AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

LCD-ling.

facelift_neu_unterschied.jpg

gisteren even met de uno verder geprutst, zo was een uitaatverbinding verrot en lek, deze er tussenweg geslepen en een nieuw verbindingsstukje tussen gezet á 6 euro (y) en 2 klemmetjes...

dit was de oude
Nokia-N96-joost315.jpg

(geen idee wat ze er allemaal tussen hebben gestopt en gedaan)

daarnaast een halve liter olie bijgevult en een halve liter koelvloeistof :p valt toch mee, er is al die tijd voor 4500 km aan kortje ritjes mee gereden dus dan mag dat ook...

Verder nog even alles nagekeken, maar de uno mankeerd verder eigenlijk weinig, behalve dat hij op de raarste plekken begint te roesten o_O zelfs met de extreme kou was het gelijk starten en lopen, al duurde het wel heel lang voordat hij warm werdt en was het elke keer de binnenkant krabben. Gelukkig rij ik er zelf weinig mee....

Ook heb ik hem even goed gewassen, dat was ook al sinds september niet meer gebeurd, en van binnen goed schoongemaakt etc.
Nokia-N96-joost316.jpg

dus voorlopig kan hij er weer tegenaan (y)

Kom ik vandaag bij huis, en weer eens de sleutels vergeten... heb een uur moeten wachten tot iemand thuis kwam o_O

ja wat doe je dan.... beetje foto's schieten o.a.
Nokia-N96-joost329.jpg

Nokia-N96-joost327.jpg

Nokia-N96-joost326.jpg

Nokia-N96-joost325.jpg

Nokia-N96-joost324.jpg

Met het LCD project ben ik weer ietsjes verder. Ik kwam er achter dat ik 1 vakje te kort kom voor controle lampjes. Heb besloten om de minst belangrijke (het knipperlicht) te laten vervalen en een klein rond ledje er naast te maken. Voor een volledig vierkantje is helaas geen plek. Ook zitten de emblemen er inmiddels voor, ik ben alleen nog aan het kijken naar een mooie afwerking.

Als alles goed zit maak ik alles mooi zodat het straks boven het LCD geplaatst gaat worden
Nokia-N96-joost320.jpg

ben nu een glas aan het uitsnijden voor de controlelampjes...
Nokia-N96-joost321.jpg

@Ascona, nuttige tijdsbesteding, mooie foto's...........................(y) ben benieuwd naar het eindresultaat van je LCD project..........

even een projectje tussendoor, het LCD gaat wat langer duren, moet het een en ander uitgezocht worden, maar er zit nog steeds vordering in ;)

ik ga namelijk cruise control inbouwen (y) en dan wel zo dat het gewoon orgineel lijkt, met orginele onderdelen.

als donor een Omega MV6 die een heel stuk korter is gereden, helaas :(

het idee bestaat al wat langer, maar nu ga ik er echt contreet mee bezig, ik moet alleen nog even naar de sloop om ergens een stekker vanaf te knippen. En misschien dat ik daar nog een werkende remlicht/koppelings schakelaar tegenkom (y)

verder is de calibra toe aan verse olie en filter, is al weer 20.000 geleden. Binnenkort neem ik hem helemaal onderhanden, wassen, poetsen, alles even smeren. Velgen demonteer ik en maak ik schoon met dat aggeresieve spul zodat het als nieuw lijkt.

Dit ga ik doen ergens eind maart, dan ziet hij er ook gelijk top uit, want de calibra gaat naar het duits autosport festival in Assen :D

daarnaast moet ik nog even met de uno bezig, hij maakt rare geluiden, houd soms in en hij schakeld zeer zwaar, heb zo het vermoeden dat er geen bakolie meer in zit aangezien hij een beetje lekt van onderen. Kan dat de oorzaak zijn? Verder rijd hij nog steeds super :T

ik wacht even af of de hendel van mij daadwerkelijk werkt (is altijd maar de vraag, tis een 2e handse) maar ik ga er wel gewoon van uit.

als hij niet werkt, laat ik het je weten :)

even paar foto's van wat dingen

het uitgeholde dash wat voor het LCD scherm komt;
Nokia-N96-joost339.jpg

omega cruise control unit
Nokia-N96-joost340.jpg

op het koppelingspedaal moet ik nog een sensor maken, geen idee of daar iets op gemaakt kan worden :rolleyes:
Nokia-N96-joost341.jpg

Ik ben benieuwd Joost.

Als ik die foto's van de middenconsole zie ben ik blij dat dit er bij de astra iets moderner uit ziet. Die schuifjes vind ik zo jaren 80, en die goedkope knopjes voor de Airco e.d. vind ik ook niks.
Die voltmeters vind ik daarintegen wel weer leuk.

ik stoor mij daar totaal niet aan, het werkt ook prima verder

de vectra/calibra is ook wat eerder op de markt gezet dan de astra F, dat zie je op wat kleine puntjes terug o.a. het dash. Opel is zowiso nooit echt sterk geweest in het maken van mooie dashes. (senator/monza/omega uitgezonderd). zeker rond die tijd.

waar ik mij wel aan stoor is dat een sportive auto geen ronde toerenteller heeft, en de snelheidsverdeling raar is. gewoon geen mooie ronde klokken en zo uit de vectra komt. gelukkig hebben ze dat nu wel begrepen

dit dus (n)
100_8514-1.jpg

zelfs bij mijn eerste auto, mijn Opel Ascona 2.0 GT hadden ze het al begrepen dat de meest sportive uitvoering mooie ronde klokken moest hebben wat in de standaard versies ontbrak. (oke, de rest is ook behoorlijk gedateerd, maar dat mag op die leeftijd) ;)
100_1502.jpg

ik ben inderdaad altijd bezig :cool:

vanaf nu begint het weer beter weer te worden, dus dan hou ik me ook bezig met motorrijden, vandaag de eerste 130 km gemaakt van dit jaar (y)

het vinden van tijd is vaak het probleem van mijn bezigheden

Vandaag een bezoekje gedaan aan Circuit Assen, naar het duits autosport festival! Was een leuke dag...

heb helaas niet veel foto's, die volgen misschien nog als andere die wel hebben :p

de heenreis

Nokia-N96-joost362.jpg

klopt,

zaterdag nog snel 'even'gedaan (het was mega veel werk bleek achteraf :p ) en het opel logo weer geruilt tegen Irmscher Calibra instaplijsten :D

46i2717400.jpg

Ah leuk Duits Autosport Festival! Ik wilde ook nog wel even heen maar kwam niet zo goed uit deze week ivm school. Die Manta trekt ook wel fijn op zo te zien op het filmpje!

De manta is dacht ik een 2.0, best een leuk ding, en.... met airco ! :)

Festival was wel erg leuk, veel bekenden, lekker weer, leuke spintjes :cool: heb ik verder niet aan mee gedaan.

Alleen het 'sjonnie' gehalte was wel erg hoog. Er waren zeker hele mooie wagens, en ook wel mooi 'verbouwde' wagens. Alleen er waren ook veel compleet verbouwde wagens wat ik al helemaal niet mooi vind, daarnaast was de afwerking etc ook nog zeer belabberd bij de meeste verbouwde wagens.... om te huien soms.

Ik heb er wel wat aan als je hem hier langs brengt :)

Past mooi in mijn calibra, alleen deze zijn lastig te vinden en gaan voor absurde bedragen van de hand

Ascona, heb je de Kadett gsi nog gezien(goudoranje), trok de 997 gT3 RS er volop uit...:p

heb ik gezien! niet dat hij de porsche er uit trok helaas, maar ik ken de kadett wel. is een hele bekende in de Opel scene... zou me niks verbazen want hij heeft gruwelijk veel vermogen

je bedoeld zeker deze:
P3290228.jpg

er was inderdaad mooi spul te zien, en gelukkig niet alleen uiterlijk vertoon (y)

had je de golf 5 nog gezien
GroteFoto-A6GBB6FQ.jpg

die er later zo uit zag? :eek:
GroteFoto-BCV4AOHU.jpg

zonde van zo'n mooie auto... maarja, het is niet zonder risico om er te gaan racen.

Hoi DTM Liefhebbers,

I am sorry my Dutch is not so good, thus I will write in English.

I bought the 97 V6 DTM in the photos (RX-...) recently :), I guess Rene Zalm was the previous owner. It was in a much better condition than cars which claimed to have under 100k km`s.

The car is at 388k km now :), and still it goes well. I would like it to be in a Tip-Top condition but I realized that it is not possible with the Opel dealer (=stealer) here. I spent over 2000 Euros (for D.riem, heat exchanger etc) and still there are things to be done.

I would be glad if you can inform me about the meetings as well, I`d love to meet some other people who loves these cars.

Greetings from Eindhoven.

-

Can

I bought the 97 V6 DTM in the photos (RX-...) recently , I guess Rene Zalm was the previous owner.

congratulations, Rene Zalm was indeed the previous (and first) owner of the car, I met him for about 2 years ago. I was surprised about the milage and the good condition. (it was for about 320.000km that day) I think Rene lives in belgium nowdays.

The car is at 388k km now , and still it goes well. I would like it to be in a Tip-Top condition but I realized that it is not possible with the Opel dealer (=stealer) here.

There are many thing you can do by youself, for technical information is this a (engelish) website with al lots of information

Second hand parts are easy to find HERE. His name is Hennie Boomkamp. An on marktplaats are alsy many parts to find for good prices. (V6 models little bit less)

I also look sometimes at the german Ebay for some (new or rare) parts. And I've got the advantage that I work at an Opel Dealer.

Here a few photo's of you car en my car 2 years ago ;)
NokiaN80joost661.jpg

NokiaN80joost660.jpg

NokiaN80joost659.jpg

NokiaN80joost658.jpg

En even een berichtje in het nederlands;

zaterdag geef ik de auto even een beurtje

-nieuwe olie
-nieuwe bougies
-nieuw brandstoffilter

luchtfilter en interieurfilter waren nog oke

en alles even goed nakijken

zo , de calibra heeft zijn beurt weer gehad, kan die weer een jaartje verder (y)

gisteren was het auto-poetsdag, zo leek het althans. Eerst de Uno met commedant gedaan, die was zo ruw als schuurpapier, alleen door gebrek aan zin heb ik alleen het dak en motorkap gedaan o_O
Nokia-N96-joost409.jpg

en gelijk de uno bijgevult met olie en bleek een lampje stuk te zijn;
Nokia-N96-joost410.jpg

en de binnenkant opgeruimt
Nokia-N96-joost412.jpg

De Uno doet het nog verassend goed! Verbruikt weinig en de kosten zijn bijzonder laag. Nadeel is dat hij overal aardig begint te roesten...

De Calibra heeft ook instaplijsten van Irmscher gekregen, (y)
Nokia-N96-joost406.jpg

Ook nog een nieuwtje over mij 2-wieler, die is de magische grens van 50.000 gepasseerd
Nokia-N96-joost377.jpg

Vandaag een stukje naar duitsland geweest,

dat doe ik wel vaker, maar nu had ik een maat van mij er naast die er een filmpje van maakte

eerder hadden wij 250+ km/h gereden, op het filmpje is het 'slechts' 240 km/h waarna wij aardig moesten remmen door de mede weggebruikers. Remmen doet hij overigens bijzonder goed! van 240 naar 120 in enkele seconden (y)

vrijdag gaat de auto ook naar de Tjoener heen :D ff wat dingetjes laten aanpassen, waaronder het geluid, hij moet echt iets stiller worden bij de uitlaat, zodat ik het motorgeluid beter kan horen (y)

Ik zag je laatst 's avonds een keer rijden bij het saxion! Klonk goed!

Hehe fijn he die autobahn-remacties

als je dagelijks in duitsland komt dan rij je niet die snelheden, alleen om het verbruik al. Ik rij met 250 km/h 1 op 4 :eek: en 4 kilometer leg je zo af

maar ik kom er 1x per maand op de autobahn.
en dan kan ik het niet laten om even goed het gas open te trekken :D Maar het was die dag net iets te druk om echt goed hard te gaan zoals je kunt zien. Gelukkig heb ik hele goede remmen. Op het filmpje rem ik nog lang niet vol uit.

Ik zag je laatst 's avonds een keer rijden bij het saxion! Klonk goed!

ja dat kan heel goed kloppen, ik ga nu 's avonds naar school namelijk :cool: geluid is super, het moet alleen wel wat zachter

yo Ascona, zag je laatst wel met de Kia Soul?Insigna rijden in de Nacht van Hengelo, ik reed de C3 Picasso...

AsconaGT zei:
[als je dagelijks in duitsland komt dan rij je niet die snelheden, alleen om het verbruik al. Ik rij met 250 km/h 1 op 4 :eek: en 4 kilometer leg je zo af
maar ik kom er 1x per maand op de autobahn.

Valt nog mee 1 op 4, ik doe dan 1 op 2 à 2,5 :rolleyes: en dat met een 2.0 4 cilindertje :)

Waarom drinkt zowel de x-trail als de primera niet meer dan 1L op 5/6KM als ik plankgas over de autobahn zoefo_O

Maar je hebt gelijk hoor, ben zelf ook redelijk regelmatig in Duitsland te vinden en soms laat je het gewoon uit je hoofd om plankgas te gaan. Dat heeft dan meer met het verkeer of de weersomstandigheden te maken dan met het verbuik trouwens, leve de zaak die m'n benzine betaald:p

x-trailrijder zei:
Waarom drinkt zowel de x-trail als de primera niet meer dan 1L op 5/6KM als ik plankgas over de autobahn zoefo_O

gemiddeld of op dat moment? mijn boordcomputer geeft dan het verbruik aan op dat moment, gemiddeld is het natuurlijk een stuk minder, omdat je ook vaak stukken van het gas moet of inhoudt bij passeren van andere auto's

M'n primera geeft meestal zo'n 15-17L op dat moment aan op de computer... X-trail heb ik gewoon eens een volle tank alleen maar plankgas gereden ( Leve de stille wegen in het noorden van Duitsland(y) ) En daar kwam een gemiddeld verbuik uit van 1L op 5,4km.

yo Ascona, zag je laatst wel met de Kia Soul?Insigna rijden in de Nacht van Hengelo, ik reed de C3 Picasso...

klopt, ik reed mee met de KIA soul en ook de insignia en corsa eventjes. Jij reed van voor mij, heb jou niet eens gezien :p

Valt nog mee 1 op 4, ik doe dan 1 op 2 à 2,5 en dat met een 2.0 4 cilindertje

:eek: dat is inderdaad wel érg veel

Maar je hebt gelijk hoor, ben zelf ook redelijk regelmatig in Duitsland te vinden en soms laat je het gewoon uit je hoofd om plankgas te gaan. Dat heeft dan meer met het verkeer of de weersomstandigheden te maken dan met het verbuik trouwens, leve de zaak die m'n benzine betaald

die paar keer dat ik in het jaar in duitsland komt maakt mij de brandstof niet uit. Dan is het meetal omdat de verkeers situatie het niet toe laat. Gelukkig zijn de snelwegen hier over de grens over het algemeen lekker rustig. Maar als je dagelijks over de autobahn rijd, met 1 op 4, dan rij je niet altijd plankgas. Dan laat je het ook om de brandstof. Ook de baas zou zich verbazen over de brandstof :p

gemiddeld of op dat moment? mijn boordcomputer geeft dan het verbruik aan op dat moment, gemiddeld is het natuurlijk een stuk minder, omdat je ook vaak stukken van het gas moet of inhoudt bij passeren van andere auto's

gemiddeled zat ik op 9.8 liter / 100 km. Na mijn ritje duitsland was dat 10.2 liter / 100 km, zeer acceptabel dus nog (y)

Vandaag de auto even flink onder handen genomen van de buitenkant, binnenkant kwam ik helaas niet meer aan toe. Moet eigenlijk binnekort het leer ook nog invetten en zo

Nokia-N96-joost442.jpg

Bij terugkomst van vakantie kreeg ik een minder leuk bericht, er zat een'deukje' in de auto...

bij aankomst zag ik dat de Uno een flinke klapper heeft gemaakt, mijn zusje heeft op de snelweg niet snel genoeg kunnen remmen en is ergens achterop geklapt

dit is een totall lossje, maar ik ben nog aan het kijken of ik het een en ander kan rechtbuiten, en met wat plaatwerk het nog kan oplappen zodat hij nog rijdbaar is. (n)

Nokia-N96-joost839.jpg

Nokia-N96-joost846.jpg

wel zonde, het is geen mooie auto, maar technisch nog gewoon perfect :(

dat geld alleen als je een nieuwe auto van 2001 of jonger weer koopt. Daarnaast moet je de auto voor maart 2008 op jou naam hebben staan, ik heb hem kort daarna aangeschaft helaas.

Ik ga nu kijken of er nog iets van te maken valt, maar ben er bang voor :( Het is erger dan het lijkt, alles is krom en verbogen

Letsel was er verder niet? Deukje is wel het understatement van de dag. Maar ik moet nog zien of je deze weer recht gaat krijgen. Spoort hij nog wel? Succes ook met de verzekering, daar zul je met de calibra dan ook duurder mee uit zijn, of niet?

Letsel was er verder niet? Deukje is wel het understatement van de dag. Maar ik moet nog zien of je deze weer recht gaat krijgen. Spoort hij nog wel? Succes ook met de verzekering, daar zul je met de calibra dan ook duurder mee uit zijn, of niet?

Letsel was er verder niet. De man waar ze achterop was gereden had wel iets last van de nek en mijn zusje alleen heel goed de schrik te pakken, verder niks gelukkig.

Ik heb er heel even een paar honderd meter mee gereden, en voelde zo geen vreemde dingen, hij is ook van het berginsbedrijf naar huis gereden. Heb niet het idee dat hij krom is.

Dat de Uno plat is, is natuurlijk vervelend, maar het is ook een oud autootje. De verzekering is inderdaad wel minder, de calibra gaat nu flink wat geld kosten. Zeker omdat ik nog in de risico categorie val vanwege mijn leeftijd en met een dikke V6 ... Maar heb er tot op heden niks van gehoord, dus dat maar even afwachten.

Maandag ga ik even sjorbanden regelen en kijken of ik het een beetje weer recht kan trekken. ALs dat lukt ga ik woensdag even naar de sloop kijken wat ee beetje plaatwerk kost. Dat zal nog wel meevallen denk ik. Dan alles heel goed bekijken waar de lak is gaan barsten en goed bewerken tegen roest. En dan zien of hij het nog een jaartje (of 2) vol houd.

Dit krijg je nog wel gefixed.
Onderdelen hoef je ook niet bank voor te zijn, de sloperijen liggen momenteel over-vol. Vandaag nog voor 20 euro aan onderdelen gehaald, mocht alles meenemen wat ik wilde.

AsconaGT zei:
Letsel was er verder niet. De man waar ze achterop was gereden had wel iets last van de nek en mijn zusje alleen heel goed de schrik te pakken, verder niks gelukkig.

Dat is mooi.

AsconaGT zei:
Ik heb er heel even een paar honderd meter mee gereden, en voelde zo geen vreemde dingen, hij is ook van het berginsbedrijf naar huis gereden. Heb niet het idee dat hij krom is.

En dit is hoopgevend. De linker wielophanging is dus gespaard gebleven waarschijnlijk. Dan geef ik je nog wel goede hoop dat je dit weer recht krijgt. In elk geval recht genoeg om er weer een koplamp in te krijgen. En onderdelen zijn inderdaad te geef. Helaas is het kleurtje iets minder gangbaar voor een Uno (bordauxrood is handiger...), maar ook dat moet nog wel te vinden zijn.

is het met haar goed afgelopen , geen verwondingen. ik wens haar beterschap.
de uno kan je beter weg doen. nieuwere fiat voor in de plaats , van de uno.

Die auto krijg je nog wel goed. Ik heb eens hetzelfde gedaan, ook een auto die de voorligger aangetikt had:

Zo was 'ie:

DSCN0677.jpg

DSCN0684.jpg

Zo werd 'ie:

DSCN1807.jpg

(bumper zat nog wat scheef, maar verder niks aan het handje!)

Succes ermee! (y)

de uno redelijk recht kunnen trekken,
10131_100525043300247_100000282540983_12304_2981125_n.jpg

echter, ben ik ben de sloop geweest. die boden mij 70 euro voor de Uno,

andere motorkap/spatbord (in bordeaux rood) en koplamp ging ook 70 euro kosten.

plus de tijd en moeite die ik er in moet steken en de APK die er aan zit te komen lijkt het financieel aantrekkelijker om hem toch maar weg te brengen :( ..... Ook omdat ik zelf maar heel weinig in het ding rij...

wel beetje zonde, 4000 km geleden grote beurt gehad, nieuwe distributieriem en nieuwe koppeling + drukgroep

Terug
Bovenaan