AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

had het dacht ik ergens gelezen dat het de 2.0 turbo motoren zouden omvatten, maar kan het nergens terug vinden. Heb het dus aangepast. ze melden alleen de M274 wat ik nu zie

Bij de VIN check word nog niets vermeld. Ik denk omdat het te vers van de pers is. Neem aan dat zulke zaken ook door de RDW word opgepakt. Ik maak mij er verder niet zo druk om, maar hou het wel een beetje in de gaten

Dank in ieder geval voor de tip. (y)
Afgelopen week (met de sneeuw) had ik mijn auto enige tijd stationair laten lopen. Doen we voorlopig maar niet meer...

Voor €75 kan ik me voorstellen dan je toeslaat en eens kijkt hoe het staat. Ik vind het niet lelijk maar eigenlijk ook geen verbetering als ik eerlijk ben. Maar ik vind die grille op de AMG ook niet bijzonder geslaagd.

Dat Mercedes kinderstoeltje daarentegen vind ik wel erg grappig om te zien. Past goed bij de rest van het interieur en zo vaak zie je ze niet.

Ik denk dat over een jaar veel meer mensen hun C klasse de diamond grille (welke veelal op AMG-line is geleverd) die vervangen door deze grille. Dus misschien kan ik hem dan wel ruilen of voor weinig kopen. Mits ik er op uitgekeken ben uiteraard ;)

blijft wel jammer dat ik zo weinig rij, zaterdag voor het laatst gereden om een beetje hout te halen voor de openhaard.. Morgen een keer een kantoordagje door verplichtingen die niet vanuit huis kunnen

AsconaGT zei:
Ik denk dat over een jaar veel meer mensen hun C klasse de diamond grille (welke veelal op AMG-line is geleverd) die vervangen door deze grille. Dus misschien kan ik hem dan wel ruilen of voor weinig kopen. Mits ik er op uitgekeken ben uiteraard ;)

blijft wel jammer dat ik zo weinig rij, zaterdag voor het laatst gereden om een beetje hout te halen voor de openhaard.. Morgen een keer een kantoordagje door verplichtingen die niet vanuit huis kunnen

Herkenbaar. Ook ik ben een trotse autobezitter, maar behalve af en toe eens boodschappen doen (dat gebeurt nu eens in de 3 (!) weken, 15km enkel) en een kort uitstapje staat mijn auto vooral heel veel stil.

Je kunt natuurlijk een rondje gaan rijden. Doe ik nu regelmatig en lekker de snelweg mijden en op je gemakje genieten van de omgeving en natuur blijft toch prettig tijdverdrijf.

Inderdaad PB, vandaag de Sebring JR meegenomen, rondje binnendoor langs de wasstraat (het blijft een gebruiksartikel), boodschapje, binnendoor weer terug, 70 kilometer in het zonnetje, uitkijkend over het vlakke land.... heerlijk! De V6 tevreden snorrend... Ik twijfel inmiddels wel om de Laguna door een 190 of C 6 cilinder te vervangen.

Dat rondje rijden doen we ook wel eens hoor, maar ook met name met de kinderen in de omgeving zodat die gene die thuis werkt even 'rust' heeft en de kinderen eens een andere plek zien om te wandelen of een andere kinderboerderij of uitkijktoren :T

Vrijdag was het wel mooi weer, droog en moest even wat hout ophalen. Kwam er wel achter dan als iets 2 meter lang is dat het nét kan als de bijrijdersstoel naar voren word geschoven :) daar ligt echt de grens.
Hout moest ik dermate 'ver' ophalen dat ik lekker op benzine heb gereden. De meeste ritjes laatste tijd zijn dermate kort dat ze elektrisch gaan. Heerlijk! Maar op benzine heb je wel veel veel power. Toen alles warm was even iets vlotter gereden, man wat gaat dat er vandoor :)

50873197382_7a2b00ef16_c.jpg

50873197362_4b01deab3a_c.jpg

50873197327_18bd3c5350_z.jpg

50872390463_a48fd71644_c.jpg

Chique verschijning, alleen die grille he :p Aan de andere kant: € 75 is geen geld voor een dergelijk groot onderdeel, dus dan begrijp ik wel dat je het minstens even probeert.

Mooie auto AsconaGT! Heb een vraag; hoe ver kom je op een volle accu? M'n vader overweegt zijn V60 D6 in te ruilen op een C350e, maar hij wil er qua elektrische actieradius niet op achteruit gaan. De V60 haalt onder ideale omstandigheden ongeveer 35km.

Wel jammer dat de Nederlandse C350e combi's niets mogen trekken. Ik vind een combi mooier, bij een sedan zit het accupakket nog wat meer in de weg.

Wat een verschrikkelijke fijne wagen zeg! C350e heb ik ook naar gekeken, maar lijkt net iets krapper en minder bereik. Maar ben benieuwd hoeveel je ongeveer elektrisch kan rijden.

M'n vader overweegt zijn V60 D6 in te ruilen op een C350e, maar hij wil er qua elektrische actieradius niet op achteruit gaan. De V60 haalt onder ideale omstandigheden ongeveer 35km.

Dat ga je met een C350e absoluut niet redden. De accu in de benz is een stuk kleiner. Na verluid precies genoeg om in china aan belastingvoordelen te voldoen. Nu heeft mijn auto al wat ervaring maar in gunstige omstandigheden haal ik de 20 km wel. Nu met kouder weer, verwarming en alles aan kom slechts 12 km ver. Voor mij precies genoeg om naar het werk te gaan (daar te laden) en weer terug. Maar voor het EV rijden zijn er absoluut betere keuzes. Met name de verwarming nekt hem.

Voor het enorme vermogen, superieure afwerking, enorm comfortabel (standaard airmatic luchtvering) moe je hem wel kopen.

Ik heb de auto dan ook niet gekocht om het EV rijden. geen enkele hybride is daar echt goed in is mijn ervaring. Dan kun je beter een echte EV kopen met warmtepomp en andere zaken waardoor je fatsoenlijk ev kunt rijden. Bij al die hybrides heb je als EV beperkt vermogen, verwarming werkt niet optimaal en tal van andere nadelen, zeker als het koud is. Een hybride presteert het beste als hybride. Klinkt ergens ook wel logisch ;)

Ik heb de auto gekocht om de looks, rij eigenschappen, enorme comfort, alle luxe, hoe over elk knopje een eeuwigheid lijkt nagedacht en het enorme vermogen (y) Lage wegenbelasting is iets waar je altijd van profiteert en je kunt er heel erg zuinig me rijden. Maar puur EV rijden? Nee, leuk voor boodschappen, bouwmarkt, etc. verder niet.

Wat een verschrikkelijke fijne wagen zeg! C350e heb ik ook naar gekeken, maar lijkt net iets krapper en minder bereik

De passat GTE scoort op 2 zaken duidelijk beter, en dat is het EV rijden en ruimte in de kofferbak. (y) Heb er ook naar gekeken nadat ik met de Benz had gereden. maar kwam tot de conclusie dat ik toch mijn hart meer wilde volgen ipv rationele keuzes maken.

Actuele status;

Mercedes staat binnen in de verwarmde garage, 280PK, zomerbanden en RWD is geen lekkere combi natuurlijk. 99% van het jaar is het prima te doen. Maar omdat we ook een alternatief hebben word daar niet mee gereden. En als ik de weersverwachting zie met de kou hier in het oosten blijft die ook lekker binnen staan :)

50921423026_18ea6e29f6_c.jpg

De Up word ook heel weinig mee gereden. die staat goed verpakt voor het huis. Maar FWD en winterbandjes is wel een fijnere combinatie in deze omstandigheden mocht het nodig zijn. in ieder geval morgenvroeg

50921548917_121cd44a26_c.jpg

Er is hier in het oosten ook serieus veel gevallen.

Iets zuidelijker maar ook in het oosten ligt inderdaad net zo'n pak. De Mégane blijft lekker ingesneeuwd (isoleert lekker), en aangezien de kinderen hier wel gewoon naar school mochten is het eindelijk eens lekker rustig thuiswerken. Nou ja, tot 14.00 uur ;)

akYzh6om.jpg

Scholen zijn hier ook allemaal dicht vandaag. sterker nog; mijn werkgever heeft besloten vandaag niet open te gaan. Ik kan gewoon thuis werken, maar ook productiepersoneel is vandaag gewoon vrij onder bijzonder verlof. Ik hoorde al dat zelfs de A1 lastig begaanbaar was en veel andere hoofdwegen ook erg slecht. OV rijd ook nog niet en met de fiets is het ook geen doen nog.

Momenteel sneeuwt het ook nog, vanmorgen al weer paar cm gevallen. Ik vind het allemaal prima, ik kan lekker thuiswerken op een warme zolder :)

Morgenochtend wel de kinderen naar de opvang brengen, is buitenaf, dus ben benieuwd hoe de wegen zijn. Maar met rustig rijden en op de winterbandjes komt dat vast goed. Ik vind dat winterbanden in nederland een beetje overschat word, maar met deze weersomstandigheden bieden ze absoluut meerwaarde (y)

Het is te hopen dat je de Mercedes echt een tijdje kunt missen, want het blijft nog lang koud. Dus voordat jij de oprij heuvel weer sneeuw/ijsvrij hebt ben je minimaal twee weken verder :D

Het is te hopen dat je de Mercedes echt een tijdje kunt missen, want het blijft nog lang koud. Dus voordat jij de oprij heuvel weer sneeuw/ijsvrij hebt ben je minimaal twee weken verder big

Er lag een enorme sneeuwduin tegen de garagedeur aan :) misschien wel 80 cm hoog. Heb dat inmiddels al weggehaald tegen de deur voordat iemand de garagedeur perrongeluk opent en alles naar binnen komt zetten. Maar het blijft wel een uitdaging om er uit te komen inderdaad zolang het vriest buiten. Misschien heb ik de periode van kou iets overschat :).

Ik verwacht wel dat de benz de komende tijd binnen staat. Volgende week ga ik pas een poging wagen denk ik, dan heb ik donderdag een afspraak op kantoor. Gelukkig redden we ons ook prima met de up momenteel.

Ik zag op facebook hier in het dorp dat er een paar jonge jongens tegen een kleine vergoeding de oprit sneeuwvrij komen maken en strooien. Kan ze altijd eens vragen, weet niet of voor een vol gesneeuwde schuine oprit een toeslag word berekend o_O

vanmorgen met de Up weg. Veel wegen zijn echt nog niet begaanbaar hier. De Up heeft winterbanden en moet zeggen dat het gaat zolang je rustig de gang er maar in houd. Maar er zijn maar weinig schone wegen

Hier voor de deur zat ik wel vast met wisselen van vooruit naar achteruit. Na wat 'prutsen' kwam hij weer los.

Ook nog een tesla model S met 4WD gezien die vast stond, moeten haast wel zomerbandjes zijn geweest en ook enkele andere auto's

EDIT; toch voor de deur hier nog vast komen te zitten met de up, ondanks de winterbanden. Er ligt hier dan ook zo'n 20+ cm sneeuw. na een beetje voor en achteruit rijden toch weer gang er in gekregen.

Even een mini update;

De Mercedes rijd nog steeds top! Laatst weer een lange rit en wat vooral op valt is de fijne stoelen, comfort, rust, souplesse en het gevoel met een super degelijke doordachte mooi gemaakte auto onderweg te zijn. Genieten!

Ik vind e 17 inch wieltjes wel klein. Het zijn de kleinste wieltjes die ik op mijn laatste auto's heb gehad;

calibra V6 had 18 inch
Astra cabrio had 18 inch
BMW 325i had 18 inch
Laguna had 18 inch

En nu de mercedes 17, die juist vraagt om 18 of 19 inch. Maar eigenlijk wil ik er ook niet al te veel aan kwijt. Bovendien staat de auto rondom op nieuwe zonderbandjes. Als ik ze verkoop levert het wel wat op maar wil er niet al te veel voor bij leggen.

De Up rijd weinig lange stukjes maar wel nog dagelijks korte ritjes. Staat nu op 50K. leasecontract loopt nog 1 jaar, ben benieuwd wat de werkgever van mijn vrouw van plan is. jaartje doorrijden zou ook prima zijn, lekker lage bijtelling, zeker als de vervanger ook gewoon weer een up zou worden.

Wel viel mij op dat de brandstofprijzen echt enorm zijn gestegen; ik had getankt hier in het dorp bij een onbemande pomp en daar kost een litertje E10 ook al meer dan €1,70 :eek:

IMG_20210318_101101 by Joost , on Flickr

Prachtige Mercedes! Ik vind de grille ook een hele verbetering, en zoals je zelf aangeeft zou 18 of misschien zelfs 19 inch 'm wel heel goed staan (y)

Zie ik het nou goed dat jij ook uit de buurt van Enschede komt? Ik meen de Industriehaven te herkennen op de foto's bovenaan deze pagina :D
Mooie fotolocatie is dat zo trouwens; ik was er met de sneeuw van een paar maanden terug maar dat was toch een stuk minder fotogeniek.

Pietzoveel zei:
Lage bijtelling? Hoge prijzen brandstof? Gaat het wel goed? Moet je je daar druk om maken?

Nee ik verwonder slechts ;)

Ik heb met de mercedes het hele jaar nog niet getankt! :eek: Binnenkort wel nodig trouwens. De Up tanks mijn vrouw meestal af. Dus dit was de eerste keer tanken dit jaar voor mij met de Up, toch wel fors gestegen zeg die brandstofprijzen.

Zie ik het nou goed dat jij ook uit de buurt van Enschede komt? Ik meen de Industriehaven te herkennen op de foto's bovenaan deze pagina big smile smiley

Goed gezien! :cool:

Ik kom uit het dorpje tussen almelo en hengelo. Dus woon inderdaad wel in de regio. De Up komt wel vaak in enschede (wekelijks haast) maar de mercedes eigenlijk maar zelden. Toevallig moest ik wat groots ophalen die dag daar in de haven ergens.

Mooie auto hoor. Tja die grille... je hebt niet eens een AMG Line en dan een AMG grille, bijzonder :) Vanwaar de twee auto's eigenlijk? Lijkt er op dat je dus weinig met die Mercedes rijdt.

MCW zei:
Vanwaar de twee auto's eigenlijk? Lijkt er op dat je dus weinig met die Mercedes rijdt.
:)

Niet zo gek als je allemaal thuis moet werken. Bij mij staan de auto's ook erg veel stil momenteel...

MCW zei:
Mooie auto hoor. Tja die grille... je hebt niet eens een AMG Line en dan een AMG grille, bijzonder :) Vanwaar de twee auto's eigenlijk? Lijkt er op dat je dus weinig met die Mercedes rijdt.

Goede vraag, de mercedes rijd de laatste tijd heel erg weinig inderdaad, maar logisch antwoord;

We hebben een grotere auto nodig voor het gezin. vakanties, weekendjes weg, als er wat groots vervoerd moet word en schoonfamilie woont bijna allemaal 200 km verderop. alleen gebeurd dat weinig de laatste tijd.

Mijn vrouw kreeg de Up van het werk, en we mochten zelf beslissen of we bijtelling gingen betalen of niet. verder was er geen keuze in model, uitvoering of wat dan ook. Zo'n Up kost iets meer dan 100 euro per maand aan bijtelling. o_O We kunnen dan prive rijden en kunnen dan ook gewoon de tankpas gebruiken. Voor zo weinig geld een 2e auto is natuurlijk erg fijn. Veel korte ritjes worden ook me de up gedaan, zoals boodschappen, even kinderen naar de opvang, etc. Het ontlast de Mercedes ook wat en de luxe van en 2e auto is dat geld absoluut waard.

maar de up als hoofdauto voor een gezin is gewoon echt te klein, en daarom hebben we de mercedes er bij naast nodig. Daar komt bij; ik werk nu veel thuis, na corona is het weer veel naar kantoor en regelmatig naar Azie vliegen waarbij ik vanwege nachtvluchten met de auto naar schiphol ga en daar dan de hele week parkeer., Dan ga ik ook weer op schoonfamiliebezoek, wat vaker er op uit met vakanties en weekendjes weg. Dus dan word er wel weer wat meer gereden met de mercedes. maar afgelopen half jaar is het heel weinig.

Wat wel gunstig is voor het verbruik, dat staat nu op 1 op 36 :T

Herkenbaar. De Up doet nog steeds zijn boodschappenritjes, BMW wordt veel minder gebruikt doordat uitjes met het gezin, vakantie etc. een stuk minder waren en ook geen woon-werk ritten meer.

Afgelopen vrijdag was het hier heerlijk weer. Zonnig en niet te warm.

Heb nog belachelijk veel vrije dagen die ik toch niet later in het jaar allemaal kan opnemen. Dus vele klusjes in huis gedaan;

Up heeft de zomerbandjes er weer onder, banden weer mooi op spanning. Van binnen helemaal weer schoon. Wat je dan allemaal al wel niet tegen komt :) zeker op de achterbank bij de kinderen. rozijntjes, stukje eierkoek, en zoveel kruimels dat je er een brood van kunt samenstellen.

Ook de mercedes schoon gemaakt; daar word niet zoveel in gegeten dus ook een stuk schoner :) En ook van buiten even gewassen

auto in de hoogste stand gezet en ook de wielkasten even ontdaan van een hele lading zand wat overal was opgehoopt. Echt niet normaal wat daar achter blijft. En daarna schoongespoeld

51139895833_6dd41e67e2_c.jpg

Kwam nog wat anders tegen van een nederlander. De motor in de C350e is met 280PK en 600Nm geen stakker. Maar is sterk en heeft nog veel meer potentie. Chippen gebeurd vaak en meesten beperken zich tot 350PK en 660Nm. Het kan nog wel gekker zonder al te veel moeite maar als je de 400PK en 700 Nm gaat ontstijgen dan vind de motor het nog steeds geen probleem, maar de cardanas wel

51140807130_4149443385_h.jpg

:eek:

Sow heftig! Weet je toevallig de wanddikte en de diameter van die cardanas? :p

Ben ik wel benieuwd hoe strak dat geconstrueerd is onder het mom alle kleine beetjes helpen....

Diameter kan ik nog wel een keer opmeten, maar de wanddikte is natuurlijk waar het om gaat; geen idee.

Ze hebben wel wat marge waarschijnlijk gecalculeerd, maar niet zó veel blijkbaar :p

Dat is ook een van de redenen dat ik er niets mee ga doen want veel componenten krijgen al flink op hun donder als je al het vermogen aan spreekt. Niet alleen het cardan maar ook aandrijfassen, kruiskoppelingen, hardyschijf, differentieel, versnellingsbak, etc. En het is geen AMG, waarbij alles mogelijk nog steviger uitgevoerd is.

Iets van de zwakste schakel.... Maar dit soort schades zie je maar weinig zonder dat er iets anders ten grondslag ligt... Uitgelopen lager, vastgeslagen differentieel ?? Beschadinging (indeuking) tgv een drempel/steen?

Mja, nou diameter is wel toonaangevend. Dat is ook de reden dat die hol is.

Koppel en dus ook last in een dergelijke as worden uitgedrukt in Tau. Schuifspanning/treksterkte etc. is dat in de volksmond. En de grootste Tau zal zich altijd uiten aan de buitenkant. van de cirkel. Er zit altijd wel iets in het midden maar een massieve as van diameter 30 is maar marginaal sterker dan een holle as met diameter 30.

Ik kan me eigenlijk heel lastig voorstellen dat het zo krap berekend is...kan ook verzwakt zijn door iets dat is gebeurd.

Pietzoveel zei:
Iets van de zwakste schakel.... Maar dit soort schades zie je maar weinig zonder dat er iets anders ten grondslag ligt... Uitgelopen lager, vastgeslagen differentieel ?? Beschadinging (indeuking) tgv een drempel/steen?

zover ik weet is er een ander cardan onder gekomen en werkt alles nu weer. maar als inderdaad het differentieel vast slaat dan zijn de kortstondige piekkrachten op de cardan niet te overzien natuurlijk. Of al er al een deuk in zit. Ik weet er het fijne niet van. alleen dat hij enorm veel vermogen had, en toen dat aangesproken werd dit als gevolg.

De mensen die met 350pk en 660 Nm rijden gaan vooralsnog wel goed. Maar dat ga ik ook niet doen. Ik schrik soms als ik zie hoeveel elektronica er in auto ligt, de hoeveelheid computer en kabels en ook onder de auto allerlei sensoren, slangen, koelingen, etc. Nee ik laat het gewoon zoals MB het bedoeld heeft ;)

Bij een auto zonder sper op het differentieel is het funest om even een paar donuts te draaien.... Er zit erg weinig olie in de achteras. Bij Hartge (BMW Tuner) kon/kan je oliekoelers met elektrische pompjes voor je achteras bestellen..... niet voor niets!

Vandaag lekker op vakantie. Wat een heerlijke auto is het toch. En wat een vermogen op de tussensprintjes :) Super fijne auto om snel en comfortabel kilometers mee te vreten.

De grote dakkoffer is ook fijn. Kinderwagen bovenin, net als fietjes en bult andere zooi. De toch niet al te grote kofferbak van een C350e zit anders wel heel snel vol. Nu gewoon 610 liter op dak er bij.

Verbruik (in sport, dus geen accu gebruikt) is 7.0 liter / 100 km, 1 op 14 dus. Wel in nederland, dus grotendeels rond de 110 gereden.

51263245935_139e605d11_b.jpg

Die heb ik ook op het dak liggen als we op vakantie gaan, maar dan de grijze variant.
Wandelwagen hoeft hier niet meer mee, maar toch zit hij redelijk vol, net als de riante bagageruimte van de Touran :confused:
Maar goed wij hebben dan ook een complete kampeeruitrusting bij ons.
Ben er 2 jaar geleden achter gekomen dat we met die dakkofer er op net iets hoger zijn dan 2m :(

Ach je neemt al snel mee aan de ruimte die je hebt. Maar de kofferrbak van mijn auto is dan ook niet groot. Voor dagelijkse dingen prima, maar voor vakantie echt niet groot.

Ja de hoogte is wel een dingetje en opletten. Die van mij heb ik gemeten op +/- 2.00 meter. Dus hou 210 aan voor de zekerheid, dan zit ik altijd safe. Heb bij ons in het dorp ook wel eens gezien dat iemand zijn dakkoffer had onderschat. Die was dan ook compleet aan gort.

Dat is wel zuur, je dakkoffer naar zijn grootje rijden omdat je de hoogte verkeerd hebt ingeschat.

Dat de kofferbakruimte wat beperkt is, is bij de voorganger ook het geval. Als we met het gezin een weekendje naar mijn ouders gaan dan ligt het tot het dak vol. Gelukkig kan dat door het uitschuifbare boodschappenrek tussen achterbank en dak in. Maar het is wel iets dat me is tegengevallen. Sowieso is het niet de ruimste auto vanbinnen.

Haha, ik heb dat ook eens gehad: met vrienden op vakantie met de Zafira van m'n vader, en een dakkoffer op het dak. In Brugge een parkeergarage in en elkaar verbaasd aangeven nadat we een doffe klap hoorden. Nét voor de daadwerkelijke ingang beseften we ons dat we een stukje hoger waren; de box had de 'hoogtemarkeringsbalk' geraakt. Gelukkig schoot die nét niet onder de box en waren we de garage zelf nog niet in gereden :D

Ik schampte de hoogtemarkeringsbalk maar net, resultaat alleen een paar kleine krasjes, tunnel er na, zonder problemen doorgekomen, maar bij de tolpoortjes mocht ik niet verder.
Ik ben vrij zeker dat ik een paar jaar eerder probleemloos onder een 2m markerering ben doorgereden, blijkbaar lag ik toen wat dieper in de veren of hing deze balk wat lager.
Maar je zou toch zeggen dat de C met koffer toch ruim onder de 2m blijft, of stond de luchtvering in de hoogste stand?

Touran = 1659mm dakkoffer is 470mm, kan nooit 2m geweest zijn inderdaad, eerder 2,15m :eek:

Maar je zou toch zeggen dat de C met koffer toch ruim onder de 2m blijft, of stond de luchtvering in de hoogste stand?

nee gewoon in normale stand. Ik ben 1.85 en die koffer is echt een heel stuk hoger dan ik

1.46 is de hoogte van de auto.

mercedes_benz_c_class_estate_s205_2014-68134.jpg

koffer is 47 cm hoog

Dan zit je aan 1.93, komen de dakdragers er bij, dan ga je nipt boven de 2 meter zitten denk ik. Maar hou dus gewoon 2.10 aan voor de zekerheid.

Ha ha, blijft opletten met zo’n koffer.:)
Heb ik eens gehad bij Stork in Hengelo. Had ik ook een Touran met dakkoffer.

Was de parkeerplaats opgereden zonder iets gemerkt te hebben. Maar kwam er niet meer af omdat ze zo’n balk boven de ingang hadden. Die had dus iets meegegeven bij het erop rijden, maar dat ging echt niet werken voor het wegrijden.
Dus stond ik daar in mijn nette pak de dakkoffer eraf en erop te schroeven.:)

51269659402_f800f87439_b.jpg

Vakantie bijna weer achter de rug, volgens mij is de benz nog nooit zo intensief gebruikt. Lange ritjes, korte ritjes, boodschappen. Enorm veel regen op de heenweg, file, flink stuk onverharde zandweg door het navigatietalenten van mijn vrouw. Uiteraard zonder moeite.

Toch gebeurde er iets waar menig autoliefhebber minder vrolijk van word, ongeveer 5 minuten na de bovenstaande foto waren we met een vaartje van 100 km/h onderweg in duitsland. 40 minuten van ons huisje, zegt de oudste 'ik voel mij niet zo lekker', met kort daarop hij de hele auto onder kotst :( Dus bij het eerst dorpje gestopt. Oudste er uit gehaald, toevallig hadden we voor hem een setje extra kleding mee. Maar dat stoeltje stond gewoon vol o_O De achterbank ook, zelfs de isofix gaten van zijn stoeltje waren vol gelopen. De tissuedoos hebben we er doorheen gejaagd. De bekleding van zijn stoeltje er af gehaald en achterin gegooid en maar snel nog naar huis. 40 minuten. Die lucht was echt niet te harden.

Bij het huisje alles schoongemaakt, vloermat, achterbank, stoeltje. Maar nog steeds hangt die lucht er een beetje in :rolleyes: Thuis maar even met automiddeltjes er op en de achterbank.

Hiervan ga ik mijn ervaringen niet neerzetten. Stel dat de kopers van mijn Multimac meelezen.grinning smiley

Bij elke 2e handse multimac moet je er toch ook gewoon van uit gaan dat er wel eens iets mee is gebeurd? :)

De oudste moet wel nodig naar een volgend stoelje, dit lijkt mij hét moment.

Herkenbaar, 1.200 km naar Zuid Frankrijk (in 2 dagen)..... 10 minuten voor aankomst... inderdaad, stoeltje vol, achterbank vol, 30 graden...... Ik lijd met je mee!

Inmiddels is de geur er wel uit (y)

Even een zijdelings auto gerelateerde update;

door de nieuwe keuken was onze meterkast toe aan een upgrade. Het huis is uit 1979 met nog die oude smeltzekeringen. In 2000 is bij de huidige keuken nog wat bij geknusteld (jaja, het zag er echt niet uit), en later bij de vorige bewoners nog zonnepanelen, ook dat is gewoon slecht aangelegd. te weinig beugeltjes, niet mooi gemaakt.

Heb helaas gewoon niet zo'n hoge pet van sommige installateurs. Het zit er in, maar daar is ook alles mee gezegd. Door de inductiekookplaat in de nieuwe toekomstige keuken, die 3-fase stroom nodig heeft hét moment om het allemaal goed aan te pakken. (check ook het riet op de achterwand o_O )

voor:

51307438575_290feb10f0_c.jpg

Na:

3-fase stroomkast, veel extra nieuwe groepen, waar een groot deel van de keuken is. omdat het riet nogal wat lelijke sporen na liet alles voorzien van een laagje verf die ik nog over had. lampje er in gemaakt en de hele installatie fatsoenlijk aangelegd. Kost slechts een paar uurtjes extra werk maar het ziet er gewoon super strak uit. enexis heeft de hoofdzekering nog gewijzigd naar 3 intallatieautomaten. op eigen initiatief (y)

51306625713_cc20a06592_c.jpg

Nu is 3-fase heb, heb ik ook maar besloten om een krachstroomstekker te plaatsen in de garage. het zijn de kosten niet, en je weet maar nooit. en heb als projectje maar besloten een eigen 11 Kw laadpaal te maken. Hoewel niet nodig voor mijn C350e, in de toekomst wel verwacht ik.

Ik vind die laadpalen vaak niet zo fraai om te zien en/of heel erg prijzig, dus heb besloten alles in inde groepenkast te maken zodat je alleen maar een stekker buiten hebt, Super klein en compact. Ik ga er ook gelijk load balancing in maken en een kWh meter.

Onder aan de streep ziet het er niet alleen heel veel mooier uit, het is ook vele maken goedkoper dan een 'echte' laadpaal.

De eerste onderdelen zijn binnen;

51336663839_8908cbb26a_b.jpg

over 3 weken verwacht ik alles binnen te hebben, dan nog een beetje tijd maken. Ik zal wel wat foto's plaatsen welke onderdelen ik heb gebruikt en hoe relatief makkelijk het is als je een beetje gevoel voor techniek hebt. Je kunt veel kosten besparen het ziet er mooi uit

Terug
Bovenaan