A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

patriotu.jpg
[size=x-large] VEEL SUCCES IN THE USA!!! [/size]
patriotu.jpg

White. Mooi die stap is gemaakt. Maak er daar wat moois van. Die wespen weten hoe koud het gaat worden en kruipen vast warm binnen bij White.

Fast, dank je wel voor de SMS, en het compliment dat White een warm nest is!

Ketel, nog even plezier dan voor jou in de big apple.

Hier niet veel schokkends gebeurt, enkel dat het gat in het plafond op 6 mtr hoogte nu ter grootte is van een rugbybal. Lagen deze ochtend enkel 5 stuks dode wespen op de vloer. Gisteren groot ingekocht bij Ikea: 2 kledingkasten, 5 jalouzien, lamp, nieuwe overtrek voor de bank en gordijnen. Met breng service. Was overigens de grootste Ikea waar ik ooit ben geweest, drie verdiepingen (zonder parkeergarage).

Voor wat het auto verhaal betreft: vrouwlief is verliefd op een Chryslet PT Cruiser,............................

A3-White zei:
Voor wat het auto verhaal betreft: vrouwlief is verliefd op een Chryslet PT Cruiser,............................

Gecondoleerd. Eerst naar de US en dan een PT Cruiser. :(

Veel succes en vooral plezier in dat landje aan de andere kant van de oceaan. :)

Joël D. zei:
A3-White zei:

Gecondoleerd. Eerst naar de US en dan een PT Cruiser. :(

Veel succes en vooral plezier in dat landje aan de andere kant van de oceaan. :)

Heeft je vrouw last van een jetlag?

Ohhh my God ...... NOOOOOO! Maar tja je hebt met US avontuur natuurlijk flink geincasseerd op de emotionele bankrekening. Ik denk dat je het haasje bent en moet gaan terug storten. Succes.

Vandaag wezen kijken voor de PT,...........geen ABS op diegene die mijn vrouw mooi vond (de kleur en het model de rest is niet relevanto_O. Heb gezegd dat met het winterse weer er met die auto niet valt te rijden (net zo min als met mijn Camry).

Zag toen een Dodge Avenger staan met 2.7 ltr V6, ABS, en verder nog het een en ander. Heel toevallig ook zwart,..........nog niets beslist.

Anders kijk je naar een Volkswagen Jetta met 4motion. Heb je tenminste nog een beetje kwaliteit voor de deur staan.

Mooi dat jullie goed aangekomen zijn! Heel veel plezier!

Het is de Dodge Avenger geworden,.................: vrouwlief heeft gestuurd in de auto, en vond alles naar behoren werken. 2.7 ltr V6, 189 hp. Zal morgen er wat betere foto's van maken. Ook van de gadgets: een bekerhouder met verwarming cq koeling, speakers in de voordeuren met een diameter van ca. 30 cm, koelvak voor 4 blikjes in het dashboard, en nog wat van die dingen. Erg Amerikaans, je moet het een keer meemaken.

Overigens is de werkplaatst van deze dealer geopend van .07.30 tot 24.00 uur!!!!! Geen afspraak maken, naar binnen, zeggen wat je wenst, en wachten maar. Prachtig hoe anders dan in NL.

Het leuke is dat deze dealer bezig is met het bouwen van een nieuwe Mercedes Benz dealership waarbij ik als leverancier sta opgenomen in de bestekken.

Gaaf hoor, zo'n Avenger (y) Echt Amerikaans inderdaad:D

Trouwens, je bent goede zaken aan het doen daar zeg, prachtig avontuur :)

Zo de auto is opgehaald en staat voor de garage. Zoonlief is erg trots!! Zoals je kan zien is het hier volop herfst.
002.jpg

Paar kleinere plaatjes:
1: De chill box - plaats voor 4 blikjes "fris" / 2: De boxen in de voorportieren / 3: aan de rechterzijde de bekerhouder zowel gekoeld als verwarmbaar instelbaar.
th_006.jpg
th_005.jpg
th_004.jpg

Kwaliteit: erg plastic in vergelijking tot een Golf V of A3. Deuropeners aan binnenzijnde is verchroomd plastic waarbij die aan de bestuurderszijde al deels het chroom mist, is overigens zeer hinderlijk want is erg scherp. Zal hier wel een nieuwe inzetten (en direct een upgrade van de boxen:))

Rijdt verder goed, 200 pk is ruim voldoende om goed mee te kunnen komen in het verkeer.

Verzekering ook geregeld: 6 maanden, twee berijders met internationaal rijbewijs all-risk: US$ 1,100.00, te betalen in gelijke termijnen. Alles geregeld per internet. Bij inwisselen van NL rijbewijs in USA / Illinois rijbewijs een korting van 20%.

Bank rekeningen ook geopend. We leuk cash stortingen doe je hier gewoon met een envelop in een brievenbus. Overigens duurde het openen maar een uurtje. Was ook weer nodig ivm maandelijkse betalingen van de autoverzekering.

Zal de komende tijd nog wel eea hier gaan melden. Eerst eens even zoeken naar wat leuke opties op de Avenger, en poets spullen. Wie weet maar een handeltje met Red opzetten. Reken 10% handling kosten, en koers Euro / US$ is 1:1:)

A3-White zei:
Zo de auto is opgehaald en staat voor de garage. Zoonlief is erg trots!!

Wie weet maar een handeltje met Red opzetten. Reken 10% handling kosten, en koers Euro / US$ is 1:1:)

Strakke Amerikaanse bak. Leuk om te lezen hoe het aan de andere kant zaken geregeld zijn.

Leuke handel voor de vrouw. Ik neem aan dat het dan wel gratis verzenden is bij een marge van 65%.

(y) you & family blend in very well :) ik heb nog genoeg dollars liggen, dus als je mooi poetsaanbod doet, stuur ik wel een envelop die je dan weer bij de bank in de bus kunt gooien :p

april minimeet op NAIAS NYC?

Zooo, wat een mooie bak zeg!
Je kunt wel zien aan de foto waar het geld zit en waar het crisisspook nog niet is langsgekomen.

Ik heb het even opgezocht, ben stomverbaasd. Hier heb je dat ding al voor in de 20.000 euri!!!
Mijn auto is een stuk duurder, maar de Dodge ziet er een stuk heftiger uit.

Dikke bak! Wel heel wat anders dan een Audi of VW.

@Jan, dit is de advertentie https://schaumburgtoyota.com/Preowned-Inventory.aspx?InventoryId=28683761

@Fast: handeltje poetsspullen is een mooi werkje voor mijn zoon. Kunnen we goed zijn spaarrekening mee spekken. Goed voor de studie voor later, maar zoals hij zelf al zegt: Die Corvette wil ik wel hebben als ik 16 ben. Krijg net van mijn zoon door dat psp, ds en wii spellen ook bij de handel worden betrokken.

@Ketel: April NAIAS, zal eens kijken wat voor een beurs het is en hoe het met de planning uit komt. Kan zijn dat ik dan in Florida ben voor de NAC BMW show.

@Jan / RTS, dank je voor de complimenten: even kleine opmerking: Garantie op de auto is 3 jaar of 36.000 mijl. Is toch heel wat anders dan de Japanse en Europese auto's. Kon garantie bijkopen: 2 jaar voor US$ 1,300.00 / 4 jaar US$ 2,300.00

Het wespennest hier is overigens uitgestorven, ga vandaag proberen om het nest te verwijderen. Heb hier toch we langst voor, 1) zijn ze echt weg en 2) als ik door het plafond zak val ik 6 mtr naar beneden. Foto's volgen!

Volledige garantie zonder slijtende delen. Zal vandaag nog wat foto's plaatsen.

Verder twee Ikea kasten gemonteerd, 5 Ikea jalouzien, type Lindmon (kon niet worden aangepast aan de breedte volgens Ikea, maar White zal White niet zijn als hij daar geen genoegen mee neemt en dit dus wel voor elkaar heeft gekregen, met een mooi en nog steeds werkend resultaat).

Werd vanochtend wakker gemaakt door zoonlief, wil met de kat aan een tuigje gaan wandelen, dan heeft Lotte (de kat) ook wat frisse lucht.

Overigens gisteren voor de Wii MarioKart gekocht: US$ 50.00, stuurtje extra voor US$15.00, excl. de locale taxes. Film van de Dukes of Hazzard, erg leuk voor US$ 9.00 en een TomTom One voor US$ 119.00!!!

TT One voor slechts 119 dollar? Welke versie? Dat is wel heel erg goedkoop (tov NL-prijzen)

by the way: veel succes in de USA!

Klusser de klus. Ik hou me bezig met kerstkaarten, verhuisberichten en tegelzetter zoeken. Maar als ik iets nodig heb van over de plas weet ik je te vinden.

TomTomOne 125: is overigens op het net stukken goedkoper, echter met een overseas CreditCard niet altijd verkrijgbaar (wel als deze geregistreerd is op de Antillen komt!!)

Overigens veel verschillen met de afwerking en kwaliteit:
Van achteren:
014.jpg

Geopend:
015.jpg

Van voor:
001.jpg

Onder motorkap:
016.jpg

Een van de details:
017.jpg

Verder nog niet veel mee gereden vandaag, wel geconstateerd dat rechtsachter het voetengedeelte door en door nat is! Geen vervelende lucht, met een keukenpapier deels verwijderd en ruik een sterke zeeplucht, waarschijnlijk bij diepreiniging niet het water opgezogen,............Morgen even terug naar de dealer en kijken wat hij zegt.

Overigens gisteren nog bij de bank geweest om vrouwlief toe te voegen, geen probleem, zelfs niet zonder social security nummer! (www.53.com is de bank).

Voor nu genoeg gedaan vandaag, tijd voor een Pizza!

White, waarom geen persoonlijke kentekenplaat? Kost maar een paar dollars extra, maar dan kun je je wel onderscheiden. In de States kun je er echt alle kanten mee op (zolang het maar max. 7 karakters incl. evt spatie zijn) en als je een Nederlandse text verzint, weten de Amerikanen toch niet wat je bedoelt :).

Mijn nicht in/uit L.A. rijdt nog steeds rond met "DUTCHGL".:)

Nooit in je topic gereageerd, White, maar die Avenger heeft stiekem mijn aandacht wel getrokken. Allereerst wil ik zeggen dat het een ontzettend avontuurlijke stap is, die je gezet hebt. Natuurlijk heel veel geluk in de States!

Daarnaast vind ik die Avenger een erg stoere auto. Qua afwerking, tsja..ik neem het maar voor lief. Die laatste foto zou er zo eentje van onze Neon kunnen zijn.:p Trouwens, goed dat je ook aan driver safety doet met je license plate.;)

@Wessee: Driver safety,..............: de plaat gaat er eerdaags af en dat wordt het een volledig zwarte omlijsting. Uitlaatpijpje wordt ook chroom, en dan uitkijken naar een setje 19",....................; of zoals op de A3 14" look al like:)

Vandaag naar de eerste klant geweest, onlangs verkregen order van Coca Cola wordt eerdaags afgeleverd, en dan volgt de installatie. Komen nog twee opdrachten aan, en een derde staat ook geplanned. Ja, we hebben het hier niet slecht, je moet het alleen weten te vinden.

Die VS-kwaliteit is toch wel erg opzichtig: rare kabel tegen de achterklep en geen net gasdrukveertje voor de motorkap. Maar verder is het wel een stoere bak voor weinig geld (y)

Die kabel is voor het remlicht en het kofferbakslot. Dat zit bij ons dan wel iets mooier weggewerkt. Maar je hebt gelijk. Stoere bak voor weinig geld. Vooral daar in de States. De prijzen die ze hier in NL vragen, zou je er natuurlijk nooit voor over hebben.

@White: dat zal hem wel goed doen. Een paar mooie Moparaccessoires is ook nooit weg.(y)

Wie White een beetje kent zal nu ook wel weer denken, konden we verwachten met zo een topic verandering.

Tja, vrouwlief had het op der heupen en wilde een gezellig hoekje in huis: Nou dan kopen we die toch.
018.jpg

Bovendien: zo zie je ook het extra kabeltje niet meer :p
Ligt het nu aan mij of heeft de Avenger een enorme overhang aan de voorkant? De veerpoten staan wel heel dichtbij de voorruit.

@stalensnuitje: Onderhoud aan de wegen laat hier echt te wensen over.
@DKMB: misschien veel overhang, maar heb toch ook een heuze kreukelzone nodig.
@Ketel: Politie stond ook nog even naast me, deed niets, was allemaal OK, nummerbord en lichten waren niet bedekt, so what's the problem?
@Fast: Heb veel beweging (in de auto), maar ben geen sportcoach, dus voor mij geen 10 zitter, alhoewel zo een gele schoolbus best wat heeft (past alleen niet in een container).

Vandaag naar een beurs: Chicago World Food Expo, ga kijken naar een reinigingssysteem voor onze vloeren. Een automatische doseereenheid. Een keer instellen en klaar. Bespaard de mensen hier minimaal 50% op de reinigingskosten! Is een cadeau voor de grotere projecten.

StalenSnuitje zei:
Care! Je hebt daar toch geen drempels :p

Laatste keer dat ik in de USA was (Austin, Houston, San Antonio) waren met name de kruisingen in woongebieden bezaaid met drempels, zodat je wel moest stoppen en uitkijken naar ander verkeer. Het waren van die rubberen drempels (worden in Nederland ook gebruikt), waar je stapvoets overheen moest, anders reed je de carterpan onder je auto kapot

jan626 zei:
Ik heb het even opgezocht, ben stomverbaasd. Hier heb je dat ding al voor in de 20.000 euri!!!
Mijn auto is een stuk duurder, maar de Dodge ziet er een stuk heftiger uit.

Wacht maar totdat je erin zit, een gemiddelde GFT container is van hoogwaardiger materiaal gemaakt
dan de interieurdelen van de Dodge.

DKBM zei:
Laatste keer dat ik in de USA was (Austin, Houston, San Antonio) waren met name de kruisingen in woongebieden bezaaid met drempels, zodat je wel moest stoppen en uitkijken naar ander verkeer. Het waren van die rubberen drempels (worden in Nederland ook gebruikt), waar je stapvoets overheen moest, anders reed je de carterpan onder je auto kapot
Ha, jij bent in ieder geval naar leuke plekken geweest. Heb een tijdje in Austin gewoond, en dat vond ik helemaal prima. Woon nu (net als A3-White) in het Noorden, maar in Minneapolis...en vergeleken bij het Zuiden laat het wegonderhoud echt te wensen over. In het Zuiden hebben ze drempels nodig, hier heb je eerlijk waar gewoon kuilen :p.

@Speedtouch: ik studeer niet,..........
@Sam: Ik ben maandag in Minneapolis,...........
@Muaketier: Het nadeel van een GFT container is dat je geen verlichte make up spiegel hebt.

Zo, na twee dagen in de regen te hebben gereden vandaag de eerste modificatie: de lampen. Heb je in NL, Night Vision en vele anderen hier dus ook zoiets. Het is dan een halogeen maar montage is toch anders: Een complete lamp met fitting, niet te vergelijken met de H1, H2, H4, H7 en wat er dan nog meer is.
021.jpg

Was goed met de handen bij te komen, zat dit keer niet een accu of iets dergelijks in de weg (waar de accu wel zit was voor mij dan ook de vraag, blijkt dus dat een van de voorwielen gedemonteerd te worden om deze te verwijderen. Ondanks de 2.7 V6 ruimte voldoende om met de handen eea te toucheren.

Eerste lamp gemonteerd en gekeken naar het resultaat - minder verstrooid licht.
022.jpg

nogmaals maar dan iets anders met de camera:
023.jpg

Nadat beide zijn gemonteerd:
024.jpg

Goed dat was de eerste modificatie: Maandag naar de dealer voor oa een spoiler, voetmatten in rubber en chroom eind aan de uitlaat. Origineel, dat wel. Overigens zal ook het grootlicht worden voorzien van andere lampen. Niet heel spannend, maar toch.

O ja, bijna vergeten: deurontgrendeling vertoont slijtage: chroomlaag is deels verdwenen, dus vragen om vervanging onder garantie.

Inmiddels ook een snee in een van de banden: tja, dan twee nieuwe banden, kosten US$ 250.-- Wordt ook volgende week gedaan, nog voor de eerste sneeuw hier zal vallen.

Verders Halloween, en voor de oplettende forummer: ja, White heeft zijn verjaardag vandaag.

Gefeliciteerd White! Zal het niet meer vergeten (zelfde dag als mijn vader).

Gefeliciteerd White!
Al trick or treats aan de deur gehad?

Over de accu: Wiel hoeft er niet af hoor. Je kunt bij de accu door de voorwielen helemaal naar rechts te draaien en dan de kap voor het linker voorwiel te verwijderen.

White gaat door met modificaties:
1 - Vervangen spiegels door verwarmde units (bedrading is al aanwezig, en wordt geschakeld via de achterruit verwarming)
2 - Vloermatten uit rubber, inmiddels besteld bij de dealer
3 - Uitlaat eindstuk, inmiddels besteld bij de dealer
4 - Spoiler, maar niet van de dealer is ca. US$ 350,--, via Ebay gespoten en al voor US$110,--
5 - Bekleding voor de kofferbak, nog niet besteld maar onderdeel nummer is bekend dus alleen doorgeven aan de dealer. Betekent wel dat ik enige gaten in de deksel moet boren, maar daar is White niet bang voor.
6 - Bluetooth systeem met spraak herkenning (U-connect)

Heerlijk om er eens flink naar te kijken en om de simpele modificaties te doen. Fotos volgen!

Morgen eerst naar Minneapolis,......................

test test

Klinkt goed, White!

Wat voor eindstuk voor de uitlaat bedoel je? Die van de 3.5L?

Terug
Bovenaan