De Up! hebben we nu een week in bezit, toch wel fijn een helemaal nieuwe auto!
Later zal ik wat meer schrijven er over, de eerste paar honderd kilometer zijn gemaakt en om positief te eindigen eerst wat zaken die we wat minder vinden (vergeleken met de twingo)
stationair licht onbalans, typisch 3 cilinder kwaal. Je voelt hem iets trillen. Twingo had er totaal geen last van
- zelfde nadeel van de 3 cilinder is het geluid met name met optrekken. Ergens vind ik het ook wel geinig maar de Twingo was ook daar beduidend stiller
- de kofferruimte is iets krapper. Onderstel van de kinderwagen kon precies achter in de twingo, bi de Up moeten we de wielen er af klikken
- sommige zaken missen we nu. De lichtmetalen velgen of mistlampen moeten we missen maar is op zich niet erg maar de climat control was wel erg prettig. Maar zaken als parkeersensoren, DAB radio hebben we mooi er voor terug.
- cruicontrol vind ik prettiger voor op het stuur, de Twingo had het. De laguna hheeft het en BMW had dat ook maar bij de Up zit het op het uiteinde van die stengel inschakelen gaat nog wel maar dn snelheid omhoog.omlaag of cc er af halen werkt niet prettig zo eerste indruk.
- en al laaste minpuntje vind ik wel dat een up in dikke uitvoering best gaaf is. Maar zo in het wit zie je ze ook zo gruwelijk veel, nee het is geen lelijke auto maar word er ook niet warm van zoals wij hem hebben.
+ Positief zijn we verrast over het onderstel en dan met name op wat minder wegdek. De twingo begon wel eens wat te dribbelen maar de Up is dan wat comfortabeler, zeker voor een A segment auto erg prettig
+ de extra deuren misten we niet echt, maar nu we ze hebben wel fijn
+ wat ook fijn is, maar dat mag ook wel voor een 10 jaar jongere auto, is dat de afwerking heel behoorlijk is voor een 'budget' auto. De Twingo kraakte niet en zag er prima uit, maar bij de Up voelen de knopjes en eigenlijk alles net wat mooier en fijner aan
+ Onze twingo had al de wat betere stoelen die prima zaten, maar van de Up! zitten ze zo eerste indruk zelfs nog wat beter.
De komende jaren zal de auto zeker zo'n 20.000 per jaar maken verwacht ik en voor super uiteenlopende zaken worden in gezet. Ben benieuwd!