A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Is ook een mooie keuze!

@Ketel, garantie via het web is niet de fabrieksgarantie, maar als je dan kijkt dat veel van deze jongens een veelvoud aan merken verkopen, waar komen de horloges dan vandaan? Zijn niet nep, zeker niet. Grijze import?

Ben weer iets verder, Hamilton H3259615 of H32606185 of H32616153 of H32616133.

Ik zou zelf altijd een Zwitsers uurwerk nemen als ik het geld er voor had. 'Modemerken' kunnen leuke horloges maken, maar je betaalt niet voor het uurwerk. Dat is vaak een simpele quartz. Als je een paar honderd (of duizend) euro neerlegt voor een klok, zou ik sowieso een automaat nemen.

Weer goede tips, gaan we wat mee doen. Kijk iedere dag online, wel 3-4 keer op een goede deal. Ik heb de tijd, kerst uitverkoop is ook hier aan de gang, in de winkels maar ook online. Online bestellen heeft twee voordelen, prijzen zijn scherper en je betaald geen sales tax. Nadeel is dat het het geen fabrieksgarantie is. Maar waarom zou een horloge stuk gaan?, en wat kost een reparatie? Verschil tussen winkel en online is toch snel $ 500 - $1000.

Vanochtend kwam ik deze tegen:

https://www.jomashop.com/breitling-mens-watch-a7338710-c848ss.html

Eigenlijk is er gewoon te veel keuze, waarom doet men dat toch?

Is een MeisterSinger niet wat voor je? Opvallend met één wijzer. Bevalt mij al 2 jaar goed :)

AM1007.png

https://www.meistersinger.net/

En ze hebben ook "gewone" horloges met twee wijzers ;)

@Wouter, mooi klokje!

Ben zelf nog wel wat wezen kijken maar er is zoveel keuze, en dat maakt het er niet makkelijk op. Zou leuk zijn voor de kerst, maar heb het vemoeden dat het na de kerst allemaal iets minder kost.

Vind het klokje van wouter ook mooi, ik vind juist de klokjes die simpel en strak uit zien met klasse erg fraai. Als 'daily' heb ik gewoon een Skagen die mij het beste bevalt eigenlijk. Maar met wat meer geld zou ik ook voor een automaat gaan (die je ook mooi kunt zien)

Maar het is net als auto's, erg persoonlijk met wat je mooi vind, type bandje, etc. Het is tenslotte (net als auto's) ook iets wat iets over jouzelf zegt in veel gevallen.

De Kijkshop heeft ook een heel imposante keuze dus met veel knopjes wijzertjes groot en klein.
en dat voor een scheet en 3 knikkers. (y)

@Flop, blij je weer te zien hier. Kan je antwoorden altijd wel waarderen, ik ben vandaag bij de winkel geweest en gevraagd of ik zo kon betalen, helaas.

Vanaf de sofa in St Charles, Il wens ik jullie allemaal een fjine kerst, ik ga zo aan de wijn, naar de kerk voor de kerstmis, een hapje eten en een kerstborrel bij de buren.

Ik zou nooit een duur "A merk" horloge via het www kopen, alleen via certified resellers. Bij Breitling kun je bijv. op de website zien wie authorised dealer is. Je wilt niet weten hoe goed replica's tegenwoordig zijn en dan zou je zo maar kunnen eindigen met een nep horloge van 300,- voor 3000,-

Seiko en Tissot zijn beide een goed merk en niet duur (budget klasse).

Wellicht leuk omdat het een link heeft naar Nederland, zijn Fromanteel horloges, quartz (met batterij) en zwitsers uurwerk.

Ik wens allen in dit topic een zalig kerstfeest toe

VRO_21-33596-opel--rocks.jpg

Met een goed uiteinde en een mooie begin

Horloge(s) is / zijn besteld....nu wachten.

Het weer is dit jaar vreemd, de ene dag +5 dan weer men -15, wel een witte kerst dat dan weer wel. Auto heeft de eerste olie verversing ondergaan, kosten: $0.00!, de eerste twee jaar kost dit niets. Verder niets mis met de auto, geen rammeltje of iets, wat wel opvalt is dat ,et het koude weer alles wat stroever is, de deuren openen, de LCD schermpjes, de versnellingsbak, maar eenmaal op temperatuuur alles als vanouds,

Overigens, gisteren, lees vrijdag, bij de immigratie lawyer geweest. Opdracht gegeven voor verlengimg visum en green card applicatie. Kost wel wat, maar dan kan zoonlief zijn high school in de VS afmaken, zijn rijbewijs halen, werken voor een auto. Niets mis mee.

@Stola, het zijn Fromanteels geworden, de Amsterdam (wit) en de Johannes (zwart). Bedankt voor de tip. Geen automaat.........dat is zonde maar de link naar NL maakt dat goed.

De eerste vorige week besteld, de tweede deze ochtend, had problemen met op hun site te komen, in het weekend was het niet mogelijk, deze ochtend wel. Waarom weet ik niet en Fromanteel ook niet. Heb verschillende browsers gebruikt, chrome, explorer en mercury.

BTW hoeft niet betaald te worden, mits buiten Nederland geleverd.

Waar dit topic allemaal niet goed voor is, naast heel veel leesplezier vond ik hier ook inspiratie.
Ik had werkelijk nog nooit van Fromanteel gehoord. En vandaag de Johannes White besteld.

fromanteel_generations_serie_horloge_large.jpg

En dan met een bruine band.
Leuk die Nederlandse connectie, maar ik vind het ook een prachtig klassiek ontwerp. Voor een zacht prijsje.

Mijn dank heren. Dat 2014 nog veel mooie verhalen van-over-de-grote-plas dit leuke topic mogen bereiken!
Ik lees mee.

Same here. Bestel waarschijnlijk deze week de Amsterdam met bruine band.
En omdat ik niet kon kiezen deze (een stuk goedkopere) er ook maar bij.
RT313CX9-lorus-herenhorloge.jpg

Kunnen we weer even vooruit.

Gefeliciteerd met de aankopen; zelf had ik eerder gekozen voor 1 horloge maar dan een automaat, dan voor 2 keer een Quartz.

Heb je de horloges nou via internet besteld zonder te kijken hoe ze IRL bij je staan?

Besteld zonder te kijken hoe ze irl zijn. De Johannes gaat naarJohannes, mijn vader, cadotje voor zijn 75ste verjaardag.

Ik heb veel horloges gezien, van $100 tot $4500 en was met een (Baume) erg content, maar de winkel wilde niets aan de prijs doen, en dus niet gekocht.

Heeft de afgelopen 48 uur gesneeuwd, maar 30 cm, wegen zijn grotendeels sneeuwvrij, straks maar eens een parkeerplaats opzoeken en wat donutjes draaien.

@A3 white, het zijn mooie klokjes met een dikke lederen band, afwerking en kwaliteit zijn dik in orde voor die prijs. Veel plezier ermee.

@Stola, Goede tip, en zoals je leest zijn er meer die het mooi vinden.

Horloge nr 1 is inmiddels in Franklin Park, IL, hopelijk out for delivery.

De Fromanteels zijn zonder meer mooie horloges om te zien.... En eigenlijk is een quartz met uitzondering van het batterij wisselen, meestal minstens even nauwkeurig als een automaat ( en meestal nauwkeuriger). Ook allerlei andere functies zoals eeuwigdurende kalenders e.d. zijn minstens even gemakkelijk en veel goedkoper in een quartz te programmeren.

Velen (zoals ikzelf) kiezen toch voor het vakmanschap van een automaat en dan ook nog liefst voor een Swiss made, maar dat is een puur persoonlijke keuze.
Vergis je echter niet in de veelheid van merken...op een paar merken na (o.a. Rolex, Breitling, Audemars Piquet, Chopard) zijn ze allen deel van 3 conglomeraten (Swatch, Richemont en Louis Vuitton Moet Hennessy) die met hun merkportfolio de hele prijsrange van een paar honderd euro tot vele honderdduizenden euro´s willen afdekken. Daarbij worden alle marketingtrucs toegepast, zoals het een nieuw leven inblazen van bijna vergeten merken....lijkt wel een beetje (veel) op wat VW met Bugatti heeft gedaan.
Hierbij worden ook echt marketingtrucs door sommige merken toegepast, omdat ze vaak van dezelfde basisuurwerken (ETA en Sellita) uit Zwitserland gebruik maken en daar vervolgens zelf een paar of vele modificaties aan toepassen en het vervolgens een eigen calibernummer aan geven....Dan kan zo´n horloge opeens vertienvoudigd zijn in prijs ( een basis ETA of Sellita uurwerk kost max. een paar honderd euro).....

@Majortom, mooi geschreven, ook tussen de regels.

Het horloge is binnen, heb hem om, wat valt op, nou het is gewoon een horloge, wel een erg mooie, wijzerplaat is niet wit beetje beige, zwarte wijzers, die net oplichten in het donker, de crown heeft een gele inzet. Het bandje zou iets langer kunnen, wel mooi in detail gemaakt. Zit aardig wat gewicht in, dat was voor mij wel belangrijk. Het mooiste was het uitpakken, eerst de Fromanteel krant eruit, dan de jute zak, met daarin de zakdoek, en uiteindelijk het mooie leren kistje. Echt prachtig, daar is veel tijd aan besteed. Heb er foto's van gemaakt, zal ze nog posten.

Het doosje, uitpakken maar:

F8B0262A-7BBE-4CD9-8A31-CFA02618CC11_zpspgwmrfsx.jpg

Mooie folder:
BCB08FB3-D1D4-48AE-B465-5ED1BCA59211_zpswh5csy0i.jpg

Deel 1:
8AB31AE9-D751-4B00-87D8-377F5D952AD7_zpslmfe5axr.jpg

Deel 2:
BDE317BB-8892-4E4E-88E4-8D77882791CA_zpsebdc02dw.jpg

Daar is het dan:
BDF958A2-A183-4B47-BCD2-FDDF3AC94176_zpsf2mrjadj.jpg

Begin zin in het week einde te krijgen. Word echter een beetje koud:

92D1A0A0-4139-4BD8-A9D2-19EA7F13208C_zpsrckbrcs4.png

Vermelde temperaturen zijn in F, dus om naar C te gaan, -32, dan delen door 2 en dan +10%, nog steeds koud.

Daar heb je toch een calculatoor voor?

Ik heb er eentje met C/F en kiometers, miles alles. Amerikaans natuurlijk, zijn de beste.

Calculator%20Collection%20080.JPG

In Quèbec is 't ook al zo koud, brr. En dan hier, het is alweer bijna 2 weken officieel winter en de laagste temperatuur zal een graadje of 6 zijn geweest?

Edit: Mooi horloge met mooi hoesje trouwens. Leuk Delfts bakje op tafel ook, Nederland blijft alom vertegenwoordigd in 't huishouden.

Kreeg mijn horloge vandaag geleverd. En kon exact dezelfde foto's schieten. De "Amsterdam"-zakdoek, het prachtige leren doosje. Het garantiebewijs met de handtekeningen van de mensen die zich beziggehouden hebben met het ontwerp en de fabricage van mijn horloge. Erg gelikt. Geeft het product een speciale beleving. Geeft je een "speciaal voor mij gemaakt" gevoel.

Maar een jutezak(je)? Om alles in te bewaren? Jute? Is dat beleving? Ach, een detail. Ben blij met het klokje en de beschrijving van Stola klopt in z'n geheel:

Stola zei:
@A3 white, het zijn mooie klokjes met een dikke lederen band, afwerking en kwaliteit zijn dik in orde voor die prijs. Veel plezier ermee.

En nog wat, ik heb twee bandjes besteld, de zwarte die je standaard krijgt en een bruine, omdat ik dat mooier vind. Ik moest dus na het uitpakken de bandjes verwisselen. Ik, die nog geen ventieldopje zonder vloeken losdraai, slaagde daar in een aantal pogingen gewoon in.

Blij met m'n aankoop en daarnaast heel blij dat we hier de aankomende weken gewoon 11 graden gaan scoren. Winters zijn zo 2013.

@dino, ik heb vandaag ook een nieuw bandje besteld en de buckle, de suede band is een cm langer. De buckle vind ik gewoon mooi. Blijf de site in de gaten houden, wie weet komt er nog wat bij. En de jute zak, gewoon mooi, de handtekeneningen, dacht even aan AMG.

Nu een lekker potje bier, week einde is begonnen, en volgende week naar Charlotte, NC de week erop naar Seattle en Vancouver.

Het is frisjes hier, erg frisjes, tegen koud aan, de wind helpt ook niet. Auto starte vanochtend heerlijk, geen echte zorgen over de staat van de accu, maar de brandstof, gelukkig redelijk vers. Temperatuur wees -13F aan, dat is toch -25C, met de wind een gevoelstemperatuur van -40C. Gelukkig staat de auto een meter of 15 van de entree.

4915A2BE-2100-439A-86E4-4E6101D15D46_zpsv6l5xcko.jpg

Hoe koud het was in de auto dat weet ik niet, maar het stuur was niet met de handen lang vast te houden, dus het huis weer in voor handschoenen.

Morgen is het weer voorbij, tenminste, -12C.

Is standkachel in jullie gebied geen ingeburgerde optie? Voor NL echt de 'watjes-optie' maar ik ben er al 4 jaar toch erg blij mee!

Jullie hebben het nieuws gehaald hier. Ik heb de uitleg gezien. Interessant. Er zat een lagedrukgebied boven de noordpool die daar lang bleef hangen en die is naar beneden gekomen, over Canada en de VS. We hebben het met jullie te doen. Het schijnt zelfs gevaarlijk te zijn om buiten te komen. Er was een vrouw op televisie met heel veel kleren aan, eh, over elkaar heen....

Ik zag een paar dagen geleden dit plaatje voorbij komen. Op de Noordpool is het beter vertoeven, dus.

Hier in Litouwen en omgeving wil het maar niet vlotten met de winter. Waar het normaal al richting dubbele cijfers in de min zou moeten gaan in deze tijd van het jaar, wordt het morgen zelfs 7 graden! 's Nachts wordt het niet kouder dan 3. Mij hoor je evenwel niet klagen. :D

Alle regen die hier nu valt had best sneeuw mogen zijn. Metertje sneeuw ofzo, ik vind het prima (y).

Nee, ik hoop dat de winter hier echt nog wel gaat komen. Maar dat komt vast goed. Niettemin, succes daar.

Maar Adje jij moet oppassen met een witte auto, met een metertje sneeuw ben je hem kwijt.

Zal straks even wat foto's nemen van de sneeuw bij ons in de straat, best leuk!

Standkachel?, 95% van de auto's staan in de (verwarmde) garage. Gelukkig werk ik 1 km van huis, dus auto word niet eens warm. Spijkerbroek, t-shirt, trui, jas, muts en handschoenen, dat werkt met dit weer.

PS - tweede horloge is vandaag gebracht met DHL. Kijk dat is wel een baantje, auto in, auto uit, en dat met deze temperaturen.

Als het er net zo uit ziet als wat ik eens in Zweden boven de poolcirkel tegenkwam is het sowieso gaaf (y)
2012-02-08102423.jpg

En ach, zo lang de auto's nog niet aan de 'verwarming' hoeven ;)

Sneeuw in Nederland hoeft van mij niet echt. In de Alpen mag het echter wel wat gaan sneeuwen. In het dal is het bij ons nu helemaal groen....

Joël D. zei:
Sneeuw in Nederland hoeft van mij niet echt.

Dat mag van mij ook wel weg blijven inderdaad. Sneeuw is leuk, maar in de vrije tijd. We weten allemaal hoe een paar vlokken Nederland lam weet te leggen.
1,5 maand geleden vond ik het hier (Auvergne) wel prima, klasgenoten uit omliggende dorpen die foto's lieten zien van sneeuw, terwijl er hier in de stad niets lag. De reden was ook vrij simpel: stad in het dal op 300 meter hoogte, dorpjes er omheen liggen zo 2x hoger. Ondertussen lijkt het weer hier goed van slag, het is halverwege januari en het raam staat hier open omdat de zon lekker naar binnen schijnt. Het hoort niet, maar ik zal de laatste zijn die er over klaagt.

Die -25 is overigens wel heel koud, ook van een nieuwe auto netjes dat hij zonder nukken start. Al hebben benzine's daar natuurlijk al minder last van dan diesels.

Zaterdag morgen, we zijn weer thuis, maar oor hoelang? Gisteren een telefoontje gehad van een bakkerij, hier in de buurt, vroegen of ik langs kon komen, tuurlijk, komende week donderdag of vrijdag, dan ben ik er niet. Kan je Morgen komen?, .......tuurlijk uit enthousiasme, en dan na het niet direct kunnen parkeren bij de gate, een half uur wachten op je koffer, dan heb je geen zin meer. Afbellen, nee, als ik word gebeld om langs te komen, dan kunnen we zaken doen. Dus zo op pad, uurtje heen, half uurtje praten en meten, uurtje terug, en dan nog de commissie statements maken.

Prosecco kopen, morgen een nieuwjaarsborrel met achternamen die louter Nederlands zijn, maar niet allemaal de taal machig zijn. Maandag naar Bellevue, WA, dinsdag Vancouver, VC, woensdag Seattle, WA, donderdag ochtend om 06.00 in de ochtend weer naar huis. Donderdag middag weer op kantoor, vrijdag ook, of pakken we de auto naar Detroit om de Autoweek mannen te begroeten? Lijkt me wel leuk, al denk ik dat ze vrijdag middag wel naar NL vliegen.

Dan wachten tot de Chicago autoshow, begin februari, een jaarlijks terugkerend uitstapje met zoonlief, kijk er uit.

Ook hier gaat wel eens iets niet zoals geplanned. Ben in Seattle gebleven, het klusje is een klus geworden. Zit even niet mee, maar de oplossing is aangedragen en geaccepteerd. Niet mijn gezicht verloren enkel een paar $.

Rij deze dagen in een Nissan Quest, lekker ruim ding, comfortabel, eenvoudig om de wieltjes te laten slippen, een weekje huren voor een totaal bedrag van $ 122.00, nee, niet per dag, voor 7 dagen. Als je zoekt kan je veel vinden.

Vlieg nu morgen naar huis, het is even niet anders.

We zijn weer thuis, heerlijk om de familie weer te zien. Na aankomst op het vliegveld met de bus naar de parkeerplaats. Mooie is dat bij deze parkeerplaats men de auto komt voorrijden, dus je hoeft zelf niet te krabben of de sneeuw van de auto af te halen. Kacheltje staat dan al aan, en dat voor $ 7.00 per dag, inclusief shuttle bus. Geen geld.

De rit naar huis van slecht, -16C en sneeuw. Men had gestrooid, maar de sneeuw kwam op de deels natte weg, en door de kou bevroor. Erg glad dus. Wel wat slippartijtjes gezien. Zaterdag ging de sneeuw rustig verder, zoonlief had zin om op pad te gaan, eerste wat de aap doet is de ESP knop indrukken, Pap, jij wil toch ook sleeen? Was leuk, grote parkeerplaats opgezocht (niet al te moeilijk hier) en wat gespeeld. Een hele ander auto dan de Journey, een stuk beter controleerbaar.

Morgen gaat de Avenger naar de garage, auto krijgt een beurtje. Vrouwlief rijdt het komende jaar een stuk meer, heeft besloten om weer naar school (Elgin Community College) te gaan, en gaat nu voor webdesign, dus de eerste HTML codes zijn onder de knie, dan nog aan de slag met dreamwaver, en eea met Adobe Illustrator, vi. 4 dagen in de week. Niet echt nodig, maar de creatieve geest word zo mooi gekriebeld en benut en vrouwlief is erg in haar nopjes. Wel wat meer plannen, kan niet zomaar de hort op, maar dat gaat lukken.

Ga vandaag kijken voor een groter beeldscherm, de 21" lijkt iets te klein, of een tweede scherm erbij. Maar eens kijken wat er te koop is.

Interessante ontwikkelingen, ik lees ze met plezier.
Hoe doen de auto's het in zulke kou? Mijn Peugeootje had het wat moeilijk toen ze voor het eerst (wellicht in haar leven) onder de 0°C moest starten en rijden. Eventjes leek ze te stoppen en ging het lampje aan (bij terugschakelen op een heuvel met koude motor), maar uiteindelijk is alles goed gegaan. Met -16 zie ik dat echter nog niet zomaar gebeuren.

@derM, een ding, de meeste auto's, denk 95%, staan hier in de garage aan huis, die van mij niet, want ik heb te veel fietsen.

Voor de auto zijn er wel allemaal kleine accessoires te koop, verwarmde ruitensproeiers, motorblok verwarmer, dekentje om de accu, etc, maakt het voor de auto wat makkelijker om te functioren bij de koude start. Met deze temperaturen en geen vochtigheid, en dan met de sneeuw aan de schoenen in de auto stappen, lekker als verwarmen, waardoor de sneeuw smelt, dan heb je de volgende ochtend, ook met een nieuwe auto het ijs aan de binnenkant staan.

Vandaag een tweede pc scherm gekocht, lekker een 2e handsje, iedentiek als wat we hebben, even op craigslist gezocht, en een uur later in het bezit, $60.00 armer, een 20" scherm rijker.

Nog een week of twee en de Chicago autoshow start, kijk er naar uit. Mooie is, gisteravond hadden we een uitnodiging bij buren, daar kwam een vertegenwoordigdr van Honda, ik zei niet al te veel, maar hij kende ons bedrijf. Vol lof, maar met de kanttekening dat het nogal moeilijk te plaatsen is, gaf ook een project aan waar het onlangs was gelegd. Kende het project van haven tot gort, dus kon de repliek geven, heb gewacht en aan het einde van de avond vermeld dat ik de show run in noord Amerika. Deze ochtend een mail van zijn vrouw aan mijn vrouw, hij wil me spreken, ik denk dat de handel gaat komen.

Nou was me wel weer een weekje, kom erachter dat de nieuwe medewerker niet helemaal zuiver is, maar wel een erg goede verkoper, moet er eens goed over na denken hoe we dat kunnen oplossen. Heeft me niets gekost, was direct succesvol op onbekende projecten....maar ja de onzuivere kant kan het in de toekomst moeilijk maken. Heb er inmiddels een nachtje over kunnen slapen, heb er nog een paar nodig. Schade, niet echt, oplossing moet er wel komen.

Ook leuke zaken, Acura gaat naar Panama, aanvraag binnen, tekeninen ook.maandag conferene call, wordt leuk. Nog mooier, het voetballand Trinidad, Don Leo was daar toch trainer, aanvraag voor een Porsche dealer, zou wel de order van het jaar zijn.Vijf emails en drie telefoontjes was er nodig voor een contract voor Porsche Victoria, bak met geld aan transportkosten, al zijn de Alaska en de Bahama's schrikbarend kostbaar.

@speed, niet echt, je geeft ze een contract, thats it, ontslag geven kan op ieder moment, normaal twee weken opzeg termijn. Erg makkelijk, maar het kan ook de werkgever overkomen dat de persoon besluit zijn carriere ergens anders te gaan voortzetten, en dan heb je nog twee weken "plezier". Peroonlijk, als je afscheid neemt van een verkoper, dan per direct, betaal twee weken door en je bent er van af, beperken van de schade. Overdracht van gegevens, waarom?

Terug
Bovenaan