Alfa Romeo Giulia (952)

Volgens mij hoeft Alfa zijn kracht ook niet te zoeken in de perfecte afwerking. De styling is mooi en ik weet bijna zeker dat je na het rijden van deze Alfa met een glimlach uitstapt(of gewoon omrijdt om van de auto te genieten) Dat laatste zal je bij een Audi niet zo snel doen.
Deze Alfa is toch een beetje een kleine Maserati. Dat is de kracht van Alfa.

Maar gaat Alfa Romeo het daarmee redden?

Je ziet dat merken als Maserati, Porsche, Range Rover en wat dies meer zij steeds populairder worden. Ik denk dat een oorzaak hiervan is dat ze steeds bereikbaarder worden. Alfa Romeo doet hier juist het tegengestelde: ze maken een auto juist onbereikbaarder en rationeel is de auto op geen enkel vlak verdedigbaar. En of Alfa Romeo de oorlog gaat winnen, puur op emotie... Ik waag het te betwijfelen.
Dus ik hoop van harte dat de vanafprijs messcherp gaat zijn.

Ik heb em gezien in Frankfurt. Was niet bijster onder de indruk.

De nieuwe A4 is inderdaad vrij veilig en deze is wat gewaagder, maar met name de voorkant kon mij niet echt bekoren.
Hopelijk voor het merk denken de kopers er anders over.

Taliesin zei:
Ik heb em gezien in Frankfurt. Was niet bijster onder de indruk.

De nieuwe A4 is inderdaad vrij veilig en deze is wat gewaagder, maar met name de voorkant kon mij niet echt bekoren.
Hopelijk voor het merk denken de kopers er anders over.

Het is dan ook weer geen wagen voor "Jan met de pet"

In het echt komt het ontwerp beter uit de verf dan op foto's. Neemt niet weg dat de achterkant redelijk inwisselbaar is. Grote domper weer is dat je er niet in kan zitten, tenminste, niet zonder 'toestemming'. Was ook al het geval met de 500X. Zelfs de Mito stond op slot. o_O

De dag dat de "gewone" Giulia ooit in de showroom staat, is die alvast gedateerd...

Auto55.be zei:
[size=x-large]Alfa Romeo vraagt nog (veel) meer geduld[/size]

Op het Autosalon van Frankfurt ging de nieuwe Giulia QV in première. En dat was meer dan zo maar een beetje een première in mineur. Want niet alleen had Alfa die auto eerder al getoond, het had ook gezegd dat in Frankfurt eindelijk de bravere volumeversies te zien zouden zijn. Zo’n zescilinder turbomotor met 520pk en 600Nm is leuk, maar je kan bezwaarlijk zeggen dat zo’n model tegemoet komt aan de noden van de massa. Maar van meer bescheiden motoren was in Frankfurt geen spoor. En nu blijkt dat de Italianen nog (veel) meer geduld zullen vergen.

Ten vroegste eind 2016

De voorstelling van de bravere uitvoering is dus achteruit geschoven. En geen klein beetje. We krijgen ze nu te zien op het Autosalon van Genève, in maart van volgend jaar. Maar zelfs dat is niet zeker. De fans moeten dus nog een hele tijd op hun honger blijven zitten. En wie ervan droomt om niet eens dit jaar, maar volgend jaar al met een nieuwe achterwielaangedreven Alfa Romeo te rijden, zal ervoor moeten zorgen dat hij bij de eersten is om een order te plaatsen. Volgens insiders zullen de eerste productiemodellen pas in de herfst van volgend jaar leverbaar zijn. Voorlopig, tenminste…

Link

Ik hoop dat Alfa dan nog bestaat.....doet mij een beetje aan Spyker denken met al die modellen die er uiteindelijk nooit kwamen.

Alfa Romeo maakt het zichzelf in ieder geval wel ontzettend moeilijk zo. We hebben ook nog helemaal geen (officiële) beelden en info van de gewonere versies gezien, dus de potentiële klant weet ook nog eens niet waarop hij precies wacht...

Vond hem aan het begin wel gaaf, die QV. Maar je raakt er toch al snel wel op uitgekeken, vind ik. De burgermansuitvoering kan nu alleen nog maar tegenvallen.

Daarbij, het zou al enorm moeilijk worden voor die Giulia (tenminste, als de prijs inderdaad rond het Audi/BMW/MB-niveau zou liggen), kun je nagaan hoe dat gaat worden als die eind 2016 komt. Dan zijn de mensen bijvoorbeeld al voor de nieuwe A4 gegaan, tegen die tijd gaat er ook wel weer een keer een nieuwe 3-serie komen, de C-klasse zal gefacelift zijn en ga zo maar door.

Het begint bijna lachwekkend te worden.

De Giulia zal als Alfa een beetje z'n best heeft gedaan goed mee kunnen komen met de huidige A4/3 Serie. Helaas voor Alfa komt er dit jaar een nieuwe A4 en zal binnenkort ook wel de 3 Serie weer vervangen worden. Lopen ze weer 10-0 achter.

Ontzettend jammer dat ie zo lang op zich laat wachten. De nieuwe 3 serie staat overigens voor 2018 gepland is mij verteld.

Lancia Lover zei:
Rob0032 zei:
Lancia Lover zei:
en zal binnenkort ook wel de 3 Serie weer vervangen worden.

Die is net gefacelift, dus dat zal wel meevallen denk ik.

Als het inderdaad 2018 is dan zit er minder dan twee jaar tussen de introductie van de Giulia en de volgende generatie 3. Redelijk achter elkaar dus.

Ben ik niet met je eens. In twee jaar tijd heeft een auto echt wel een plaats verovert op de markt, nog buiten de vraag over de grootte daarvan. Ik denk eerder dat zelfs de huidige 3-serie te sterk zal zijn voor de Giulia.

Maar laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen. Voorlopig is eind 2016 niet meer dan een gerucht.

Laatste nieuws is dat Marchionne de 400.000 doelstelling in 2018 laat varen, en dat de Giulia introductie een half jaar later dan gepland zal plaatsvinden.
"According to the Automotive News report, Alfa Romeo will delay its Giulia Quadrifoglio sedan by six months in Europe and a Giulia-based SUV by nine months. The scheduled launches for both cars would likely happen in mid-2016 and early 2017, respectively."

Begin oktober was het nieuws dat de auto pas eind 2016 zou komen, dus als ze nu zeggen mid 2016 is het dus vervroegd o_O

Allemaal speculatie inderdaad;) Gewoon afwachten. Wanneer 'ie ook komt, het blijft (als QV dan) een bloedmooie en indrukwekkende auto!

Maakt mijn '2015' brochure alleen maar waardevoller:p

het momentum van het 'nieuwe'gaat er zo wel van af, we hebben dit ook gezien bij de met twee jaar uitgestelde introductie van de huidige Mondeo, deze wagen kan ook bepaald geen succes worden genoemd in het D-segment. Ik zou het jammer vinden als deze Giulia geen succes zou worden door een te late introductie en mogelijke kwaliteitsproblemen, ik vind Alfa een zeer symphatiek merk en ze verdienen een kans. Eea geeft wel aan dat Fiat/Alfa het nog steeds erg moeilijk heeft.

De Mondeo was al lang voorgesteld als Fusion in de USA. De Giulia is nu ook voorgesteld wel is waar als topversie maar dat maakt niet uit, feit is dat tussen de eerste persintroductie en daadwerkelijke levering van de eerste wagens een zeer lange periode ligt en het 'nieuwtje' eraf zal zijn als de wagens straks uitgeleverd gaan worden in een druk bezet (en deels vernieuwd) D-segment. Ik hoop dat de Giulia desondanks een groot succes wordt, ik vind het een beauty.

Ben ik niet met je eens, hier is nog veel een verrassing. Dat was bij de Fusion/Mondeo anders.

automotive news: The Giulia was previewed in June and officially unveiled in September at the Frankfurt auto show in the guise of the 503-hp Giulia Quadrifoglio version. The Giulia’s volume models, which will be powered by a new 2.0-liter gasoline engine and a new 2.2-liter diesel, are now likely to launch in Europe late next year instead of March next year, sources said. https://europe.autonews.com/article/20151104/ANE/151109942/alfa-romeo-will-delay-key-model-launches-sources-say?cciid=email-autonews-blast

Lachwekkend gewoon. En aangezien het Italianen zijn gaan ze die datum dus ook gewoon niet redden.

Einde Alfa naar mijn idee. Hoe spijtig het ook is en inachtneming van de geweldige historie, het einde is nabij.

R W D zei:
Rob0032 zei:
ab123cd zei:
en mogelijke kwaliteitsproblemen

Ah, iemand met een flink aantal Giulia-kilometers. Vertel eens, wat voor problemen?

Stel je niet aan, je weet best wat ie bedoelt.

Ik stel me wel aan. Er is nog helemaal niets over de Giulila bekend, maar er wordt al wel gesproken over mogelijke kwaliteitsproblemen. En zo komt er dus onzin de wereld in. Mensen die willekeurige dingen roepen, zonder dat er ook maar een beetje feitelijkheid in verweven zit. (n)

Rob0032 zei:
R W D zei:
Rob0032 zei:
ab123cd zei:
en mogelijke kwaliteitsproblemen

Ah, iemand met een flink aantal Giulia-kilometers. Vertel eens, wat voor problemen?

Stel je niet aan, je weet best wat ie bedoelt.
'

Ik stel me wel aan. Er is nog helemaal niets over de Giulila bekend, maar er wordt al wel gesproken over mogelijke kwaliteitsproblemen. En zo komt er dus onzin de wereld in. Mensen die willekeurige dingen roepen, zonder dat er ook maar een beetje feitelijkheid in verweven zit. (n)

Inderdaad. 100% correct.

@ Rob0032: Hij heeft het slechts over mogelijke kwaliteitsproblemen, iets wat niet ondenkbaar is gezien het langdurige uitstel van levering van de auto.

R W D zei:
@ Rob0032: Hij heeft het slechts over mogelijke kwaliteitsproblemen, iets wat niet ondenkbaar is gezien het langdurige uitstel van levering van de auto.

Die uitstel lijkt me er niet voor niets te zijn. Misschien wel juist om die problemen te voorkomen...
Ik vind het uiterst suggestief en het is nergens op gebaseerd. Dan kun je net zo goed zeggen dat mogelijk sjoemelsoftware in zit, of dat hij mogelijk al aan het roesten is...

Mogelijk vallen alle wielen er af wanneer je over een rotonde rijdt met 8,973km/u.

Ze blazen een beetje te hoog van de toren. Die voorstelling van de QV was om iedereen rustig te houden. Hetzelfde konden we zien bij Spyker. Het gaat niet uitsluitend om het product, maar ook bijvoorbeeld over dealernetwerk. De Alfa dealers (waar zitten ze eigenlijk) hangen allemaal met hun nagels aan de dakgoot. Hoe ga je dan plotseling heel veel auto's verkopen en aan wie? Dan zal je eerst op de leaselijstjes moeten staan want particulieren gaan zo'n auto niet of nauwelijks meer aanschaffen. Dus de leasemaatschappijen moeten scherpe calculaties maken en zullen zich daarbij baseren op ervaringen uit het verleden. Alfa teert nog op de reputatie van de echte Giulia wat in die tijd een fantastische auto was, maar inmiddels zijn we zo'n 40-50 jaar verder. Ik zie het niet zo positief in voor het merk, temeer de doelgroep (de 30-ers met een redelijke baan) nauwelijks iets van (het verleden van) Alfa weten. En de "Alfist" van vroeger is inmiddels een bejaarde.

Alfa was eind jaren 90 ook wel succesvol, met de 145, 146 en natuurlijk de 156. Het (kwaliteits)imago was toen volgens mij ook best oké. De 147 en de GT begin jaren 2000 deden het ook nog prima, maar daarna bleef vernieuwing uit. Mito en 159 waren een Fiat respectievelijk Opel in feestjurk zonder echte Alfa-waarden. Giulietta was op zich prima, maar ook snel over z'n hoogtepunt heen. En toen werd het heel lang stil, en wordt er met een veel bombarie een Giulia aangekondigd omgeven met allerlei vage berichtgeving over uitstel en vertraging...

Wouter82 zei:
Mito en 159 waren een Fiat respectievelijk Opel in feestjurk zonder echte Alfa-waarden.

Onder de 159 zat een GM-platform, maar die is alleen maar onder Alfa's gebruikt. Ik vraag me ook af wat die Alfa-waarden dan zouden zijn...

Is die fenomenale rondetijd op de Nürburgring van de Giulia eigenlijk door offciële instanties gemeten? Zijn er bewegende beelden van? Of wat het bedoeld als stunning binnenkomer voor een vrijwel niet bestaand product?

Alfa Romeo is niet meer het Alfa Romeo van de jaren 80. De Fiat baas heeft duidelijk niet de prioriteit bij Alfa liggen. Iedere Alfa die van de band rolt, rolt er niet vanaf. Ze hebben nog welgeteld 1,5 volumemodel en die zijn ook nog enorm verouderd en niet de beste kwaliteit (al is dat altijd wel zo geweest bij Alfa geloof ik).

De plastic Giulietta van menig collega viel na 30.000 km ook uit elkaar en was gewoon te duur voor de auto die verkocht werd. Ik heb de Giulia nog niet in het echt gezien, maar hopelijk ligt de standaard hoger dan bij de Giulietta.

Ik vind het overigens ook wel erg jammer dat de Giulia er uitziet als een auto die Rover had kunnen maken als ze nog bestonden. Niet heel sexy, vooral stoer.

Rob0032 zei:
Onder de 159 zat een GM-platform, maar die is alleen maar onder Alfa's gebruikt. Ik vraag me ook af wat die Alfa-waarden dan zouden zijn...

Voor zover ik weet zou een Alfa lichtvoetig moeten rijden en was de 150 behoorlijk zwaar / log.

De Saab 9-5 Estate is er uiteindelijk ook nooit gekomen.... zal mij niks verbazen als deze Giulia hetzelfde lot zal beschoren

motoren-giulia.jpg

Motorenaanbod.

https://www.autoedizione.nl/alle-motoren-van-de-alfa-romeo-giulia-op-een-rijtje/

Barri zei:
Oftewel, het zal een zeer exclusieve verschijning blijven.

Met deze motoren in Nederland wel, ja. Maar dit gaat, aldus AutoEdizione, enkel over de motoren die bij de introductie leverbaar zijn. Oftewel, het kan nog wel veranderen. Op benzinegebied moet je namelijk wel direct een erg sterke motor kopen (210pk), dat zal voor particulieren niet direct nodig zijn.

lijkt mij voor alfa ook niet echt voordelig om de 500pk versie met 3 verschillende versnellingsbakken te leveren.

der Magistrat zei:
Barri zei:

Met deze motoren in Nederland wel, ja. Maar dit gaat, aldus AutoEdizione, enkel over de motoren die bij de introductie leverbaar zijn. Oftewel, het kan nog wel veranderen. Op benzinegebied moet je namelijk wel direct een erg sterke motor kopen (210pk), dat zal voor particulieren niet direct nodig zijn.
De introductie is al even geleden. Als het nu nóg langer duurt voordat er bijvoorbeeld een 1.4T geleverd gaat worden, is het model al oud en is de vraag al afgenomen.

der Magistrat zei:
Barri zei:

Ja, maar hoe verstandig is het om de volume-uitvoeringen pas later te introduceren/leveren? Zeker voor een merk dat het niet zo heel best doet lijkt een dergelijke werkwijze mij niet bepaald slim.

Barri zei:
der Magistrat zei:
Barri zei:

De introductie is al even geleden. Als het nu nóg langer duurt voordat er bijvoorbeeld een 1.4T geleverd gaat worden, is het model al oud en is de vraag al afgenomen.

Marktintroductie.
Tja ik ben ook geen expert en mij lijkt het ook niet per se handig. Wellicht dat FCA/Alfa Romeo op deze manier hoger gepositioneerd kan worden? Je kan een 1-Serie met 95-pk diesel krijgen, toevallig was die ook ter introductie niet beschikbaar (idem voor de Mini One, als ik me niet vergis). Als ze niet al te lang wachten, lijkt me dat niet verkeerd.

Verder, @D. Elzinga, weet ik onvoldoende van de gemiddelde motorensterkte in andere Europese landen, maar ik heb de indruk dat in o.a. Frankrijk, Duitsland en Italië er geregeld voor wat sterkere motoren gekozen wordt (inderdaad in tegenstelling tot in Nederland), dan zou het niet per se erg zijn.

En ja, @Carfanatic, dat is best bijzonder. Zeker omdat bijv. de M5 hier enkel met automatische transmissie te verkrijgen was/is.

Terug
Bovenaan