft test ritten gedaan en inderdaad het zelf ook geconstateerd. Ik was ook niet de enige, en Mazda NL werkt goed mee. Morgen weer ophalen, en dan maar afwachten of de oplossing er is. Er zijn verschillende proefritten gemaakt, zal eens kijken hoeveel Km en brandstof er door heen is gegaan.

Was zelf deze week in Dubai, het geluk dat ik met verschillende locale mensen heb kunnen spreken, en dan is het best triest.

8% van de bevolking is lokaal, de rest import, en geen kans om een local te worden, waar velen dit wel willen. Geen werk dan mag je binnen een maand het land verlaten. Vergrijzing is zo wel opgelost.

Gisteren nog even naar de achterlichten van de Punto gekeken, kreeg melding dat remlichten in storing zat. Corrosie in de stekkers, beide zijden. Nu zag ik ook dat de kofferbak nogal nat was, dat word zoeken naar de plek waar dit water vandaan komt. Thermostaat moet nog worden vervangen, auto word niet lekker lekker warm, allemaal net niet.

Dak van de Clio gaat in de plastidip, even wachten op een goed moment en dan zal het er beter uit zien, denk dat we de achterspoiler ook meteen meenemen, is het een mooi geheel. Junior heeft zijn eerste rijles geboekt, wachttijd hier in het dorp 10 weken......goede business!!

Over dat windgeruis; het even bijbuigen van het portier is een heel bekende oude manier om het op te lossen. Toen grofweg in de jaren 90 de regengootjes niet meer op auto's zaten kregen ze allemaal een ander soort afdichting welke vrijwel hetzelfde is als wat er nu wordt gebruikt. Die afdichting is als eerste qua waterdichtheid en als tweede qua windgeruis afhankelijk van hoe strak de deur er tegen aan duwt.

Inderdaad trekt een deur altijd wat naar buiten op hoge snelheid en moet daarom een beetje voorspanning hebben. Van mijn Corvette (deur zonder raamstijl) is het effect te merken dat het zijraam iets naar buiten gaat staan. Van jullie C3 zou het zelfs zichtbaar moeten zijn boven de 130km/h. Onlangs reed ik achter een Mehari en daar was de kier zo groot (plastic/zeil als deur en zijraam) bij 90km/h dat hij net zo goed zonder had kunnen rijden.

Ik weet nog wel dat wanneer je mensen had die altijd de deur vastpakten aan de bovenkant dat die constant problemen hadden. Even een knie tegen het deurpaneel een een goede ruk aan de raamstijl (wel met het raam naar beneden doen) en je had de raamstijl zo weer een heel klein beetje meer in vorm. Dat klinkt heel erg hoe de "Duitse" oplossing is zoals boven genoemd. Modernere deuren hebben wat stijvere raamstijlen dus het probleem is minder en vraagt ook wat meer kracht om terug te buigen; maar het klinkt wel alsof het goed kan helpen. Misschien heeft Mazda een klein tolerantie probleempje en hebben ze net te weinig op hoge snelheid getest.

Voor de Punto; vergeet niet de afdichting van de lampunits zelf even na te lopen.
Verder goed nieuws natuurlijk over zowel Clio als rijbewijs.. Inderdaad de vraag hoeveel er afgeleerd moet worden. :D

Met de deur stellen moet ik altijd aan dit filmpje denken|

https://youtu.be/twyw8UdsWnY

Het voortaan van de C3 valt vooraan in een metalen beugel, kan niet echt naar buiten op hoge snelheid.

Morgen overigens naar Utrecht, is daar een beurs aan de gang.....

Vanochtend junior naar school gereden, we moesten krabben, niet alleen buiten.....lekkage naar de kofferbak toch eens heel goed bekijken.

Dat is toch een naar iets. De kofferbak sluit wel goed? Derde remlicht zit ook goed erin en goed afgesloten? Zelfs door een kleine beschadiging aan een derde remlicht kan al een aardige hoeveelheid water naar binnen komen.

Terug
Bovenaan