Alfa Romeo Giulia (952)

Rob0032 zei:
FH126560 zei:
Idealistische prietpraat. Er zijn te weinig liefhebbers. Dus Alfa moet een volumemodel maken om de boel overeind te houden. Anders gaan ze Lancia achterna. We leven in 2015, niet meer in 1970.

Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Met alleen liefhebbers in je klantenkring red je het niet.

Dus moet je scoren op de leasemarkt. Maar met een concurrent voor de A4 en 3-serie.
Met basismodelletjes voor starters verdien je de kaas op je brood niet.
En voor een compact designwagentje heeft Fiat de 500 al in huis. Waarom zouden ze Alfa Romeo die laten bekampen? Levert niks extra marktaandeel op. Maar wel een pak meer kosten.

Dus niks idealisme maar realisme: Alfa Romeo moet een 'liefhebbers' alternatief bieden op de leasemarkt of Alfa Romeo zal niet zijn. da's zo 2015 als maar zijn kan.

Niemand heeft het hier over basismodelletjes. En om een A4 en/of 3-serie te beconcurreren moet het hele verhaal kloppen, dus ook de leaseprijs (wat weer te maken heeft met restwaarde en Reparatie/Onderhoud). Zeker in deze nieuwe tijden.

'gewone' motoriseringen, (net afgestudeerde) starters: die krijgen bij jou een A4 of 3-serie onder de kont?
Zelfs bij kleppers als KPMG en Deloitte krijgen die een (designer) instapper

Voor mij is iemand met bijvoorbeeld 3 jaar ervaring en een leeftijd van 26 jaar met een tweede lease-auto ook nog een starter hoor. En Alfa's zitten in het algemeen qua catalogusbedragen in de lagere prijsklassen, een enkele speciale versie daargelaten. We moeten realistisch zijn, de tijden van de oorspronkelijke Giulia zijn voorbij, dat was een fantastische auto in die tijd, met name technisch gesproken (4 schijven, mooie motor met dubbele nokkenassen en dubbele carburateurs, 5 bak). Maar wat heeft Alfa te bieden tegen de gevestigde orde, behalve een goed of afwijkend model?

Wheel Critic zei:
Waar moet hier trouwens de kentekenplaat komen.?

Alfa_Romeo_Giulia-left-front.png

Hier dus.

Ik heb de Giulia vorige week in het echt mogen aanschouwen, hij stond bij de hoofdingang van het Autodromo Nazionale di Monza te pronken naar alle F1-fans.

Hier een volledige foto reportage: Alfa Romeo Giulia

Alfa_Romeo_Giulia-headlight-detail.png

Gave foto's. Ga de auto echt steeds meer waarderen.

Wat betreft het kenteken: Autovisie omschreef het in 1997 in soortgelijke bewoording als "het is goed dat Alfa Romeo de macht van de kentekenplaat wegneemt door er geen plek in het midden voor te reserveren". Waarheid als een koe lijkt me.

Erg gaaf zeg... Wat een super mooie auto is het toch ook! Ik hoop echt dat deze auto net zo'n succes wordt als de 156, want deze auto kan ik echt niet vaak genoeg zien!

In tegenstelling tot de 156 zijn het de details die er iets bijzonders van moeten maken. Ik word er nog niet heel warm van. En leuk dat Alfa ook meedoet met gegraveerde teksten in de koplampen. Overigens lijkt dat geen normaal formaat kenteken...

Wheel Critic zei:
Alfa-Romeo-Giulia-012-1024x682.jpg

Waar moet hier trouwens de kentekenplaat komen.? De bumper is nogal gewelfd en er zitten aan 2 kanten rondjes in voor sleepogen.

Die rondjes voor de sleepogen zijn volgens mij de koplampsproeiers ...

Tippex zei:
Wheel Critic zei:

Waar moet hier trouwens de kentekenplaat komen.? De bumper is nogal gewelfd en er zitten aan 2 kanten rondjes in voor sleepogen.

Die rondjes voor de sleepogen zijn volgens mij de koplampsproeiers ...

Lijkt me niet. Die zitten recht onder de lamp die aan is, in de vouw.

Wheel Critic zei:

Gelukkig hoeft er maar aan één kant een kentekenplaat, en heb je ook maar één sleepoog nodig. Ideaal dus zo, deze constructie is voor ieder continent geschikt.

Richtprijs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo nestelt zich met de Giulia Quadrifoglio wat prijs betreft tussen de M3 en M4 van BMW. Dat blijkt uit de richtprijs die de importeur op de Duitse IAA-autoshow bekend heeft gemaakt. De Giulia Quadrifoglio komt in het voorjaar van 2016 op de markt.
Volgens de importeur gaat de Alfa Romeo Quadrifoglio om en nabij de 108.000 euro kosten. Ter vergelijking, een M3 van BMW kost € 110.400,-. Bij Mercedes vraagt men € 108.595,- voor de C 63 AMG. De Italianen denken zich direct te kunnen meten met de gevestigde orde uit Duitsland. Of die claim gerechtvaardigd is, moet nog blijken.
Motoroutput
Als het om motoroutput gaat, verslaat de Quadrifoglio de M3 en M4. De Italiaan beschikt over een 3,0 liter V6 benzinemotor, waarop de techneuten van Alfa Romeo twee turbo's en elektronisch aangestuurde cilinderuitschakeling hebben geschroefd. De krachtbron levert 510 pk. Ter vergelijking, de zescilinder lijnmotor in de M3 en M4 komt tot 431 pk. De dubbelgeblazen V8 in de Mercedes-AMG C 63 Sperst eveneens 510 pk eruit. Met de zespitter in het vooronder sprint de Alfa in 3,9 seconden van stilstand naar 100 km/h, rapper dan de genoemde concurrenten. De topsnelheid bedraagt 300 km/h.
Levering
Alfa Romeo toont de Quadrifoglio op de IAA 2015 voor het eerst. De verkoop in Nederland start binnenkort. De auto volgt begin volgend jaar.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/alfaromeo/24494367/__Richtprijs_Alfa_Romeo_Giulia_Quadrifoglio__.html

Turns out that the Giulia Quadrifoglia is a really fast car. Here are the track times of cars around the Nurbürgring:

7:39 – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
7:40 – Lamborghini Murcielago LP640
7:40 – McLaren Mercedes SLR
7:40 – Porsche 911 GT3
7:52 – Porsche Panamera Turbo S
7:52 – BMW M4 Coupé
7:58 – Audi RS4
7:59 – Cadillac CTS-V
8:01 – Mercedes C63 AMG Coupé

straatos zei:
Turns out that the Giulia Quadrifoglia is a really fast car. Here are the track times of cars around the Nurbürgring:

Zozo, dat rechtvaardigt al grotendeels de prijsstelling (y).

Staat op de IAA ook de "gewone" versie? Of wanneer wordt ie onthuld?

Wat gaaf is de Giulia toch ook zeg!

Bedankt MCW! (y)

Gaat het op z'n Italiaans? Dus bij introductie eerst de duurdere modellen? Want deze QV, wanneer komt die op de markt? ook in 2016 of al eerder?

Hoe heet dit model nou? Veel berichten en reacties zeggen QV = quattro-valvole, oftewel 4 kleppen per cilinder. Gezien het klavertje-vier op de flank bij het voorwiel zou ik zeggen dat deze duurste versie de Quadrifoglio = QF heet.

Die 4 kleppen per cilinder lijken me voor zo'n model nu niet direct hét technologisch item om de naam aan op te hangen.
Traditioneel betekent QV bij Alfa Romeo Quadrifoglio Verde en zijn dat de sportieve (sportiefste) versies van de modellen. In dit geval zou je er ook Quadrifoglio Veloce (snel) van kunnen maken ;)

Oh ja, doe mij maar een blauwe!

R W D zei:
straatos zei:

Zozo, dat rechtvaardigt al grotendeels de prijsstelling (y).

Alhoewel het natuurlijk nog wel een richtprijs is...

Denken jullie nou echt dat er één potentiele BMW M3 of Mercedes C63 AMG koper is die denkt...laat ik nu maar een Giulia gaan kopen? Het gaat toch helemaal nergens over. Alfa moet gewoon een aantrekkelijke normale auto presenteren die voor aantallen gaat zorgen. Van die paar Giulia's QF die zij bij dealers gaan inzetten blijven zij niet bestaan.

Ik denk ook dat ze met een prijs van zo'n 90.000 euro veel meer potten hadden kunnen breken dan met deze prijs. Uiteraard is een en ander voor rekening van de co2-heffingen, maar toch. Wat FH..etc... hierboven ook al zegt, ik kan me niet voorstellen dat er (veel) mensen zijn die in de markt zijn voor een M3 of C AMG, maar toch gaan kiezen voor zo'n Alfa. Ik vermoed dus dat 'ie een status a la 8C gaat krijgen: exclusief voor rijke liefhebbers. Waar overigens niets mis mee is...

Anderzijds is zo'n auto al een stuk betaalbaarder in de VS, waar 'ie ook naartoe gaat. Daar beginnen de M3 en M4 bij respectievelijk 62.000 en 65.000 dollar, exclusief belastingen.

404843981804819372.jpg

10702906351510756112.jpg

1475949267212924960.jpg

8384491382068937640.jpg

839010896263970953.jpg

12333103291662204808.jpg

9342688691779201230.jpg

3053289161293945865.jpg

Nog veeeel meer foto's: https://www.worldcarfans.com/115091598919/307-kmh-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-live-from-iaa/photos

Interieur oogt op het eerste gezicht niet zo hoogwaardig als bv een Audi of zelfs een VW. Meer Mazda-niveau al gebruiken zij tegenwoordig ook wat meer chroom

Leg mij eens uit waar je dat in hemelsnaam aan ziet, want die gave wil ik ook erg graag bezitten?! Ik zie een prima afgewerkt interieur, geen kieren, geen onafgewerkte randen en qua materiaal springt de diversiteit je tegemoet. Dus vertel, waar zit dat kwaliteitsverschil dan?

Bedankt MCW, nu zit mijn laptop onder het kwijl :)

Mooi interieur hoor! Gelukkig is ie niet alleen aan de buitenkant mooi, maar ook aan de binnenkant!!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Leg mij eens uit waar je dat in hemelsnaam aan ziet, want die gave wil ik ook erg graag bezitten?! Ik zie een prima afgewerkt interieur, geen kieren, geen onafgewerkte randen en qua materiaal springt de diversiteit je tegemoet. Dus vertel, waar zit dat kwaliteitsverschil dan?

Ik hoorde van iemand die gisteren in de Giulia heeft gezeten dat 'ie het inderdaad niet haalt bij de A4 of 3-serie. Wel echt een ruime auto. Maar hij overstijgt zeker wel het niveau van Mazda.

Rob0032 zei:

Ik hoorde van iemand die gisteren in de Giulia heeft gezeten dat 'ie het inderdaad niet haalt bij de A4 of 3-serie. Wel echt een ruime auto. Maar hij overstijgt zeker wel het niveau van Mazda.

Grappig... Autogefuhl (toch wel de meest serieus te nemen reviewer en Duits(!)) had het in de review van de CX-3 over het feit dat alleen al de binnenkant van de deur op een afwerkingsniveau ligt waar zelfs alles bij BMW tot een 7 serie niet tegenop kan. Dit wordt lekker ingewikkeld...

https://www.youtube.com/watch?v=3k3cJPplA_A

Leuk, al die interieurfoto's. Behoorlijk fraai van binnen, die Sjuul. En zo te zien staan de pedalen in ieder geval normaal, dwz het gaspedaal staat wat verder van de bestuurder af dan het koppelings- en rempedaal. In de Giulietta staat het gaspedaal op een lijn met de andere pedalen, ik moest daar op z'n zachtst gezegd nogal aan wennen. Net als de hypergevoelige besturing (in de normale modus). Toch was ik aan het eind van de proefrit meer dan enthousiast. Het is absoluut een auto met karakter (en een heerlijke 150 pk 2.0 jtdm). Hopelijk is de Giulia dat ook, en dan niet alleen in deze hypergalactische uitvoering (die nu onderhand wel een beetje over-exposed raakt), maar ook die modale uitvoering met die 150 pk diesel erin. Want volgens mij zou juist bij Alfa het rijplezier niet (alleen) af moeten hangen van de hoeveelheid pk's. Ben zeer benieuwd!

Rob0032 zei:

Grappig... Autogefuhl (toch wel de meest serieus te nemen reviewer en Duits(!)) had het in de review van de CX-3 over het feit dat alleen al de binnenkant van de deur op een afwerkingsniveau ligt waar zelfs alles bij BMW tot een 7 serie niet tegenop kan. Dit wordt lekker ingewikkeld...

Kwaliteit gaat verder dan een deur denk ik. Maar laten we niet in discussie gaan over wie wel of niet serieus te nemen. Ik wou je enkel vertellen over iemands (uiteraard subjectieve) ervaring met de Giulia en diegene vond dus dat 'ie het niet haalt bij een A4.

Rob0032 zei:
Kwaliteit gaat verder dan een deur denk ik. Maar laten we niet in discussie gaan over wie wel of niet serieus te nemen. Ik wou je enkel vertellen over iemands (uiteraard subjectieve) ervaring met de Giulia en diegene vond dus dat 'ie het niet haalt bij een A4.

En dat was nog wel iemand die volgens mij niet bekend staat als een liefhebber van Audi, dus het komt uit onverdachte hoek ;)

Gezien de koplampen lijkt me dat de Amerikaanse uitvoering. Leuk!

@D-C,
De mening van diegene is altijd verdacht!

Rob0032 zei:
Rob0032 zei:

Ik neem aan dat dit vergeleken wordt met de uitgaande A4? Dat was in zijn klasse al alles behalve een voorbeeld voor interieurafwerking. Gedateerd en veel hard plastic all over the place.

Rob0032 zei:
Rob0032 zei:

Ik neem aan dat dit vergeleken wordt met de uitgaande A4? Dat was in zijn klasse al alles behalve een voorbeeld voor interieurafwerking. Gedateerd en veel hard plastic all over the place.

Vanwaar deze aanname?
Want hij klopt niet.

Als de standaard versies worden zoals de shop hierboven, dan vind ik die mooier dan de QV, die oogt naar mijn idee dan wat over de top... Het valt me wel op dat de bediening voor de verlichting op de (onhandige) Duitse plaats zit.

Klep dashboardkastje zit er scheef in(duidelijke spleet aan de linkerkant) knoppen op middentunnel en de ronde draaiknoppen van climatecontrol zijn van kunstfonds in plaats van metaal. Navigatie zit er vreemd in(achter een kunstof plaat) Buitenste ronde luchtroosters zien er goedkoop uit(dat heeft Audi bij de A1 beter voor elkaar)
Grote dwarse nadat bij aansluiting motorkap/voorbumper. Aansluiting motorkap/voorspatbord/A stijl(Audi heeft dat bij de A4 beter voor elkaar)
Knoppen op het stuur en lichtknopje komen bij GM vandaan. Audi deelt in het interieur vrijwel niets met andere VAG merken. Dat is het voordeel van een grotere schaal.

Terug
Bovenaan