Vooruit, ik wilde pas vanavond een update maken omdat ik met het schilderwerk op zolder verder wilde, maar gezien het topic nu toch actief is en ik nog achter de laptop zat om wat dingen te regelen meteen maar een update neerpennen.
Allereerst: Vanmorgen vervoerscoördinatie van de nieuwe werkgever maar gebeld. Vanuit de leasemij is het wat stil, en ook de dealer heeft via LeaseLink nog geen def. bevestiging ontvangen. Daarnaast nog geen definitieve afspraak voor de voorloopauto op 31/1 in de ochtend, en het thuislaadpakket (Shell Recharge) wil ik mee aan de slag. Gaat allemaal goedkomen. Meteen nog even gehoord dat de nieuwe CAO bijna rond is en dat is een leuke binnenkomer met een bruto bedrag voor iedereen die op 1-2-2023 in dienst is. Mazzeltje
Door naar de auto's. De auto staat dus bij de dealer te wachten. begin maart worden de papieren aangevraagd en dan is het een beetje duimen dat dit vlot gaat. In principe staat 11 maart in de agenda om de auto te gaan 'detailen' in de werkplaats om hem daarna mee naar huis te nemen. Eens kijken of dat lukt, en anders moet hij nog even de showroom in.
Het heeft tenslotte ook wel wat, het doek eraf halen.
Vooralsnog zit ik op het spoor qua laadmogelijkheid van een wallbox op de gevel maar met extra lange kabel. 7,5 of 8 meter schijnt dan te kunnen. Dan kan ik de auto gewoon achterwaarts op de oprit zetten op de plek waar normaal de blauwe staat. De EV is namelijk de auto die we het meeste gaan gebruiken als gezin. Áls dan in het voorjaar of de zomer de caravan op de oprit staat, kan ik met de langere kabel de EV nog prima laden.
Dan door naar de Clio, want die gooit mijn planning wat omver...
Naar de schadeherstel
Vorige week vrijdag is de APK vernieuwd en met nieuwe ruitenwissers was het klaar. Gister had ik het plan om in de ochtend de Clio te voorzien van een onderhoudsbeurt, dan kon ik 's middags thuis verder met het lijstje aan klusjes. Niet dus, ik was om 15.50 thuis...
Vers oliefilter, luchtfilter, 4,25 liter 5w40 olie, en nieuwe DOT4 remvloeistof door het systeem.
Daarnaast had ik een nieuwe frontlip in Oldenzaal opgehaald omdat mevrouw een tijdje terug een boomstammetje over het hoofd zag op een parkeerplaats. Kortom, even die frontlip vervangen en de boel ziet er, op een krasje op de voorbumper na, weer prima uit. Tot ik de bumper eraf had...
Bij het goed kijken zag ik dat de luchtregeling richting radiateur ook een tik had gehad, inclusief de elektrisch verstelbare lamellen.
Hmm... Na nog wat beter kijken zag ik dat het montageoog van de radiateur / condensor een nog veel grotere tik hebben gehad. De boel staat aardig scheef...
Dit werd me dan ook te gek. Zo kan en wil ik de auto echt niet verkopen aan mijn neefje dus. Nieuwe frontlip erop, bumper er weer op en toch maar de verzekering gebeld.
Een en ander uitgelegd en het bleek dat we 0,- eigen risico hebben en No Claim beschermer. Vanmorgen zat ik dus al bij het schadeherstelbedrijf ter inventarisatie en volgende week staat de Clio op de planning. Kortom: Planning overhoop, maar de Clio is straks écht in topstaat voor de overdracht naar het familielid.
S RS zei:
Ik neem aan dat jij wel Android auto/Apple Carplay hebt vrij geschakeld in de Megane? Dat dat heb ik zelfs in de Megane 3, dus R-link doe ik niets meer mee. Neemt niet weg dat de ervaring van Android Automotive, geïntegreerd in de klokkenwinkel super is
Jazeker. Via DevelopersMode nog wat andere dingen aangepast, waaronder de restrictie van video's vanaf usb kijken tijdens het rijden eraf gehaald. In de praktijk gebruik ik inderdaad ook vaak Carplay.
AsconaGT zei:
Maar de laadpaal zit bij de leaseprijs in en schrijft in 4 jaar volledig af? of hoe gaat dat tegenwoordig?
Ik vind de rode kleur ook waanzinnig goed staan

Dit model moet zeker geen grijs of wit hebben volgens mij. Hopelijk begrijpt de rest van leasend nederland dit ook
Thuislaadpakket zit bij de leaseprijs in inderdaad, maar niet van invloed op mijn eigen bijdrage. Wordt door de werkgever vergoed, tenzij ik specifieke wensen heb als een langere kabel of andere kleur van de wallbox. Die extra kosten zijn voor eigen rekening, maar smeren ze uit over 60 maanden in de eigen bijdrage. Een iets langere kabel zal dus netto een euro in de maand zijn. Na die 60 maanden wordt het laadpunt mijn eigendom.
Tja, leasend Nederland blijft maar voor saaie kleuren kiezen. En dan scheen nu de zon nog niet eens op de prachtige Rouge Flammé lak. Op naar half/eind maart!
Oh helemaal tot slot. Vanmorgen Leaseplan het overnamebedrag van de blauwe Megane overgemaakt. Die zetten we 1 februari op naam van de vrouw. Tijdelijk dus de luxe van drie auto's tot de Clio hersteld en schoon is voor de overname.
Edit: Begin van een nieuwe pagina, tijd voor de Mégane-ling