A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

@speed, we vinden onze draai, zullen wel verhuizen, iets meet naar Leeds toe, zal de reistijd voor zoonlief verkorten, is nu van 0710 to 0605 5 dagen in de week op pad.

Mooi dat je je draai vindt, met vrouw en zoon!! Ben erg benieuwd naar verhalen over de sales, vond ik in je tijd in de USA ook erg lekker leesvoer.

Wat plaatjes:

2B0CC031-1083-45BA-A92E-7B1658390F29_zpswjrzqfwq.jpg

Een blij man!!

FFE79DCD-438E-4D0C-A326-D9C14BB65EA8_zpsvgygerw6.jpg

1DC1A22B-F518-4F8C-916A-FB82FCD66048_zpsqvhyqeuv.jpg

Volgende week naar Nederland, en dan door naar Chicago, een paar dagen er tussen hit.

@omni, thanks!!

@speed, zekers, nog wat bankzaken en een uitlaat voor de Corvette mee in de bagage.

0E647230-C83D-4BC5-B5C5-C7E44EBB84E4_zpsrtg0sfzu.jpg

Life is good!!

Bofkont zei:
Zo dan, heerlijk toeren daar :eek:

Inderdaad, het Engelse platteland kan zich wat mij betreft meten met de mooiste plekken van Europa....daarentegen zien de meeste steden, een beetje weg van het oude centrum (als dat er al is...) uit als Oost-Europese treurnis.....
Toen ik er woonde vond ik de vaak smalle plattelandswegen wel een uitdaging en dat lijkt me vooral met de Corvette met het stuur aan de verkeerde kant niet gemakkelijk....

Weer eens bijgelezen. Leuk om te zien dat je weer lekker thuis bent in een nieuw land. Doen jullie goed. En wauw wat blijft UK mooi in het groen.

Maar (lees er overheen denk ik of niet ver genoeg terug) nog steeds met de tegels in de weer maar nu UK?

Ha die Fast, geen tegeltjes meer, dat is voorbij, al zie ik ze nog wel eens voorbijkomen op een projectje.

Zo, we zijn in NL, alles loopt soepeltjes, Enterprise was niet helemaal perfect, kleinere auto, geen automaat, een heuze Kia Rio, wel goed opgelost, volgende keer een upgrade, en voor deze keer hoeven we de tank niet te vullen. Amerikaanse customer service, lekker!! 4 Dagen een auto for €50.-- all in.....

Zo is het, en niet anders. Inmiddels in Chicago en we rijden een Nissan Rogue AWD, met jawel een CVT. Is toch een stuck anders dan een Maxima met zelfde motor, moet er een stuk harder aan sleuren om de bowl op gang te brengen en te houden.

Chicago is gewoon goed!!!

A3-White zei:
1. Vakantie is de bedoeling, ook wat bankzaken regelen, heb.......

2. O, wij zijn in NL...

3. Gewoon bij iemand thuis.
.

4. Ben jij bij Gerrit Zalm thuis geweest?
:T

Nee, dat niet, nemen het mee als koffer, iets meer in de handbagage dus.

Ook nieuwe striping voor de Corvette gekocht, de huidige is niet helemaal fris meer, burgundy, dubbele strip 12 mm breed, leuk klusje voor het week end.

Terug in de UK, erg makkeijk, de food met uitlaat gewoon inchecken, en bij aankomst van de band halen, door de douane en klaar. Aanrader!!!

Gisteren begin gemaakt aan de striping, oude beschadigde er af halen is niet zo eenvoudig, allemaal beetje droog, lijkt laat los op het vinyl, dus lijmresten verwijderen met een natte zeem en elbow grease. Stukje van 1.5 met is al snel 2 uurtjes werk, nog 4.5 mtr te gaan.

Twee weken werken verder, maar ook

DAEE5B34-3E0A-4165-9029-7706AD50BE40_zpsjt7cxads.jpg

Afgelopen weekend bij Harewiod Castle:

C96EE1AA-4B19-42A6-95BF-916E55100542_zpsj25gyyew.jpg

945F0CC8-90C7-4DA1-B93C-6AB27645971C_zpskx0cygdf.jpg

Goed nieuwe mbt de Corvette, platen zouden wr in twee weken kunnen zijn!!

4BEE4CE3-193F-4181-87D3-3806C93B38DA_zps3qdhd5xl.png

De original title was weg, verstuurd naar het verkeerde adres, en er achter komen is een, dan een nieuwe aanvragen kan niet vanuit de UK, dus vrienden inschakelen. En eerlijk gezegd heb ik ook niet de druk op de ketel gezet, het is een auto voor erbij. Papierwerk is ook niet al te duidelijk dus nu een bedrijf die het voor me doet. Correct behandeld door de mensen aldaar.

A3-White zei:
De original title was weg, verstuurd naar het verkeerde adres, en er achter komen is een, dan een nieuwe aanvragen kan niet vanuit de UK, dus vrienden inschakelen. En eerlijk gezegd heb ik ook niet de druk op de ketel gezet, het is een auto voor erbij. Papierwerk is ook niet al te duidelijk dus nu een bedrijf die het voor me doet. Correct behandeld door de mensen aldaar.

Als ik iets moet photoshoppen hoor ik het wel :)

PS je plaatjes zijn weg, volgens mij heeft Photobucket iets gewijzigd want zie het bericht ipv de foto van PB op verschillende fora verschijnen.

Flickr werkt prima hoor voor 3rd party upload.
Ik ben ook overgestapt vanuit photobucket, ze zijn daar het spoor een beetje bijster.

Vandaag leuk ritje naar het www.lakelandmotormuseum.co.uk geweest. 1-1.5 uur gewandeld. Niet al te veel auto's, ook fietsen, motorfietsen, schaalmodellen, speelgoed, en veel prullaria. Absoluut de moeite waard. Foto's - jazeker maar die third party link Ben ik nog niet uit.

Wat mij ook onlangs opviel is dat ik minder de knipperlichten gebruik. Waarom? Tja, daar lig ik dan wakker van. De oorzaak, hele simpele. De rust in de Volvo is enorm, de automaat doet wat moet, de armsteum is goed geplaatst en daar leunt de linkerarm veelal op. Rechts is om te sturen en voor de hendel aan het stuur, bij de Volvo de ruitenwisser.

Ik ben simpelweg te lui om de linkerhand omhoog te doen voor de knipperlicht schakelaar, ik betrap me er zelf op om te starten met rechts terwijl de sleutel links zit.....

Wat Engeland al niet me je doet....

Prachtig museum en volgens mij voor jou niet eens heel ver uit de buurt is het automuseum in Coventry....Veel prachtige auto's en motoren en ook nog een aantal auto's die snelheidsrecords hebben behaald inclusief simulator.....en veel automobiel moois uit de rijke historie van Coventry...ooit het hart van de Engelse auto-industrie.
En zoals de meeste Engelse musea nog gratis ook, hoewel het natuurlijk wel de bedoeling is om vrijwillig iets te doneren; echt de moeite waard!

A3-White zei:
Ik ben simpelweg te lui om de linkerhand omhoog te doen voor de knipperlicht schakelaar, ik betrap me er zelf op om te starten met rechts terwijl de sleutel links zit.....

Wat Engeland al niet me je doet....

Heeft niet veel met Engeland te doen.........., maar met A3-white! Denk je ook niet?:cool:
Wanneer begint je zoon met z'n nieuwe schooljaar?

@speed, je hebt helemaal gelijk - daar was ik zelf ook al achter.

Vandaag de Corvette onder handen genomen, wielen eraf, remzadels voor er roestig, moet worden behandeld, roestomvormer en dan grijze verf?

Nog een week en dan zullen de platen er wel zijn.

Documenten zijn binnen, nummerbord besteld, via het www, locaal niet te krijgen, een andere maat. Dinsdag binnen word een mooie zomer

De flipperkast doet het ook, iets makkelijker dan gedacht, te simpel eigenlijk.

En straks was een history!!

"You might not smile due to poor MPG, but every mile gives a big smile!"

https://flic.kr/p/VPyoCE

https://flic.kr/p/Wv6Xe1

Klein probleempje, na een uurtje sturen even tanken, motor uit.....toen starten - Helaas niets, kabels erop en starten. Met de "illegale" rit is dat niet gebeurt, heb toen ook de koplampen niet aan gehad, nu wel, vermoed dat er iets met de bedrading van de koplampen is.

Tandenknarsend, hoofdpijn van het denken, vanacht was weinig slaap. De accu aan de druppellader, starte diect, uurtje rijden, auto uit, startmotor klikt alleen, aan de lader twee minuutjes en motor start. Laadstroom gemeten, 13.5 volt.

Is het dan de accu?? Ik ga het bijna denken.

Wie o wie heeft het amtwoord.

A3-White zei:
Tandenknarsend, hoofdpijn van het denken, vanacht was weinig slaap. De accu aan de druppellader, starte diect, uurtje rijden, auto uit, startmotor klikt alleen, aan de lader twee minuutjes en motor start. Laadstroom gemeten, 13.5 volt.

Is het dan de accu?? Ik ga het bijna denken.

Wie o wie heeft het amtwoord.

13.5 v bij het laden is wel wat laag. hoort gewoon 14v te zijn dacht ik. Hoeveel volt heeft hij als hij niet aan de lader zit? Vervolgens even meten hoeveel volt hij heeft bij het starten. Het is normaal dat het dan naar beneden gaat maar alles onder de 10v bij het starten is foute boel en wijst inderdaad op een kapotte accu.

De accu heeft natuurlijk een tijdje stil gestaan, dat is over het algemeen niet goed, zeker niet als er ergens wat weglekt. Als je niet zelf wil meten, bij de Halfords winkel kunnen ze je accu stress testen, dan weet je het gelijk. Hoef je enkel de accu voor mee te brengen, niet perse de auto. Denk dat het gratis is (ze hopen immers dat je er een accu koopt), maar moet je even na vragen. De Halfords is anders dan in NL een super winkel. Ik kan je mogelijk ook een korting bezorgen, ik heb een tradecard.

Halfords kennen we, en inderdaad anders dan in NL. Accu word losgekoppeld na iedere rit,

Nu hoor ik dat het ook aan de massa kan liggen, moet maar eens onder de auto gaan kruipen.

Gelukkig heb ik net zulke mooie oprijplaten als jij hebt.

Dan denk je, het is week end we gaan rijden....maar ja het weer in Yorkshire is zo veranderlijk als wat. Dan zit er niets anders dan naar de sleutels te kijken.

https://flic.kr/p/WUpaEU

Terug
Bovenaan