Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heerlijk he dat rijden in zo’n dikke Duitser. Ik geniet ook van elke kilometer in de BMW. Nu heb ik een stuk minder vermogen onder de kap als jij, maar het gaat ook bij mij zo gemakkelijk allemaal. Ik kan me voorstellen dat ie bij onze oosterburen helemaal in zijn element is.
Ik ben ook benieuwd! Ze gaan er natuurlijk ook vanuit dat de meeste mensen niet te kritisch op de factuur kijken.Net netjes terug gebeld. Die beste man vond het ook vrij veel en wist niet precies hoe het zat en ging het e.e.a. nakijken. Ben benieuwd
AsconaGT zei:Net netjes terug gebeld. Die beste man vond het ook vrij veel en wist niet precies hoe het zat en ging het e.e.a. nakijken. Ben benieuwd
Kwam laatst nog geinig weetje tegen die ik (of de brandweer) hopelijk nooit hoef te gebruiken. Waarschijnlijk heel normaal voor hybride auto's maar voor mij nieuw
Indien er gewerkt word kan met vrij simpel het hybride systeem ontkoppelen onder de motorkap
![]()
Indien er brand is en deze schakelaar is niet bereikbaar dan kun je hier de bedrading doorknippen
![]()
Lijkt mij alleen wel lastig in geval van brand om dit te kunnen onthouden per type auto. Er zit ook een QR code aan de binnenzijde van de deur om dit online te bekijken. maar zullen ze daar de tijd voor hebben / nemen in geval van nood?
dit lijkt inderdaad gewoon het gevolg van wat temperatuurverschil.
Ik ben ook benieuwd! Ze gaan er natuurlijk ook vanuit dat de meeste mensen niet te kritisch op de factuur kijken.
Ja dat wil ik wel. Ik neig nu een beetje naar de Panamericana grille tochNog een keuze gemaakt of je de grill gaat vervangen eigenlijk?
Daar is dus een standaard voor gekomen. Onder ISO 17840 is er een standaard gekomen voor een zogenoemde "rescuesheet" die door enkele bedrijven worden gemaakt voor de hulpdiensten. Die worden vanuit de fabrikant beschikbaar gesteld en de brandweer, politie, etc. hebben daar dan binnen een centraal systeem toegang toe.
Oh wauw! Dat is echt iets wat ik voor het laatst heb gemerkt in de Suzuki Alto van mijn moeder.... een jaar of 15 terugGrappig feitje wat ik gisterenavond constateerde bij de Up, en herkende dat van vroeger. Als ik even flink gas moet geven (en met de Up moet dat geregeld) dan merk je gelijk dat er gelijk veel meer warmte uit de ventilatieroosters komt. Rij je rustiger dan word dat weer minder. Geef je weer flink gas, komt er weer eel warmere lucht uit big smile smiley Ik heb dat al tijden niet meer (bewust) gemerkt.
Hebben ze dat niet gedaan zodat die ster dan lekker voor een opgepoetst ego van de bestuurder kan zorgen? :TEn dan word de ster in de grille ook verwarmd grinning smiley ergens wel logisch om er voor te zorgen dat het goed blijft functioneren met sneeuw en ijs, maar nooit bewust bij stil gestaan.
Sanoma zei:Oh wauw! Dat is echt iets wat ik voor het laatst heb gemerkt in de Suzuki Alto van mijn moeder.... een jaar of 15 terugGrappig feitje wat ik gisterenavond constateerde bij de Up, en herkende dat van vroeger. Als ik even flink gas moet geven (en met de Up moet dat geregeld) dan merk je gelijk dat er gelijk veel meer warmte uit de ventilatieroosters komt. Rij je rustiger dan word dat weer minder. Geef je weer flink gas, komt er weer eel warmere lucht uit big smile smiley Ik heb dat al tijden niet meer (bewust) gemerkt.
(...)
Ik vermoed dat mijn mazda dat niet heeft, met heftige regenval krijg ik de melding dat het systeem is uitgeschakeld.AsconaGT zei:En dan word de ster in de grille ook verwarmdergens wel logisch om er voor te zorgen dat het goed blijft functioneren met sneeuw en ijs, maar nooit bewust bij stil gestaan. Ben wel benieuwd of andere merken met die radars in de grille ook zoiets hebben.
@AsconaGT ik wil je via deze weg even bedanken voor je uitgebreide review van deze auto. Het heeft mij (mede) over de streep getrokken om voor dit exemplaar te gaan. De auto zal z'n dagen ver weg in het westen slijten, maar ben ook regelmatig omgeving Deventer te vinden.
Ik vermoed dat mijn mazda dat niet heeft, met heftige regenval krijg ik de melding dat het systeem is uitgeschakeld.
Overigens zou grille verwarming ook buiten distronic om handig zijn.
Hippo zei:Kijk eens wat daar staat..
![]()
@AsconaGT ik wil je via deze weg even bedanken voor je uitgebreide review van deze auto. Het heeft mij (mede) over de streep getrokken om voor dit exemplaar te gaan. De auto zal z'n dagen ver weg in het westen slijten, maar ben ook regelmatig omgeving Deventer te vinden.
208 euro valt mij nog wel mee eigenlijk. Het is wel heel fijn!! Echt een enorme toevoeging
AsconaGT zei:Maar gefeliciteerd! Ik heb er jaren lang een hele fijne auto aan gehad en leuke herinneringen mee. Ik heb hem ook niet weg gedaan omdat de auto niet meer goed was maar omdat ik graag een keer automaat wilde, iets meer comfort en gewoon een keer weer wat anders.
AsconaGT zei:Het is uiteraard wel onze gezinsauto geweest, gebruiksvoorwerp met kinderen. Soms een aanhangertje om wat van de bouwmarkt te halen en vakanties. Maar ik ben er altijd wel erg zuinig op geweest. In 2017 is de auto van top tot teen gepolijst, kleien, wassen en volledig in de glascoating gezet en daarna alleen nog maar met de hand gewassen. De garage waar je hem hebt gekocht is een fijne garage die volgens mij ook nog wat puntjes op de i heeft gezet.
AsconaGT zei:Ook technisch is hij prima. Ik heb 1x een probleem gehad met het gaspedaal, die is vervangen. Verder meer onderhoudsgerelateerde zaken in de jaren. Nieuwe accu in 2017. Nieuwe michelin voorbandjes nog niet zoveel km geleden. 2 nieuwe osram xenon lampen omdat er 1 defect was. En begin dit jaar zelfs een nieuwe distributieriem, waterpomp. Geleiders panoramadak is elk jaar schoongemaakt en opnieuw ingevet net als alle deurrubbers en andere zaken en uiteraard regulier onderhoud.
AsconaGT zei:Voor als je je dingen gaat afvragen;
- Navigatie is zwaar gedateerd. Ik heb de laatste software die beschikbaar was er in gezet maar komen gee updates meer van. Ik gebruikte altijd telefoon navigatie
- stoelverwarming word zelfs op max een beetje lauwwarm na verloop van tijd. Hoort blijkbaar zo, echt warm word het nooit
- knopje van apart te openen achterruit zit helemaal rechts naast de knop van de achterklep. Ik kwam er na een half jaar pas achter![]()
AsconaGT zei:Ik hoop dat je er net zo veel plezier als mij aan zult beleven![]()
Klopt. Automaat stond eerlijk gezegd ook bovenaan mijn lijstje, maar een automaat in GT-uitvoering staat vrijwel niet te koop.
Met gezinsuitbreiding op komst wilde ik vooral groot. Fijn dat groot ook kan zonder saai te worden, want saaie auto's heb ik al genoeg gehad.
Maar toen ik je verslag hier las én de sticker onder de motorkap zag was dat allemaal prima.
Ohja en voor wat betreft die apart te openen achterruit: ik had geen flauw idee dat dit kon!
AsconaGT zei:Vaak zijn die sensoren inderdaad bol om zo schoon te blazen.
maar als ik de BMW zie van uwbuurman. Een vlakke plaat onder aan de auto. Met een beetje sneeuw zit dat al helemaal vol.
![]()
afijn, ik heb het niet aan boord, dus ik heb dat 'probleem' sowieso niet![]()
Is die ster met radar niet gebruikt te vinden? Bij Klein Gunnewiek oid?
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluitenDit is voor mij toch nog steeds een luxegevoel;
Kristian zei:Ledjes in de deurgrepen heeft de mijne ook. Staat wel leuk, maar wist niet dat het gevoelig spul is. Wel echt het nadeel van moderne auto's dat ze zo complex zijn. Een LED-koplampunit kost zo 1000 euro en het vervangen is niet zoals vroeger een paar schroefjes en je hebt hem eruit. Ben wat dat betreft wel blij dat ik nu weer simpele buitenspiegels heb zonder dodehoeksensor, camera's etc.
E91 isinmiddels bijna 15 jaar en nog geen lampje stuk in de klinkjes. F31ook nog niet,maar die is nog (bijna) nieuw.
Als dit inderdaad een Cklassekwaal is, dan is het vast een productiedingetje. Ben benieuwd of het garantie is.