A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

Gewoon even buiten doen op de straatstenen (liefst met lekker veel grind er in), dat gaat prima. Overigens vind ik wielen wisselen zelf echt een piep klusje, vooral de as die geen handrem heeft is het altijd lastig om de gaten netjes met elkaar uit te lijnen. Voor die 10 of 20 euro bij de garage ga ik zelf niet meer een half uur liggen klooien.

@Stalensnuitje: NEE DUS! De krik gleed er spontaan onderuit. De wielbouten had ik eerst al losgemaakt toen de auto nog omlaag stond en ik was bezig (opgekrikt) om de reeds losse bouten het laatste stukje eruit te draaien. Dus er werd niet geduwd en getrokken.

Ben wel depressief, er zit een gat in mijn cabrio :cry: (hoor waarschijnlijk vanmiddag wat het gaat kosten).

Zoals Harm zou zeggen: beter een gat in je cabrio, dan een cabrio in je gat...

@White, mooi sfeer plaatje. Maar -17 is toch echt wel koud! :eek:

@Meeuw, erg zuur dat dat nou weer net moet gebeuren bij zoiets onbenulligs :(

meeuw zei:
@Stalensnuitje: NEE DUS! De krik gleed er spontaan onderuit. De wielbouten had ik eerst al losgemaakt toen de auto nog omlaag stond en ik was bezig (opgekrikt) om de reeds losse bouten het laatste stukje eruit te draaien. Dus er werd niet geduwd en getrokken.

Ben wel depressief, er zit een gat in mijn cabrio :cry: (hoor waarschijnlijk vanmiddag wat het gaat kosten).

Ai dat is klote, gewoon een echte krik aanschaffen, heb je nergens last van. (altijd fijn, advies achteraf :))

Maar het had erger gekunt als het wiel er op dat moment af was.

Succes met de afhandeling.

Re: Ai dat is klote, gewoon een echte krik aanschaffen, heb je nergens last van. (altijd fijn, advies achteraf )

En dan had ik eerder in dit topic nog wel opmerkingen over een echte krik (tja, zo vraag je om problemen). De volgende keer laat ik het gewoon door de dorpsgarage naast mijn werkadres doen. Die vraagt niets, moet ik nog moeite doen om iets te betalen. De schade laat ik ook bij hem herstellen.

meeuw zei:
Dus gleed bij band nr. 3 de krik (wat een sullige dingetjes, maar goed) onder de auto uit en boorde zich in de kunststof dorpel. Dikke schade dus.

Das mooi *****. Maar hoe kan de krik nou in hemelsnaam onder je auto uit glijden meeuw...

@Meeuw .....NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Succes met het herstel of nu maar meteen een AM ;)

Eigenlijk heel simpel: gewicht van de auto verplaatst zich, en de auto gaat rollen. Ik leg altijd een wiel onder de dorpel, mocht de krik zakken dan krijg je hem er altijd onderuit, en hangt de as niet op de grond.

Het is hier zo druk dat de bestelde winterbanden nergens meer te krijgen zijn in een straal van 50 km,..............en de vele lekke banden door wat dan ook. Hoop morgen een belletje te krijgen en dan kijken of ze gemonteerd kunnen worden.

Vandaag een waanzinnig mooi steekkarretje gekocht: makkelijk om de tegels te verplaatsen, de nieuwe beursvloer (15 mm dikke keremische tegels) welke ook aardig aan het gewicht is, en het zomersetje (kan ze niet door het kantoor heen rollen zoals Meeuw)
9990000040763711.jpg

Dat van een wiel eronder is een goede.

De auto ging overigens niet rollen, handrem zat erop en ik had een wiel vastgezet.

Door het gewicht van de auto (was de voorkant) werd de krik weggedrukt. Blijkbaar drukt het gewicht niet precies vertikaal op het punt waar de krik op de grond staat. Nogal gammel dus.

Daarom werk ik al een tijdje met zo'n hydraulische krik. Kost een paar tientjes en levert een hoop plezier (en stabiliteit) op. Hopelijk vallen de kosten van deze uitglijder mee.

Inderdaad, en ten tweede draai je je geen breuk en schaaf je niet met de knokkels over de grond.

Gisteren gebeld door de bandenboer: We hebben de banden, maar zijn erg druk, kan je op ZONDAG komen dan zetten we ze erop!! Is goed zeg ik, wanneer? Om 09.00 uur, en bellen als we klaar zijn. We zijn tot 17.00 uur open.

Tja als ze veel werk hebben dan gaan ze gewoon een extra dag open. Beter dit dan dat de klant weg loopt.

Morgen heb ik er wel de tijd voor. Overigens de eerder bestelde stoel is geleverd. Zat een litteken van de koe duidelijk zichtbaar op, en zijn terug gegaan met foto's. Volgende dag telefoontje en kreeg de mogelijkheid om deze om te ruilen voor de stoel in de winkel. Gekeken, en was ook niet helemaal naar de wens. Volgende ochtend terug gebeld: Hmmmm, 30% korting op de huidige stoel, of 30% korting op de stoel in de winkel,............viel wel mee te leven dus: Hebben we "winkelstoel" ook maar gekocht met 30+30=60% korting.

Stoel halen we morgen op, samen met een friezer, daarna de oude huisraad verplaatsen naar een opslag. We zijn er druk mee, want er staan ook nog een doos of 40 om uit te pakken.

Sneeuwfoto's volgen ook nog. Eerst een koppie koffie!

A3-White zei:
Hebben we "winkelstoel" ook maar gekocht met 30+30=60% korting.

Vind ik een mooie, als je dus nog 2 stoelen met een onvolkomenheid had gevonden, had je misschien geld toe gekregen? ;)

meeuw zei:
Re: Ai dat is klote, gewoon een echte krik aanschaffen, heb je nergens last van. (altijd fijn, advies achteraf )

En dan had ik eerder in dit topic nog wel opmerkingen over een echte krik (tja, zo vraag je om problemen). De volgende keer laat ik het gewoon door de dorpsgarage naast mijn werkadres doen. Die vraagt niets, moet ik nog moeite doen om iets te betalen. De schade laat ik ook bij hem herstellen.

Zonde Meeuw. Behoorlijk k..
Ja, wat kost nou een garagekrik. Ik heb er ook in in de berging liggen. Handig hoor.
Vooral als je zo'n autofanaat bent als jij. Ik heb er al een met mijn burgerautootje.

Jan, met je Kamry, dat is geen burgerautotje, maar:
1 - een bewuste keuze,
2 - voor een geitenwollensokkenbestuurder
3 - iemand die het comfort waardeerd
4 - voor Jan (modaal)

Prijzen van de garagekrik lopen erg uit een : hier vanaf US$ 29.00 tot ca. 450, doen allemaal 2.5 / 3 ton. Sommige met LED verlichting in de schotel, dan zie je waar je de krik plaatst.

Een krik met LED-verlichting: het moet niet gekker worden!

Heb net een huurauto in Florida geregeld: een lekkere SUV (Chevy Equinox of vergelijkbaar). Door het werk van m'n zwager voor de prijs van een compact...

@vertmaori: Florida is haastig op zoek naar inkomsten. Maakt niet uit welke auto stilstaat, kost allemaal geld. Iedere zakenreis van een Amerikaan wordt zo goedkoop (MINST duur) gehouden. Vaak zijn de budget auto's niet eens beschikbaar! Ik heb klanten die normaal iedere maand reisden waarbij het nu niet meer kan sinds mei! Ondanks dat met nationwide werkt.

Ik probeer zo slim mogelijk met dat om te gaan, dus sponsor ik reizen, waarbij men bij mij moet kopen (credit op factuur voor dat bepaalde project)! Ik kan andere werkzaamheden doen, en zij worden loyaal naar mij toe. Mijn concurrent heeft grote problemen, omzet gekelderd naar 30% van vorig jaar terwijl wij 40% plussen! Andere aanpak, stimuleren locale inkoop van manuren. Het werkt!
Vandaag de wieldoppen opgehaald - US$ 49.51 / 4 stuks
hubcover.jpg

Origineel : US$ 145.00
8029.jpg

Helaas gekozen voor de "aftermarket" dopjes.

Slimme keuze white die afetermarkt dekselsss.
-------------------------------------------------------
Morgen 6 dagen de Sneeuw in.....

Sjoeritz (rorrim): Goede vakantie! Ik kan hier voor het huis de skies al onder binden! Helaas geen skilift en benodigd bergje, word door de buurt langlaufen.

@White: als het Dodge logo en de naam het enige is wat je moet missen op die aftermarket deksels dan was jouw keuze ook de mijne geweest. Nette doppen iig om die zwarte stalen wielen te verbergen.(y)

Dat dacht ik, kan van beide setjes de doppen ook per stuk bestellen, en gezien het feit dat de stoepranden in de sneeuw nog steeds niets meegeven, en vooral de eerste uurtjes voor het sneeuwschuiven dan het gevaarlijkst zijn.

Zo, jas aan en naar de bandenboer:D, vanmiddag zal ik wat foto's schieten.

Het is allemaal gelukt vandaag, zelfs nog tijd gehad om wat kerstversiering te kopen (tenminste, meegelopen achter vrouwlief aan).

De winterbanden:
005-1.jpg

Gemonteerd:
009-1.jpg

004-2.jpg

PS: beschrijving van het krikje nodig omdat er nog lucht de hydrauliek zat, en de krik de eerste paar keer naar beneden zakte.
De zomerbanden:
008-1.jpg

Demontage: De standaard met de auto meegeleverde sleutel: BAGGER!! Stuk gedraaid, eerder verwrongen, wat heeft de garage de wielmoeren strak aangedraaid. Met mijn 95 kg (nog steeds) op deze sleutel, en niet los te krijgen, 3 wielmoeren min of meer stukgedraaid. Dan maar naar de winkel (heb het al zo vaak gezegd: om 18.30 uur naar de Sears.com, en OPEN), nieuw stukje gereedschap en doppen gekocht (3/4" Zomerbanden / 21 mm Winterbanden - draad is M12x1.25 voor beiden). Dit gereedschap blijft dus in de auto liggen!

Moet zeggen dat het me steeds meer gaat bevallen. Zoonlief ook zij deze ochtend: Pap, ik vergeet mijn Nederlands al een beetje. Terwijl wij zelf de hele dag Nederlands praten in huis (op advies). Als je een taal goed beheerst is het eenvoudiger om een tweede taal ook goed te beheersen.

Ben benieuwd wat je van de Firestones vindt. Ik ben dezer dagen ook aan winterbanden toe (ik dacht eerst dat ik het op z'n Nederlands nog wel op zomerbandjes zou kunnen redden, maar die sneeuwstorm die we van de week in Minneapolis hebben gehad heeft me overtuigd...), en de Winterforces komen naar boven als een van de meer voordelige keuzes. (Blijf een Hollander, dus voordelig mag best, haha.)

Waar heb jij je banden overigens gekocht? Online (tirerack lijkt een optie), of bij een bandenboer?

Sam, wat ik heb gedaan: offerte, incl shipping, van Tirerack uitgeprint en meegenomen naar de locale Firestone dealer. Mochten leveren mits zelfde prijs.

En dat hebben ze gedaan. Let wel op: men rekent van alles, zoals bv TMPS (Tire Monitoring Pressure System): overzetten kost ca. 8 US$ per wiel, echter heb tweede setje staal, dus niet nodig. Evenals milieu heffing (Ja, ook hier). Niet betaald omdat ik de "oude" banden als zomerbanden heb. In totaal heb ik 385 US$ betaald voor alles.

Velgen via Craigslist.org.

O ja, twee kromme dingen hier in de US:
Prepaid bellen : als je gebeld wordt kost het je ook beltegoed!
Tax / BTW : Wel in de winkel, maar niet voor internet aankopen!

Heb ook een speeltje gekocht: Amazon Kindle2: cado voor vrouwlief met de kerst, na de Avenger, Fateuils (3 duso_O) en de Winterbanden

@white:
ik meen ooit te hebben begrepen dat die tax een sales-tax is die per staat verschilt. sommige staten hebben 0%, en raad dan eens waar die internetstores zijn gevestigd :rolleyes: die staten gelden ook als kleine shoppingwalhalla's, bijvoorbeeld in noordoosten heb je er een paar bij elkaar.

geniet van de sneeuw, wees voorzichtig (y)

Volgens mij ligt het aan de staat idd. In CA is de salestax achterlijk hoog en ook online moet je die betalen.

Vanmiddag een afspraak voor het installeren van een setje winterbanden: de Firestones waren niet meer in voorraad, maar ze hadden nog wel een set Generals, voor nagenoeg dezelfde prijs. Voor $416 inclusief balanceren en tax etc. zitten ze erop (bij een zelfstandige bandenboer in Minnetonka, btw). Er is hier net weer een flink pak gevallen, dus ik kan ze ook wel gebruiken :). Het was vanochtend alweer glijden...

Over sales tax: Klopt dat er in de sommige staten geen sales tax is, maar staat los van mijn bewering (en waarheid:D).

@Sam: welke maar banden heb je gekocht? en heb je deze op je eigen velgen gemonteerd?

Heb alles nu even na gerekent, en ben in totaal : Banden : 385.00 / Doppen 50.00 / Velgen 125.00 : US$ 560.00 kwijt aan complete winterbanden.

Vanochtend overigens op school van zoonlief meegewerkt aan een project over emigratie. Als ouder is ons gevraags om een presentatie te geven, over het wie wat waar waarom en hoe emigratie, en wat er leuk is aan Amerika, de tradities van Nederland. Wat waren die kinderen bang toen we over sinterklaas vertelden en het meenemen van stoute kinderen naar Spanje:)

Vandaag dooit het, morgen weer een graad of -10,.....................

@A3-White: banden waren General Altimax Arctic in de maat 215/60/15. Niet zo heel groot, maar naar verhouding vrij breed. Heb ze laten monteren op m'n eigen velgen--ik verwacht niet dat ik veel winters in deze contreien ga doorbrengen, en velgen kon ik voor de mijne niet zo snel goedkoop vinden ($99/st voor 15 inchers, $44/st voor 16 inch, maar dan waren de banden weer duurder, haha)--het monteren op de velg+balanceren etc. was $80, en was inclusief in de totaalprijs. De wieldoppen er weer opgeplakt, en niemand ziet dat ik op winterbanden rijd, behalve dan dat het profiel bijzonder agressief is ;). Het totaalplaatje was als volgt: Banden $79/st, balanceren en monteren: $80, totaal inclusief tax: $416 en een beetje. Oftewel: €283. Nette prijs voor vier bandjes, vind ik, en in drie kwartier stond ik weer buiten. Mooie naam trouwens voor een bandenhandel: Samaritan Tire :D .

Merk overigens meteen verschil: onze straat is nog niet sneeuwvrij gemaakt, en waar eerst de tractiecontrole al aansprong bij het kijken naar het gaspedaal, krijg ik 'm nu nauwelijks meer zo ver. Voelt een stuk veiliger!

Leuk, trouwens, zo'n presentatie! Merk hier ook dat Amerikanen altijd erg nieuwsgierig zijn naar het hoe/wat/waarom je hier bent en graag luisteren.

De Altimax stond ook op mijn lijstje (beter uit de test dan de Winterforce) maar kan ze hier niet krijgen. Stond wel te kijken van het profiel: 13 mm diep:), kan bij meedoen tractorpulling.

De wielen voor de Avenger van Craigslist, de Toyota bij de bandenboer 15" / US$ 55.00 per stuk (hoop wel dat de doppen passen, en anders maar zonder doppen de winter door).

Vandaag belletje van de bandenboer: setje voor de Toyota is klaar. Opgehaald en US$ 665.00 betaald voor stalen velgen de Firestone Winterforce 215/60/16. Dopjes overgezet en klaar in 45 minuutjes. Helaas geen verwarmde garage, en met buiten -15 is het binnen toch een graad of 7-8.

En verder deze week: Naar de spookstad Detroit,..............was het een aantal jaar geleden nog 1.6 milj inwoners nu nog 800.000,.........Waarom zou je dan daar op bezoek gaan: PENSKE AUTOMOTIVE, op audientie bij de Interior Design Group, wordt dat de klapper van 2010? Waren die niet in de race om Saturn over te nemen?

Goed terug vanuit Detroit, veel bezoeken gehad: 17 dealers, met goede verassingen, Penske, Audi / VW in HQ in Auburn Hills (zeer interessante VW Beetle collectie!), en hun real estate firma, en uiteindelijk nog Bell Beer in Kalamazoo. Kan niet anders zeggen dat er wel optimisme is.

Komende twee weken rustig aan, opladen voor het nieuwe seizoen:).

En het weer hier: Minder sneeuw dan in NL.

@White
Ziet er netjes uit. Tegels leggen is ivm vorst uitgesteld. Mogelijk tussen kerst en nieuw. Ik op de laatste 8 dozen ze inmiddels al wel op locatie liggen. Deze laatste gaan morgen avond.

Franc, Pas op je rug!! En zorg ervoor dat het beton goed warm is, drie dagen flink stoken met de kachel aan!!

@Wessee: Yep, orginele Mopar. Mijn 17" niets voor jou? Kom ze wel langs brengen:D

A3-White zei:
Franc, Pas op je rug!! En zorg ervoor dat het beton goed warm is, drie dagen flink stoken met de kachel aan!!

Goed warm. Het is hier -18° geweest. En in de garage geen verwarming ... voor wie zouden we dat doen.

Stel het vloertje leggen dan maar uit,..............

Vandaag de velgen opgehaald: Nieuw prijs US$ 400 per stuk, ik heb ze alle vier voor: US$ SCHEINTJE!, met naaf kappen (wel Chrysler, maar logo's worden wel vervangen)

Komende weken verdwijnt de vorst weer. Met het dichtplakken van de ventilatie en een elektrisch kachel moet het wel gaan lukken.

Scheintje prijzen zijn altijd goed! en wie weet verkoop ik ze wel weer als de econimie aantrekt:)

Vandaag de laatste boodschappen gedaan: Was hier gevaarlijk glad! Zie de ijspegels aan de verkeersborden.
th_IMG000131.jpg

De kerst is voorbij, en was mijn ook voor mij sinds de jaren 80 een witte kerst. De dooi viel er goed in op 1ste kerstdag, maar vanochtend lag er plots 5 cm, en het bleef sneeuwen.
De tafel die 1ste kerstdag leeg was:
002-1.jpg

De kat die toch ook naar buiten wilde:
007-1.jpg

Hogere sferen: Hankock building
003.jpg

Zoonlief erg blij om er (weer) te zijn, en ik dus ook.
009-2.jpg

Vandaag start gemaakt in de garage met het ophangen van een "hang je hobby en gereedschap netjes op" : www.gladiatorgw.com
1007-3.jpg

waarbij het eerste gemaksartikel al hangt en de versnapering er zijn plekje heeft gekregen::D
1004-3.jpg

Vandaag even naar de locale Toyo dealer geweest omdat de beschermplaat onder de auto iets bungelde, twee klemmetjes waren verdwenen (zal wel combinatie van sneeuwval en zelf proberen te schuiven zijn)

Klaar terwijl U wacht, auto gewassen en afgerekend: US$ 4.08,

Ook nog even een RVS pedalensetje voor de Avenger besteld, en een tas voor het opbergen van wat kleinere zaken. Zit klitteband op dus kan goed in de kofferbak worden geplaatst.

Mooiste detail in de Dodge Journey: In de kofferruimte zit een zaklamp gemonteerd met oplader. Zo simpel, zo eenvoudig, waarom heeft niet iedereen dat.

Dodge Journey heeft ook zo'n spiegeltje zitten in het zonnebrilvakje om de achterbank te bekijken. Heel dat ding is gericht op gezinnen. Vind het wel een mooie auto.

Wat vinden ze daar eigenlijk van die oerhollandse omafiets? Of is die nog niet de straat op geweest?:)

Nog steeds sneeuw overlast over de plas?

Hier redio R'dam is weer sneeuw gevallen ~ 1 a 2 cm. :D maar ik vind het maar niks...

Planning de eerste 6 weken:
Vandaag: Madison, WI
EDIT: Vrijdag: Springfield, IL
week 2: Atlanta, GA 13/15 01
week 4: San Diego, CA
week 3: Woodcliff Lake, NJ
week 6/7: Orlando, FL
EDIT: week 8: Toronto, Canada
week 9: Richmond, VA

Waarom trekt de economie aan,................

Kon niet uitblijven, pedaaltjes RVS:
1004-4.jpg

Maar even een up date;

Planning wijzigd door een vraag van een van de drie duitse autoproducenten om aan iets te participeren in Disney Land (kan het slechter)?
Nu in Atlanta, morgen terug naar huis:

van 26 tot 28 jan in San Diego
van 6 tot 16 feb in Florida

NJ even in de koelkast, bereik mijn doel hiervoor ook in Florida. Richmond staat hoog op de agenda, gisteren goed gesprek gehad met locale architect al hier, en we broeden samen iets uit. Canada moet ook nog,.............en nogmaals naar Detroit.

Porsche USA was leuk deze ochtend, en heb wat werk voor ze te doen. Omzet volgt dan hopelijk ook. Veel Panamera's gezien, waanzinnige auto, blauw met dito wielen was de topper!

Wat een verhalen weer (y) Prachtig.

En een Panamera is zeker leuk :)
Afgelopen maand deze in de test gehad op het werk. Ging flink hard voor de 0-100 test ;)

Gaaf zeg. Jij ziet zo wel een hoop van het land. Met een beetje mazzel kan ik binnenkort ook eens naar Florida. Oom van me koopt daar een vakantiehuis. Hij moet wel opschieten want de prijzen stijgen alweer aardig....

Terug
Bovenaan