Vandaag een wat langer verhaal. Reden, vandaag zijn we precies 4 jaar in de USA, net buiten Chicago. Het begon 5. Jaar geleden kreeg een aanbieding voor een nieuwe baan, of account manager in Europa, of verhuizen naar de andere kant van de plas. De keuze genomen met vrouwlief, we wilden allebij wel iets totaal anders. Niet dat we het slecht hadden in tegendeel. Na ja te hebben gezegd begonnen met de aanvraag van het visum, helaas moest ik eerst 12 maanden in Duitsland wonen en werken om de aanvraag te mogen doen. Dat was niet verwacht, en dus een aanslag op het familie leven.
Tijdens het huizen zoeken in Chicago in october 2008 een test, onverwachts overleed mijn opa, wij zaten hier en ales gebeurde daar. Op tijd weer thuis voor de begravenis, de normale gang van zaken tijdens een dergelijke gebeurtenis. Raar maar waar, hier in het dorp staat een standbeeld van een oudere heer, sprekend mijn opa, het had zo moeten zijn.
October 2009 was hectisch, midden september kregen we het visum, we wilden zo snel mogelijk vertrekken, maar het huis moest nog verkocht worden. Scherpe prijs, en met geluk binnen twee weken verkocht. Huis opruimen, maar ook tot ziens zeggen tegen vele vrienden, etentjes, etc etc. Eenmaal in de USA was het vooral voor ij erg makkelijk, ik was onder de pannen, kon iedere dag naar mijn werk. Vrouw en zoonlief hebben zich er doorheen geknokt en na een halfjaar ben je op je plek. Waar we vooral aan gewerkt hebben is het maken van nieuwe vrienden, en die zijn er na 4 jaar nog steeds.
Tijdens de 4 jaar hier veel meegemaakt, vooral dat je plezier moet hebben, en dat kan, alles is er op ingericht, je moet het alleen weten te vinden en te waarderen. Ook het ziek zijn en overlijden van famile / vrienden hier en in Nederland nemen we mee.
Als ik dan de balans opmaak dan ben ik blij met de verhuizing. Een ding wat wel boven je hoofd hangt, het visum, je bent afhankelijk van derden, zij beslissen over onze verblijfplaats.
Op autogebied, niet vergeten het is een auto topic, vele auto' gehuurd, echt van alles, de mooiste, denk de Camaro Convertible, en voor de alledag, de Charger. Verder Sonata, Santa Fe, Accent, Optima, 200, Sebring Convertible, Mustang, Mustang Comvetible, Edge, Fusion Focus, Maxima, S60, Town&Country, Avenger, Grand Cherokee, Sonic, Malibu, en nog veel meer.
Drie auto's hier gekocht, drie keer een zwarte Dodge, 2008, 2010 en 2013 als bouwjaar, 18 cilinders, over de 700 pk. Brandstof prijzen van $3.50 tot bijna $5.00 per gallon.