A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

@Jochempie: reageren op een bericht van 4 maanden terug,......................

En over de Q5: Nog altijd een optie, de T heeft 25.000 mijl gereden, is 2 jaar oud. Als er een dealer in de buurt nieuw bouw gaat plegen en eea van ons aanschaft,............................

Eerst de auto voor de vrouw: heb proef gereden in een Grand Cherokee V8 uit 2006: zoef zoef!!

Jochempie zei:
meeuw zei:
Ik word niet goed van al dat gejat.

Hier al een x-aantal jassen en fietsen kwijt van de kinderen.

Vannacht weer raak. Wordt een mooie jas van Meeuw jr. in Haarlem gestolen, met daarin zn fietssleutel (sukkel) waarvan er geen reserve is.

Kon ik vandaag met een tas vol gereedschap naar Haarelm om het slot te slopen (degelijk gecertificeerd vast slot). Kostte me meer dan een kwatier om het ding open te breken. o_O

Wij moesten een keer de brandweer erbij roepen omdat m'n pa z'n beugelslot niet doorkreeg: daar zijn ze met de professionele slijptol ook nog 20 minuten mee bezig geweest! Kostte ons verder niets, de brandbestrijders waren blij met hun gratis 'oefening' :) Uiteraard nog wel even een taart gebakken voor de heren.

Was wel apart om daar tussen het winkelpubliek een slot te kraken. De opmerkingen die je dan krijgt (wel humor, niet vervelend). Volgens een passant zou het mij ook echt niet lukken, 5 min. daarna had ik hem open.

A6-Red zei:
He USA-White

Lekker bezig geweest daar maar waar blijven de foto's van het eten :D

By the way, weet nu meteen waar mijn jumbo sleutelbos is gebleven :D

DSC01961.jpg

Had kunnen weten dat je meer voor poezen bent dan voor honden :)

Heeft die Toyota een kenteken uit de staat Massachusetts? Prima auto lijkt me, zeker in die uitvoering. Zie dat de kwaliteit van de wegen in Chicago niet al te hoog is en vergelijkbaar met Boston.

Die prijs is eigenlijk bizar: voor dat geld heb je in Nederland nog niet eens een Corsa in basistrim .......

Weet niet hoe je erbij komt maar het kenteken is gewoon van Illinois (dealer st. charles toyota)

Absoluut geen slechte auto, maar wel iets meer dwijl dan de A4 waarin ik nu stuur. Voor een 268 pk sterke Camry betaal je nieuw $25.000.--,....................

De kentekenplaten lijken wat op elkaar. Beide hebben rode letters en dat komt niet zo vaak voor in het Noord-Oosten, vandaar. Amerikaanse Honda Accord is wellicht een aanrader, heb ik zelf goede ervaringen mee en rijdt ook beter. De prijs is vergelijkbaar met de Camry. Q5 en de nieuwe Lexus RX (kosten beide ongeveer 40.000 USD) zie ik hier trouwens ook al regelmatig rijden.

Wat een gedonder! Alle diploma's dienen te worden ingedient bij de aanvraag van het visum. Tja, als de laatste van 19 jaar geleden is,...........en je bent verschillende malen verhuisd, en bewaard ook wel eens wat, en begonnen met een grote schoonmaak,................

Maar goed, het diploma is gevonden, tussen boeken waarvan je ook niet wist dat je ze had, na ook al de diploma service van de overheid (wel handig) te hebben gecontacteerd (die niets van de MTS heeft), de school de kluis heeft opgeruimd, en dus ook niets meer had).

De vele certificaten zijn ook gevonden, wist niet dat ik er zoveel had.

Wat nu nog te doen in Europa : overdragen werkzaamheden, klantenbezoek met de opvolger, presentaties sales meeting organiseren en uitvoeren EDIT OP VERZOEK KETEL : Afscheidstournee 1st EASTERWOOD, en ik vindt het een goed idee EDIT

Problemen: volgens mij niet, maar kan ook zijn dat ik er blind voor ben.

Vandaag wordt een mooie dag: Zoonlief gaat afzwemmen en heeft een verlanglijstje gemaakt : een speedboot om te varen op de fox river (st charles IL)

de daagjes tikken hard weg nu...
met de auto- en huizenprijzen in USA kan zo'n speedboat er toch wel vanaf :confused:

ik heb bij mijn eindexamen van middelbare school een diploma-map gekregen en het lukt nog steeds om daar alles bij te steken, als ik weer iets haal. hoe lelijk dan ook (map had in '93 al verouderde el-cheapo plastic look :cry: ) het werkt wel!

en, uhm, ik mis bij "to do in Europe" nog de afscheidstournee :confused:

@White
Met kar van Avantie kan ik ook naar 8224. Ten minste .... volgens mij mocht ik hem lenen van Red. Geef maar een gil.

Enne wens je zoon succes. Kun je straks met een gerust hart de rivier op jagen. En een leuke boot is voor pa ook leuk. Biertje, hengel en pet mee en samen met zoon in het weekeinde relaxen.

@BBQ
Overal in NL is OK.

@Diploma's
Mijn setje zit ook nog in de oorspronkelijke map. Maar ik wist niet dat jij diploma's had White ;)

@Fast: Ik en diploma's:

Stond nog veel meer in:
- White kan hinderlijk zijn als de controle wegvalt.
- White gedraagt zich recalcitrant
- White niet te snel werken
- White het kan netter
- Spijbeldagen derde kwartaal : 24

Uiteindelijk klopt het wel: Succes kan je niet leren!!!

@FASt:
zeikmode on... quote: Kun je straks met een gerust hard de rivier op jagen.
daar ontbreekt een woordje :rolleyes: Je kunt met een gerust harT (dat kloppend ding in je lijf), harD (qua snelheid) de rivier op!
zeikmode of...

@White:
leuke diploma's hebben ze voor jou geschreven dan :) Ook niet gek, want 24 spijbeldagen in één kwartaal is meer dan éénderde van het aantal lesdagen in een kwartaal. foei o_O maar meteen een conclusie: jij gaat helemaal tot je recht komen in de USA (y)

@Ketapper
Ik weet niet waar je het over hebt :p

@White
Klopt. Het bewijs: https://www.most.nl/

@ketel: Met een gerust hart hard gaano_O, kan worden aangeschaft! Zoonlief heeft zijn A-diploma!! Even de lengte van de garage opmeten=winterstalling, wij zijkerige NL-ers, incl. trailer, en uiteraard auto met trekhaak.

@fast: volgens mij is er nog een: https://entrepreneur.virgin.com/author/richard/

@White and Son
Fantastisch man. Gefeliciteerd ermee. Ik hoop dit jaar mijn dochter ook nog aan het A te krijgen. Wordt tijd na 2 jaar zwemles o_O

PS. vergeet niet de hoogte op te meten. Beetje bootje op trailer gaat de hoogte in. Ook al heb je geen maatje Virgin. Alhoewel dit moet geen probleem zijn:

sir-richard-branson-and-neil-jenkins-in-gibbs-acuadic.jpg

@FASt:
ga maar vast sparen voor rijlessen dan :rolleyes: als dochterlief tzt net zo lang nodig heeft om te leren autorijden als nu om te leren zwemmen :)

Zo, lees ik dit topic ook eens :p Tof, zo'n move, heeft m'n oom een jaar of 15 geleden ook gedaan. Maar word je nu de tweede Nltomba met SUF en hybride? ;)

Leuk bezoekje aan LV trouwens, ik was er in 2002. Even een kleine note:
A3-White zei:
2) Veel keflar
DSC01980.jpg
a) Kevlar
b) Kevlar is de handelsnaam voor aramidevezel versterkt kunststof, ik neem aan dat jij koolstofvezel versterkt kunststof (a.k.a. Carbon) bedoelt? ;)

Veel succes in de US of A (y)

FASt zei:
@White
Met kar van Avantie kan ik ook naar 8224. Ten minste .... volgens mij mocht ik hem lenen van Red. Geef maar een gil.

GIL....:D

@BBQ
Overal in NL is OK.

Inderdaad, kom maar op met die steak

@Diploma's
Mijn setje zit ook nog in de oorspronkelijke map. Maar ik wist niet dat jij diploma's had White ;)

Kopen :rolleyes:

Zo vandaag de diploma's ingescanned! De meest recente naar vertalen.nl gestuurd, en binnen 3 uurtjes volledig vertaald terug ontvangen. Rolf bedankt voor de service!!

Alles doorgestuurd naar de advocaat in de US. Zij is nu aan zet om alle documenten in te sturen, denk dat ik over 3 weken bij het consulaat in Amsterdam langs kan gaan. Iemand hier nog bekenden daar werken??

Verder vandaag maar eens een 40 tal kaasboerderijen in Wisconsin gebeld. 1 ervan gaat nieuwbouw doen, dus daar gaat wat informatie heen.

@seq: Tja, het begon met de aanschaf van een A3 ergens in september 2007; nu komt er een imigratie.

Vandaag bij Trega in Maastricht geweest: de Sphinx tegelproductie eenheid bekeken (helaas failliet, maar misschien doen we een bod op eea - persen, drukken, glazuurlijn).

Verder het nieuwe computersysteem, Canias, eens bekeken (moet 01.06 online gaan),..............heb zo mijn twijvels.

Super dat je de stap waagt (y)

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zover is gekomen. Ik bedoel, zomaar even alles achter laten en met je gezin de grote plas over doe je niet zo even :)

Was white in maastricht--> dan had jeje afscheids tour al kunnen beginnen in het 'zonnige' zuiden!

Nou Sjoeritzzzz, toen ik Limboland in kwam rijden (A76 vanuit Keulen): regen. Tijdens de afspraak droog. Naar Duitsland terug weer regen op de A76. Sublieme marketing actie van ons allergeliefde burgermeester Leers. (y)

Verder niet al te veel gebeurt de afgelopen dagen. Dinsdag Belgie op de lijn Bree - Adegem, woensdag regio Amersfoort.

Amerika besteld als gekken!! is de economie aan het aantrekken, JA!!!! Bier, kaas en auto's!!! Overigens, 40% van alle kaas in Amerika wordt op pizza's gebruikt!!!

@BMW: wist niet dat je kaasofiel bent. De pizza kaas in NL is niet veel beter en in verschillende gevallen kaas welke over de datum is, waarvan de parafine met een hoge druk spuit wordt verwijderd, waarna het wordt geraspt en wordt verkocht als pizza topping.

Maar dat ter zijde. Weinig gebeurt de afgelopen week, of het moet zijn dat bij Pon onze producten worden toegepast in een nieuwe ruimte!! Erg blij daarmee, en super support gehad van Pon. Ook zijn we een nieuw computer systeem online aan het zetten, was al uitgesteld van 01-01-09 naar 01-06-09, en dat gaat maar deels lukken. Voor een deel van het systeem mag ik als key-user aan het werk: de systeem ontwilkkelaar had dat dus liever niet gezien en dient nu dus overuren te maken.

Visum aanvraag is er uit: wacht nu op de uitnodiging van het consulaat in Amsterdam.

Volgende week erg druk, 2 nieuwe collega's uit Amerika komen over en dienen eey aan product training te krijgen, lesje economie, en 4 dagen uiteten (BBQ bij de baas, Enzianhütte, Da Toni en Hong Lau) en de lunch uiteraard niet overslaan. Zal ook wel een biertje drinken worden,..........tja neem de fiets maar mee). Collega's uit Rusland, Polen en Egypte zijn er ook, en uiteraard niet vergeten de collega's van export in Duitsland. Een leuk gemelleerd gezelschap waarbij ik de gemiddelde leeftijd naar boven bij stel.

Edit: De Lancia Ypsilon van vrouwlief kon niet meet schakelen (automaat): Moest worden meegenomen op de autoambulance, en is nu weer gerepareerd: kosten Euro 850.00 (incl BTW). Oorzaak, de electrische poederkoppeling was defect (poeder is gaan klonteren). Detail is wel dat de auto nu schakeld als nooit tevoren (toen wij de auto kochten 4.5 jaar geleden zij de verkoper dat het inschakelen bij deze auto altijd al wat moeilijk ging en dat de auto er al enige tijd last van had, maar dat wij ons geen zorgen hoefden te maken). Ben ik nu boos: Nee, zeer blij zelfs dat de auto weer is gemaakt! Andere kant 850 euro uitgeven aan onderhoud voor een auto van 1996,.............tja verklaar mij maar voor gek.

A3-White zei:
@BMW: wist niet dat je kaasofiel bent. De pizza kaas in NL is niet veel beter en in verschillende gevallen kaas welke over de datum is, waarvan de parafine met een hoge druk spuit wordt verwijderd, waarna het wordt geraspt en wordt verkocht als pizza topping.

Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel dat kaas op pizza's en in kant-en-klaar maaltijden veelal geen kaas maar analoogkaas is.

We zijn weer een week verder,..........niets gehoord van het consulaat, ga de mensen volgende week zelf contacteren.

Afgelopen dagen veel gewerkt en met de collega's ook na kantoortijd nog enkele uurtjes doorgebracht. Succesvol,.................Ja, als het werk maar wordt uitgevoerd.

En verder: Vrouwliefs auto heeft 88.888 km gereden in 13 jaar tijd.

DSC02028.jpg

Schiet het al op bij het Consulaat?

Je hebt een PB. Eens kijken of we het volgende week woensdag kunnen afhandelen.

Zo, het is de 19de, nog steeds geen nieuws van het consulaat,................: balen, maar je kan er ook niets aan doen dus we wachten af.

Heb bijna gehele inventaris kantoor aan huis verkocht via MP. Nu alleen nog een fax (canon a4) en printer/scanner staan (HP 2610), mooi apparaten, weet alleen niet wie en wat ik er voor moet vragen.

Verhuizers zijn geweest voor offerte: normaal 2-3 dagen voor inpakken in 20ft container: bij ons 1 dag, vrouwlief is al flink door het huis gegaan en 80% is al ingepakt, dus makkelijk voor de verhuizers. Kan niet anders zeggen dat we er klaar voor zijn.

Had gisteren nog een rechtzaak tegen een verhuizer :)

Wat die fax en printer/scanner betreft; je hebt al een nieuwe voor zo'n € 100. Dus als het apparaat een paar jaar oud is, is het nog maar enkele tientjes waard. Bij een printer is het al helemaal erg. De aanschafprijs van een printer met daarbij de toner e.a. verbruiksmaterialen is vaak even hoog als de prijs van die toner/verbruiksmaterialen (soms zelfs lager!). Je begrijpt wel waarom.

Meeuw, kan zien dat je inkoper bent!!! Dank je wel voor het laag houden van de prijs!!!, vriend...................

meeuw zei:
Wat die fax en printer/scanner betreft; je hebt al een nieuwe voor zo'n € 100. Dus als het apparaat een paar jaar oud is, is het nog maar enkele tientjes waard. Bij een printer is het al helemaal erg.

Maar tja is het wel budget model. Misschien wen een kleurenlaser uitvoering met W-lan netwerkaansluiting en printerserver.

Jaja, op mijn ex-school waren ze nog niet eens blij met een heel arsenaal gebruikte zakelijke HP laptops:p

Kan bijna. Rij om 08:25 weg in T. Ben rond 10:15 in Apeldoorn. Dus als je geen haast hebt kan het.

Is goed stuur even PB met adres,........ik neem een appeltaartje mee.

Foto voor de liefhebber geschoten ergens in Japan:
asv09.jpg

@FASt:
maandag uitslapen??? dan ga ik je niet tegenkomen op de A50... dinsdag ik 9u Middelburg; als je dan weer normaal vroeg op bent, misschien welk kans :)

@White:
en het gaat op jouw foto natuurlijk om de vloer (y)

ehmmmmmmmmmmmmmmm, daar ben ik niet zeker van, maar het merk gaat komen, zie zoveel moois over de plas voor weinig,............

Wordt wel humeurig, wachten wachten wachten, en kan de post niet zien want die komt in DE en niet in NL.

Bericht uit de US: stuur nog even een document van een geyuthoriseerd vertaler welke alle vertalingen heeft verzorgd, heerlijk even Rolf mailen en heb het in twee minuutjes binnen. Afspraak consulaat komt in wk 29 of 30!!!!

Terug
Bovenaan