MLL
Wegverkenner
AsconaGT zei:Vrijdag de dag waarvan elke autoliefhebber de nekharen van overheid van gaan staan en de eerste keer is sinds ik een rijbewijs heb; een laag paaltje geraakt bij het wegrijden uit een grasveld
Tikje was niet heel hard, maar hard genoeg om de voorbumper de slopen en een plastic 'ding' liet afbreken waardoor alle koelvloeistof er uit liep. Lekker dan op een vrijdag, uur van huis met je gezin er in en een weekendje weg voor de boeg.
![]()
Normaal zou ik zelf zoiets wel herstellen gezien de zeer geringe schade, maar nu kon ik niet verder, ver van huis en stond met de rug tegen de muur. Dan maar via verzekering.
Na 45 minuten auto afgesleept door een berger en een Astra station van een jaartje oud als leenauto meegekregen. Helemaal prima voor het weekend. Die moet ik vanmiddag weer inleveren en krijg dan hopelijk een andere mee van het schadebedrijf waar de auto naar toe gaat. Die word vandaag gebracht als het goed is.
Omdat ik al zo lang schadevrij rij niet gelijk een probleem qua no-claim, maar het blijft natuurlijk wel zuur.
Heb ooit hetzelfde gehad met mijn Lancia Lybra in A'dam, net voor een parkeervak zo'n betonnen driehoek in de weg en stuurde net ff te laat in.
Tuurlijk ook op vrijdagmniddag , zag zo het koelvloeistof in een straatkolk lopen.
Radiateur tegen de poulie van de aircopomp gedrukt , de vonken sprongen onder de motorkap vandaan icm met een hels lawaai, had wel veel bekijks op dat moment.
Had thuis een sloop Lybra staan dus zaterdag reed ie weer.