Alfa Romeo Giulia (952)

de huidige Giulia vind ik zelf wel een typische moderne alfa, sportief, modern, rwd, en lekker rijdend, alleen jammer dat stellantis het zo verpest heeft door het aantal kleuren te limiteren qua in- en exterieur, en het infotainment niet meer van deze tijd is.

149, 156 en 166 waren voor mij meest ‘recente’ hoogtepunten. Slank, sportief en chique. Fijne Italiaanse lijnen. Iets wat ik mis bij de huidige Giulia. Die heeft wel weer lekkere RWD-verhoudingen

149? Bedoel je de Alfa 159 MCW?
Erg fijne auto, 4 jaar mee mogen rijden 2009-2013 JTD SW met veel opties, de aflevering was een groot drama de zetels waren niet vastgeschroefd en noem het allemaal maar. Ik heb er i.t.t. zowat al mijn andere auto's geen review over geschreven want het niveau was hier op dat moment vrij nihil.
Eens de kinderziektes gefixt waren (vrij snel) was het een enorm fijne en vooral een mooie auto. 0,0 problemen op 100K+ kms. Ze verdwijnen snel uit het straatbeeld... Een Giulia kon ik niet leasen (te duur) en sowieso iets meer praktisch nodig.
Hopelijk wordt de nieuwe Giulia een succes en kunnen ze BMW het vuur aan de schenen leggen!

147 was ook een leuk ding, ik had een lichtblauwe met bruinbeige interieur met heerlijke diesel als voorloop leaser
Allemaal uit het straatbeeld verdwenen, 156, 147, 166 en 159 . Vader van een studie genootje had een parelmoer achtige 166, wat een mooie auto was dat.

de huidige Giulia vind ik zelf wel een typische moderne alfa, sportief, modern, rwd, en lekker rijdend, alleen jammer dat stellantis het zo verpest heeft door het aantal kleuren te limiteren qua in- en exterieur, en het infotainment niet meer van deze tijd is.
De huidige Giulia is einde loopbaan. Waarom zou je dan nog investeren in een facelift als de opvolger er aan komt?

De huidige Giulia is einde loopbaan. Waarom zou je dan nog investeren in een facelift als de opvolger er aan komt?
Niet meer investeren is wat anders dan het model zo duur en onaantrekkelijk maken dat niemand 'm meer koopt. De kip-eigedachte dringt zich dan enigszins op.

Maar goed, het is op de achtergrond natuurlijk een complex verhaal. Wellicht dat de lichtere benzinemotoren niet meer met acceptabele investeringen geschikt gemaakt konden worden voor de huidige uitstootnormen, en ongetwijfeld scheelt het heel veel geld als je het aantal uitvoeringen en lakkleuren zo veel mogelijk beperkt. Nieuw infotainment is iets wat de meeste fabrikanten uitstellen tot een volgende modelgeneratie (al zijn hier de laatste tijd wel wat uitzonderingen, zie Volvo).

147 was ook een leuk ding, ik had een lichtblauwe met bruinbeige interieur met heerlijke diesel als voorloop leaser
Allemaal uit het straatbeeld verdwenen, 156, 147, 166 en 159 . Vader van een studie genootje had een parelmoer achtige 166, wat een mooie auto was dat.

De beroerde onderdelenvoorziening na de productiestop en de soms wat gevoelige TS motoren hebben een groot aandeel gehad in het feit dat ze snel verdwenen waren. De hoge afschrijving destijds deed de rest.

Zelfs in italie zie je nog maar weinig 156's en de 147's die je nog ziet, zijn voornamelijk facelift jtd's.

Niet meer investeren is wat anders dan het model zo duur en onaantrekkelijk maken dat niemand 'm meer koopt. De kip-eigedachte dringt zich dan enigszins op.
het ging mij vooral dat er geen kleuren voor het interieur meer mogelijk waren. De QV kon met alleen een zwart interieur, terwij voor de facelift je kon kiezen uit 3 of 4 kleuren. En dan ook nog maar 4 of 5 lakkleuren, maar dan wel een ton vragen, en bij jullie in NL nog veel meer

De QV kon met alleen een zwart interieur, terwij voor de facelift je kon kiezen uit 3 of 4 kleuren.
De Quadrifoglio begint hier bij 155k. In dat segment hoor je gewoon veel personaliseringsmogelijkheden te bieden. Dus wel zwaktebod van Alfa denk ik.

Zelfs Mazda biedt mere interieurkleuren :p Lijkt wel alsof Stellantis alle merken wil degraderen naar basic en wasgoed.

Als iemand zich bij de aanschaf van een Giulia QV druk gaat lopen maken om dingen als kleurtjes en motiefjes, kun je denk ik inderdaad beter gaan kijken naar een andere auto...

Er is feitelijk geen rationeel argument om Alfa Giulia te kopen, en dat geldt nog meer voor de QV. Je koopt zo'n auto gewoon omdat je hem graag wilt, of omdat je een Alfa liefhebber bent. Ik denk niet dat iemand die zijn zinnen op een Giulia QV heeft gezet afhaakt, omdat de bekleding niet de juiste kleur heeft die hij/zij graag wil. Ik begrijp wel dat Alfa in het geval van deze auto niet ging investeren in dit soort dingen.

Maar inderdaad; als Alfa in de toekomst een groter publiek wil (moet) trekken met de opvolger van de Giulia, zal er denk ik wel wat meer moeten gebeuren dan je alleen op liefhebbers richten die dit soort dingen voor lief nemen.

Nee niemand zal er op afknappen omdat het niet mogelijk is, maar het zijn geen grote investeringen die je moet doen, terwijl de mogelijkheden er wel gewoon waren voor de facelift.

Slap argument, je geeft anderhalve ton uit en moet dan maar genoeg nemen met de standaard kleur.
Het gaat hier om een auto niet om een broek.
Sorry, maar dat is juist een slap argument. Als je anderhalve ton uitgeeft kunnen die paar centjes die een wrap kost er ook nog wel vanaf als je écht niet met één van de leverbare kleuren zou kunnen leven - over eerste wereldproblemen gesproken :rolleyes:. En het is een uitlopend model hè, dan is het al sinds mensenheugenis doodnormaal in de autoindustrie dat de keuze in uitvoeringen, opties en kleuren wordt teruggeschroefd. Net als bij speciale uitvoeringen, en een QV is altijd een speciale uutvoering.

Bovendien lijkt er dit keer wél een opvolger te komen, een enorme verbetering tov het modellenbeleid onder FCA.
En dat zal niet zo'n volslagen fantasieloze opvolger worden met precies dezelfde designkenmerken als diens voorganger waardoor het eerder een facelift dan een nieuw model lijkt. Er zijn al veel te veel merken die dat doen, en echt niet alleen bij onze directe oosterburen, een ooit succesvol ontwerp uitentreure herkauwen. :sick:

Je bent duidelijk de doelgroep niet voor auto's in dit segment. De keuze in kleuren, wielen, opties, bekleding e.d. is juist wat mensen zoeken bij een merk dat verder gaat dan het gemiddelde merk. De QV is sowieso geen goed uitgangspunt om een punt te maken want dat is het sportieve topmodel. Het feit dat de Giulia het niet goed deed laat dat wellicht ook wel zien. Dat het interieur behoorlijk achterliep op een Audi of BMW (qua materialen en afwerking) hielp ook niet.

En dat zal niet zo'n volslagen fantasieloze opvolger worden met precies dezelfde designkenmerken als diens voorganger waardoor het eerder een facelift dan een nieuw model lijkt

Klopt, het wordt een crossover. Daar hadden we nog niet genoeg van ;)

Ook bij een uitloop model hoor je gewoon keuzes te hebben, het interieur wrappen lijkt mij dan weer geen succes.

• Leuk
Waarderingen: GTAm
Als iemand zich bij de aanschaf van een Giulia QV druk gaat lopen maken om dingen als kleurtjes en motiefjes, kun je denk ik inderdaad beter gaan kijken naar een andere auto...
Wat een bs, Als ik een ton+ ga uitgeven wil ik een auto zoals ik die wil hebben. Rood leder was leverbaar, en toen ik interesse had, alleen nog zwart, met als optie recaro stoelen, en een handvol lakkleuren. Bij de merken die in dit segment wel normaal naar hun klanten doen, kun je vele combos maken. Maar alfa heeft de mentaliteit van een kleine snackbar, terwijl ze haute cuisine prijzen rekenen.

Sorry, maar dat is juist een slap argument. Als je anderhalve ton uitgeeft kunnen die paar centjes die een wrap kost er ook nog

ik hoop niet dat je in de sales werkt, want bij bij was je direct weg. Het gaat niet om een Renault Clio oid. Bij deze prijzen ben je gewend aan personaliseren. Tien plus standaard lakkleuren, plus nog eens speciale kleuren, en minimal 4-5 interieur kleuren plus ook weer een stuk of wat speciale opties. Zelfde met wielen, alfa biedt twee aan.
Prima voor een budget zakensedan, maar de 4 cilinders waren nou ook niet echt spotgoedkoop, dan gaan mensen dus naar bmw

Giulia Quadrifoglio Collezione
  1. Limited edition, waarvan er slechts 63 eenheden gemaakt worden.
  2. Als eerbetoon aan de legendarische Quadrifoglio die in 1963 voor het eerst op een productieauto verscheen.
  3. Nieuwe kleur: Rosso Collezione Giulia
  4. Carbon fiber details
  5. 520-hp 2.9 V6
  6. Genummerd
2990358-8x3khhhi73-whr.jpg

2990376-ruje5l2cik-whr.jpg

2990364-of6tx7kusl-whr.jpg

alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-collezione-2025-rood-acherkant-uitlaat.jpg

alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-collezione-2025-rood-zijkant-links-schuin-voor.jpg

alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-collezione-2025-rood-interieur-dashboard.jpg

blijft een mooie auto. Jammer dat ze het aantal kleuren voor ex- en interieur hebben beperkt .

De betrouwbaarste, laat mij niet lachen het is gewoon de zoveelste matige Italiaanse auto.
dit is toch nog een fca product? Die zijn volgens mij toch regelijk goed? Geen stellantis rommel.

de giulia is er in NL vanaf 82K ? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

hier vanaf 46k voor de 2.2 diesel aut. De gewone benzine lijkt hier niet meer leverbaar.

De betrouwbaarste, laat mij niet lachen het is gewoon de zoveelste matige Italiaanse auto.

Beetje stemmingmakerij reactie? De Giulia en Stelvio staan bekend als betrouwbaar, Autoweek heeft er ook wel eens over geschreven.

Alleen de bouwjaren tot 2020 hebben nog wel eens wat accu-issues, daar kan ik ook over meepraten.

Er staat "betrouwbaarste" in zijn klasse. Via dezelfde bron staat Alfa Romeo op plek 23 in 2024.

Betrouwbaarheid gaat meestal over meerdere jaren. Dus graag bewijs dat deze auto het meest betrouwbaar is in zijn klasse. Dus betrouwbaarder dan een A4, C-klasse, XE, S60, 3-serie, Mazda6, Mondeo, Passat, Superb, 508 etc

Grappig dat er een aantal mensen weer op hun achterpoten staan. Ik heb dat niet geschreven, topgear deed dat en ik wou daar geen aandacht aan besteden, dat doen jullie. Als je doorklikt in het artikel vind je een aantal antwoorden.

Topgear baseert zich op een onderzoek van whatcar: Het is dus niet zo dat de Giulia net zo goed is als zijn Duitse concurrenten. Nee: beter. Het verschil is in absoluut en relatief opzicht behoorlijk groot. Het gaat in dit onderzoek om de Executive Cars, dus de zakenauto’s. Die zijn allemaal ook in Nederland leverbaar (geweest). Het gaat om de luxere auto’s in het D- en E-segment. Dat is het segment waar traditioneel Noord-Europese merken als Mercedes en Volvo vertegenwoordigd zijn.

Ik heb dat niet geschreven, topgear deed dat en ik wou daar geen aandacht aan besteden, dat doen jullie

Tuurlijk. Daarom kies je ook juist voor die bron en niet voor een andere bron met hetzelfde nieuws :) En je tweede stuk van je post hierboven legt nog niks uit.

Jij doet op dit onderzoek:

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit welke onderzoek, ik had het over de "Collezione", de limited edition serie. Lijkt me interessanter dan saaie statistieken. ;)

Toevallig net een artikel in de AutoBild over Giulia als Gebrauchtwagen. Voor de kwaliteit en betrouwbaarheid zou ik hem niet kopen. Wel een hele fraaie en goed rijdende auto

Tuurlijk. Daarom kies je ook juist voor die bron en niet voor een andere bron met hetzelfde nieuws En je tweede stuk van je post hierboven legt nog niks uit.

Jij doet op dit onderzoek:

Topgear heeft het over dit onderzoek van enkele maanden geleden

Beetje stemmingmakerij reactie? De Giulia en Stelvio staan bekend als betrouwbaar, Autoweek heeft er ook wel eens over geschreven.

Alleen de bouwjaren tot 2020 hebben nog wel eens wat accu-issues, daar kan ik ook over meepraten.

Eens, betrouwbare auto, net als de 3 Serie en een Skoda meldt het WC/TP artikel. Ook de mening van o.m. een collega. Maar belangrijker, een schitterende sportlimo. Looks & substance ... wat wil een liefhebber nog meer (y)

Er staat "betrouwbaarste" in zijn klasse.

Welke klasse dan? De klasse italiaanse sedans? :D

Maar idd wil je een echt betrouwbare auto, dan zal je uitkomen op een lexus. Maar voor europese begrippen is de Giulia toch wel redelijk betrouwbaar dacht ik.

Geweldige auto. Zag net de eerste gelekte foto’s uit 2015 (pag. 1), wat lang geleden. En hoe weinig verandering. Zie bijvoorbeeld de kofferbakspoiler. Méér dan 10 jaar in gebruik! Ok, de levering begon pas 12-18 maanden later.
Maar zo’n Collezione moet eigenlijk wel slagen meer bijzonder. Veel betere kleuren. Touring. GTA. Hout. Alcantara. Leentjebuur bij de 33 Stradale. En de motor mag nu wel boven de 600 pk worden gepompt.
Dus nog een paar series erbij. Gas erop.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Luna Rossa​

• Op het Autosalon van Brussel presenteert Alfa Romeo de Giulia Quadrifoglio Luna Rossa, een nieuwe gelimiteerde serie van tien exemplaren wereldwijd.
  • De Giulia Quadrifoglio Luna Rossa werd ontwikkeld als onderdeel van het BOTTEGAFUORISERIE-programma (met als doel unieke objecten te creëren.
  • Op het vlak van aerodynamica is het het meest efficiënte Quadrifoglio-model ooit: de nieuwe low-drag kit in koolstofvezel genereert tot vijf keer meer neerwaartse druk dan de productieversie, wat zorgt voor uitzonderlijke stabiliteit bij alle snelheden. Bij 300 km/u bereikt hij een piek van 140 kg neerwaartse druk.

268410116

268410117

268410121

268410115

268410127

268410126

268410129
268410130
268410133

weer een persmomentje voor een dood merk. Marketing doen ze alles aan, nou nog nieuwe modellen.

Die worden toch maar steeds uitgesteld. Stellantis is oerdom om maar te investeren in dode merken want daar hebben ze inmiddels ook een hoop van. Steeds maar opstartproblemen met nieuwe modellen. De nieuwe Opels rollen na een jaar pas een beetje redelijk van de band en de Grande Panda staat vaker bij de Fiat-garage dan bij de eigenaren.

Wat een aantal, dat stelt eigenlijk niks voor, 10 exemplaren wereldwijd. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Je heb een grote kans dat je ze niet tegen kom op de weg. Want dat is echt een verzamel object, dat hoort in een verzamiling thuis. Dat is zeker ook de bedoeling van Alfa Romeo.

hier in spanje nog wel leverbaar, enkel als diesel, vanaf 46k. Die vanafprijs in NL van 82k is ook absurd.
Hier in België ook.
Vele artikels spreken over de terugkeer van de Quadrifoglio vanaf maart, maar zwijgen over andere uitvoeringen. Heel onduidelijk allemaal

Terug
Bovenaan