Alfa Romeo Giulia (952)

Dat stuur is wel megageil zo.. wát een interieur! Brede middentunnel ook (y), en dan die pook... erg bruut. Als de materialen net zo mooi zijn als het design...... dan verwacht ik dat toch wel wat mensen de 'grijze' audi a4, bmw 3 etc gaan overslaan. Een passat kan je ook zo 40k aan uitgeven, als je dan een leuke 150pk diesel hebt in deze auto met een stel mooie velgen en dit interieur? Mijn keuze zou snel gemaakt zijn!

JP2010 zei:
Misschien moet je gewoon even rustig een momentje voor jezelf nemen en naar een ander topic/website gaan, of je computer gewoon even uitzetten. Want in mijn ogen reageer je veuls te overtrokken. ;)

Ah, zoals jij een momentje voor jezelf kreeg opgelegd door de moderators, passchier? Toen geen boeken geleden over de aandrijving van Audi? ;)

M. X zei:
Het psychologisch, maar ik heb altijd wat schrik gehad van Alfa: materialen binnenin net niet goed genoeg, maar vooral de betrouwbaarheid. Mijn vader heeft slechte ervaring met Fiat en we horen nog vaak horrorverhalen over Italiaanse wagens.
Ik geloof niet dat Audi rijders of BMW rijders massaal zullen overspringen op de Alfa, daarvoor is de 'voorliefde' voor hun eigen merk te groot.

Als autoliefhebber moet ik wel beetje kwijlen bij het zien van deze wagen :) Maar dat was ook het geval bij de 159, GT en Brera..

Tsja, vanaf 2010 is dat gelukkig wel anders. Uit cijfers (ADAC) blijkt dat percentueel gezien een Audi A3 meer pechgevallen kent, meer storingen en hogere reparatiekosten dan de Giulietta. Conclusie van de ADAC was: De Giulietta is betrouwbaarder, de reparatiekosten zijn lager en ze vallen minder stil dan de Audi.

Heldere taal. En er zijn een hoop Giuliettarijders die dat kunnen beamen. Tuurlijk, de 147's, 159's etc kennen echt nog wel hun problemen... ook toen ze iets jonger waren :LOL:

M. X zei:
Ik geloof niet dat Audi rijders of BMW rijders massaal zullen overspringen op de Alfa, daarvoor is de 'voorliefde' voor hun eigen merk te groot.

De verstokte rijders wellicht niet, maar ik heb inmiddels al wat Audi- en BMW-rijders gesproken die dit smakelijke hapje graag op de oprit zouden plaatsen.

Rob0032 zei:
JP2010 zei:
Misschien moet je gewoon even rustig een momentje voor jezelf nemen en naar een ander topic/website gaan, of je computer gewoon even uitzetten. Want in mijn ogen reageer je veuls te overtrokken. ;)

Ah, zoals jij een momentje voor jezelf kreeg opgelegd door de moderators, passchier? Toen geen boeken geleden over de aandrijving van Audi? ;)

Leren van de fouten van anderen, zo mooi kan het forum zijn...:T

M. X zei:

Ik ben BMW-rijder (5-Serie), maar als de prijzen goed liggen dan zou ik hier de 3-Serie voor laten staan. En ook de C-Klasse.

R W D zei:
M. X zei:

Ik ben BMW-rijder (5-Serie), maar als de prijzen goed liggen dan zou ik hier de 3-Serie voor laten staan. En ook de C-Klasse.

Maar zou je er de 5-serie voor laten staan? Zou je een dikke Giulia verkiezen boven een minder dikke 5? IK denk namelijk dat het gat tussen een versie met 135 pk en 510 pk opgevuld moet worden, en dat prijzen dus best overlappen met een 5.

Rob0032 zei:
JP2010 zei:

Ah kijk. T komt wel van diep, niet, rob?
Het waren trouwens meerdere momenten. :)

Maar goed, ben blij dat je even een momentje voor jezelf hebt genomen want zo te zien ben je weer een stuk relaxeder in je reacties. Top! (y)

Los van het feit dat IK dit tot nu toe de mooiste auto van het jaar vind, en ik iedereen die in deze klasse "shopt" niet snap, die deze prachtige auto laten schieten voor welke Duitser dan ook.
Denk ik dat de Alfa wel een succes kan zijn, zeker wel, juiste motoren, prijs & bijtelling. Kijk hoe goed de 156 het deed.

In mijn ogen heb je meerdere liefhebbers,
* de Alfisten, die zullen denk ik als een blok vallen voor dit prachtige ontwerp.
* liefhebbers van auto's, die niet echt een merkvoorkeur hebben, valt meer voor rijeigenschappen, looks etc. Ook hier kan denk ik de Giulia een succes worden.

Alleen bij fans van Audi, BMW bijvoorbeeld, die echt fan zijn, die al jaren hun merk berijden, die zullen hoe gaaf, goed of de Guilia ook is, nooit overstappen. Dan maakt het niet uit waar de aandrijving is, hoe goed de rij-eigenschappen zijn.
Daarvoor is het beeld dat een Alfa afroept gewoon anders voor. Net als dat een Alfist zijn neus ophaalt voor een dikke Duitser. Dat is puur psychologisch.
Die beide kampen zijn gewoon te verschillend.

En dan nog "de gewone autokoper" deze zullen de Giulia ook wel waarderen (denk ik) zeker om zijn looks, en dan spelen de prijs, uitrusting, uitstraling ook mee, maar deze koper is het denk ik worst waar de aandrijving zit.

De ene schreeuwlelijk, die andere meningen niet respecteert en probeert te veranderen, probeert de andere schreeuwlelijk, die andere meningen niet respecteert en probeert te veranderen, op z'n plaats te zetten. Hoe ironisch :T

Pjötr zei:
Los van het feit dat IK dit tot nu toe de mooiste auto van het jaar vind, en ik iedereen die in deze klasse "shopt" niet snap, die deze prachtige auto laten schieten voor welke Duitser dan ook.
Denk ik dat de Alfa wel een succes kan zijn, zeker wel, juiste motoren, prijs & bijtelling. Kijk hoe goed de 156 het deed.

Hangt in deze klasse naar mijn mening ook voor een groot deel van het leasetarief wat gehanteerd gaat worden.
Zal dit concurrerend zijn ten opzichte van de concurrentie?
Ik weet niet of de leasemaatschappijen goed uitgekomen zijn met de Alfa 156 (voldoende restwaarde).
Dat kan ze huiverig maken bij het vaststellen van het leasetarief voor de Giulia.

Mensen willen best iets anders rijden, maar het moet wel binnen het (lease)budget passen.

Bij de Giulietta is het leasetarief in ieder geval scherper dan dat van een A-klasse of BMW-1er... wat dat betreft ben ik ook erg benieuwd!

Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Hangt in deze klasse naar mijn mening ook voor een groot deel van het leasetarief wat gehanteerd gaat worden.
Ik weet niet of de leasemaatschappijen goed uitgekomen zijn met de Alfa 156 (voldoende restwaarde).
Dat kan ze huiverig maken bij het vaststellen van het leasetarief voor de Giulia.

Mensen willen best iets anders rijden, maar het moet wel binnen het (lease)budget passen.

Oh absoluut, dat ben ik volledig met je eens! Dat benoemde ik ook al een beetje :)

Met mijn opmerking doelde ik vooral dat IK de Guilia de mooiste auto van dit moment vind, :D , met een super mooi interieur EN naar het schijnt dus een fantastische motor EN (dit vul ik zelf even in) goede rijeigenschappen. Kortom meer heb je niet nodig ;)

Er zijn altijd mensen die wat anders willen rijden maar het moet inderdaad in de lease wel gunstig zijn. De V40 is daar een uitstekend voorbeeld van; niet ruim maar wel een vlotte auto en weer eens wat anders dan een A3 of Golf. In dat opzicht vind ik de A-klasse de meest direct concurrent van de Volvo

Maar straks is het (bijna) allemaal toch 22% dus dan zien we wel weer. Dat 'echte' Alfa zie ik er nog steeds niet in. Bij een Alfa denk ik toch aan wat meer sierlijke lijnen (147/156) en/of een uiterlijk dat met geen ander merk te vergelijken is. Hier zijn in- en exterieur overduidelijk geïnspireerd op de concurrentie maar dan met een Alfa-sausje er over

Al denk ik eerder dat het juist de andere merken zijn die de laatste jaren er meer emotie en designlijnen intekenen zodat het verschil tussen die briljante Alfa Romeo en nou ja.. de rest, steeds kleiner is geworden

Pjötr zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Oh absoluut, dat ben ik volledig met je eens! Dat benoemde ik ook al een beetje :)

Met mijn opmerking doelde ik vooral dat IK de Guilia de mooiste auto van dit moment vind, :D , met een super mooi interieur EN naar het schijnt dus een fantastische motor EN (dit vul ik zelf even in) goede rijeigenschappen. Kortom meer heb je niet nodig ;)

Een goede dealer met hart voor het merk en goede service is naar mijn idee ook heel belangrijk.
Kan een merk maken/breken ... ;)

M. X zei:
Ik hoor nog vaker van BMW 5-serie rijders dat ze overwegen om de 3-serie te nemen als opvolger. Het lijkt me dat velen die vroeger met een E-segmenter reden, heel veel interesse terug hebben in een klasse lager.

Het is ook maar net hoeveel ruimte je nodig hebt. Ik zou iig niet snel voor een klasse kleiner kiezen gezien mijn lengte (1.90) en gezin met kinderen, maar in het verleden heb ik ook naar volle tevredenheid een 3-Serie gereden en als de kids ooit de deur uit zijn dan zou ik er ook geen moeite mee hebben om iets kleiner te gaan rijden.

Maar voor de huidige 3-serie zou ik niet kiezen want ik vind de 5-Serie gewoon veel mooier, zowel qua model als qua interieur.

Grappig, die lichtschakelaar komt uit de Opel Insignia :)

33799_05.jpg

Ik lees op een Frans forum dat dit topmodel 90.000 euro gaat kosten.
Franse euro's welteverstaan en of t waar is?

Ik weet niet wat een M3 kost in Frankrijk (hier 110k), want daarmee mag je hem gerust vergelijken.

Ambitieus dan van Alfa Romeo, om de top-Giulia hoger te prijzen dan de M3. Maar wie weet maakt ie de meerprijs helemaal waar.

Die witte impressie is van alle kanten een stuk indrukwekkender en sierlijker dan de 3-serie wannabe on steroids die het is geworden hoor ;) Ik blijf erbij; dit is niet des Alfa's maar allegaartje van diverse concurrenten

Alfa-Giulia-8.jpg

Alfa-Giulia-1.jpg

MC W zei:
Die witte impressie is van alle kanten een stuk indrukwekkender en sierlijker dan de 3-serie wannabe on steroids die het is geworden hoor ;) Ik blijf erbij; dit is niet des Alfa's maar allegaartje van diverse concurrenten

Wel raar dat je dan zo'n Mazda fanboy bent, zo'n Mazda 6 wil ook maar al te graag op een BMW lijken.

Van buiten lijkt de 6 totaal niet op de 3-serie, van binnen hebben ze bij de facelift inderdaad goed naar de Duitse premiummerken gekeken. Maar ik dacht dat dit topic over de Alfa Romeo ging...?

Ik moet wel zeggen, vaak als ik een Mazda 6 voorbij zie rijden, dan heb ik zoiets van 'hmm, zo had een BMW 5 er ook uit kunnen zien'.
De Mazda 6 heeft een pak (dank, iDS) meer emotie in het design dan zo'n zakelijke 5-serie.
Zeker een mooie wagen, die 6. De achterlichten vind ik dan wel weer jammer, met dat verschil van inkleuring links/rechts, bovendien vind ik de intekening van het achterlicht van de 6 niet helder/duidelijk. Dat is niet helemaal mijn smaak. :)

Ik word pas weer echt Mazda-fan als ze eens wat strakkere lijnen zouden gebruiken. Ik vind ook de achterkant niet mooi. De druk, te 'geknepen'.. zelfde geldt voor de Mazda3 en MX-5. De Mazda6 is echter wel origineel gelijnd itt de Giulia ;)

Hoe gaat de uitlaat eruit zien in NL met de lagebijtellingsversies en in België met de 1.6 diesels ?

Ik denk dat we allemaal wel benieuwd zijn naar echte fotos van de goedkopere versies. ;)

@jp 2010

Idd, in ieder geval vind ik de basis erg fraai, met een mooi 18"of 19"velg kan je denk ik straks van een basis 'leaseuitvoering' Giulia ook een heel dikke wagen maken, nog even afwachten.

M. X zei:
Wouter82 zei:

Ik heb die lichtschakelaar ook gehad in mijn Astra ST en het is één van de beste lichtschakelaars die ik ooit gehad heb. Mooi materiaal en een goede feedback, genoeg weerstand en zat lekker stevig. Een goeie "Klik" in de plaats van "Krrrrlik KiKi".

Die vergelijking heb ik nou nog nooit gemaakt. De beste lichtschakelaar? Ik zou het echt niet weten. En met die automatische lichtschakeling van tegenwoordig raak ik de schakelaar eigenlijk nooit meer aan.

Alfa33 zei:
straatos zei:
En toch... dit ontwerp is al vaker genoemd... als je zou mogen kiezen...

alfa1.jpg

Alfa-Romeo-Giulia-w.jpg

Eerste indruk is dat de witte mooier is, maar zouden die lijnen na een tijdje nog steeds zo mooi zijn? Is het niet nèt iets té gedesignd?

Moeten uiteindelijk toch wat aantallen worden gemaakt met de gewone uitvoeringen, dus ik snap de keuze die gemaakt is.

Interessant dat je dit zegt. Als je kijkt naar de échte Giulia, dan is het bijna alsof ze er zich makkelijk van af hebben gemaakt, met name voor wat betreft de uitlaat sectie. De geroemde witte artist impression heeft een achterkant dat duidelijk geinspireerd is op de 156 en Giulietta, maar dan.... mooier. Als je kijkt naar de misschien wel erg gesculptuurde achterlichten, dan kan je ook zien dat de optie bestaat om ze veel simpeler te vormen waardoor de mooie kontvorm op zich weer meer nadruk krijgt. Bijv. aan weerszijden van de kofferbak.

Hoe dan ook, die ontwerper moet Alfa meteen inlijven. Het is een bijna geniaal ontwerp vind ik.

straatos zei:
Alfa33 zei:
straatos zei:
En toch... dit ontwerp is al vaker genoemd... als je zou mogen kiezen...

alfa1.jpg

Alfa-Romeo-Giulia-w.jpg

Eerste indruk is dat de witte mooier is, maar zouden die lijnen na een tijdje nog steeds zo mooi zijn? Is het niet nèt iets té gedesignd?

Moeten uiteindelijk toch wat aantallen worden gemaakt met de gewone uitvoeringen, dus ik snap de keuze die gemaakt is.

Interessant dat je dit zegt. Als je kijkt naar de échte Giulia, dan is het bijna alsof ze er zich makkelijk van af hebben gemaakt, met name voor wat betreft de uitlaat sectie. De geroemde witte artist impression heeft een achterkant dat duidelijk geinspireerd is op de 156 en Giulietta, maar dan.... mooier. Als je kijkt naar de misschien wel erg gesculptuurde achterlichten, dan kan je ook zien dat de optie bestaat om ze veel simpeler te vormen waardoor de mooie kontvorm op zich weer meer nadruk krijgt. Bijv. aan weerszijden van de kofferbak.

Hoe dan ook, die ontwerper moet Alfa meteen inlijven. Het is een bijna geniaal ontwerp vind ik.

De witte impressie is echt zoveel mooier dan die definitieve anonieme mazda6 achterkant. Voorkant is weer veel te schreeuwerig met buitenproportioneel grote koplampen. Voor de zijkant hebben ze goed gekeken naar BMW.

Het interieur is wel te pruimen, maar Alfa kennende zal de kwaliteit niet overhouden.

520d zei:
M. X zei:
Wouter82 zei:

Ik heb die lichtschakelaar ook gehad in mijn Astra ST en het is één van de beste lichtschakelaars die ik ooit gehad heb. Mooi materiaal en een goede feedback, genoeg weerstand en zat lekker stevig. Een goeie "Klik" in de plaats van "Krrrrlik KiKi".

Die vergelijking heb ik nou nog nooit gemaakt. De beste lichtschakelaar? Ik zou het echt niet weten. En met die automatische lichtschakeling van tegenwoordig raak ik de schakelaar eigenlijk nooit meer aan.

Tegenwoordig? In m'n 36 jaar oude Toyota raak ik 'm zelfs nooit aan. Hij blijft zelfs netjes branden tot ik m'n portier weer heb dichtgedaan na het uitstappen. Ik zou eigenlijk niet eens weten hoe de schakelaar eruit ziet. :D

Rob0032 zei:
520d zei:
M. X zei:
Wouter82 zei:

Tegenwoordig? In m'n 36 jaar oude Toyota raak ik 'm zelfs nooit aan. Hij blijft zelfs netjes branden tot ik m'n portier weer heb dichtgedaan na het uitstappen. Ik zou eigenlijk niet eens weten hoe de schakelaar eruit ziet. :D

Zit de lichtschakelaar (dus voor de koplampen en achterlichten) niet verwerkt in een van de bedieningshendels achter het stuur?
Meen me te herinneren van vroeger dat dit bij Japanse auto's gebruikelijk was.

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
520d zei:
M. X zei:
Wouter82 zei:

Zit de lichtschakelaar (dus voor de koplampen en achterlichten) niet verwerkt in een van de bedieningshendels achter het stuur?
Meen me te herinneren van vroeger dat dit bij Japanse auto's gebruikelijk was.

Bij de Honda wel inderdaad. Ik heb net gekeken en bij de Toyota zit het net als bij de Giulia.
Ergo, de Giulia heeft het afgekeken van Toyota. :D

Je kan zeggen waar je wilt, de nieuwe Alfa maakt de tongen wel los. Persoonlijk ben ik er nog niet echt weg van. Ik mis de Italiaanse schoonheid. Ik kan me de introductie van de 156 nog herinneren. Ik was er door betoverd.

Terug
Bovenaan