Guest
Voor een forum dat kwijlt op doordeweekse, anonieme Golfs en Passats van deze wereld moet dit toch wel heel wat mooier zijn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob0032 zei:Lancia Lover zei:Gaat Alfa nu ook al de verlichtingsknop linksachter de stuurrand verstoppen?En jammer voor de die-hard drifters: een automatische parkeerrem.
Rob0032 zei:iDS zei:Ik zie er toch een pak 156 in. Ik vraag me ook af wat dan een typisch Alfa Romeo design dan moet zijn. Behalve emotie hebben de vormen van zijn voorgangers erg weinig gemeen (behalve de grille natuurlijk en ook die evolueert sterk doorheen de geschiedenis): vergelijk de 75 eens met de 156 of de Giulietta met de 159???
Wat ze gemeen hebben? Een hoog oplopende kont, de grille, een gedrongen uiterlijk, horizontale achterlichtunits (op de oude Giulietta na)...
Ik denk inderdaad dat als Alfa ervoor had gekozen om de kentekenplaat achter in de bumper te monteren en de achterlichten horizontaler had gehouden het ontwerp van achteren al veel meer 'des Alfa's' was geweest. Wat mij betreft hadden ze ook de handgreep weer weggemoffeld. Is misschien niet praktisch en niet altijd even mooi, maar wel typisch Alfa.
Dan had 'ie inderdaad al een stuk minder op de 3 sedan geleken, maar misschien weer meer op de Astra sedan. Ben het met je eens dat de horizontale lijnen van de achterlichten beter tot z'n recht waren gekomen. Die weggewerkte handgrepen mis ik dan weer totaal niet. Vond dat bij de 156 juist wat kaal staan en bij de 159 gewoon goed.
osx zei:Alles behalve een origineel uiterlijk. Alsof een C-klasse met een BMW 5 is vreemdgegaan.
Toen de 159 uitkwam hoorde je dat ze nu eens eindelijk geen mechanische ramp verkochten. Helaas bleek het helemaal anders te zijn.
Verwacht nu hetzelfde. Een auto waarmee je vaak in de garage staat en waar je weer flink spijt van krijgt.
Had ik maar een Mercedes of BMW gekocht hoor ik ze alweer roepen.
der Magistrat zei:osx zei:Alles behalve een origineel uiterlijk. Alsof een C-klasse met een BMW 5 is vreemdgegaan.
Toen de 159 uitkwam hoorde je dat ze nu eens eindelijk geen mechanische ramp verkochten. Helaas bleek het helemaal anders te zijn.
Verwacht nu hetzelfde. Een auto waarmee je vaak in de garage staat en waar je weer flink spijt van krijgt.
Had ik maar een Mercedes of BMW gekocht hoor ik ze alweer roepen.
O?
Lancia Lover zei:Rob0032 zei:Lancia Lover zei:Gaat Alfa nu ook al de verlichtingsknop linksachter de stuurrand verstoppen?En jammer voor de die-hard drifters: een automatische parkeerrem.
Rob0032 zei:iDS zei:Ik zie er toch een pak 156 in. Ik vraag me ook af wat dan een typisch Alfa Romeo design dan moet zijn. Behalve emotie hebben de vormen van zijn voorgangers erg weinig gemeen (behalve de grille natuurlijk en ook die evolueert sterk doorheen de geschiedenis): vergelijk de 75 eens met de 156 of de Giulietta met de 159???
Wat ze gemeen hebben? Een hoog oplopende kont, de grille, een gedrongen uiterlijk, horizontale achterlichtunits (op de oude Giulietta na)...
Ik denk inderdaad dat als Alfa ervoor had gekozen om de kentekenplaat achter in de bumper te monteren en de achterlichten horizontaler had gehouden het ontwerp van achteren al veel meer 'des Alfa's' was geweest. Wat mij betreft hadden ze ook de handgreep weer weggemoffeld. Is misschien niet praktisch en niet altijd even mooi, maar wel typisch Alfa.
Dan had 'ie inderdaad al een stuk minder op de 3 sedan geleken, maar misschien weer meer op de Astra sedan. Ben het met je eens dat de horizontale lijnen van de achterlichten beter tot z'n recht waren gekomen. Die weggewerkte handgrepen mis ik dan weer totaal niet. Vond dat bij de 156 juist wat kaal staan en bij de 159 gewoon goed.
Ik vind het ook niet altijd mooi, die weggewerkte handgrepen, maar ik droeg het aan als typisch Alfa element. Het valt me dan ook zo tegen dat Alfa bepaalde typische merkdetails niet doorgevoerd heeft. Bij BMW en Mercedes bijv. zie je bepaalde dingen bij iedere generatie terugkomen. BMW: de wieltjes voor koude/warme lucht bij centrale luchtroosters, MB: stoelverstelling in de deur bijv.. Zijn misschien onbelangrijke details, maar het heeft wel wat. De nieuwe Giulia heeft dat helaas niet.
OSX zei:Verwacht nu hetzelfde. Een auto waarmee je vaak in de garage staat en waar je weer flink spijt van krijgt.
Rob0032 zei:Lancia Lover zei:Ik vind het ook niet altijd mooi, die weggewerkte handgrepen, maar ik droeg het aan als typisch Alfa element. Het valt me dan ook zo tegen dat Alfa bepaalde typische merkdetails niet doorgevoerd heeft. Bij BMW en Mercedes bijv. zie je bepaalde dingen bij iedere generatie terugkomen. BMW: de wieltjes voor koude/warme lucht bij centrale luchtroosters, MB: stoelverstelling in de deur bijv.. Zijn misschien onbelangrijke details, maar het heeft wel wat. De nieuwe Giulia heeft dat helaas niet.
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Zoals ik al tegen iDS zei, herken ik wel wat details. Omhoog lopende kont, spitse neus, gedrongen uiterlijk en misschien dat het kenteken niet midden op de neus zit.... Tegelijkertijd vind ik 'm wel direct herkenbaar als Alfa Romeo, dus ergens doet 'ie toch iets goed.
Lancia Lover zei:Ik vind het ook niet altijd mooi, die weggewerkte handgrepen, maar ik droeg het aan als typisch Alfa element. Het valt me dan ook zo tegen dat Alfa bepaalde typische merkdetails niet doorgevoerd heeft. Bij BMW en Mercedes bijv. zie je bepaalde dingen bij iedere generatie terugkomen. BMW: de wieltjes voor koude/warme lucht bij centrale luchtroosters, MB: stoelverstelling in de deur bijv.. Zijn misschien onbelangrijke details, maar het heeft wel wat. De nieuwe Giulia heeft dat helaas niet.
Elaste zei:Hm, ik vind het zeker niet overtuigend nog. Lijkt op een opgewarmde 3-serie van 2 generaties geleden. Het design vind ik niet erg onderscheidend of geraffineerd (ik zie veel rechte jaren 90 lijnen). De koplampen zitten bijvoorbeeld veel te laag en lijken totaal niet bij de rest van de wagen te horen.
iDS zei:Elaste zei:Hm, ik vind het zeker niet overtuigend nog. Lijkt op een opgewarmde 3-serie van 2 generaties geleden. Het design vind ik niet erg onderscheidend of geraffineerd (ik zie veel rechte jaren 90 lijnen). De koplampen zitten bijvoorbeeld veel te laag en lijken totaal niet bij de rest van de wagen te horen.
Dan kijk je niet naar een 3-serie van 2 generaties geleden maar naar de huidige: diens koplampen zitten te laag...
[D2] zei:Wat mij betreft echt een toffe auto maar niet de 'haute couture' die we gewend waren. Ben benieuwd naar de brood&boter versies, met hoogstwaarschijnlijk minder gaten en flapjes. Prachtig stuur trouwens in de QV!
JP2010 zei:![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind de koplampen niet bijzonder mooi, zijkant lijkt sterk op BMW, vooral vooraan.
Elaste zei:iDS zei:Elaste zei:Hm, ik vind het zeker niet overtuigend nog. Lijkt op een opgewarmde 3-serie van 2 generaties geleden. Het design vind ik niet erg onderscheidend of geraffineerd (ik zie veel rechte jaren 90 lijnen). De koplampen zitten bijvoorbeeld veel te laag en lijken totaal niet bij de rest van de wagen te horen.
Dan kijk je niet naar een 3-serie van 2 generaties geleden maar naar de huidige: diens koplampen zitten te laag...
De 3-serie sloeg op het overal design. De koplampen sloegen op het niet-geraffineerde.
Ben Goossen zei:Kan over deze Giulia van alles zeggen, maar één ding spring - letterlijk - het meest in het oog:
die enorme, overdreven partij gaas in het front.
Had (veel) strakker en subtieler gekund.
iDS zei:Lancia Lover zei:Ik vind het ook niet altijd mooi, die weggewerkte handgrepen, maar ik droeg het aan als typisch Alfa element. Het valt me dan ook zo tegen dat Alfa bepaalde typische merkdetails niet doorgevoerd heeft. Bij BMW en Mercedes bijv. zie je bepaalde dingen bij iedere generatie terugkomen. BMW: de wieltjes voor koude/warme lucht bij centrale luchtroosters, MB: stoelverstelling in de deur bijv.. Zijn misschien onbelangrijke details, maar het heeft wel wat. De nieuwe Giulia heeft dat helaas niet.
Die weggewerkte deurkruk is volgens mij géén Alfa Romeovinding al pasten ze het wel voor de 1e maal toe op achterportieren. Samen met de verchroomde kruk vooraan gaf het de 156 wel een typisch accent, mar ook alleen de 156.
Ik denk dat het stijlelement ondertussen al meer door andere fabrikaten is toegepast dan door AR zelf.
Typisch? Dan denk ik eerder in de richting van de elementen die Rob opsomt en ook in het interieur heb je er zo enkele:
. stuur met centrale ronde naaf (was wat verloren gegaan toen ze met de 1e airbags geen blijf wisten maar ondertussen helemaal terug)
. dashboard met 2 diepliggende klokken
. de ronde ventilatieopeningen
. de stiknaden van de lederen bekleding met het logo bovenaan.
Inderdaad allemaal elementen die niet steeds terugkomen (daarom ook het grapje van de Alfa 6) maar toch een soort 'merk-DNA' waardoor ondanks ev. gelijkenissen enkele uitspraken zoals o.a. BRG deed (Chinees merk, kopieergedrag, een Mazda 6) de wagen onrecht aandoen.
Bovendien kennen we het rijgedrag nog niet. Ik heb nooit een Alfa Romeo gereden maar dat is toch een van de elementen die steeds terugkomen bij fans/kenners (transaxle versnellingsbak voor de gewichtsverdeling!). De motoren ook: de V6 (voor 159), de TwinSpark, boxers van de Alfasud.
Da's allemaal Alfa Romeo en dan is dat hameren op toevallige gelijkenissen gewoon flauw.
Ik zie tot nu toe vooral een Giulietta!
rw54 zei:Waarom denk ik steeds aan de nog niet officieel gepresenteerde nieuwe Audi A4 als ik de acherkant van de Giulia bekijk....
R W D zei:Ik vind hem geweldig, alleen al vanwege z'n terugkeer naar oude kernwaarden: achterwielaandrijving i.c.m. heerlijke motoren
Flieger zei:R W D zei:Ik vind hem geweldig, alleen al vanwege z'n terugkeer naar oude kernwaarden: achterwielaandrijving i.c.m. heerlijke motoren
Is er al meer bekend over andere motoren dan de V6?
The top diesel will be a 3.0-liter V-6 currently offered by Jeep and Maserati that is sourced from VM Motori. VM Motori added a new four-valve per cylinder head and a second turbocharger to increase the Alfa version’s output to 340 hp from 275 hp. Alfa will also use a higher output variant of a revised 2.2-liter powerplant just introduced by Jeep and derived from Fiat Chrysler’s 2.0-liter diesel. The engine has a top output of 210 hp but also will be offered in more fuel-efficient 135-hp and 180-hp variants.
Flieger zei:R W D zei:Ik vind hem geweldig, alleen al vanwege z'n terugkeer naar oude kernwaarden: achterwielaandrijving i.c.m. heerlijke motoren
Is er al meer bekend over andere motoren dan de V6?
JMF zei:Overigens vind ik het iets te ver gaan om de 156 en 159 als niet echte Alfa's te bestempelen ...
Sanoma zei: