A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

Even een update: de W8 is van de baan. Heb de lokale dealer gebeld, zowel in NL als USA, en vertelde het een en ander, alsmede even op MT gezocht. Je kan iedere 7500 km een zakje geld naar de dealer brengen,...........8.5 ltr olie a Euro 20.00. Voorremmen Euro 1150.--!! Verbruik van 13-15 ltr per 100 km is ook in Amerika erg gortig.

Wat blijft over :
Op 1: A4 Quattro 1.8 T
Op 2: Passat 4Motion V6

Visum nog niet binnen per post, kan dus nog niet boeken.
Bord van de makelaar hangt aan het huis, straks de foto's. Heb in gedachten om de makelaar een incentive te geven bij verkoop op zeer korte termijn, ie binnen 4 weken. Wie heeft hier ervaring mee?

@laatste:

De incentive zal misschien ook gericht moeten zijn dat de verkoopprijs voldoende hoog is.
Dus een deel in de verkoopprijs?

Mits binnen 4 weken verkocht, voor minimaal xxx dan yyy/z% bonus?

edit: Ik neem nl. aan dat er niet op zit te wachten dat de makelaar te veel korting weggeeft (hoewel je daar wel zelf over gaat).
edit2: Ik lurk aardig mee in dit topic, maar een mooie onderneming (y)

Update:
Paspoort is binnen!!, echter 2 van de 3, die van mijn vrouw is missendde,.......

Gelukkig die van mij niet, dus heb direct een vlucht geboekt voor as zondag via Detroit naar Chicago. Op 24.09 weer terug, 25.09 07.00 uur kom ik aan, dan naar huis en feestje vieren want vrouwlief is dan jarig.

Gisteren al de eerste bezichtiging voor het huis gehad,..........jawel stond nog niet op internet, geen echte reactie gehad, wel dat het huis er goed en verzorgd was. Een directe verkoop zou ook wel erg optimistisch zijn.

A3-White zei:
Even een update: de W8 is van de baan. Heb de lokale dealer gebeld, zowel in NL als USA, en vertelde het een en ander, alsmede even op MT gezocht. Je kan iedere 7500 km een zakje geld naar de dealer brengen,...........8.5 ltr olie a Euro 20.00. Voorremmen Euro 1150.--!! Verbruik van 13-15 ltr per 100 km is ook in Amerika erg gortig.

Dat zei ik dus al. Het is een exoot, daar horen dergelijke prijzen, termijnen en problemen in onderdelenlevering bij.

A3-White zei:

Ik vermoedde het al, voor zo'n auto heb je gewoon een extra bijverdienste nodig!;)

Denk dat mijn vrouw niet meer als 7500 km per jaar zal rijden,........dus eens per jaar onderhoud is op zich wel te doen, maar om haar de rekening te presenteren in vergelijking tot de Lancia van nu?

Overigens Fast, zit in nog 16 andere groepen,...............

Ga de koffer maar eens opzoeken, en pakken.

Ketel, zal je volgende week mijn vluchtgegevens van 18 october doormailen na het boeken. Vandaaag heeft een goede vriendin mij een kleine upgrade gegeven, zit nu 20 rijen naar voren, voor niets, ehmmmmmmmmmmm wel iets, ze rijdt met mij meer naar schiphol en neemt de auto weer mee terug. Dus ook geen parkeergeld kwijt,.................tja als je veel mensen kent.

Vanmiddag proefrijden in een Infiniti G35x,.................4wd

https://www.youtube.com/watch?v=jaaS-NsABEw&feature=related

Zo gisteren dan met de Infiniti gereden: De eerste een 2004 met 130.000 km: zeer, zeer slecht. Was een grondige beurt nodig, aandrijving maakte veel rijgeluiden, en had het vermoeden dat dit aan de lagers lag. Dus niet! Toen naar een Infiniti dealer: een 2005 met 130.000 km: zelfde motor, aandrijving. Een verschil tussen hemel en aarde, maar wat mij ook in de eerste opviel ook bij deze: ben niet overtuigd van de kwaliteit van het interieur.

De zoektocht gaat door: Staat een Jetta met 200 pk voor US$ 14.995, 2007, 50.000 km,............geen 4WD maar wel ESP.

Helaas ketel, enkel op de vluchten van de zwaan en partners.

Wat nog niet is verteld is dat er op de koop van de auto hier een belasting van 6.5% moet worden betaald.

edit: Vanavond potentiele koper in het huis,...............wat zou ik blij zijn als er verkocht op komt te staan.

Re: Wat nog niet is verteld is dat er op de koop van de auto hier een belasting van 6.5% moet worden betaald.

Dat is meer dan bij ons (voor een 2e hands marge-auto) :p

Red, Meeuw, alles goed bij jullie. Ik zit me hier maar een beetje te vervelen, overdag werken, 's avonds auto's kijken, dealers zijn tot 21.00 uur open!! Natuurlijk een hapje eten, dat vergeet ik niet, maar alleen in een restaurant is ook niet alles.

De auto's bij de dealers hier worden door externe bedrijven gewassen, komen met een mobiele waswagen aanrijden. Foto's worden ook door externe bedrijven gemaakt die ze dan ook op de internet site van de dealer plaatsen. Heb geen idee hoe dit in NL gebeurt, maar als er hier een ondernemende entrepeneur aanwezig is kan het misschien wat zijn voor NL.

Sta wel versteld van de voorraden hier, parkeerplaatsen staan vol, dealers van amerikaanse auto's klagen dat er geen Europese auto's worden ingeruild, Audi dealer in Naperville verkoopt meer dan voorheen (had ook een tweetal R8jes op voorraado_O Ga vandaag kijken naar de Jetta 2.5 ltr automaat, veel van de VWs hier hebben een simpele airco en niet climate control,.........bijna allemaal stoelverwarming, en dat mag ook wel in de winter met -20.

Kortom een beperkte keuze in EU auto's dus. Maar de zoektocht vult wel de tijd!

Climatronic is wel een must. Scheelt een hoop gedoe met standjes van fan en temp.

Ik twijfel erg tussen een 2002 Audi Q of een nieuwere 2005-2006 van een ander merk,....................en dan zonder 4WD.

Ging ik tohch voor de 2002 Audi.

Slecht zijn ze dan alleminst en modern ook zeker.

Ik neem aan dat er bij -20 ook aardig wat sneeuw kan vallen, dus dan lijkt 4WD me toch wel wat nuttiger dan hier in dit kikkerlandje.

Maar zoals zovaak bij mensen koop je vast de auto waar je per ongeluk tegen aan loopt :D

Net even bij de honda dealer geweest: Staat een Jetta 2005, 40.000 km, compleet met leer en alles voor US$ 11.979!!!!, er naast geparkeerd, meteen naar de verkoper gegaan, en gezegd die wil ik: antwoord: Sorry vanacht per internet verkocht,....................................:cry:

linkje: (als hij nog werkt).
https://www.mcgrathhonda.net/Preowned.aspx?InventoryId=28921466

White, wees nu verstandig en ga voor een mooie A4 quattro met wat lekkere opties erop.

A3-White zei:
Net even bij de honda dealer geweest: Staat een Jetta 2005, 40.000 km, compleet met leer en alles voor US$ 11.979!!!!, er naast geparkeerd, meteen naar de verkoper gegaan, en gezegd die wil ik: antwoord: Sorry vanacht per internet verkocht,....................................:cry:

Wat een geld zeg. :eek:

Wat kost een BMW 335CiA of 335CDA in de USA?

Van wijn heb ik geen verstand, maar doe mij maar rode. :D

Er zijn maar 2 auto's waarvoor ik de A4 zou inruilen en dat is een A5 of een 3-serie coupe en aangezien de A5 veelal hobbelend door het leven gaat maakt de 3 coupe een goede kans.

Verstand van wijn heb ik ook niet, maar drink uit overtuiging geen franse wijn, idem dito voor bmw.

Gisteravond verf gekocht, wat een keuze, satin, eggshell, gloss, voor muurverf, latex,..............................Wat ze wel deden, na het mengen, is de bus openen, vinger erin en een stipje maken op de deksel, drogen met een fohn, en tot ziens meneer. De bakjes voor de rollers heb ik in het metaal gekocht, waarin plastic wegwerp bakjes worden geplaatst (US$ 0,74).Was helemaal blij. Ook de uitzet voor de kat gekocht, 333 soorten kattenvoer, kattenbakvulling, en wat al niet meer. De kattenbakvulling in een tankje van 15 ltr gekocht, kan je ook weer vullen in de winkel en bespaar je US$4,00.

Dinsdag voor mijn social security op pad, kan ik mijn US rijbewijs aanvragen, banknummer, autoverzekering, etc. etc. Donderdag is dit nummer dan bekend.

Maar goed OT: A4 blijft het meest interessant, mits er een goed aanbod is, max 90.000 km en quattro. Besloten dat het verschil van de 55 pk ypsilon, naar een 280 pk Infiniti een beetje te groot is voor vrouwlief.

A3-White zei:

vrijwel gelijk:

Price $11,900
Mileage 24,436
Body Style Sedan
Exterior Color Wheat Beige
Interior Color Tan
Engine 5 Cylinder Gasoline
Transmission Automatic
Drive Type 2 wheel drive - front
Fuel Type Gasoline
Stereo AM/FM Compact Disc Playr
Doors Four Door
Stock No. 1020

https://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=253810270&dealer_id=10938740&car_year=2005&rdm=1253193528952&model=&num_records=25&systime=&make2=&highlightFirstMakeModel=&start_year=2005&keywordsfyc=&keywordsrep=&engine=&certified=&body_code=0&fuel=&only_price=1&awsp=false&search_type=both&distance=200&marketZipError=false&search_lang=en&showZipError=n&make=VOLKS&keywords_display=&color=&scarid=267081945&page_location=findacar%3A%3Aispsearchform&min_price=&drive=&default_sort=priceASC&seller_type=b&max_mileage=45000&style_flag=1&sort_type=priceASC&address=60174&feature4=leather+seats&advanced=y&only_photo=1&feature2=cruise+control&end_year=2010&doors=&transmission=&max_price=13500&cardist=102&standard=false

v50 voor weinig

Price $9,000
Mileage 17,560
Body Style Wagon
Exterior Color Silver
Interior Color Gray
Engine 5 Cylinder Gasoline
Transmission 5 Speed Automatic with Electronic Overdrive
Drive Type 2 wheel drive - front
Fuel Type Gasoline
Doors Four Door

https://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=p&car_id=263795182&dealer_id=64263611&car_year=2005&rdm=1253194011002&model=&num_records=25&systime=&make2=&highlightFirstMakeModel=&start_year=2005&keywordsfyc=&keywordsrep=&engine=&certified=&body_code=0&fuel=&only_price=1&awsp=false&search_type=both&distance=200&marketZipError=false&search_lang=en&sownerid=102046&showZipError=n&make=VOLVO&keywords_display=&color=&page_location=findacar%3A%3Aispsearchform&min_price=&drive=&default_sort=priceASC&seller_type=b&max_mileage=45000&style_flag=1&sort_type=priceASC&address=60174&feature4=leather+seats&advanced=y&only_photo=1&feature2=cruise+control&end_year=2010&doors=&transmission=&max_price=13500&cardist=21&standard=false

Mooie witte!!

https://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=266982680&dealer_id=58085784&car_year=2006&rdm=1253214235818&model=&num_records=25&systime=&make2=&highlightFirstMakeModel=&start_year=2002&keywordsfyc=&keywordsrep=&engine=&certified=&body_code=0&fuel=&only_price=1&awsp=false&search_type=both&distance=50&marketZipError=false&search_lang=en&showZipError=n&make=AUDI&keywords_display=&color=&page_location=findacar%3A%3Aispsearchform&min_price=&drive=&default_sort=priceASC&seller_type=b&max_mileage=75000&style_flag=1&sort_type=priceASC&address=60174&advanced=y&only_photo=1&end_year=2010&doors=&transmission=&max_price=&cardist=5&standard=false&rdpage=thumb#top

Die witte wordt het niet: Interieur is met te veel lichte kleuren, en ik wil dit niet spenderen aan een tweede auto.

Heb zelf al naar https://www.autotrader.com/dealers/dda/detail.jsp?ct=u&car_id=267909813&dealer_id=58085784&car_year=2005&dealership_view_name=foxvalleyvw&model=JET&make2=&start_year=2005&keywordsfyc=&keywordsrep=&engine=&result_car_id=266982680&fuel=&search_type=both&suppressStyle=null&make=VOLKS&keywords_display=&color=&min_price=&drive=&default_sort=&max_mileage=&sort_type=priceDESC&advanced=&end_year=2005&doors=&transmission=&max_price=&cardist=6133 gekeken, deur bestuurderszijde rammelt, (deurpaneel zit los van de constructie!!) en heeft enige vreemde schade aan het voorscherm. Wordt het dus ook niet.

Maar niet te veel verbasend kijken naar de prijzen, dan verhoogd de bloeddruk alleen maar.

Ga vanavond hier kijken: https://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=266121697&dealer_id=63413369&car_year=2002&rdm=1253217606617&num_records=25&model=A4&systime=&make2=&highlightFirstMakeModel=&start_year=2002&engine=&keywordsrep=&keywordsfyc=&certified=&body_code=0&fuel=&awsp=false&search_type=both&distance=25&marketZipError=false&search_lang=en&showZipError=y&make=AUDI&color=&keywords_display=&page_location=findacar%3A%3Aispsearchform&min_price=&drive=&default_sort=priceDESC&seller_type=b&position=top&max_mileage=&style_flag=1&sort_type=priceASC&address=60174&advanced=&end_year=2004&transmission=&doors=&max_price=&cardist=16&standard=false

Hele nette A4! Deze velgen voor de winterbandjes. En een mooi nieuw setje voor de zomer.(y)
Dan ben je helemaal klaar!

A3-White zei:
Ga vanavond hier kijken: https://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=266121697&dealer_id=63413369&car_year=2002&rdm=1253217606617&num_records=25&model=A4&systime=&make2=&highlightFirstMakeModel=&start_year=2002&engine=&keywordsrep=&keywordsfyc=&certified=&body_code=0&fuel=&awsp=false&search_type=both&distance=25&marketZipError=false&search_lang=en&showZipError=y&make=AUDI&color=&keywords_display=&page_location=findacar%3A%3Aispsearchform&min_price=&drive=&default_sort=priceDESC&seller_type=b&position=top&max_mileage=&style_flag=1&sort_type=priceASC&address=60174&advanced=&end_year=2004&transmission=&doors=&max_price=&cardist=16&standard=false

Mijn zegen heb je, ziet er prima uit! Probeer wel af te dingen!

Mooie A4 hoor, zeker als 2e auto. 1.8T met quattro is een prima combinatie.

Goed, kom net weg bij deze dealer. Auto stond er netjes bij, was nog even gewassen en heb een ritje van een mijl of 6 gemaakt. Rijdt erg goed, 160 pk is wel minder dan de 268 pk van de Camry,.........(zonder esp / traction control). Paar kleine dingen: knop van raamvegrendeling was 1 cm naar beneden gezakt, en het schuifdak maakte schurende geluiden bij open en dicht gaan. Verder lichtschakelaar flink versleten, alsmede de drukknoppen van de ventilatie. Verder zeer knappe auto.

Bod gedaan van US$ 8,000,................hoefde maar kort te blijven. Uiteindelijk bod van de dealer terug, US$ 10.000,-- inclusief de te betalen belasting van 7.25%, kenteken platen en op naam zetten. Heb gezegd blijft mij te veel geld voor een oude audi,...............en dat we er beide maar een nacht over moeten gaan slapen. Wacht hun telefoontje morgen wel af.

Eigenlijk een zeer mooie schone auto,...............zou stom zijn om hem niet te kopen.

Ook nog even bij Schaumburg Audi geweest, heeft niets staan, echter werkplaats was nog goed verlicht en zag daar tegels op de vloer die niet uitblinken van kwaliteit, veel schade. Verkoper kwam naar me toe, en vertelde mij, tja niet al te goed, maar we gaan toch verbouwen. Laat ik nou sinds 30 april dit jaar door Audi te zien voorgeschreven als tegelleverancier in de USA. Dit pand blijkt van Audi zelf te zijn. Is een en een dan twee? Morgen bellen met de baas van deze dealer en een afspraak maken over hoe en wat.

Ik heb mij weer verbaasd vandaag bij Carmax. Prijzen op de auto zijn de prijzen, geen korting of niets, geen onderhandeling mogelijk, ongelooflijk, prijzen zijn wel scherp maar heb nog nooit een auto gekocht voor de prijs waarvoor deze te koop staat, dus hier ook niet. Was er wel goed druk, overal PC's beschikbaar voor de klanten. Verkopers staan je op te wachten bij de deur. All Inclusief pakket, prachtig, verkopers zijn meer uit de kluiten gewassen dan in Nederland. Wat kunnen de Nederlandse dealers hier nog veel van leren.

Gegroet uit 60174, IL

Let wel op met die turbomotoren: Amerikanen staan niet bekend om hun nauwgezette onderhoud of verfijnde rijstijl: ze rijden met koude motor gerust weg als een jackrabbit, onder het mom van 'die auto moet er maar tegenkunnen'.

Ook slikken de turbo's waarschijnlijk alleen maar premium fuel, en dat is een afweging die je zelf moet maken of je dat wil voor een (tweede?) auto.

Ik zou toch zeker ook eens kijken naar de domestics: saaier, maar op iedere straathoek te fixen indien nodig en niet duur. Een Saturn Aura bijvoorbeeld is een nette auto, maar de Pontiac G6 en de laatste generatie Chevrolet Malibu zijn dat ook--en staan allemaal als betrouwbaar bekend.

Neem overigens ook zeker een Carfax-abonnementje voor een maand: daarmee kun je op internet potentiële auto's al snel van je lijst afkruisen vanwege ongelukken, aantal eigenaren of sketchy onderhoudshistorie. Kost een paar centen, maar je kunt dan ieder chassisnummer van auto's waar je potentieel in geïnteresseerd bent natrekken--en soms kom je dan tot heel verrassende conclusies. Bespaart je een hoop tijd.

(De groeten uit 55411, trouwens)

:D:D, White kan lachen, nog harder. Huis is verkocht (voorbehoud financien). Stond te koop op Jaap.nl sinds 5 dagen,................is toch een giller. Andere huizen hier staan al 20 maanden te koop,.........................., met een grotere tuin, carport, 2 eigen parkeerplaatsen, en ik zonder al dit, en maar een beetje minder kostbaar.

Netjes op je spullen zijn, goed onderhoud, even de puntjes op de I, ruimte scheppen.

Fast: Bedankt voor de tips!! (cado heb je al gehad)

Gefeliciteerd!!!! Ik weet hoe vervelend het is als het lang duurt. Mijn kantoorpand staat nu al bijna een jaar te koop.

Gefeliciteerd A3-White. Ons huis staat inmiddels ook alweer 13 maanden te koop. Wil ook niet echt vlotten. :(

@White
Mooi mooi mooi. En de tips .... graag gedaan. Nu wel eventueel geduld met financiering clausule. Heeft bij mij na verkoop binnen een week tot 1x uitstel geleidt en 2 maanden afwachten. Erg zenuwslopend maar goed gekomen.

Fast, zo iets heb ik ook gehad bij de verkoop van ons eerste huis in 2002, koper bleek helemaal geen baan te hebbeno_O, zijn makelaar waste zijn handen in onschuld, en liep hard weg. Veel tijd verloren en uiteindelijk verkocht voor een stuk minder.

De Audi dealer heeft nog niet gebeld, bel hem ook niet. Komen wel anderen op het pad,...........De hierboven genoemde A6 wordt het niet, te groot.

We hebben de tijd, overigens Sam, in 55411, Minneapolis, daar ben ik maandag.

Dealer belde net: Nog iets van de prijs af, en krijg net het CARFAX report binnen: 2 x schade gehad, op zich niet erg, een maal lichte bumper schade, andere geeft verder geen vermelding, enkel dat na het ongeval de auto 3 x is teruggeweest voor velgen controle.

Heb hier een vraag over gesteld. Koopcontract ook binnen voor ondertekening, echter toen wist ik nog niets van de schade af.

Auto reed prima,....................wordt vervolgd.

Gefeliciteerd met de verkoop van jouw huis, dat zal een hele opluchting zijn neem ik aan.
Verder sukses met de speurtocht naar een auto!

@B-real / Isla : Heb een goed contract met de werkgever, dus het huis zou mij sowieso niets kosten, tenminste hypotheekkosten. Als we weer terug komen naar Nederland heb ik geen idee wat ik ga doen, laat staan waar ik ga wonen.

Kan eerlijk zeggen dat we erg blij zijn, maar een opluchting niet echt, is alleen een blok aan het been vanwege wat er aan onderhoud gepleegd moet worden als er huurders in zitten.

Nog geen reactie van de dealer gehad omtrend de schade. Auto reed gewoon goed. Denk voordat de handtekening wordt gezet er nog een goed stuk moet worden gereden, helaas kan dat dinsdagavond pas. Donderdag heb ik mijn Social security nummer waarmee de verzekering kan worden afgesloten, donderdag middag weer naar NL, en misschien wel met de sleutels voor vrouwlief.

Ga nu een PC kopen,.............

Lekker white hopelijk komt alles goed rond voor de verkoop van je huis...\\

Succes in USA!!

A3-White, als je maandag nog tijd/zin hebt in een biertje, let me know :).

Ook: die twee keer schade, heeft dat ervoor gezorgd dat de auto een salvage title heeft? Want dat wil je zeker niet; sowieso is een Carfax rapport dat niet schoon is al een risico in het geval je de auto ooit wil verkopen--je raakt 'm dan een stuk lastiger kwijt. Da's dan ook vaak de reden dat auto's met een 'vuil' carfax-rapport vaak wat goedkoper zijn, en auto's met een salvage title vaak voor een prikkie zijn op te pikken. Het probleem is dat je bijna nooit precies weet hoe groot de schade is geweest, en wie hem (en hoe?) gerepareerd heeft... Hoe dan ook: pas goed op!

Voor wat betreft de verzekering: je hebt niet per se een SSN nodig. Heb ik ook niet, en ook geen instate license (hangt af van SSN hier), maar ik had geen probleem om een verzekering te regelen bij Progressive. Is overigens een prettige maatschappij, en je regelt er alles, van begin tot eind via internet. Heel handig. Je kunt er de verzekering zonder SSN en license afsluiten, en als je die gegevens later alsnog invult, krijg je waarschijnlijk wat korting op je premie. Da's lekker, want die zal zonder die dingen vrij hoog zijn.

Kleine update: Vandaag dus naar Minneapolis gereden en weer terug: Totaal 840 mijl!!, 1351 km, vertrokken deze ochtend om 06.00 uur terug om 24.00 uur, inclusief snelle lunch (hot dog), 3 afspraken, 1 x tanken, en in de avond een soepje met sandwich.

Dan rij je daar rustig, word je ingehaald door een, van een torpedoneus voorziene, de mijne is 23 meter (op verzoek van ketel gewijzigd) lang en rij 110 km per uur. Dan schrik je toch wel als je op de rechterbaan op de cruise control je aan de snelheid houd. De Toyota heeft zich goed bewezen!! 467 mijl, 14,644 gallon of te wel 751 km, 62,24 ltr = 1 op 12. Niet slecht voor 268 pk!!

Nog geen nieuws over de Audi, morgen wat belletjes doen (verzekering kan zoals Sam schreef worden geregeld).

Terug
Bovenaan