AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

astra met geleende kentekenplaten ;)
Nokia-N96-joost882.jpg

ik zie in de kofferbak een losse groene stekker..zou het betekenen dat er nog meer opties aan gekoppelt kunnen worden??

ik heb geen flauw idee, achter zijn allemaal dingen die met de dakconstructie te maken hebben. Misschien een soort van Alarm ? Ik weet het verder niet, kan het allemaal wel nazoeken in het archief, maar das pas voor later... :)

De sleutel moet denk ik wel bijbesteld worden.
voornamelijk vanwege de chip die erin zit.

Je weet hoe je de afstandsbediende CV moet synchroniseren?

chipje kan je er uit halen en overzetten. het metalen sleutelpinnetje ook. Het probleem is alleen dat je de knopjes niet los kunt bijbestellen. Je zit altijd aan een compleet nieuwe sleutel vast. En die kost ongeveeer 80 euro stuk.

Het syngroniseren kan ik zelf wel (inlezen). Maar mijn collega's hadden het er van dat je op marktplaats ook die dingen los kon kopen en zelfs met een mogelijkheid tot klapsleutel, maar heb het nog niet kunnen vinden... Ook niet op de duitse Ebay.

Het lijkt, zo aan het plastic en aan het leer te zien, dat de wagen in de buurt van een Cementafgraving heeft gestaan.
Eerst maar eens goed onderzoeken wat het is, als het cement is kan je een remover kopen..

eerst maar eens uitzoeken waar de auto gebruikt is, en of er in de buurt een cementafgraving te vinden is.

Hij is gebruikt en geregistreerd in kaiserlautern, waar ook de Opel fabriek staat... Ze maken daar alleen motoren volgens mij
intro.jpg

geen idee of daar een cementopgraving in de buurt is. Volgens mij het het gewoon zand en smeer... Zal er eens wat middeltjes tegenaan gooien :p

Ik heb nog wel een paar honderd euro over hoor, voor die roestige, benzineslurpende Calibra...

Heb nog wel een Uno, die mag je voor een paar (lees: 2) honderd ophalen ;) Voor de calibra moeten er nog een paar (lees: veel meer) honderd eurootjes bij (y)

nee :p

ik weet niet wat er voor de APK nog gedaan moet worden namelijk, verwacht weinig dingen eigenlijk, maar je weet maar nooit natuurlijk.

maar ik denk dat ik hem naar de sloop breng, ik heb érg weinig tijd om hem te maken. Daarnaast ook weinig zin in dat beetje dat ik vrij heb...

Op de sloop krijg ik er 7 tientjes voor terug, iedereen die meer bied mag hem hier ophalen (y)

Leuke Astra! Hoe is het eigenlijk met de Monza afgelopen?

De Monza heb ik verkocht hele tijd terug al...

Heb er best veel mee lopen prutsen en veel van geleerd. Ook ongeveer 4000 kilometertjes mee gemaakt. Alleen ik heb doordat ik nu een bijna elke dag werk en daarnaast in de avonduren nog een HBO studie doe heel erg weinig tijd. Eigenlijk gewoon geen tijd. Die besteed ik dan vaak aan sociale dingen :p En de monza mag dan wel niet veel kosten, vond het wel heel zonde om hem maar dag en nacht een beetje te laten staan.

En had ook het motorrijbewijs. Dus heb een motor gekocht ter vervanging van de monza(y) die kan ik binnen stallen en daar hoef ik niet veel mee te prutsen. En heb daar ook heel veel plezier mee :LOL:

Erg gave Astra hoor! En een cabrio is inderdaad heeeerlijk rijden

als hij straks helemaal klaar is wel ja :D maar dan is het cabrioseizoen wel voorbij... Eerst moet er nog heel veel gebeuren

@ AsconaGT: pfff die uno is wel lachen om erbij te hebben, wat kost dat aan onderhoud en wegenbelasting en hoeveel voor apk waardig gok je?

Verzekering 9 euro, belasting geen idee, zal iets van 15 euro zijn. Plaatwerk om hem weer in orde te krijgen 70 euro (heb ik wel verschillende kleuren plaatwerk er op) + veel tijd om het allemaal nog beetje fatsoenlijk er op te krijgen.

Voor APK weet ik niet wat er aan gedaan moet worden, verwacht eigenlijk weinig bijzonders :) Hij is vorig jaar super grondig nagekeken

Tsjonge jonge, nu met die detailfoto's zie je inderdaad dat ze van de Astra een beetje en zooitje hebben gemaakt. Zit onder de blubber en andere viezigheid. Maar gelukkig is dat allemaal prima te herstellen..(y)

Hoveel garageboxen heb je eigenlijk? ik zie een voor de Astra maar ook een voor je motor en de banden..

Ik heb nu 2 garageboxen praktisch naast elkaar.

eigenlijk 1,5

De ene staat de astra nu in, die gebruik ik nu tijdelijk. En de andere (halve) deel ik met iemand anders. Die gebruik ik om mijn uitzetspulletjes in op te slaan, en mijn motor, banden, vakantiedingen zoals tent. Staat nog een wasmachine en koelkast in en zo.

Zodra de astra officieel op straat mag staan en ik ga er dagelijks mee rijden, en de calibra is weg, dan zeg ik die garage weer op...

Het dak is bijna klaar nu, wat een verschil :eek: De laatste coating staat nu te drogen en dan is hij weer helemaal beschermt.

Ok begonnen met het poetsen van de auto, das ook bijna klaar

morgen:
- auto nederlands leren spreken
- grote beurt
- wielen wisselen
- beginnen met schoonmaken binnenkant en reinigen leder

Nokia-N96-joost886.jpg

AsconaGT zei:
Ik heb nu 2 garageboxen praktisch naast elkaar.

eigenlijk 1,5

De ene staat de astra nu in, die gebruik ik nu tijdelijk. En de andere (halve) deel ik met iemand anders. Die gebruik ik om mijn uitzetspulletjes in op te slaan, en mijn motor, banden, vakantiedingen zoals tent. Staat nog een wasmachine en koelkast in en zo.

Zodra de astra officieel op straat mag staan en ik ga er dagelijks mee rijden, en de calibra is weg, dan zeg ik die garage weer op...

't wordt tijd dat je op jezelf gaat, in een huis met een driedubbele garage oid :)

ja dat is wel een vereiste, minimaal 2 garages

maar die huizen kan ik nog niet betalen dus moet nog even flink sparen, al schiet dat niet echt op, geen idee waarom :D

Voor de sleutel moet je even op www.ebay.de kijken en zoeken naar "Opel Schlüssel". Voor +/- 10 euro heb je een splinternieuwe.

zo, vandaag weer flink bezig geweest met de astra

vandaag gedaan:

grote beurt
- olie
- oliefilter
- luchtfilter
- bougies
- brandstoffier
- vloeistoffen

Daarnaast de remmen aan de voorkant helemaal los gehaald en alles lekker gangbaar gemaakt. schijven en blokken waren nog prima

Daarnaast is de hele kofferruimte weer helemaal schoon

Heb ook gelijk de calibra 18 inch velgen er onder gezet zodat ik kan zien hoe dit staat en rijd, en ondertussen de 17 inchers opknappen

Ook praat de navi nu nederlands met mij, wel zo makkelijk

auto stofgezogen

wat meot er nog gedaan worden
- binnenkant leer en plasticdelen schoonmaken
- remmen achter lekker gangbaar maken
- einddemper vervangen (zit een compleet verkeerde onder)
- centrale vergrendeling werkt niet op afstand (wel met sleutel in slot) :confused: Batterij is niet leeg....
- andere sleutelkapjes
- en nog aantal kleine dingetjes

paar pics van vandaag:

Nokia-N96-joost888.jpg

Nokia-N96-joost887.jpg

hij heeft ook schade gehad vermoed is, de deur is een andere kleur dan het overige plaatwerk, dat wist ik al. Alleen op de foto's zie je het heel goed, in het echt zie je het nauwelijks...
Nokia-N96-joost889.jpg

Nokia-N96-joost890.jpg

Nokia-N96-joost891.jpg

Mooi he, als de goede kleur van de kap onder de viezigheid wegkomt :T

Ik zag bij mij helaas al weer wat groene uitslag laatst...dus helaas niet helemaal goed geimpregneerdgespoten geweetikveelt. Goed: binnekort maar even weer met groene zeep wassen (y)

Wow! Die 18" staan een stuk beter dan ik had verwacht!!! (y)

Hij komt er trouwens weer netjes uit te zien zo! Wanneer denk je ongeveer een NL-kenteken te gaan regelen?

Hij ziet er weer strak uit, Joost. Maar je ziet inderdaad dat de deur een andere kleur heeft. En ik ben volgens mij de enige die deze 18-inchers te groot vindt. Ik vind ze net wat te...

Ik kwam deze ook net tegen op het net. Lijkt wel wat op die van jou maar dan met zwart leer en airco en xenon. Maar geen navi e.d.
of01_0006386838.jpg

astra

Is inderdaad een nette auto voor een nette prijs.

Hij is idd vrijwel identiek aan die van mij, alleen geen navi met kleurenscherm en wisselaar en geen parkeersensoren. Alleen heeft deze wel airco en die mooie hoofdkussentjes achter.

Hij komt er trouwens weer netjes uit te zien zo! Wanneer denk je ongeveer een NL-kenteken te gaan regelen?

euuhm, waneer de calibra verkocht is :) Maar heel misschien ook al wel eerder hoor, moet ik nog even zien allemaal...

Ik heb ook niks met gewone astra's hoor. Heb in het verleden zelfs mijn astra verkocht omdat ik de auto zó saai vond.

Maar de astra G coupe en cabrio mogen er zeker zijn (y) zeker in leuke uitvoering.

die koplamppuitsen laat ik lekker zwart. Vind het wel wat hebben eigenlijk o_O

Thnx Elco, ik vind het onder allebei even goed staan...

De uitlaat moest toch vervangen worden, ik wist dat een orginele demper stevig aan de prijs was, zelfs met mijn korting.

maar inmiddels heb ik een orginele nieuwe Irmscher einddemper gekocht voor maar heel iets meer dan wat een nieuwe orginele GM demper mij zou gaan kosten :D

2 mooie irmscher eindstukjes, en uit ervaring weet ik dat het super goede kwaliteit is, en dat als je alleen de einddemper vervangt is het geluid niet sterker (y)

dit is hem niet hoor, maar wel met deze eindstukjes
202950070-w250.jpg

Mooie uitlaat. Zie ik in je bumper overigens niet al een uitsparing voor een pijp? Moet/ga je daar nog iets mee doen?
Overigens vond ik de velgen die er eerst onder zaten denk ik mooier, maar deze zijn ook wel oke.

de demper komt gewoon onder de bumper te hangen. De uitsparing in de bumper valt normaal niet op :)

Inmiddels werkt de centrale vergrendeling ook weer, schijnt iets af te broken te zijn in de afstandbediening waardoor de batterij niet goed komt te zitten. Met een kartonnetje in de afstandbediening was het opgelost.

Dus de kap kan nu ook op afstand worden geopend en worden gesloten! :D

Alleen de andere afstandsbediening werkt nog niet, bij het openhalen zag ik gelijk al het probleem; het chipje voor de startonderbreker zit er niet in.

Moet even een ander chipje regelen en opnieuw inleren, dan werkt dat ook weer naar alle waarschijnlijkheid (y)

Vanmiddag kwam er een pakketje binnen, of bete gezegt, een pakket, want hij was enorm groot en lang :eek:

rara, wat zou daar in zitten :p
Nokia-N96-joost894.jpg

en door het typische nederlandse weer heb ik het dak ook even kunnen bekijken, hij is helemaal waterdicht en de coating doet zijn werk (y)
Nokia-N96-joost895.jpg

en vandaag zijn de nieuwe sleutelkapjes ook binnen gekomen zodat ik weer super mooie nieuwe sleutels lijk te hebben met mooie knopjes (y)

En die man maar klagen dat ie het zo druk heeft en geen tijd heeft.

Man, je gaat als een trein met die auto van je! :p

Gaat lekker hoor en het ziet er prima uit, de 18" staat ook erg goed (y)

En die man maar klagen dat ie het zo druk heeft en geen tijd heeft.

Man, je gaat als een trein met die auto van je!

Ik probeer elk vrij momentje wel te pakken natuurlijk. ;) En heb afgelopen vrijdagmiddag en zaterdag fink kunnen doorwerken. Heel misschien ga ik morgenavond weer verder en zaterdag ook, dus dan schiet het redelijk op ja (y)

wat staat nog in de planning:

gasklephuis schoonmaken
einddemper vervangen
sleutel inleren
leer reinigen + de rest van de binnenkant
middenconsole uitbouwen, spuiten, en weer inbouwen
verlichting achter de tellerklok vervangen

en de orginele velgen worden nog weer mooi gemaakt en waarschijnlijk 2 nieuwe banden

en dan op het laatst nog alle puntjes op de i

en carcit met MP3 mogelijkheid aansluiten, maar dat doe ik pas nadat ik hem heb ingevoerd
Staat je Calibra al ergens te koop op internet...?

hij staat al te koop ja ;)

Nouja het dashboard er uit is met een uurtje gedaan als ik het zelf had moeten doen.

het scheelt dat er iemand in de buurt was die precies de volgorde wist van alles loshalen en precies wist waar de schroefjes zaten plus dat ik het juiste gereedschap heb. Dus was nog geen 30 minuten werk!

Morgen wordt het console gespoten als er tijd is, en dan kan hij zaterdag er weer in

en zaterdag even brandstoffilter vervangen, gasklephuis schoonmaken en de uitlaat er onder hangen

en dan de week er op lampje achter de tellerklok vervangen, binnenkant helemaal goed reinigen, ook het leer en sleutel inleren en dan is hij voor het overgrote deel klaar :D

Toch al met al bijna 5 volle dagen mee bezig geweest als je alles bij elkaar op telt straks, om hem weer goed te krijgen :eek: ALs je dat allemaal hebt moeten laten doen bij een garage dan was het absoluut niet meer interessant om deze auto uit duitsland te halen

Gaat inderdaad snel zeg.

Valt me wel op hoe ouderwets die draaiknoppen van de ventilatie ogen. Had Opel in de Astra nou niet even een iets modernere vormgeving aan die knopjes kunnen geven. Als ik straks eens voor zo'n Astra coupe ga, dan moet ie wel ecc hebben.

Ik had ook veel liever ECC gehad. En dat was niet zozeer om de airco maar met name om de looks (y)

Ik vind zowiso het astra G dash er heel oudbollig uit zien.

Doordat deze astra witte wijzerplaten heeft, grijs middenconsole, kleurenschermpje en rood leer met zwarte hemel oogt het allemaal wel een heel stuk beter.
Nokia-N96-joost881.jpg

de verwarmingsknoppen zie je niet zoals het zwarte panneeltje wat je op de foto van na het uitbouwen ziet

sodeju!
dat gaat rap!

wat staat er na het dash nog op de planning?

ehhhhh... invoeren?

ff tip van mijn kant: nu je toch alles los hebt liggen kan je beter de carkit gaan voorbereiden.
car2iso2car kabeltje aanschaffen (kram 86170, parrot PC000021AA of optimount kabel. zit op marktplaats een gast die ze voor 17,50 verkoopt, itt de echte winkels die er incl verzendkosten 41 euro voor vragen) en monteren.
scheelt aardig wat werk, je hoeft dan alleen het dashboardkastje eruit te slopen om de rest aan te sluiten. (5 torxjes, da's ook het werk niet..)

ehhhhh... invoeren?

ohja, dat moet ook nog :rolleyes:

wat staat er na het dash nog op de planning?

gasklephuis schoonmaken
einddemper monteren
leer reinigen
dashboard weer monteren uiteraard
brandstoffilter moet nog even worden vervangen
1 sleutel moet nog een chipje inkomen en opnieuw worden ingeleerd
en de carkit inbouwen

later nog een paar kleine dingen

ff tip van mijn kant: nu je toch alles los hebt liggen kan je beter de carkit gaan voorbereiden.
car2iso2car kabeltje aanschaffen (kram 86170, parrot PC000021AA of optimount kabel. zit op marktplaats een gast die ze voor 17,50 verkoopt, itt de echte winkels die er incl verzendkosten 41 euro voor vragen) en monteren.
scheelt aardig wat werk, je hoeft dan alleen het dashboardkastje eruit te slopen om de rest aan te sluiten. (5 torxjes, da's ook het werk niet..)

Mijn carkit wordt sowiso de mki9100 van parrot, daar kan ik ook een MP3 stick op aansluiten en zo gewoon de orginele radio er in laten. En de mki9100 heeft geen kleurenscherm maar een monochroom schermpje of hoe dat ook mag heten (y)

Ben alleen op zoek naar een aanbieding :p Maar zal eens kijken wat ik nu even het beste kan doen mbt de carkit

Erg mooie astra! Mis je alleen niet wat PK's? of ga je daar nog werk van maken?
De velgen vind ik overigens erg goed passen bij de astra, beter nog dan bij calibra! zeker niet te groot, mooie maat voor deze cabrio (y)

Nog gefeliciteerd met je Astra. Mooie velgen ;)

Goede keus voor de Parrot Mki9100 (heb hem zelf ook) en die heeft een blauw OLED scherm.

Erg mooie astra! Mis je alleen niet wat PK's? of ga je daar nog werk van maken?

euuh, ik mis ongeveer 50 PK, en dat is inderdaad wel te merken maar op zich is de astra niet heel traag. Het karakter van de motor is wel het zelfde als de calibra, een soepele motor die je schakelui kunt rijden. Dat kan met de 1.6 en 1.8 astra dus niet. Maar de astra heeft natuurlijk niet het V6 geluid en zo.

Ik kijk het even aan, er is weinig aan te doen verder, enige mogelijkheid is er een supercharger op bouwen. Doen ze in engeland veel. Kost relatief niet veel en je krijgt er iets van 50 tot 150 PK bij afhankelijk van de modificatie's die je er allemaal bij gaat uitvoeren. Maar dat weet ik allemaal nog niet.

De velgen vind ik overigens erg goed passen bij de astra, beter nog dan bij calibra! zeker niet te groot, mooie maat voor deze cabrio

thnx (y) ik vind ze ook erg mooi staan, denk dat ik deze er onder laat ...

Goede keus voor de Parrot Mki9100 (heb hem zelf ook) en die heeft een blauw OLED scherm.

mijn broer heeft hem ook, en dat OLED scherm is duidelijk. voor heel iets meer heb je een parrot met kleurenscherm alleen vind ik 2 kleurenschermpjes niet mooi in een auto, en daarnaast zie ik de meerwaarde van een kleurenscherm niet bij de carkit (y) Moet alleen even een aanbieding vinden. 125 euro is tot zover de goedkoopste (altijd nog goedkoper dan 1 bekeuring voor niet handfree bellen)

Middenconsole is bij de spuiter. Hij wordt gewoon in kleur van de auto gespoten (silver lightning) en was nog aan het twijfelen of ik mat of glans zou doen.. maar ik doe ook met glans met een goede beschermlaag. Ben heel benieuwdt naar het resultaat (y)

[size=x-large]R.I.P.[/size]​

FIAT UNO

1991 - 2009​

Op 18 jarige leeftijd is het leven van de Fiat Uno plots ten einde gekomen. Niemand zag het aankomen, zelfs mijn zusje niet, net zoals ze haar voorganger te laat zag zag remmen.​

Vanbinnen toch nog zo jong, met nog geen 80.000 kilometer vind ze vast de rust op de eeuwige schroothoop​

bedankt voor de 6000 trouwen kilometers in mijn bezit in dat ene jaartje​

Amen​

Nokia-N96-joost898.jpg

klaar voor de laatste 800 meter naar de autosloperij

Toch nog even je zusje een trap na geven in de rouwadvertentie hè :)

Gecondoleerd en succes met de verwerking van dit emotionele proces (y)

Vandaag weer lekker opgeschoten, al zat het met de einddemper flink tegen, wat een geklooi. De middendemper was ook niet goed waardoor de einddemper er niet mooi onder kwam te hangen. Met veel hangen er mieren en klooien en 2 uur verder toch gelukt (y)

heel iets donkerder geluid, verder geen schreeuwpijp (y)
Nokia-N96-joost900.jpg

Heb al het plastic van de auto ook schoongemaakt, dat ziet er echt stukken beter uit, dat spul was ook echt een wondermiddel zeg!
Nokia-N96-joost901.jpg

Ook de tellerklok er uit gehad, alle lampjes daarachter vervangen, toen zag het er ineens wel heel erg uit :p
Nokia-N96-joost903.jpg

En de sleutels weer opnieuw ingeleerd aan de computer en wat dingetjes nagekeken
Nokia-N96-joost904.jpg

verder nog gasklephuis schoongemaakt en nog wat kleine andere dingetjes (y)

't schiet aardig op zo, volgende week weer verder ...

mijn broer heeft hem ook, en dat OLED scherm is duidelijk. voor heel iets meer heb je een parrot met kleurenscherm alleen vind ik 2 kleurenschermpjes niet mooi in een auto, en daarnaast zie ik de meerwaarde van een kleurenscherm niet bij de carkit Moet alleen even een aanbieding vinden. 125 euro is tot zover de goedkoopste (altijd nog goedkoper dan 1 bekeuring voor niet handfree bellen)

ik heb nu de mki9200 en inderdaad is het tov van de mki9100 alleen dat het oledscherm is vervangen voor een kleurenscherm met SDkaart lezer.

Toch ben ik blij dat ik de mki9200 op de kop heb kunnen tikken. de achtergrond van het schermpje kan je aanpassen aan de kleur van de interieurverlichting, dat scheelt iig!

Verder hulde voor Parrot dat het zo'n goede interface heeft.
het menu klopt, maar vooral de Mute-functie werkt subliem. Geen onnodig ge-na-denk maar gewoon direct de radio weer aan.
En ook de ingebouwde 20W versterker heeft een beter geluidsbeeld dan de 20W versterker die in mijn fabrieksradio zit (VDO Cdr2005)

zal zo ff een foto uploaden (geschoten vanaf mijn mobiel, dus prut.)

moet nog ff uitzoeken hoe je 2 of meer telefoons tegelijk connect aan de carkit..

Terug
Bovenaan