Gisteren was de grote dag, het ophalen van de Rover... Ik had mijn ogen nog amper open, toen om 7.30 mijn vader al aanbelde. Snel de koffie naar binnen en toen op pad, eerst richting Friesland om mijn kameraad op te halen. We wouden vanwege de drukte mooi op tijd zijn, (immers is in de Zaanstreek de Sinterklaas intocht).
Na koffie bij Leon gingen we verder, mooi de A7 op en dan door. De Hundee deed bepakt en bezakt (de zomervelgen en 2 passagiers) zijn werk.
Rond 10.40 waren we dan in (eindelijk) in Assendelft.
Pa en Leon afgezet bij de ingang, de Hundee achter gezet. In Assendelft is de Roverpopulatie nog erg hoog en zo zag ik meteen deze staan:
Exact dezelfde als de oude Rover, toch wel een plaatje.
Onder het genot van een kopje koffie, en naast deze 2 parels:
De zwarte is een ultra bijzondere Rover 75 100th Anniversary.. De Rode was de enige auto die mijn moeder nog zo opperen als vervanger voor de 45. Helaas stonden ze (nog) niet te koop.
Na de koffie en nog meer praatjes gingen Leon en ik even kijken bij de auto's.
En daar stond de Rover te schitteren..
Provence Blue, de kleur is apart, maar wel erg mooi.
Zowel Meneer Veenis, als Thomas en zijn vader zeiden al, deze 45 is zo mooi, die verkoopt zichzelf.
Vind je Rover, of een 45 niets, dan is het een verouderde, misschien te dure auto. Hoor je bij de eerste groep, dan vind je geen mooiere Rover (wederom dit zijn niet mijn woorden, maar van de kenners

)
Vriend en medeforummer Thomas woont in de buurt, dus we hadden afgesproken om langs hem te gaan. Hoewel hij de auto natuurlijk goed kende, vond ie het leuk om hem even weer te zien. Net als zijn vader. Ook een groot Rover-fan!
Het eerste plaatje van de auto in het wild:
Ik baal trouwens wel, dat ik met de Hundee was, want nu ben ik niet de eerste passagier in de Rover, die eer mag ik Leon geven

Gelukkig is heb ik nu al besloten om vanaf nu elke trip samen met in de Rover te doen

(hij weet het zelf nog niet, klein detail)
Na een tijdje bij Thomas te zijn geweest was het tijd voor de terugreis, medeforummer Ralph had me eens op de kringloopwinkels van Alkmaar gewezen, daar zijn altijd autoboeken voor weinig, dus daar maakten we nog een stop. En zo kwam ik met 3 jaarboekjes rijker weer bij de auto.
En toen was het tijd om richting het noorden te gaan... Als een echte toerist natuurlijk nog een stop gemaakt op de afsluitdijk:
Omdat het IJselmeer en de zon zo mooi waren nog 2 "non-auto"-foto's:
Na Leon ook thuis te hebben gebracht bereikten we om 18.45 de heilige grond. Ofwel de Rover was bij zijn nieuwe huis!
De eerste rit ging goed, wel wat wennen omdat de auto toch anders rijdt dan de oude. De radio moeten we even bekijken, die heeft ingebouwde navigatie, maar die gilt dus de hele tijd als je sneller rijdt dan 70. Ik weet niet of mijn vader die radio wil houden of zijn oude, die heeft ie wel meegenomen.
De auto staat al op zijn winterbanden, die heeft de garage omgezet, de zomerbanden zijn vrij nieuw, en hebben exact dezelfde velgen als de winterbanden.
Ook leuk zijn de fabriek-originele dakdragers die erbij zitten, net als het feit dat meneer Veenis de winterbanden kosteloos heeft gemonteerd EN schoongemaakt.
Tel daarbij op dat bij de auto een mooie bos bloemen in de kleur van de auto zaten, EN een volle benzinetank, dus mijn vader (en moeder) zijn erg blij!
Voeten vegen, ruim parkeren zijn al ingehamerd! Misschien moet er nog wel een lichtzoemer worden ingebouwd, wat die mist.