Inmiddels is de geur er wel uit
Even een zijdelings auto gerelateerde update;
door de nieuwe keuken was onze meterkast toe aan een upgrade. Het huis is uit 1979 met nog die oude smeltzekeringen. In 2000 is bij de huidige keuken nog wat bij geknusteld (jaja, het zag er echt niet uit), en later bij de vorige bewoners nog zonnepanelen, ook dat is gewoon slecht aangelegd. te weinig beugeltjes, niet mooi gemaakt.
Heb helaas gewoon niet zo'n hoge pet van sommige installateurs. Het zit er in, maar daar is ook alles mee gezegd. Door de inductiekookplaat in de nieuwe toekomstige keuken, die 3-fase stroom nodig heeft hét moment om het allemaal goed aan te pakken. (check ook het riet op de achterwand

)
voor:
Na:
3-fase stroomkast, veel extra nieuwe groepen, waar een groot deel van de keuken is. omdat het riet nogal wat lelijke sporen na liet alles voorzien van een laagje verf die ik nog over had. lampje er in gemaakt en de hele installatie fatsoenlijk aangelegd. Kost slechts een paar uurtjes extra werk maar het ziet er gewoon super strak uit. enexis heeft de hoofdzekering nog gewijzigd naar 3 intallatieautomaten. op eigen initiatief
Nu is 3-fase heb, heb ik ook maar besloten om een krachstroomstekker te plaatsen in de garage. het zijn de kosten niet, en je weet maar nooit. en heb als projectje maar besloten een eigen 11 Kw laadpaal te maken. Hoewel niet nodig voor mijn C350e, in de toekomst wel verwacht ik.
Ik vind die laadpalen vaak niet zo fraai om te zien en/of heel erg prijzig, dus heb besloten alles in inde groepenkast te maken zodat je alleen maar een stekker buiten hebt, Super klein en compact. Ik ga er ook gelijk load balancing in maken en een kWh meter.
Onder aan de streep ziet het er niet alleen heel veel mooier uit, het is ook vele maken goedkoper dan een 'echte' laadpaal.
De eerste onderdelen zijn binnen;
over 3 weken verwacht ik alles binnen te hebben, dan nog een beetje tijd maken. Ik zal wel wat foto's plaatsen welke onderdelen ik heb gebruikt en hoe relatief makkelijk het is als je een beetje gevoel voor techniek hebt. Je kunt veel kosten besparen het ziet er mooi uit