Alfa Romeo Junior

De naam is prima, maar 1 week na onthulling veranderen niet, of gewoon een domme marketing stunt, of gewoon onenigheid hogerop. Maar iets gaat er intern fout.
Welk automerk haalt het RTL ontbijtnieuws over de naam van een nieuwe auto? Slechte publiciteit is ook publiciteit. Onbewust een geniaal gebeuren. Iedereen kent de auto nu. Alfa Romeo prijst de Italiaanse overheid ook voor de geboden publiciteit in hun persbericht.

Nou die Italianen kunnen er ook wat van.
Ik heb toch liever de Italianen dan de Fransen want die zijn veel gemoedelijker. On topic de Alfa Milano wat nu Junior is overtuigd mij niet. Het ontwerp is druk en sommige stukken van de auto zijn nietszeggend.

Als cabrio... Jammer genoeg enkel een render.

Alfa-Romeo-Milano-Cabrio-1160x892.jpg

De render doet mij sterk denken aan de Volkswagen T-Roc. Ik heb niet zoveel met renders. Vaak wijkt het toch wel veel af van het origineel. Van de 5 deurs Milano die gepresenteerd is, leek de render totaal niet op het uiteindelijk resultaat. Het resultaat valt voor mij tegen maar anderen vinden hem mooi.

Alfa-Romeo-Milano-Cabrio-1.jpg

Ik denk niet dat dit gaat komen, de Mil..... Junior moet juist geld in de lade brengen, daarom wordt ie ook in Polen gemaakt, dan zullen ze niet voor een cabrio voor de leuk maken.

Alfa-Romeo-Milano-Cabrio-1.jpg

Ik denk niet dat dit gaat komen, de Mil..... Junior moet juist geld in de lade brengen, daarom wordt ie ook in Polen gemaakt, dan zullen ze niet voor een cabrio voor de leuk maken.
Niets is zeker? Ik vond het al vreemd. Ik heb er ook niets over gelezen.

Niets is zeker? Ik vond het al vreemd. Ik heb er ook niets over gelezen.
U vraagt wij draaien, een Linkje

Ik citeer ook even:
The Alfa Romeo Milano Cabrio will remain just a hypothesis, but a new Alfa Romeo Duetto could arrive, as anticipated by Jean Philippe Imparato. Everything will depend on how sales of the brand go with the next models, including the Milano, Stelvio and Giulia, which will arrive in 2025 and 2026 respectively. Speaking of the Stelvio, the brand’s CEO has announced that an electric Quadrifoglio version will debut, which could have up to 1,000 hp. While we wait to find out more about these models, here are the renders of the convertible version of the Alfa Romeo Milano.

Is gewoon een render van een overijverige tekenaar. Deze komt er zeker niet.

Wat er wel zo goed als zeker komt, is een nieuwe Spider. Daar heb ik ook renders van. Mogen jullie altijd een pm voor sturen

Een render zegt altijd zo weinig, ik zie liever het eind resultaat. Heb je daar al foto’s van Marleen?

“Misplaatste arrogantie / geen flauw benul in Parijs / Fransen dit & dat / bovenliggende partij”. Wat een projectie (lees onzin).

Nederlandse NV, Portugese CEO, Britse CFO, Italiaans merk, FCA / Exor / Agnelli domein.
Sorry hoor, maar dacht dat jij, als sinds de “fusie” nu ook groot fan zijnde van de Italiaanse merken, toch wel had geweten dat de CEO van Alfa toch echt een Fransoos is.
Ze probeerden gewoon goedkoop te scoren en dat heeft ze nu in de staart gebeten.

Feit is wel dat Stellantis Frankrijk in alles ontziet. Geen gedwongen ontslagen daar, wel in Italie en de VS.

Plaatjes met 'Junior' waren blijkbaar nog niet beschikbaar...

Oftewel, het is geen betrouwbare bron. Neem aan dat jullie dat op zijn minst bij je opleiding al hebben meegekregen...

‘Soort hoor’, ‘groot fan’ (??), ‘toch echt wel had geweten’, ‘gewoon goedkoop scoren’ .

Je bericht staat bol van de onzinnige innuendo’s en aannames.

Tavares is Portugees, Imperato disposable.

Waar heb ik affiniteit met Italiaanse merken getoond?

STLA ontslaat daar waar personeel overtallig is. Ook in Frankrijk. Die fixatie op Frankrijk geeft m.i. 2 dingen aan:

1. Je weet niet dat STLA toch vooral scoort op het Amerikaanse continent (N/Z),
2. De geur van stokbrood heeft een bedwelmend effect.
Zou het wat met meer respect kunnen aub. =(

Dat is ook weer kort door de bocht, als iemand er zomaar wat opzet of aanpast kan een andere gebruiker weer aan de bel trekken en om een bronvermelding vragen. Zeker bij populaire onderwerpen.
Oh ja dat is waar, maar aan de andere kant, hoeveel lezers doen dit? Het gros van de lezers (en mensen die dus roepen "Wikipedia heeft gelijk") doen dit niet en dan heb ik het nog niet over de verschillen die er in de verschillende talen zijn. .

Ik zie dat de opmerking over WIkipedia is verwijderd, daardoor lijkt mijn opmerking zo stom.

Maar goed kunnen deze ruzie makende mensen ook gewoon weer naar de Frontpage gaan? Het is echt heel erg vermoeiend al die zinloze en nietszeggende boze berichten.

Doe mij dan maar die 33 Stradale, ook al zijn die al vergeven of uitverkocht. Die heeft tenminste, lijkt mij, nog echt Alfa DNA.
Over wel of geen Alfa-DNA gesproken, heeft iemand op de interieur- en dashboard-foto's al de DNA-knop gevonden? Wat daar wel is te zien aan knoppen en hendels kennen we al van oa de Peugeot 20(0)8 e.d. maar een DNA-knop ...

Als die ontbreekt moet ik de critici helaas gelijk geven dat hij Alfa-DNA mist.
En dat is dan geen flauwe woordgrap, dat is imho echt een typisch kenmerk van een (relatief recente) Alfa - dat 'schizofrene' rijkarakter dat je zelf kunt kiezen. Rijmodi kunnen kiezen is weliswaar niet uniek meer voor Alfa's, maar wel kenmerkend en juist bij EV's ook nog eens doodsimpel te realiseren.

Laatst bewerkt:
Zullen we weer even terug on-topic? De Milano/Junior?
'Discussies' over de (on)betrouwbaarheid van nieuws- en andere informatiebronnen horen thuis in de stamgasten-tak van 't forum, die is er - de naam verklapt 't al een beetje - speciaal voor dat soort kroegpraat.
Ik wil nu niet vervelend doen, maar jij bent zelf degene die over Wikipedia begon, en dan je berichten weghalen is dan wel een beetje flauw he?

En daar komt bij, je hoeft mij niet te vertellen waar welk bericht hoort, ik ben al iets langer lid van dit Forum, dan dat jij lid bent van de Frontpage. ;)

Iets meer respect naar de medemens op het Forum zou niet verkeerd zijn.

Overigens, Alfa Romeo Nederland heeft het nog steeds over de Milano...

Je zou toch verwachten dat dit vrijwel meteen wordt aangepast.

Correctie
Meerdere internationale sites (NL, DE, IT, FR) van Alfa hebben het nog allemaal over Milano.

Bij Stellantis zijn ze vaak sloom met updaten van hun websites. Vaak moet je zelfs een week wachten tot een nieuw onthuld model er op staat.

Ik wil nu niet vervelend doen, maar jij bent zelf degene die over Wikipedia begon, en dan je berichten weghalen is dan wel een beetje flauw he?

En daar komt bij, je hoeft mij niet te vertellen waar welk bericht hoort, ik ben al iets langer lid van dit Forum, dan dat jij lid bent van de Frontpage. ;)

Iets meer respect naar de medemens op het Forum zou niet verkeerd zijn.
Vind je? Ik vind 't juist een kwestie van fatsoen om als je zelf ziet dat je bericht niet (meer) relevant is, het gewoon terug te trekken en niet 't forum onnodig te vervuilen. DBAA en Lancia Lover hadden 't over verschillende CEO's zoals later in hun discussie bleek dus nationaliteit was niet relevant. Net zo min als de wiki-taal trouwens, ik meldde al dat alle belangrijke talen het wel eens waren over de nationaliteiten van de CEO's
Maar goed, je hebt gelijk, ik ben maar een beginneling hier - kom tenslotte pas sinds minimaal zes jaar op forum én nieuwspagina. Laatst nog maar even opgezocht toen een andere forummer die drogreden van 'langer op het forum' bezigde. En ik 'won' in lengte ;)

Zullen we allebei ophouden deze topic nog langer te vervuilen en onze off-topic posts verwijderen? Wel zo sociaal tegenover de anderen hier. Verbaast me wel dat iemand die hier al zo lang rondhangt die mogelijkheid nog zo slecht kent...

Laatst bewerkt:
Er zullen mensen zijn die de Alfa Romeo Junior leuk vinden. Maar de echte Alfa Romeo fan zal er geen genoegen mee nemen. Omdat de Alfa DNA teveel ontbreekt. In een auto als de Junior hoort een meer gepeperde Italiaanse motor.
``Wat daar wel is te zien aan knoppen en hendels kennen we al van oa de Peugeot 20(0)8 e.d. `` Menigeen gruwt hiervan.

Ik denk dat S F H de spijker op de kop slaat, en laten we eerlijk zijn, is een Mi ehm Junior nodig om Alfa te laten overleven en om hiernaast weer echte mooie Alfa's te hebben, dan is dat natuurlijk helemaal prima.

Ik hoop overigens wel dat de verkopen van Alfa in Europa daardoor wat aantrekken, want die zijn nu natuurlijk wel erg slecht. Dat Alfa in heel Europa minder auto's verkoopt dan Lanica met de bejaarde Ypsilon in alleen Italië blijft erg triest. Hopelijk zorgt de Junior voor een boost , al dan niet bij leasers en "non Alfa fans"

Fact: Alfa verkoopt MEER auto’s in Europa dan Lancia, heer Pjotr
Periode januari - maart 2024
Europa ( = EU + UK + EFTA landen)
Merk
2024
2023
+ / - %
Fiat incl. Abarth101.383103.633
-2,2%​
Jeep36.84932.208
14,4%​
Lancia (Ypsilon) *) 12.987 11.137
16,6%
Alfa Romeo12.57412.524
0,4%​
Maserati+Dodge+RAM1.6842.658
-36,6%​
FCA merken totaal165.477162.160
2,0%​
Totale markt3.395.0493.236.499
4,9%​
Europa bron: ACEA
*) = Alleen actief op Italiaanse markt
Ferrari verkoopcijfers in Europa niet bekend bij ACEA
UK = Verenigd Koninkrijk, EFTA landen zijn: IJsland / Liechtenstein / Noorwegen / Zwitserland

Alstu DBAA.

Maar goed, laten we het weer hebben over de Alfa Junior :)

Pjótr, het is vooral Fiat wat de kar trekt. Jeep en Lancia stijgen wel met aantallen.Waarschijnlijk door de nieuwe modellen.

DBAA, ik heb geen enkele behoefte om met jou een discussie te voeren, jouw toon en manier van berichten maken staan me totaal niet aan,. Je hoeft dus ook niet op mij te reageren. Bedankt!

Misschien kan het nu gewoon weer over de Alfa Junior gaan

DBAA, ik heb geen enkele behoefte om met jou een discussie te voeren, jouw toon en manier van berichten maken staan me totaal niet aan,. Je hoeft dus ook niet op mij te reageren. Bedankt!

Misschien kan het nu gewoon weer over de Alfa Junior gaan

Laat Rick m maar gewoon inderdaad;)

Ik kan me overigens niet voorstellen dat dit een succes gaat worden, helaas... Als het echt Italiaans moet is de Ypsilon de leukere auto, of de 600... En verder zie ik niet in waarom je dit boven een van de andere Stellantis broertjes te kiezen, of een #1 / EX30. Vooral die laatste twee zien er toch echt een stuk moderner en ook beter uit.

Volgens dit artikel zou de Junior op het STLA small platform staan, wat me foutief lijkt (want dat verschijnt pas in 2026) + 5 nieuwe modellen tegen 2026 lijkt me ook wat veel (ik dacht dat er elk jaar eentje zou bijkomen).

The car is based on the STLA Small platform, developed by the Stellantis Group. This platform is designed for electric and hybrid models, and will also be used for other models from Alfa Romeo and other brands in the group.
Imparato, while confirming the Junior’s production in Poland due to the lack of a suitable platform in Italy, stressed the importance of our country for the brand: the STLA Large, the platform on which the future Alfa Romeo Giulia and Stelvio will be based, is in fact produced at the Cassino plant. Moreover, by the year 2026, Alfa Romeo will launch 5 new cars, 4 of which will be produced in Italy, proving the strong connection with the territory.

(bron: https://www.clubalfa.it/en/alfa-rom...uestion-about-future-production-in-italy-3468 )

Zo te constateren gaat er toch wel wat fout bij Alfa Romeo. Kunnen we niet de rijtest afwachten. Maakt het wat makkelijker.

Wat gaat er fout?
Het gaat om een artikel van een journalist, geen officiële verklaring.
Rijtest afwachten? Volledig akkoord.
Dan weten we ineens of de Junior voldoende Alfa DNA heeft ;)

Dat weet ik nu al. Geen DNA. Er zit geen onderdeel bij van Alfa Romeo. Dat is vragen naar de bekende weg. Wat overblijft is een wat strakker weggedrag dan de neefjes en nichtjes. Maar daar is dan alles wel mee gezegd

Nou aangezien het een stellantis platform is, verwacht ik ook wel wat minder "echt alfa" er in. Maar dat kan 2 kanten op slaan. Ofwel pakt het heel goed uit, ofwel pakt het slecht uit.

Ik verwacht dat de techniek wat eentoniger wordt maar wel wat beter beheersbaar (meerdere auto's op 1 platform zorgt wel voor betere reparatiemogelijkheden en "overeenkomstige problemen", dit levert zowel voor de fabrikant als de consument voordelen op) en wellicht zelfs wat betrouwbaarder? (niet dat ik stellantis zo geweldig vind (verre van), maar alfa heeft toch ook wel zn problemen van zichzelf)

Qua bouwkwaliteit/alfa-rijders-bloed denk ik wel dat het af zal nemen. Dat is ook bijna niet mogelijk om dat in stand te houden als je met een platform gaat werken waar al meerdere soortgelijke modellen van andere merken op geleverd zijn en mogelijk zelfs op dezelfde productielijn draaien. Dat is toch net ff teveel eenheidsworst.

@Marleen Welk platform werd er eerder genoemd dan?
Meerdere modellen kan ik me best voorstellen. Er zullen vervangers komen voor het huidige aanbod wat waarschijnlijk dan ook op een stellantis platform zal worden gezet... Dat zag je bij Opel ook gebeuren.

Zo denk ik er ook over. Het kan twee kanten op. Goed of slecht. Als ik het wist werkte ik bij Stellantis tegen een heel goed salaris.Maar met zoveel merken op 1 platform komt er toch echt concurrentie uit eigen huis. Er is maar 1 koek die verdeelt moet worden. En vergeet niet de merken buiten Stellantis. Concurrentie is groot.

@Pobresh Voor zover ik weet, staat de Junior op een doorontwikkeling van het ecmp platform: het perfo-ecmp.
Perfo want deze versie is de sportieve versie met oa 4X4 techniek, een mechanisch sperdifferentieel, specifieke ophanging en remmen, twee elektromotoren, etc... Allemaal zaken die de andere zusjes niet hebben. Dit zou moeten zorgen voor een "best in class handling". iets wat zal moeten blijken uit de eerste rijtesten (want nu is het niet meer dan marketing praat)

De Giulia en Stelvio komen op het STLA large platform en dat is een Italiaans platform, want door de FCA tak ontwikkeld op basis van het Giorgio platform.

Laatst bewerkt:
Ik hoorde ook dat er een potentere versie gaat komen, maar aangezien ik dat niet hoor bij de andere Stellantis B-segment SUV's moet er inderdaad toch iets bijzonders zijn aan het platform.

Dan praat je wel over de duurste uitvoering met een heel hoog prijskaartje. Wat mag dat wel niet gaan kosten? Neem de benzine versie, dat is gewoon een driecilinder Franse motor. Die heeft al die zaken toch niet zoals 4X4 techniek, een mechanisch sperdifferentieel, specifieke ophanging en remmen, twee elektromotoren.

Dus dan toch een beetje Alfa maar dan wel de duurste.

@Pobresh Voor zover ik weet, staat de Junior op een doorontwikkeling van het ecmp platform: het perfo-ecmp.
Perfo want deze versie is de sportieve versie met oa 4X4 techniek, een mechanisch sperdifferentieel, specifieke ophanging en remmen, twee elektromotoren, etc... Allemaal zaken die de andere zusjes niet hebben. Dit zou moeten zorgen voor een "best in class handling". iets wat zal moeten blijken uit de eerste rijtesten (want nu is het niet meer dan marketing praat)
Voor zover ik kan terugvinden zijn die platforms verwant aan elkaar. CMP is de overkoepelende, ECMP is de elektrische, STLA Small is een nieuw platform binnen dat cmp lijkt het.
Niet dat wikipedia heilig is als bron, maar over dat nieuwe platform is nog nie zoveel te vinden.
Maar in het artikel van Autoweek vind ik wel terug dat de termen ECMP en STLA Small soms door elkaar worden gebruikt in diverse bronnen.
Op andere plekken vond ik weer dat de ECMP juist een subcategorie van STLA Small zou zijn.. Heel veel wijzer wordt ik er ook niet van...

Artikel over stla op autoweek

Linkje op wikipedia

Ik zou overigens niet vreemd opkijken als bepaalde uitvoeringen op verschillende platforms worden gezet. Dit komt wel vaker voor. En dan ligt het dus aan welke uitvoering je hebt, welk platform het is. Overeenkomsten zijn er altijd wel.

Voor zover ik kan terugvinden zijn die platforms verwant aan elkaar. CMP is de overkoepelende, ECMP is de elektrische, STLA Small is een nieuw platform binnen dat cmp lijkt het.
Niet dat wikipedia heilig is als bron, maar over dat nieuwe platform is nog nie zoveel te vinden.
Maar in het artikel van Autoweek vind ik wel terug dat de termen ECMP en STLA Small soms door elkaar worden gebruikt in diverse bronnen.
Op andere plekken vond ik weer dat de ECMP juist een subcategorie van STLA Small zou zijn.. Heel veel wijzer wordt ik er ook niet van...

Artikel over stla op autoweek

Linkje op wikipedia

Ik zou overigens niet vreemd opkijken als bepaalde uitvoeringen op verschillende platforms worden gezet. Dit komt wel vaker voor. En dan ligt het dus aan welke uitvoering je hebt, welk platform het is. Overeenkomsten zijn er altijd wel.
Dat zou beteken de basisversies en de top versies. Ik las ook iets over 1000 pk. Is dat niet overdreven en wat kan je ermee?

Terug
Bovenaan