A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

Zo maar even een update doen: Nog geen bericht van Home Land Security.

Een leuk detail: er zijn nog een aantal visa's aangevraagd voor Duitsers bij een Duits bedrijf welke in Amerika een investering hebben gedaan. Aangevraagd eind juli, mensen gaan volgende week op gesprek en krijgen dan het Visa. (Ken dit bedrijf volledig, heb nog net zelf geen aandelen, maar wel aan de wieg van ontstaan)

Tja, dank ga je wel nadenken hoe de Amerikanen omgaan met hun visa beleid. Ik neem dan maar aan dat ik gewoon pech heb door de situatie.

We wachten af,...............

AOW - vrijwillig - kan je ook doorbetalen, maar met de financieel adviseur bepaald dat ik deze kosten (17.9% van het inkomen, max 4600 Euro) beter in een pensioen kan stoppen.

White.................nog steeds hier :confused:

Had gedacht dat we elkaar voorlopig niet meer zouden zien maar een tussendoor cq. afscheid meet Fast-Ketel-Meeuw-White en dubbelrood behoort dus nog steeds tot de mogelijkheden ????

PS: leuk die knul van je in actie te zien, niets leuker dan dit soort vader-zoon dingen (y)

dean.jpg

wind is opkomst!!

Ik hoop vandaag wat te horen van de advocaat,................................

Planning loopt helemaal in het honderd. Vanoctend mij zoon weer naar school gebracht: Wat doen jullie nog hier? Niet een keer nee, verschillende malen.

Nu komt een collega van mijn naar Europa, van 11 sept. tot 25 sept., en moet hij worden vervangen. Tja, in princiepe door mij, maar als ik nu naar Amerika reis moet ik opgeven of ik een visum heb aangevraagd: ja dat klopt, een visa om te werken, maar die heb ik nog niet. Dan kan ik niet zeggen dat ik op vakantie ben, al helemaal omdat mijn vrouwlief en zoonlief niet mee zijn.

Dus laten we hopen dat er vandaag goed nieuws is, en het visum snel komt.

Voor medio October denk ik niet dat ik er zit met de familie.

Advocaat heeft niets gehoord van het USCIS.

Vandaag wel een Amerikaans visum voor een "collega" ontvangen, drie weken geleden aangevraagd!!, geregeld door het bureau American Dreams in Berlijn. Morgen volgt de tweede,............... van de vier.

Zojuist bericht:
CONGRATULATIONS, I just received the attached email with notification that
the L-1B visa application has been APPROVED.

Planning als volgt:
- week van 25 augustus originele documenten binnen
- week van 2 september afspraak consulaat, 67-8 september visum ingeschreven
- week van 9 september tot 26 september in Amerika
- week 28 september financien regelen, huis in de verkoop, GWLE op verhuismode, telefoon + TV etc afsluiten per 18-10, pensioen, AOW betalingen stop zetten.
- 19-10 op het vliegtuig met de familie en huiskat naar St. Charles, IL - Waverly Circle

Het draaiboek is klaar!!

Gefeliciteerd White! Was wel een gedoe allemaal maar ik hoop dat het uiteindelijk de moeite waard is.

(y) YES (y) YES (y) YES (y) YES (y) YES (y)

van de wat berustende wanhoop gisteren bij de lunch nog, nu ineens het goede nieuws :D
in de eerste helft van oktober dan nog een sentimenteel Autoweekforumafscheidmoment?

Vandaag de familie op bezoek gehad: traantje bij menig, erg gezellig, weer zit ook mee, software was een toppper (bier, prosecco, kinderchampagne), en de hardware was ook goed verzorgd.

Morgen bellen met het consulaat, afspraakje plannen voor 2 september. Heb er zin in!!

Hegje geknipt, schuur is leeg, PC gemaakt (schijn je om te kunnen zetten naar 110 volt, en dus maar even een ander video kaart en draadloos gemaakt). Makelaar gebeld voor afspraak, verhuren of verkopen van mijn huis in NL. Morgen even naar Duitsland eea regelen, werk overdragen, nog bellen met een mogelijke nieuwe medewerkster in de USA. Even met de huurbaas praten over per wanneer de huur kan worden opgezegd.

Mobiel nummer in de USA aangeschaft, nieuwe telefoon (black berry of zoiets), visite kaartjes besteld, nieuw email adres, extra telefoonlijnen aangevraagd, offerte binnen voor de ouder dag (geloof ik wel in).

Vanochtend de school gemeld dat per 17.10 mijn zoon niet meer in NL zal verblijven.

A3-White zei:
Hegje geknipt, schuur is leeg, PC gemaakt (schijn je om te kunnen zetten naar 110 volt, en dus maar even een ander video kaart en draadloos gemaakt). Makelaar gebeld voor afspraak, verhuren of verkopen van mijn huis in NL. Morgen even naar Duitsland eea regelen, werk overdragen, nog bellen met een mogelijke nieuwe medewerkster in de USA. Even met de huurbaas praten over per wanneer de huur kan worden opgezegd.

Mobiel nummer in de USA aangeschaft, nieuwe telefoon (black berry of zoiets), visite kaartjes besteld, nieuw email adres, extra telefoonlijnen aangevraagd, offerte binnen voor de ouder dag (geloof ik wel in).

Vanochtend de school gemeld dat per 17.10 mijn zoon niet meer in NL zal verblijven.

Je hebt het er maar druk mee White o_O
Tickets al geboekt ?

latsig moment om zoon af te melden :rolleyes: zodadelijk denken ze nog dat hij naar Nieuw Zeeland verhuist en dan met een zeilboot naar pa+ma in Amerika gaat :)

PS: ketelapster en ik vliegen 18-10 naar NYC... stukje planepoolen :confused:

Sorry Ketel, ik vlieg rechstreeks. De kat moet ook mee, en inclusief hokkie ca. 8 kg, betekent in het ruim. Kosten zijn overigens Euro 160.-- enkele reis!!

Red: Vlucht nog niet geboekt, kan pas als het visum daadwerkelijk is ingeschreven.

Net van kantoor, zit nu te wachten op een salade in het restaurant (waar ik vanmiddag ook zat te eten) en dan maar slapen, goedkoop hotel (25 euro) zonder internet op kruipafstand (15,34 mtr)

Zo makelaar geweest, prijs was meer dan verwacht,...............vrouwlief heeft veel werk gedaan of alles pico bello te maken!! Hoefden niets te veranderen of te schilderen! Volgende week op het internet!, en die ene koper in het huis halen!!

Nu in auto naar het consulaat in Amsterdam, later meer vandaag (denk om een uur of 22.00 uur).

Nou, het is allemaal gelukt!
Afpraak was om 14.15 uur: waren er om 13.15 uur, en konden buiten wachten, in de regen - hoosbui -, geen afdakje of niets. Links opstellen voor de mensen die een mobiel meehebben, rechts zonder (wij dus). 13.45 naar binnen, alle documenten gesorteerd door de bewaking. Nummer ontvangen voor het afgeven van de documenten voor het visa wat om 14.15 uur was. Weer zitten tot je wordt geroepen voor het interview. Uiteindelijk om 16.03 uur waren wij aan de beurt (oorzaak van de lange wachten was dat er nog een controle punt miste, maar dat is puur een administratieve actie van het consulaat en HLS).

Het interview gebeurt gewoon als dat je een kaartje koopt bij het NS loket. Drie vragen over mijn zoon, leeftiijd, wat wil hij voor zijn verjaardag, en of we een school hebben geregeld. Twee vragen aan mij, hoe lang ik in Amerika wil blijven, en wat ik er ga doen. Geen vragen aan vrouwlief. Nou wij wensen u een aangenaam verblijf in Amerika.

Al met al waren we om 16.08 weer de deur uit, parkeren in Amsterdam tot 15.54 uur,..............................geluk gehad denk ik zo, geen bekeuring, of was het het regenachtige weer dat de parkeerpolitie binnen heeft gehouden.

Naar huis gegaan, broer opgehaald en samen naar een gezellige BBQ geweest in Mijdrecht.

He..he...

Is dat wachten dus toch niet voor niets geweest.
Eindelijk zekerheid en verder aan de toekomst bouwen.

Veel succes White.

Goed, het visum is daar, maar een auto voor vrouwlief nog niet. Na eerder een Jeep Grand Cherokee als wens te hebben denk ik er nu toch over na om een Europese auto aan te schaffen, of wie weet wel gewoon een Amerikaanse sedan. Wil max US$ 15.000 uitgeven.
Lijstje -
A4 Quattro - 2002-2005
A6 Alroad - 2003-2004
Passat - 4 Motion - 2001-2005
Saab 9-3 - 2003-2005
Pontiac G6 - 2006

Tips welkom!

A4 tot 2005: toen trilden ze nog niet :)
(maar een 9.3 vind ik ook wel wat hebben)

suggestie: Mustang cabrio

A4 quattro (kleine q). Nette auto in de states en een mooie maat voor de vrouw. Ik neem aan dat 4wd in je toekomstige woonplaats in de winter wel erg handig is. Veel cabrio's vallen dan af :(

Optie 1:
https://cgi.ebay.com/ebaymotors/2003-Volkswagen-Passat-W8_W0QQitemZ320411602378QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item4a9a050dca&_trksid=p4506.c0.m245

A3-White zei:
Optie 1:
https://cgi.ebay.com/ebaymotors/2003-Volkswagen-Passat-W8_W0QQitemZ320411602378QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item4a9a050dca&_trksid=p4506.c0.m245

Toch wel een heel erg verouderd modelletje.

Gullwing zei:
A3-White zei:
Optie 1:

Toch wel een heel erg verouderd modelletje.

Maar wel HET model Passat dat echt mooi was.
W8 -> bruuuut

@speedtouch

White twijfelt niet over de US of e maar over welke auto aan te schaffen.

OK, nou ik zou zeker geen Passat W8 nemen, die auto heeft het nooit gered en lust nogal wat, of dat moet voor TS geen punt zijn!

@Speedtouvh: Brandstof in de US is $2.85 voor ca. 3.8 ltr = 0,55 Euro per liter:), dat is voor de TS geen probleem.

Vandaag hier in de buurt een BBQ: 60 personen komen er, moet zo bier (50 ltr), zalm en forel halen. Denk dat ik de auto van mijn vrouw maar mee neem. Hoop dat het weer een beetje mee zit.

14-09 vlieg ik naar Amerika voor een dag of 10, zal dan in het week einde van de 20 ste veel auto's bekijken.

@Ketel: wij zullen ook op 18-10 vliegen, maar dan rechtstreeks naar Chicago. Misschien even samen een bakkie doen op schiphol, zou leuk zijn. Ik laat je mijn vertrektijd nog wel op de PB weten.

Een W8? Zou ik nooit doen. Geen idee hoe het is de VS zit, maar erzijn maar weinig motoren zo exotisch als de W8. En dat heeft veel nadelen, ook op een Passat. Er is nooit een onderdeel te vinden dat past.

De jaren gaan nu wel een beetje tellen voor de passat.
Maar het blijft wel een onopvallende verschijning met een heerlijke motor. Alleen de kenners herkennen aan de uitlaten dat het een W8 is.(y)

Ik begrijp dat de winters bij jullie vrij koud zijn. Houd er dan rekening dat het quattro van Audi een ander systeem is dan het 4-motion van VW. Neem aan dat je voor vrouwlief/kinders toch veilig de weg op wilt sturen met besneeuwde wegen. Succes met je keuze.

@Lexer, volgens mij is 4Motion de aandrijving waarbij de motor dwars geplaatst is, en Quattro voor in lengte geplaatste motoren. Dat wil zeggen dat een A3 Quattro eigenlijk een 4Motion is en een Passat een Quattro.

4Motion zal iets zuinger rijden, maar als de aandrijving op de achterwielen inkomt dit wel wat abrubt kan zijn. Met de sneeuw in Chicago gaat mijn optie dan ook uit naar de Quattro oplossing, en is dus gelijk voor de Passat en A4.

A3-White zei:
@Lexer, volgens mij is 4Motion de aandrijving waarbij de motor dwars geplaatst is, en Quattro voor in lengte geplaatste motoren. Dat wil zeggen dat een A3 Quattro eigenlijk een 4Motion is en een Passat een Quattro.

4Motion zal iets zuinger rijden, maar als de aandrijving op de achterwielen inkomt dit wel wat abrubt kan zijn. Met de sneeuw in Chicago gaat mijn optie dan ook uit naar de Quattro oplossing, en is dus gelijk voor de Passat en A4.

Quattro en 4 motion staan helemaal los van elkaar.
Er is genoeg info te vinden op internet.
Kijk maar naar dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ov6SUjKH2ew
Deze is ook de moeite waard: https://www.youtube.com/watch?v=0-FLbgL7KKQ

Ben het helemaal met je eens dat de quattro bij bepaalde omstandigheden beter is. 4Motion kan er in een keer plotseling inspringen, zeker bij de oudere modellen.

De A3 en TT hebben een gelijk systeem als de oude passat, de nieuwe Passat gelijk aan de A4. De oude passat, waar mijn keuze, zo lijkt het, op is gevallen is 4Motion.

A3-White zei:
De oude passat, waar mijn keuze, zo lijkt het, op is gevallen is 4Motion.

Het wordt wel ingewikkeld, je schrijft zelf:
Dat wil zeggen dat een A3 Quattro eigenlijk een 4Motion is en een Passat een Quattro.
unquote

Maakt mij verder niet uit, maar ik zou kiezen voor de automaat met iets minders PK's. Zal wel duurder zijn in aanschaf.

4Motion en automaat of quattro met automaat is geen enkel probleem. Bij de Passat is het vaak de V6 (en dus 1 W8 in de buurt) en bij de A4 is er meer keus in de 1.8 (163 pk).

vwb 4Motion / Quattro: het is mij ook niet helemaal duidelijk, maar heeft te maken met in langs of dwars richting geplaatst. Nieuwere 4motion hebben altijd 10% vermogen op de achterwielen, om het ongecontroleerde inkomen te beperken.

Overigens de makelaar vandaag in huis gehad: de goudenmuur moest wit, en dat is reeds gedaan. Wegenwit werkt super!! Dekt in een keer. Foto's staan voor woensdag gepland, vrijdag op het web.

Misschien dat dit filmpje je over haalt om toch voor quattro te kiezen. Subaru en Audi hebben namelijk de zelfde 4wd techniek. Hier kun je zien dat de nieuwe passat geen quatto heeft, maar 4 motion.
https://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related

Heb een lijstje gevonden:
Torsen = Quattro
Haldex = 4Motion

B2 Coupe quattro - Manual lockable 016.
B2 80 / 4000 quattro - Manual lockable 016.
B3 80 quattro - Torsen 01A.
B4 80 quattro - Torsen 01A.
B4 90 quattro - Torsen 01A.
B5 A4 quattro - Torsen 01A.
B6 A4 quattro - Torsen 01A.
B7 A4 quattro - Torsen 02X, 0A3.
C5 A6 quattro - Torsen 01A.
8L A3 quattro - Haldex.
8L S3 quattro - Haldex.
TT quattro - Haldex.
VW Golf 4Motion - Haldex.
B2 Passat / Quantum Syncro - manual lockable "quattro." 016.
B3 Passat Syncro - Viscous.
B4 Passat Syncro - Viscous.
B5 Passat Syncro / 4Motion - Torsen 01A.
B5.5 Passat 4Motion - Torsen 01A.
B6 Passat 4Motion - Haldex.

Terug
Bovenaan