An exception occurred: Het forum wil niet laden.

Ik ga de developers vragen ernaar te kijken. Het lijkt een tijd beter te zijn gegaan maar lijkt vaker voor te komen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik zal het maandag doorgeven. Maar vaak helpt de browser opnieuw opstarten ook wel.
Dat helpt alleen maar omdat het probleem dan door een andere oorzaak verdwenen is. Net als een gouden helpdesk uitspraak: "trek de stekker eruit en wacht 24 uur" :ROFLMAO:

Elk paginabezoek levert een rits aan databaseconnecties op. Tegenwoordig kunnen dat er tientallen zijn omdat er naast de berichten ook een plaatje, duimpje, weerbericht, lijst met badges, onlinestatus, ranking etcetera moet worden opgehaald.

Als er dan veel bezoekers zijn die toevallig ook nog allemaal tegelijk extra lange draadjes bekijken of een 'grote' zoekopdracht uitvoeren dan staan er snel meer verbindingen open naar de database dan bijvoorbeeld de standaard ingestelde waarde van 150 en dan komt die melding.

Dit kan je oplossen door de database server sneller te maken, meerdere servers te gebruiken of de logica beter te maken. Je wil bijvoorbeeld niet zoeken door alle berichten te scannen, maar regelmatig een vaste index te maken. Rankings wil je niet bij elke pagina opnieuw berekenen, maar slechts elk uur of elke dag voor elke bezoeker vooraf bepalen.

Fun fact: Ook al zit er tegenwoordig 5GHz en 128GB opslag in je telefoon. Het doen van een betaling met bijvoorbeeld Ideal doet nog net zo lang als dat vroeger een typiste een ponskaartje maakte en daarna liet inlezen op een 32kHz 16kB computer in de kelder van een grote bank. Ontwikkelaars voegen veel extra zaken toe (bijvoorbeeld controle van naam en nummer). En ook omdat ze steeds minder gevoel hebben bij de hardware en de 'prestatiekosten' kan het voorkomen dat een heel simpele app of website nog steeds een minuut moet laden over 5G omdat de aanbieding van de bakker of de openingstijden van het zwembad ongemerkt verpakt zitten in "berichtjes" van tientallen MBs. Met andere woorden sommige appjes, openingstijden of aanbiedingen passen niet eens meer op een floppy van vroeger.

Dus ook al lijkt dit forum niet veel bijzonderder dan een forum van 15 jaar geleden en zijn de servers tegenwoordig veel sneller en voordeliger: het blijft allemaal behelpen...

Ik krijg ook continu de melding die Jay op de vorige pagina deelde.
Het meest absurde is wel dat als het Forum niet laadt, ik wel gewoon naar de homepage (Autoweek.nl) kan gaan, dat doet het wel gewoon, maar ook dan als ik daarna naar het Forum wil, laadt het Forum niet. En dan soms ineens wel weer

Het riedeltje van Cookies verwijderen, ander apparaat, andere browser lost niets op. Dat zou alleen werken als het "mijn schuld" is dat het niet werkt, maar het ligt overduidelijk niet aan mijn systeem wat letterlijk elke website die ik verder bezoek, gaat wel goed.

Ik ervaar het zowel op mijn Windowslaptop in mijn browser "gewoon" en ook in de privé versie. Ook heb ik het op mijn iPhone en iPad.

Ik krijg deze foutmelding nu ook regelmatig op mn telefoon, niet op de iPad. Beide Chrome browser.
Soms loopt ie wel door als ik de frontpage vernieuw waardoor ik weer ben ingelogd. Maar dat werkt ook weer niet altijd.

Klopt JL86, maar concentreer je op je verdiende vakantie ;) . En we moeten blij zijn dat een admin (Roadracer) de problemen nu "ter harte neemt" zoals we in dat VLA zeggen, was voorheen anders...

• Leuk
Waarderingen: JL86
Klopt JL86, maar concentreer je op je verdiende vakantie ;) . En we moeten blij zijn dat een admin (Roadracer) de problemen nu "ter harte neemt" zoals we in dat VLA zeggen, was voorheen anders...
Haha doe ik ook, maar ben de hele dag thuis dus verveel me ;)!

• Haha
Waarderingen: Twix
Ik heb intussen feedback gekregen van de developers. Er loopt sinds het weekeinde een opruiming van de onderliggende database. Dat kost meer resources dan was ingeschat, waardoor je bij grote drukte foutmeldingen krijgt. Het goede nieuws is dat dit proces (afgezien van de meldingen) wel redelijk voorspoedig verloopt. Ze kijken of ze de belasting op de servers lager kunnen krijgen voor het proces maar het grootste werk is inmiddels ook gedaan. Excuses voor het ongemak...

Hoera, ik ben weer op het forum.

Keer of 20 "Er is geen geldig verbonden accountverzoek beschikbaar. Probeer het opnieuw."

Ik hoop dat er aan een oplossing gewerkt word, nu eerder erger dan beter...

Er is een langer lopend proces gaande, zoals ik hierboven heb laten weten maar ik heb het bij de developers gemeld.

En nu moet ik dagelijks mijn cookies verwijderen anders krijg ik een server fout...
Ter aanvulling, op de frontpage kan ik gewoon inloggen, maar dan ben ik nog steeds niet ingelogd op het forum. Wil ik dat doen dan krijg ik iets met oeps, een server fout...

Laatst bewerkt:
Idem, FP perfect op laptop en iPad. Forum lukte niet; zal als het nog gebeurt de fout melding opschrijven, maar was iets in de genre van “accountverzoek niet gevonden”.

Keer of 20 "Er is geen geldig verbonden accountverzoek beschikbaar. Probeer het opnieuw."

Altijd dit soort inlogproblemen op het Autoweekforum, bij andere forums heb ik nooit problemen… Via de telefoon werkt het dan weer wel.

"

Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.​

Er is een serverfout opgetreden. Gelieve later opnieuw te proberen."

Deze krijg ik steeds, cookies verwijderen helpt maar dan binnen 1 dag weer hetzelfde probleem. Gebruik nu de Incognito modus van Chrome maar om niet steeds weer mijn cookies te hoeven verwijderen.
maar inderdaad, doffe ellende...

Bedankt mensen, ik heb de developers (weer) een bericht gestuurd met jullie 'getuigenissen'.

Sinds een week ofzo kan ik niet meer inloggen op het forum op de mobiele telefoon, op de computer werkt alles wel goed. Maar ik krijg een fout melding als ik probeer in te loggen op de telefoon. Iemand enig idee? Of ben ik de enigste.
Schermafbeelding-2026-06-17-105152.png

Sinds een week ofzo kan ik niet meer inloggen op het forum op de mobiele telefoon, op de computer werkt alles wel goed. Maar ik krijg een fout melding als ik probeer in te loggen op de telefoon. Iemand enig idee? Of ben ik de enigste.
Het is bekend en het ligt bij de developers voor een oplossing.

Had ik ook last van, heb mijn browser gesloten en alles gewist en daarna werkte het weer.

Ik word nu als ik naar de FP ga automatisch doorgeleid naar autoblog.nl, is dat tijdelijk of permanent? ;)

Gisteravond (en ook meerdere keren eerder deze week) niet kunnen inloggen met steeds weer boven getoonde foutmelding. Ik weiger om speciaal voor autoweek mijn koekjes te verwijderen. Gelukkig heb ik ook een leven buiten het forum. Jammer maar helaas zou Wim T Schippers zeggen...

Ik word nu als ik naar de FP ga automatisch doorgeleid naar autoblog.nl, is dat tijdelijk of permanent? ;)
??? Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb je ergens op geklikt (het is voor ons wel goed om te weten waar het start) en zo ja, waarop?

De developers kijken er vandaag weer naar, het wordt opgepakt.

de developers waren meer bezig de hoofdpagina andere lettertypes en details te geven. gister laadde de comments op de hoofdpagina bij mij niet.

Ik ben ondertussen weer vrij van problemen. Ik hoef geen VPN meer te gebruiken en er is ook geen error meer dat er iets niet gelinkt kan worden.

Ik heb me wel op alle devices even uitgelogd en opnieuw ingelogd.

Ik had 5 minuten geleden weer ellende, moet weer de AutoWeek site gegevens opschonen.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Firefox vanaf het prille begin en vind het nog steeds de fijnste browser, maar geen idee waar het aan ligt maar heb de klachten die hier worden genoemd zelden op de pc.
Tot ik overging op Apple (Safari) heb ik Firefox ook vanaf het begin gebruikt. Veel handige add-ons (bv. AdBlock+) en nooit problemen mee gehad, in tegenstelling tot Internet Explorer.

Die krijg ik op mijn Samsung tablet met de standaard browser dus ook. Met Firefox lukt het wel om op het forum in te loggen.
Op mijn telefoon geen problemen.

Terug
Bovenaan