As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Oef arme Polonez! Ja onderdelen zijn niet zo duur nee, zeker niet als je ze nog vergelijkt met de Lancia-prijzen!

Hoe gaat het met je voet?
Ik loop nu zonder krukken maar nog steeds als Manke Nelis :(
Hele week max dosis Ibuprofen geslikt op aanraden arts maar dat hielp alleen tegen d e pijn niet tegen het probleem
Vanmiddag weer begonnen met het restant van de medicijnen van vorige week, zou specifiek moeten helpen maar heeft als bijeffect dat je uren later plm. 20x heeeel snel naar de WC moet rennen, je loopt helemaal leeg....
Als dat ook niet helpt dan weer bezoek aan arts....

Had jij gisteren niet je operatie?
Hoe is dat dan verlopen?

Beterschap voor zowel Johan als Peter. Het is hier net een hospitaal.

Ben inderdaad benieuwd hoe de operatie is verlopen. Dus vertel!

Vanmorgen om 9uur is de FSO weer thuis gebracht. Dat zou eigenlijk dinsdag gebeuren, maar de autotransporter durfde de straat niet in. (Hoewel belachelijk, het kan wel, maar goed aan de andere kant, snap ik het ook wel, het zijn wel een paar lastige bochtjes.

Ze wilden het gisteren brengen, maar mijn moeder wou de auto niet in haar eentje ontvangen, dus werd het vandaag, ze belden om 8.15 al en neit veel later waren ze er al.

54521424314_02311fb84e_c.jpg

Daarna werd de auto wat op de inrit gezet:
54521424319_01602fb221_c.jpg

En met de lier naar beneden geladen.
54521591205_d71342ea40_c.jpg

De oplossing is inmiddels ook onderweg naar ons:
54521591240_6c31838428_c.jpg

Als ik het goed heb, een elektronische verdeler. We hebben van vriend Adrian vorig jaar een Vraagbak (maar dan Pools natuurlijk) gekregen en dat kwam heel handig van pas, dat gaf met een type omschrijving veel meer resultaat, zeker in vergelijk met "FSO Polonez verdeler" in het Pools. Die komt waarschijnlijk maandag aan, dan kan mijn vader bezig. Ik kan zelf kan er nog niet eens bij kijken, dus ik blijf maar bij Ayo de bank...

Ik heb nog een foto van zaterdag:
54521455716_d3a0b003cf_c.jpg

Met een beetje fantasie waan je je in de jaren 90.

54520588932_fe22e2df8e_c.jpg

Er gebeurd heel veel op de kruising, in de achtergrond zie je een SAAB 92 uit Zweden, op een trailer van een Engelse Golf 4. De Chrysler maakte ons EMW-feestje wel compleet.

Ook heb ik mijn foto binnen die gemaakt is tijdens "The Pirde of Longbridge"
54521452901_111e229ef2_c.jpg

54521424964_f9daa52ee4_c.jpg

Ik werd ook nog door een buitenlandse Grammer (grappig verhaal om te vertellen. Ik heb een Litouwse bekende doordat ik daar een paar oude Lada's heb gefotografeerd hebben we wel eens contact. Toen ik de Streetwise kocht, kende hij die niet. Rover kende hij wel, maar door mijn mooie blauwe is hij helemaal fan geworden.) geattendeerd op dit bericht, hij zag daar een bekende Rover tussen staan.

Nou tijdens de laatste rit van mezelf spotte ik ook nog een fraaie Rover:
54521711128_8fcfe84181_c.jpg

Ik loop nu zonder krukken maar nog steeds als Manke Nelis :(
Hele week max dosis Ibuprofen geslikt op aanraden arts maar dat hielp alleen tegen d e pijn niet tegen het probleem
Vanmiddag weer begonnen met het restant van de medicijnen van vorige week, zou specifiek moeten helpen maar heeft als bijeffect dat je uren later plm. 20x heeeel snel naar de WC moet rennen, je loopt helemaal leeg....
Als dat ook niet helpt dan weer bezoek aan arts....

Had jij gisteren niet je operatie?
Hoe is dat dan verlopen?

Oh nou zonder krukken is wel wat winst zeggen we dan maar, maar wat vervelend zeg! Zeker ook als je continu moet plassen, en rennen gaat nu natuurlijk niet, nouja hopen dat je er snel van af bent, of dat het beter gaat! Nogmaals beterschap!

Beterschap voor zowel Johan als Peter. Het is hier net een hospitaal.

Ben inderdaad benieuwd hoe de operatie is verlopen. Dus vertel!
Ja wel een beetje he? Nog even doctor Bernard komt nog langs!

Nou de operatie lijkt goed te zijn gegaan! Het was nog best wel een verhaal..
Omdat zondag ineens een meerdere steken in mijn enkel kreeg, wat er toe leidde dat ik doof gevoel in mijn onderbeen kreeg.

Dat zakte niet af, maar ik dacht, die pen moet er toch uit. Dinsdag werd het niets minder, dus toch maar gebeld. De operatie kon wel doorgaan.
Vergeleken met vorig jaar was dit een hele andere ervaring, veel prettiger ook. Ik werd in veel meer meegenomen, wat er gebeurde en ging gebeuren.

Achteraf bleken de schroeven helemaal los te zitten en is zelf het bot gaan verschuiven, dat is misschien zondag wel gebeurd en dat het iets aan heeft geraakt. Na de operatie was het dove gevoel gelukkig weg.

Ik mocht wel weer meteen naar huis, maar mocht niet alleen zijn in de nacht, dus mijn vader was hier. Het doet nu nog wel erg zeer, maar dat komt denk ik vooral door de operatie.

Ik moet nu 14 dagen complete rust hebben, ik mag wel op krukken lopen, en met het been omhoog zitten. Over maximaal 10 dagen mogen de hechtingen eruit, dan mag ik ook heel even staan erop (dat is dan echt een seconde ofzo) en dan mag ik heel langzaam opbouwen naar wat voorzichtig bewegen, maar het mag absoluut niet zeer doen.

Nouja komt vast goed. Ik heb er wel vertrouwen in.

Oh nou zonder krukken is wel wat winst zeggen we dan maar, maar wat vervelend zeg! Zeker ook als je continu moet plassen, en rennen gaat nu natuurlijk niet, nouja hopen dat je er snel van af bent, of dat het beter gaat! Nogmaals beterschap!
Was het maar plassen :) Het was weliswaar vloeibaar en dezelfde kleur maar het kwam toch echt vanaf zo'n 12 cm verderop :) Mensen die ooit een coloscopie gehad hebben weten er alles van :sick:
Tot zover de medische update.....:ROFLMAO:

Ik schrok wel toen je zei dat de schroeven los zaten ! Heeft dan een bot ook niet goed vastgezeten al die tijd?
Maar het goede gevoel van je nu, laat me hopen dat het nu wel goed is gegaan, normaal kunnen lopen is toch wel lekker hoor...

Heb je die verdeler in Polen besteld, of in Nederland?
Zo'n vraagbaak in de taal van de fabrikant is wel makkelijk, het kostte mij zonder zo'n vraagbaak al flink wat moeite om te ontdekken wat de Poolse omschrijving is. Hier zie je trouwens ook best nog wel veel van die kleine autozaakjes, die hebben vaak spullen waar je bij een gewone garage tevergeefs naar zoekt.
Ik ben aan het kijken of ik hier misschien LPG ga laten inbouwen, zat net een prijslijst te bekijken: voor auto's met een carburateur vanaf €330,- :) Kijk, dat zijn nog eens prijzen !

Was het maar plassen :) Het was weliswaar vloeibaar en dezelfde kleur maar het kwam toch echt vanaf zo'n 12 cm verderop :) Mensen die ooit een coloscopie gehad hebben weten er alles van :sick:
Tot zover de medische update.....:ROFLMAO:

Ik schrok wel toen je zei dat de schroeven los zaten ! Heeft dan een bot ook niet goed vastgezeten al die tijd?
Maar het goede gevoel van je nu, laat me hopen dat het nu wel goed is gegaan, normaal kunnen lopen is toch wel lekker hoor...

Heb je die verdeler in Polen besteld, of in Nederland?
Zo'n vraagbaak in de taal van de fabrikant is wel makkelijk, het kostte mij zonder zo'n vraagbaak al flink wat moeite om te ontdekken wat de Poolse omschrijving is. Hier zie je trouwens ook best nog wel veel van die kleine autozaakjes, die hebben vaak spullen waar je bij een gewone garage tevergeefs naar zoekt.
Ik ben aan het kijken of ik hier misschien LPG ga laten inbouwen, zat net een prijslijst te bekijken: voor auto's met een carburateur vanaf €330,- :) Kijk, dat zijn nog eens prijzen !
Oef dat klinkt niet fijn @JohandeBoer !

Nou wat ik van de arts begreep (al eerder) is dat je het moet vergelijken met een schroef in de muur, en dan zonder een plug. Die is door het bewegen het gat steeds groter gaan maken. Het zijn trouwens ook echt Praxis-schroeven , wel mooie zwarte dat weer wel. Voor de verhalen is dit wel een mooiere operatie (lees meer litteken, -> stoer verhaal van te maken;) ) Het doet nog wel heel erg zeer, maar dat is door de ingeep. Deze operatie was ook wel intensiever dan de vorige.

De verdeler komt uit Polen, die is er volgende week ergens.

Die LPG-tank is inderdaad geen geld zeg! Dan snap ik wel dat op mijn vraag "Waar rijdt een Polonez het beste op" LPG het antwoord was.
Hoe zit het eigenlijk met wegenbelasting, zit daar in Polen eigenlijk ook verschil in qua brandstof? (Zoals hier in de NL )

Die LPG-tank is inderdaad geen geld zeg! Dan snap ik wel dat op mijn vraag "Waar rijdt een Polonez het beste op" LPG het antwoord was.
Hoe zit het eigenlijk met wegenbelasting, zit daar in Polen eigenlijk ook verschil in qua brandstof? (Zoals hier in de NL )
In Polen betaal je geen aparte wegenbelasting, die zit verwerkt in de brandstofprijs. Inclusie alle accijns, wegenbelasting en 23% BTW kost de gewone E10 hier nu omgerekend vanaf zo'n €1,32 ; diesel is dan ongeveer €1,35 en LPG €0,66. Dus zie je ook veel meer grotere auto's want de vaste lasten zijn dan eigenlijk alleen nog maar verzekering en afschrijving. 5 jaar een flinke diesel rijden scheelt je dan vergeleken met Nederland zo €7.000-8.000 aan wegenbelasting terwijl je brandstof ook nog eens veel goedkoper is; en LPG rijden is dus ook spotgoedkoop.
Voor onze Suzuki is er een speciale BRC DualJet LPG-installatie en bruto kost die ongeveer €1.100,-
Voor ons is het nog goedkoper omdat de auto "op de zaak" staat. Bijtelling kennen ze hier niet maar ze hebben wel een hele simpele regeling voor zakelijke auto's: als je ook maar 1 meter privé rijdt kan je niet de volle 100% aan BTW terugvorderen (zowel voor aankoop, lease, brandstof als onderhoud) en ook de netto-kosten zijn niet voor 100% aftrekbaar. In plaats daarvan krijg je slechts de helft terug van de BTW, en van het totaal van netto-kosten + de andere helft van de BTW kan je 75% van de winst aftrekken.
Dus stel je hebt een factuur van de garage van 1230,- (inclusief BTW dus netto 1000,- + BTW 230,-) dan kan je 115,- aan BTW terugvragen; en je kan 0,75 x 1115 = 836,25 als kosten opvoeren bij je winst/verlies-rekening.
Dat heeft overigens een absurd gevolg. Stel je koopt zakelijk een auto op de zaak via deze manier, dan kan je dus maar de helft van de BTW verrekenen. Stel nu dat om wat voor reden dan ook je de auto al na een paar maanden van de zaak haalt (verkoop maar kan ook agv total-loss na ongeval) dan moet je 'm voor de volle mep BTW afrekenen....
Omdat er ook een maximum is aan wat een zakelijke auto mag kosten qua kostenaftrek kan het nog gekker: een klant kocht een EV, verkocht 'm al weer vrij snel, en ondanks dat ie een flink financieel verlies leed moest ie fors belasting betalen want door een samenkomst van beide regels had volgens de belastingwetgeving een forse winst gemaakt....

Wat een informatief stukje @JohandeBoer . Ik begreep al eens eerder dat er soms best vreemde regels zijn in Polen. Hoe gaat het met je voet? Is er al wat verbetering?

Gister zijn de hechtingen uit mijn enkel gehaald, het doet allemaal nog erg veel pijn. Maar het zag er allemaal goed uit, het heelt goed . Ik mag nu heel langzaam beginnen met revalideren, dus dat is fijn.

Nog geen FSO nieuws, we hadden uit Polen een elektronische verdeler, maar dat is niet de goede. Wij hebben een met een soort stekker er aan, een ietsje nieuwere. Het vervelende is, dat elke advertentie die eentje aanbieden de foto's van het model wat wij moeten hebben, (de groene draad) en dat het de rode draad versie is de ze hebben.

54547462632_c87d584327_c.jpg

Dit is de onze, en we krijgen dus deze:
54548497423_f9615020bf_c.jpg

We zijn nu even aan het puzzelen, of het misschien ook mogelijk is om de spoel alleen te vervangen. Maar ja , geen idee wat voor spoel dit is.

54548604060_1ecef1379e_c.jpg

Wel leuk FSO nieuws is dat als het goed is, vandaag of morgen deze sleutelhanger komt.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Classic-Rover Parts.NL geweest. Eigenlijk waren we (nouja pap) eigenlijk taxi voor @Marc 827 3500 maar er was een kleine Rover meeting want ook onze vriend Thomas was komen kijken.

Het lijkt wel Engeland, al die Rovers:
54547393252_08d53a6a6f_c.jpg

54548610360_3f792bc5b9_c.jpg

54547393157_c1a57020ec_c.jpg

54548503758_ec256aedee_c.jpg

Dit is niet zomaar een 75 Estate, maar een van de eerste die in Nederland is verkocht.

54548269276_817fc07c5b_c.jpg

Ik mocht meerijden in de 75 van Thomas.

54548449219_370269a5dc_c.jpg

54548610340_b377b14e86_c.jpg

En als afsluiter eindelijk wat kleur op de oprit van Marc.

Wat een informatief stukje @JohandeBoer . Ik begreep al eens eerder dat er soms best vreemde regels zijn in Polen. Hoe gaat het met je voet? Is er al wat verbetering?
Voet is nog steeds waardeloos. Zou binnen 2-3 dagen OK moeten zijn, is nu al een maand slecht...
Nu steroïden maar die helpen ook niet...
To be continued...

Vwb je onderdelenzoektocht: kijk eens op deze website
Staan op onderdelennummer
Mocht het echt niet lukken geef dan maar een berichtje, kan ik hier verder vragen.

Geen Hoornsterzwaag?
Nee, ik had wel willen gaan, maar dan zou ik een rolstoel mee moeten nemen, dat zag ik niet helemaal zitten om eerlijk te zijn. Ook omdat het een weiland was. Links wel spijt, maar rechts weet ik dat het beter is voor de enkel.

Ik ga dit weekend ook al naar Duitsland, een concert vanavond, dus om bijna een week in een rolstoel te zitten zag ik niet helemaal zitten. EN het lopen gaat ook niet helemaal. Ben jij wel geweest? Het weer viel tegen he?

Ja, zeker even geweest met de blauwe EV, stiekem een hele lekkere auto.

Concert overleefd?, de Toppers?
Ah ja, ik snap dat wel wel. Ik vind een Tesla ook best wel een mooie auto, niet Alfa (of ) Rover mooi. Maar meer Hyundai of VW mooi. Bij Tesla zeker de gewone modellen, vind ik best mooi, de 3 en de S.

Ik was niet naar de toppers, daar ben ik ooit wel eens geweest en dat was best leuk hoor. Maar meer qua sfeer dan dat ik er een cd van wil hebben ofzo

We waren Franz Ferdinand. Een Rockband uit Schotland.
Voor als je het niet kent ;)

Het was echt perfect geregeld, het was in het Stadspark (geweldig weer ook) en we hadden een hotel op 10 minuten lopen. We visten net naast kaartjes voor Den Haag, en Hamburg is dan niet zoveel verder. We hadden het hele weekend geregeld, maar helaas moesten we dat wat omgooien door de operatie.

Ik had de organisatie nog gebeld, omdat ik natuurlijk niet kon staan, maar er was een rolstoelruimte. En het was perfect geregeld, we werden om de wachtrij gelaten, en binnen werden we meteen naar de rolstoelplaats geleid en en daar was een steward die op het einde vrij baan maakte.

We zijn ook nog in het Protyp Museum geweest, plus op zondag bij een oldtimer meeting, bij een ouderwetse benzinepomp.

Het weer was geweldig goed, behalve zondag, maar ja toen gingen we weer weg.

Helaas vond mijn enkel het toch niet zo, die werd zelfs van de rolstoel helemaal dik en pijnlijk, maar goed, terwijl ik er niets verder mee gedaan heb. Dat dus even aankijken.

Deze week maar eens de tips qua FSO uitzoeken van hierboven, nog bedankt Piet & Johan!

Kwam deze net tegen. Iets voor jouw? FSO bord
Hey leuk! Bedankt voor de tip Pascal! Ik had hem al eens gezien en dacht laat maar. Maar nu voor 4.12 inclusief verzenden kan ik het niet laten liggen! Nogmaals bedankt voor de tip! :)
Ja die is ook goed, wij, Leon en ik, hadden trouwens hetzelfde nummer wat meteen opnoemden wat we misten. Lucid Dreams, met de geweldige gitaarsolo's:

die gilt gewoon dat de radio op stand 100 moet... Tonight: Franz Ferdinand is denk ik ook wel echt mijn favo album.

Hoe gaat het met je voet?

Het was gezellig Peter en fijn dat jullie oa als taxi diende.

En wederom beterschap met je voet!
Graag gedaan vriend, het was ook erg leuke dag he? De Fryske Boy zei ook nog, het is toch echt boffen dat je zo dichtbij bent komen wonen.

Graag gedaan. Heb een groot deel van mijn garage muur volgehangen met 20 x 30 platen. Zowel autogerelateerd als platen met humoristische teksten en/of plaatjes.

Ik ben nog niet echt met de FSO bezig geweest, wel heb ik heb ik op ebay wat Rover-dingen gekocht:

54565620781_b9d7de6729_c.jpg

Een MG 3SW , na het fallisement van MG-Rover is de Streetwise in China verkocht. Dit schaalmodel is wel de heilige graal voor SW-eigenaren, moeilijk te krijgen en vaak erg duur. Ik ben nu (naar verhouding) redelijk scherp geprijsd kunnen kopen.

54565804314_62940597f3_c.jpg

Ook komen er (als het goed is) morgen 2 nieuwe Rover badges, die van mijn vader is best lelijk en die van mij is nog zozo, maar de prijs is scherp dus ik sloeg maar meteen toe.

Tot slot nog een leuke, andere 45 die nu te koop te staat op Marktplaats.
54565995300_f503b9b8d7_c.jpg

54565848599_b6e5d7f5c0_c.jpg

2005 Rover 45 1.6 Club , nee niet de meest flitsende kleur, maar verder identiek aan die van mijn vader. Vooral leuk ook omdat ook deze uit de RH-KK kenteken-serie komt.

Ah dat zijn inderdaad leuke Rovers Harmen!

Die Streetwise is (semi) bijzonder . Die is nog van voor de facelift, en heeft naast het oude dashboard, ook nog een slot op de kofferbak die je buitenaf kunt openen, dat is vrij kort geleverd, want daarna dacht MG-Rover, als we dat skippen scheelt het weer een pond per auto

Ebay heeft er een beetje een potje van gemaakt, nouja dat valt misschien ook wel mee...

54572927150_60d970990b_c.jpg

54572857230_e44a307f86_c.jpg

Mijn modelletje is al aangekomen, dat ging heel wat sneller dan verwacht. Ebay had het over juli. Ik ben er echt blij mee, hoewel het natuurlijk geen Rover is, en ook geen blauwe. Maar ik ga dat niet aanpassen, daar is het model me te zeldzaam en te duur voor.

Ook zijn de logo's al aangekomen:
54572707389_eeb1f50ab8_c.jpg

Beide hier, terwijl er eentje bij mijn vader bezorgd moest worden. Nouja prima. Deze kwamen uit Engeland, heel gek dat ik nu geen invoerrechten moest betalen.

In de Streetwiseclub kwam deze foto voorbij, blijkbaar is er ook rally waar de Streetwise aan meegedaan heeft.

54572707359_3f6b89ffcd_c.jpg

En tot slot:

54572727629_253a078686_c.jpg

Die heeft ook eindelijk een nieuwe vriend gevonden, blijkbaar blijft ie hier in de buurt ergens rondrijden.

Laatst bewerkt:
Leuk dat de Ypsilon weet gaat rijden. Hoe gaat je herstel? En wanneer komt de Polonez weer op de weg? Aan alleen kijken naar je klassieker heb je niet zoveel.

Leuk dat de Ypsilon weet gaat rijden. Hoe gaat je herstel? En wanneer komt de Polonez weer op de weg? Aan alleen kijken naar je klassieker heb je niet zoveel.
Ha Verlichting, lief dat je er naar vraagt!

Polonez ligt even stil, Ik wil er volgende week weer mee bezig gaan. Ik wil mijn vader ook even wat rust gunnen, die heeft het nu op zijn leeftijd weer veel te druk, met dingen voor mij doen. En bij moet ook nog mijn moeder helpen met dingen, dus dan is 's avonds googlen en alles misschien wat te.

Ik moet zeggen, ik ben er ook even klaar mee. Komt ook dat herstel van mijn enkel niet zo snel gaat, hoewel dat is eigenlijk onzin... het is ook natuurlijk nog niet zo lang gelden, maar zo voelt het een beetje.

Ik maak letterlijk en figuurlijk kleine stapjes, ik kan inmiddels zonder krukken vanuit bed naar de wc en dan onder de douche. En ik loop ook af en toe in huis met krukken, ik bedoel dat ik ook mijn linker been dan gebruik. Maar het is allemaal wel pittig vind ik, ik werk ook 3x een uurtje per week. Dus 's avonds ga ik vrij vroeg in bed series kijken, want ik ben dan wel echt heel moe en dan doet mijn enkel ook best veel pijn. Maar goed, ik moet niet klagen, want hoewel het nu negatief klinkt, zie ik ook wel dat er vooruitgang is.

Onder de noemer, too much info, maar stiekem ook wel grappig om te delen:

54572941994_e04b28090e_c.jpg

Ik moet mijn tenen naar achteren bewegen, dat zei de chirurg al na de operatie. Mijn moeder heeft dezelfde fysio, en vorige week vroeg ze hoe het met mij ging. Mijn vader vertelde over dat ik de tenen moet bewegen, en toen kwam ze met deze band, dat is dan toch wat makkelijker. Nu doe ik dit 3x per dag, en mijn fysio op 4 pootjes houdt echt elke keer de boel goed in de gaten, of het wel goed gaat... Zodra ik stop, gaat Ayo dan ook weer verder slapen

De vr
Is dit geen optie voor de FSO?

Ik zou ze eens bellen....
We zijn inmiddels met dit bedrijf bezig ja. Zij kennen natuurlijk FSO niet, dus we moeten ook dingen aan leveren (foto's, het werkplaats boek etc)

In Polen worden wel "onze" verdelers aangeboden, maar dan blijkt dat allen de foto de goede is, en dat het de oude is zonder de spoel.

Ik word er een beetje moedeloos van soms. Hopelijk kan dit bedrijf wat betekenen. Ik zit me ook af te vragen of bijvoorbeeld een spoel niet gewoon na te maken is. Of van bijvoorbeeld een ander merk. over te zetten is.

Even dacht ik dat Lada een vergelijkbare verdeler had, maar helaas niet. Dat zou het zoeken iets makkelijker maken.

De Rovee staat natuurlijk nu stil, tijdens de UK-trip is mijn cd-spler er mee opgehouden. Ik had gehoopt om er in de UK een te kopen, maar helaas werden er op de POL amper onderdelen aangeboden.
Ik heb gisteren op Ebay een andere gekocht;

54613032098_b1060945ed_b.jpg

Helaas zonder code, maar wel met serienummer en ook chassisnummer van de auto waar die in zit, dus de beveiligingscode zou te traceren moeten zijn. En anders wil ik de cd-spelers uitwisselen, dan heb ik geen code nodig (denk ik)

Wel mooie prijs, 49 euro inclusief verzenden vanuit Spanje. Ik heb eerder online in NL wl prijzen van 30-50 euro exclusief verzending gezien...

Ik ben ook eindelijk met inladen/bewerken/organiseren van mijn Engeland foto's dus ik zal daar ook eens wat hier plaatsen als ik daar wat klaar mee ben. Ik had eigenlijk neit zoveel zin daar in..

Dat komt natuurlijk ook door het herstel, dat gaat nog neit zo snel, morgen moet ik voor controle naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Het gaat wel wat vooruit, ik loop in huis zelfstandig, ik werk (al) weer 2 uur per dag, maar het blijft wel pijnlijk nog en gaat voor mijn gevoel nog neit zo snel , gelukkig is nu eindelijk het "blauwe" weg.

Binnen 2 dagen is de radio bij me bezorgd, dus dat is heel tof. Misschien volgende week eens kijken of ik hem werkend kan krijgen of anders de cd-speler eruit halen.

Ik ben ook lid geworden van de Engelse 200 en 400 club, zij hebben ook een Forum met veel kennis. En linkjes voor onderdelen, dus dat is ook ideaal.

The Fryske boy, jullie kennen hem wel, was deze week voor zijn werk een paar dagen In Caïro. Hij stuurde me een paar spots door, dit was wel het hoogtepunt:

Een Polonez is al tof, maar dit is een Nasr. Ofwel eentje die lokaal in Egypte is gebouwd.

Verder nog geen FSO-nieuws, het is hier deze week TT dus Erin had deze week geen tijd om met mijn vader bezig te gaan.

Wel is er enkel nieuws! Hoewel het een autoforum is , wil ik het ook hier delen. Vooral dankzij of voor mijn Forumvrienden:

Donderdag heb ik controle bij de chirurg gehad, op de foto's zag alles er erg goed uit. De operatie was best intensief vertelde de chirurg, er was veel weefsel enzo, wat zwevend was en weggehaald moest worden en ook mijn bot stond niet goed en was eigenlijk ook helemaal los, die had zeg maar een pad gezocht om "te gaan staan" in mijn lichaam. Door de band is alles weer bij elkaar komen te staan, er is nu zelfs hoop dat dingen weer aan elkaar gaan groeien!

Wel moet ik nog rustig aan doen, we denken dat de meeste pijn komt door de operatie, maar ik mag of nee moet nu bewegen, niet te intensief maar vooral "huis-tuin en keuken" dingen (wandelen etc) ik mag nog niet (intensief) sporten.
Qua herstel was ik al mooi op pad, en we hebben nu gekozen om dit te doen, om ook de boel een beetje tot rust te laten komen, En dus ook geen Fysio voor nu. Mocht er iets veranderen , moet ik meteen contact opnemen met de arts. Dus dat is eigenlijk heel erg fijn nieuws!

Mooi die medische update. Fijn dat het herstel volgens de arts goed verloopt. Nu nog minder pijn.

Straks nog een medische update van de Polonez en dan is die ook weer in de benen! (lees: wielen)

Mooi dat de operatie goed is gegaan. Al zal even rustig aan doen op den duur wel gaan vervelen kan ik me voorstellen. Sterkte nog even met het herstel, hopelijk gaat dat allemaal goed!

Zo'n radiocode kan je online wel ergens kopen. Even vooraf checken of ze Rover ook in het systeem hebben. Ik heb het voor een Volkswagen gedaan en dat werkte prima.

Bedankt voor de enkel-reacties. Ik ben er ook erg blij mee. Het biedt ook perspectief voor de toekomst. De weg is nog wel lang, maar ik ben positief.

Zo'n radiocode kan je online wel ergens kopen. Even vooraf checken of ze Rover ook in het systeem hebben. Ik heb het voor een Volkswagen gedaan en dat werkte prima.
We hebben die van mij via Rovee kunnen achterhalen, en anders inderdaad online. Ik zie op FB wel vaker de vraag voorbij komen, dus dat moet wel goed komen,

De radio zelf is blijkbaar VDO, dus ze werden ook in Opels gemonteerd zag ik.

Via de Roverclub zag ik deze SW voorbij komen:

54634900106_1a8facc2c1_b.jpg

Op de trekhaak na, identiek aan de buitenkant als mijne. Volgens mij ook met dakraam.

Het is een 1.8, dus 117 pk, ik heb nu 103 dus iets meer. Vooral prettig als mijn ouders' caravan erachter hangt, ben ik nu tevreden. Vooral aantrekkelijk is de Semi-automaat, hoewel er ook wel weer verhalen zijn dat dit niet het beste is wat Rover ooit geleverd heeft. Ik heb echt wel even lopen plussen of ik een ruil voor zou stellen Groot

Aan de andere kant, mijn enkel lijkt uiteindelijk te genezen, dus een automaat is geen noodzaak. En deze heeft nog het oude dashboard, wat toch net wat minder is. 224.000 op de teller is ook 100.000 meer dan nu, en hij is 2 jaar ouder dan mijne (nouja die is pas in 2006 geregistreerd.) Grootste struikelpunt is wel het aantal eigenaren 8 (21 als je de handel meerekent) , dus het gaat niet door.

Volgende week of nee komende week ga ik 5 dagen weer werken, 4 uurtjes nog, maar er is nog steeds progressie. Ik heb ook al wat zonder krukken om mijn huis gelopen, dus ik wil komen de week naar de parkeergarage lopen en eens kijken of de SW het nog doet, en dan eens een rondje daar rijden, kijken of dat ook wat wil.

We zijn nu trouwens aan het wachten op 123ignitionshop, mijn vader heeft alles wat ze nodig zijn opgestuurd, (foto's van de motor. het kapotte ding, de vraagbaak die we vertaald hebben)en dan kijken zij wat ze kunnen doen.

Het heeft wel onze voorkeur om eerlijk te zijn, een 2e hands artikel is minstens 30 jaar oud, dus of dat nu helemaal jofel is. Hoewel de FSO natuurlijk geen dagelijkse auto is, moet ie wel betrouwbaar zijn, (het blijft natuurlijk een Oost-Europeaan ;) ) en het zou mooi zijn als ie weer rijdend is.

Over 5 weken heb ik vakantie, en ik zou hem heel graag meenemen naar OMMMA en eventueel naar Polen, dan moet ik wel zelf wat kunnen rijden.

Goed dat er nog steeds vooruitgang is met de enkel! Niet te snel te zwaar belasten he. Ik weet van mezelf dat dat een valkuil is die contraproductief werkt....

Ben benieuwd of het ombouwen van de ontsteking van de FSO het goede resultaat geeft. Wel mooi dat de mogelijkheid er in ieder geval lijkt te zijn.

Goed dat er nog steeds vooruitgang is met de enkel! Niet te snel te zwaar belasten he. Ik weet van mezelf dat dat een valkuil is die contraproductief werkt....

Ben benieuwd of het ombouwen van de ontsteking van de FSO het goede resultaat geeft. Wel mooi dat de mogelijkheid er in ieder geval lijkt te zijn.

Ja met dat eerste heb je echt een punt, zeker als je er al (zoals ik) lang mee loopt, het is nog steeds best wel pijnlijk, dus dat is wel echt een rem. Maar het voelt wel beter nu dan de vorige operatie.

Er is ook vandaag een terugkoppeling gekomen over, om het even zo te noemen, ontsteking ofwel Zelmot4497:

54637249974_997a7ab05e_h.jpg

Dit is de boosdoener, de spoel zeg maar. Daar in ergens gaat het mis.

54637211429_d230a6783c_c.jpg

Dit is handgemaakt, heeft een app blijkbaar en het oude ding moet opgestuurd worden zodat eht nagemaakt kan worden. Binnen 3 weken is het klaar en dan bij ons. Klinkt als een geweldige oplossing, er is 1 nadeel en dat is de prijs. En dan is het niet even zuchten en betalen, maar dat is echt wel even een nacht slapen zuchten en zuchten en misschien nog een nacht slapen.

Voordeel hiervan is wel, het een nieuw ding. Het heeft geen "zwaar leven" gehad, maar het is dus duur.

Dus ik heb eens contact gezocht met mijn Poolse vriend, helaas wordt het ding niet meer nieuw gemaakt, via hem ben ik wel op een FB-pagina van Polonez eigenaren terecht gekomen, waar het vooral over techniek gaat.

Ik heb daar mijn vragen neergelegd: Of het kwaad kan om zeg maar een oud ding te monteren, is het een zwak punt etc. En dan de vervolg vraag of iemand zo'n ding heeft EN het wil verzenden naar me.

Ik wilde net op enter drukken om dit te plaatsen, en toen kreeg ik een bericht van iemand op FB. Dit is natuurlijk niet noemenswaardig hier, maar ik doe het toch. De meneer die me een bericht stuurde is een Poolse Polonez eigenaar die woont in Engeland. Die heeft ook een Polonez uit Thailand, compleet met airco!

Ik heb van hem een hele "trouble shoot" gekregen. Het is op een forum wat door iemand die ook met deze problemen heeft geworsteld. Dus dat gaan we eerst nog maar eens een keer goed doorspitten. Het is namelijk haast uitgebreider dan onze Vraagbaak.

Nog een optie om voor 123 hun product in jouw grote netwerk te promoten en een bedrag per verkochte verdeler te bedingen?

Ik ben benieuwd! Mooi als je m kunt maken.

Ik ken een aantal BMW e21's met een omgebouwde 123ignition. 123 levert ze zelf niet voor dat model. Maar dat werkt heel fijn en beter dan de originele ontsteking. Zelf heb ik m al een jaar in huis, maar nog niet ingebouwd, want ik wil eerst zeker weten dat er geen andere gremlins in de motor zitten. Dat punt is inmiddels gepasseerd, dus binnenkort eens inbouwen en afstellen.

Nog een optie om voor 123 hun product in jouw grote netwerk te promoten en een bedrag per verkochte verdeler te bedingen?
Ha dat is een goed idee!!

Ik ben benieuwd! Mooi als je m kunt maken.

Ik ken een aantal BMW e21's met een omgebouwde 123ignition. 123 levert ze zelf niet voor dat model. Maar dat werkt heel fijn en beter dan de originele ontsteking. Zelf heb ik m al een jaar in huis, maar nog niet ingebouwd, want ik wil eerst zeker weten dat er geen andere gremlins in de motor zitten. Dat punt is inmiddels gepasseerd, dus binnenkort eens inbouwen en afstellen.
Ah Dankje! Dat is goede info! Ik ben links ook wel bang dat er misschien nog wat achter weg komt.

Ik heb via het Forum een heleboel info gekregen. Daar gaan we eerst nog mee bezig

Via de Roverclub zag ik deze SW voorbij komen:

54634900106_1a8facc2c1_b.jpg

Op de trekhaak na, identiek aan de buitenkant als mijne. Volgens mij ook met dakraam.
Volgens @Thomas3006 is dit zelfs een testauto geweest.

Goed, ik heb vgisteren de route naar de parkeergarage gelopen, en terug, zonder krukken. De accu van de Rover was na al die tijd niet leeg, en als bonus heb ik de auto ook nog een paar keer gestart, dat ging ook. (zelfs zonder dat het pijn deed ) Dat was heel fijn!

54646216124_d7f47d140b_4k.jpg

EN mijn cd-speler deed het ineens ook weer, dus heel toepasselijk gilde Tina Turner dat ik de beste was.

Straks gaan mijn vader en ik naar oldtimerdag Diever, met de Streetwise. De organisatie weet hoe zeldzaam de Streetwise is, dus hij is welkom. Later komt ook een bekende Mazda aansluiten.

54645140247_1be5449a1e_4k.jpg

Ik ben nu ook lid van de Engelse 200 en 400 club, ik merk bij elke rit, passagier of zelf, hoe blij ik toch eigenlijk van mijn Rover wordt, het is echt de fijnste auto die ik gehad heb.

Dan is er nog een rode auto:
Ik kwam nog een toffe foto op FB tegen:
54645983941_45d9cff856_b.jpg

54646306310_049fdf2732_b.jpg

Een folder van de Politie uitvoering.

Zoals het nu gaat, hopen we dat er volgende week een update is, met goed nieuws! To be continued dus!

Goed, ik heb vgisteren de route naar de parkeergarage gelopen, en terug, zonder krukken. De accu van de Rover was na al die tijd niet leeg, en als bonus heb ik de auto ook nog een paar keer gestart, dat ging ook. (zelfs zonder dat het pijn deed ) Dat was heel fijn!
Mooi ! Het lijkt er op dat er nu eindelijk licht aan het einde van de tunnel is v.w.b. je enkel, en het is geen tegemoetkomende trein :)

Hier ben ik als Manke Nelis officieel gepromoveerd tot reuma-patiënt....
Ben vorige week helemaal binnenstebuiten gekeerd, van röntgenfoto's van zowat alle botten & gewrichten tot ultrasoon tot genetische bloedtesten. Dat laatste was minder leuk want er moest ook normaal gebloedprikt worden en de naalden blijken hier dikker te zijn dan in Nederland.....
Maar iedereen was vriendelijk en behulpzaam en ik zit nu aan de medicijnen...
Positief: daarmee kan ik weer lopen :)

Ben benieuwd of er eigenlijk ooit een Polonez is geweest als Milicja. Toen ik de eerste keer in Polen met de auto kwam was alles nog Milicja (zo corrupt als de neten) en de Polonez was er toen al best lang. Aan de andere kant: ik kan me ze alleen herinneren met de Polski Fiat 125p...

@Barri: het is waar je referentiekader mee gevuld is. Ik heb nooit de behoefte gevoeld om een grote auto te rijden. Het b-segment is voor mij voldoende. Daarin was mijn Mazda 2 uit 2015 een heel fijne auto, ik denk mijn beste die ik in bezit heb gehad. Echter mijn huidige Swift uit 2024 is ook een fijn apparaat. Maar als je je hele leven niets anders rijdt dan een GLC, een X5 of een Q7 dan haal je je neus op voor een Swift, een Clio of een Streetwise. (Of je hebt heel brede automobiele belangstelling)

Ik vind kleine auto's echt fijner dan grote auto's, dat sowieso.
Maar verder heeft het inderdaad alles te maken met je referentiekader.

Ik reed op vakantie met een nieuwe Fabia. Dat het een MPI was vond ik bloedirritant maar verder past die auto ons uitstekend..volwassen, rijdt lekker, ruim genoeg en van buiten niet te groot!

@Barri: het is waar je referentiekader mee gevuld is. Ik heb nooit de behoefte gevoeld om een grote auto te rijden. Het b-segment is voor mij voldoende. Daarin was mijn Mazda 2 uit 2015 een heel fijne auto, ik denk mijn beste die ik in bezit heb gehad. Echter mijn huidige Swift uit 2024 is ook een fijn apparaat. Maar als je je hele leven niets anders rijdt dan een GLC, een X5 of een Q7 dan haal je je neus op voor een Swift, een Clio of een Streetwise. (Of je hebt heel brede automobiele belangstelling)
Herkenbaar. Hier hebben we een Peugeot 107 uit 2007 met 45.000 km. als tweede auto. Geen superauto voor lange ritten, maar voor korte ritten prima. Het Leeuwtje is 18 jaar oud, maar komt nog steeds elk jaar blanco door de APK! :p

Of hij is echt fantastisch, of je bent snel tevreden ;) ;)
Ha dat eerste sowieso! Ik snap wel dat vergeleken met modernere auto's de Rover het onderspit delft hoor. Zeker qua uitrusting. Misschien was ik iets te fanboy, maar het is zeer zeker een fijne auto hoor. Rover was natuurlijk ontworpen als een wannabe-premium auto. Wat wel grappig is, is dat in Engeland dit veel minder het geval was. Daar waren ook veel meer kleinere motoren. De 200 had zelfs een 1.1. Maar het is natuurlijk is het geen Mercedes.

Maar een Rover (en ook de MG's) waren best goede en fijne auto's en reden ook wel veel beter dan dat menig journalist vond. Hoewel de jaren 80 Rovers wel echt heel slecht waren, zijn de laatsten echt goed. Sterker nog, Practical-classics roemt zelfs de Streetwise. Die noemden het een "classic" die eigenlijk nog best (op bepaalde zaken) mee kan komen en het was een geheime tip voor een liefhebbersauto.
Mooi ! Het lijkt er op dat er nu eindelijk licht aan het einde van de tunnel is v.w.b. je enkel, en het is geen tegemoetkomende trein :)

Hier ben ik als Manke Nelis officieel gepromoveerd tot reuma-patiënt....
Ben vorige week helemaal binnenstebuiten gekeerd, van röntgenfoto's van zowat alle botten & gewrichten tot ultrasoon tot genetische bloedtesten. Dat laatste was minder leuk want er moest ook normaal gebloedprikt worden en de naalden blijken hier dikker te zijn dan in Nederland.....
Maar iedereen was vriendelijk en behulpzaam en ik zit nu aan de medicijnen...
Positief: daarmee kan ik weer lopen :)

Ben benieuwd of er eigenlijk ooit een Polonez is geweest als Milicja. Toen ik de eerste keer in Polen met de auto kwam was alles nog Milicja (zo corrupt als de neten) en de Polonez was er toen al best lang. Aan de andere kant: ik kan me ze alleen herinneren met de Polski Fiat 125p...
Hoe gaat het inmiddels? Is er al vooruitgang/duidelijkheid?

Ik heb trouwens even gekeken, ik vond wel wat Milicja Polonez, maar wel oude en inderdaad ook de 125p :

Patrol car FSO Polonez OK by Adrian Kot, on Flickr

Traffic emergency Polonez OK by Adrian Kot, on Flickr

Dit komt uit een oud boek geloof ik zo te zien, ik zal Adrian eens vragen.

FSO Polonez Milicja

Jakub heeft deze foto gemaakt, ik het idee dat deze een namaak is.

FSO Polonez Milicja

Ik zal nog eens mij eigen foto's doorspitten, misschien vind ik ook zelf nog een foto van Polonez

Zaterdag zijn we naar Oldtimerdag Diever geweest, dat is wel een leuk event, deze keer was het veel groter qua deelnemers, en daardoor ook vele nieuwe deelnemers. Logisch ook want het was natuurlijk schitterend weer.

54651355637_58221061ad_5k.jpg

We hadden een mooi plekje onder de bomen, dat was ideaal.

54652519845_42d803508f_5k.jpg

Later kwam er ook een kekke Mazda en konden we een rondje lopen langs alle leuke deelnemers:

54652435888_456907c754_5k.jpg

Zoals deze leuke Galant Wagon

[
54652432484_dbe43afbf0_5k.jpg

Bijna alle K70's uit ons land waren aanwezig!

54652435898_e99f4288e3_5k.jpg

Deze fraaie DAF-bus is prototype bus, als ik me niet vergis is deze uitgeleend door het DAF-museum aan het BUS-museum in Hoogezand, waar ook tijdelijk de ex-bus van Koningin Beatrix staat.

54652432699_3136978632_5k.jpg

Okay een camper is mijn absolute droomcamper, en dan komt de T4 (die ik eigenlijk rationeel op 1 moet zetten) Een UAZ komt dan wel denk, en dan staat dit toch wel op de lijst.

54652198886_bed17220c8_5k.jpg

54652432719_e295ba8931_5k.jpg

Schitterende Lancia.

54652519625_8b4d415534_5k.jpg

Een maagdelijk Uno

Andere koek is deze andere rode FIAT
54652432584_2ada13f270_3k.jpg

54652198696_13b6b5db28_5k.jpg

Toen we weg wilden gaan, sprak ik met iemand , die de eigenaar van deze MG was. Een ZS met V6 motor, en nog grappiger we hadden elkaar in Engeland tijdens de Pride Of Longbridge ook gesproken. De Britse auto-wereld is net als de Oost-blokkers, ons kent ons ;)

Leuk om nog te vertellen is dat we gisteren de ontsteking en al die dingen naar het bedrijf gebracht hebben om het te fixen, hopelijk is het vrij snel klaar, meneer dacht van wel!

Tot slot nog dit:
54661811078_6ae337a6dd_h.jpg

Ik sta op de cover van het clubblad van de 200-400 club in Engeland, het magazine ligt binnenkort hier ook op de mat. Het is alleen de foto en natuurlijk een verwijzing naar "het nieuwe lid die vanuit NL helemaal naar de Pride is gegaan"

Terug
Bovenaan