Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Nee hoor, de Rio kwam uit Brazilië. Maar aan die auto zullen ze geen goede herinneringen hebbenDe hevigheid van de Italiaanse regering is waarschijnlijk te verklaren door het feit dat de Milano (oops, Junior) de eerste Alfa is die buiten Italië gemaakt wordt.
Welk automerk haalt het RTL ontbijtnieuws over de naam van een nieuwe auto? Slechte publiciteit is ook publiciteit. Onbewust een geniaal gebeuren. Iedereen kent de auto nu. Alfa Romeo prijst de Italiaanse overheid ook voor de geboden publiciteit in hun persbericht.De naam is prima, maar 1 week na onthulling veranderen niet, of gewoon een domme marketing stunt, of gewoon onenigheid hogerop. Maar iets gaat er intern fout.
Ik heb toch liever de Italianen dan de Fransen want die zijn veel gemoedelijker. On topic de Alfa Milano wat nu Junior is overtuigd mij niet. Het ontwerp is druk en sommige stukken van de auto zijn nietszeggend.Nou die Italianen kunnen er ook wat van.
Niets is zeker? Ik vond het al vreemd. Ik heb er ook niets over gelezen.![]()
Ik denk niet dat dit gaat komen, de Mil..... Junior moet juist geld in de lade brengen, daarom wordt ie ook in Polen gemaakt, dan zullen ze niet voor een cabrio voor de leuk maken.
U vraagt wij draaien, een LinkjeNiets is zeker? Ik vond het al vreemd. Ik heb er ook niets over gelezen.
Nee, ik kan niet toveren.Een render zegt altijd zo weinig, ik zie liever het eind resultaat. Heb je daar al foto’s van Marleen?
Sorry hoor, maar dacht dat jij, als sinds de “fusie” nu ook groot fan zijnde van de Italiaanse merken, toch wel had geweten dat de CEO van Alfa toch echt een Fransoos is.“Misplaatste arrogantie / geen flauw benul in Parijs / Fransen dit & dat / bovenliggende partij”. Wat een projectie (lees onzin).
Nederlandse NV, Portugese CEO, Britse CFO, Italiaans merk, FCA / Exor / Agnelli domein.
Dat is ook weer kort door de bocht, als iemand er zomaar wat opzet of aanpast kan een andere gebruiker weer aan de bel trekken en om een bronvermelding vragen. Zeker bij populaire onderwerpen.Wikipedia is geen waarheid he? Daar kan alles en iedereen wat opzetten en aanpassen.
Zou het wat met meer respect kunnen aub. =(‘Soort hoor’, ‘groot fan’ (??), ‘toch echt wel had geweten’, ‘gewoon goedkoop scoren’ .
Je bericht staat bol van de onzinnige innuendo’s en aannames.
Tavares is Portugees, Imperato disposable.
Waar heb ik affiniteit met Italiaanse merken getoond?
STLA ontslaat daar waar personeel overtallig is. Ook in Frankrijk. Die fixatie op Frankrijk geeft m.i. 2 dingen aan:
1. Je weet niet dat STLA toch vooral scoort op het Amerikaanse continent (N/Z),
2. De geur van stokbrood heeft een bedwelmend effect.
Oh ja dat is waar, maar aan de andere kant, hoeveel lezers doen dit? Het gros van de lezers (en mensen die dus roepen "Wikipedia heeft gelijk") doen dit niet en dan heb ik het nog niet over de verschillen die er in de verschillende talen zijn. .Dat is ook weer kort door de bocht, als iemand er zomaar wat opzet of aanpast kan een andere gebruiker weer aan de bel trekken en om een bronvermelding vragen. Zeker bij populaire onderwerpen.
Over wel of geen Alfa-DNA gesproken, heeft iemand op de interieur- en dashboard-foto's al de DNA-knop gevonden? Wat daar wel is te zien aan knoppen en hendels kennen we al van oa de Peugeot 20(0)8 e.d. maar een DNA-knop ...Doe mij dan maar die 33 Stradale, ook al zijn die al vergeven of uitverkocht. Die heeft tenminste, lijkt mij, nog echt Alfa DNA.
Ik wil nu niet vervelend doen, maar jij bent zelf degene die over Wikipedia begon, en dan je berichten weghalen is dan wel een beetje flauw he?Zullen we weer even terug on-topic? De Milano/Junior?
'Discussies' over de (on)betrouwbaarheid van nieuws- en andere informatiebronnen horen thuis in de stamgasten-tak van 't forum, die is er - de naam verklapt 't al een beetje - speciaal voor dat soort kroegpraat.
Vind je? Ik vind 't juist een kwestie van fatsoen om als je zelf ziet dat je bericht niet (meer) relevant is, het gewoon terug te trekken en niet 't forum onnodig te vervuilen. DBAA en Lancia Lover hadden 't over verschillende CEO's zoals later in hun discussie bleek dus nationaliteit was niet relevant. Net zo min als de wiki-taal trouwens, ik meldde al dat alle belangrijke talen het wel eens waren over de nationaliteiten van de CEO'sIk wil nu niet vervelend doen, maar jij bent zelf degene die over Wikipedia begon, en dan je berichten weghalen is dan wel een beetje flauw he?
En daar komt bij, je hoeft mij niet te vertellen waar welk bericht hoort, ik ben al iets langer lid van dit Forum, dan dat jij lid bent van de Frontpage.
Iets meer respect naar de medemens op het Forum zou niet verkeerd zijn.
Fact: Alfa verkoopt MEER auto’s in Europa dan Lancia, heer Pjotr
Periode januari - maart 2024 |
Europa ( = EU + UK + EFTA landen) | ||||
| Merk | 2024 | 2023 | + / - % | |
| Fiat incl. Abarth | 101.383 | 103.633 | -2,2% | |
| Jeep | 36.849 | 32.208 | 14,4% | |
| Lancia (Ypsilon) *) | 12.987 | 11.137 | 16,6% | |
| Alfa Romeo | 12.574 | 12.524 | 0,4% | |
| Maserati+Dodge+RAM | 1.684 | 2.658 | -36,6% | |
| FCA merken totaal | 165.477 | 162.160 | 2,0% | |
| Totale markt | 3.395.049 | 3.236.499 | 4,9% | |
| Europa bron: ACEA | ||||
| *) = Alleen actief op Italiaanse markt | ||||
| Ferrari verkoopcijfers in Europa niet bekend bij ACEA | ||||
| UK = Verenigd Koninkrijk, EFTA landen zijn: IJsland / Liechtenstein / Noorwegen / Zwitserland |
DBAA, ik heb geen enkele behoefte om met jou een discussie te voeren, jouw toon en manier van berichten maken staan me totaal niet aan,. Je hoeft dus ook niet op mij te reageren. Bedankt!
Misschien kan het nu gewoon weer over de Alfa Junior gaan
Voor zover ik kan terugvinden zijn die platforms verwant aan elkaar. CMP is de overkoepelende, ECMP is de elektrische, STLA Small is een nieuw platform binnen dat cmp lijkt het.@Pobresh Voor zover ik weet, staat de Junior op een doorontwikkeling van het ecmp platform: het perfo-ecmp.
Perfo want deze versie is de sportieve versie met oa 4X4 techniek, een mechanisch sperdifferentieel, specifieke ophanging en remmen, twee elektromotoren, etc... Allemaal zaken die de andere zusjes niet hebben. Dit zou moeten zorgen voor een "best in class handling". iets wat zal moeten blijken uit de eerste rijtesten (want nu is het niet meer dan marketing praat)
Dat zou beteken de basisversies en de top versies. Ik las ook iets over 1000 pk. Is dat niet overdreven en wat kan je ermee?Voor zover ik kan terugvinden zijn die platforms verwant aan elkaar. CMP is de overkoepelende, ECMP is de elektrische, STLA Small is een nieuw platform binnen dat cmp lijkt het.
Niet dat wikipedia heilig is als bron, maar over dat nieuwe platform is nog nie zoveel te vinden.
Maar in het artikel van Autoweek vind ik wel terug dat de termen ECMP en STLA Small soms door elkaar worden gebruikt in diverse bronnen.
Op andere plekken vond ik weer dat de ECMP juist een subcategorie van STLA Small zou zijn.. Heel veel wijzer wordt ik er ook niet van...
Artikel over stla op autoweek
Linkje op wikipedia
Ik zou overigens niet vreemd opkijken als bepaalde uitvoeringen op verschillende platforms worden gezet. Dit komt wel vaker voor. En dan ligt het dus aan welke uitvoering je hebt, welk platform het is. Overeenkomsten zijn er altijd wel.