AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

Een Talisman 1.8 TCe?? :D

Gekheid, nog ff lekker door met de Insignia toch?

Talisman stond de vorige keer wel op de shortlist. Heb toen ook met een 1.6 TCE initiale gereden. Als ik nu in een Talisman stap dan ga ik er weinig op vooruit en op veel vlakken zelfs achteruit. Al zal het qua motorisering met de 1.8 TCE en EDC versnellingsbak wel een stuk beter zijn als wat ik nu heb.

Nee de Insignia blijft zeker nog tot ergens voorjaar 2025. tegen die tijd gaat hij de 90.000 km voorbij en is de restwaarde nog wel goed. Als er dan iets naar smaak voorbij komt dan wil ik wel eens zien of er een goede deal te maken is. Zal waarschijnlijk iets van een E-klasse , 5 serie of heel misschien een 3 serie zijn. Met kleur als exterieur en donkerbruin of licht interieur en alu accenten op de buitenkant. Dat word al een flinke zoektocht aangezien vrijwel al die modellen zwart op zwart zijn of soms grijs met zwarte raamomlijsting.

Ik geef zelf niet echt het goede voorbeeld, besef ik me, maar een kleurvolle auto met aluminium accenten i.p.v. shadowline is wat mij betreft ook echt de leukste combinatie. Jammer hoe weinig je die nog ziet; bij nieuwe auto's is er aan de buitenkant steeds vaker wel een leuk kleurtje standaard of verkrijgbaar, maar vooral aan de binnenkant is het er vaak zwart of donker.

qua exterieur zoek ik eigenlijk eetje precies zoals deze

maar dit is de 2e 5-touring die in het benzine aangeboden word die qua exterieur precies zo is zoals ik hem het liefste zie in de afgelopen 6 maand. En dan moet de rest van de auto, prijs en kilometerstand ook nog kloppen. Word een moeilijke zoektocht ben ik achter, maar ik heb helemaal geen haast en wat meer vastbedragen om niet veel consessies te doen. Sowieso wil ik pas vanaf begin volgend jaar wat meer serieus gaan kijken of eventueel iets bekijken.

Heb mijn vrouw beloofd dit jaar geen andere auto te kopen, dus ga mij ook niet lekker maken. Want ik weer zodra ik er eentje heb gereden dat ik dan om ben.

Worden wel lekker wat ritjes gemaakt met de Insignia. Komend weekend naar de maasvlakte op en neer (2,5 rijden voor mij), maandag op naar schiphol waar hij een weekje op P1 blijft logeren. (y)

Vorige week appte mijn vrouw nog dat ze van onze zoon een foto moest maken van 2 'de zelfde' Twingo's.

Dat zijn ze niet, want de andere is een pre-facelift op benzine. Maar de grap is dat het een vrij zeldzame 110PK GT is. Die heeft ook een wat ander front en dus wat meer pit. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Blijkbaar had ze de eigenaresse ook nog gesproken daarna

53987194978_55b2a9de2b_w.jpg

Ook afspraak gemaakt voor de Twingo voor de eerste APK (4 jaar oud binnenkort) eerste week oktober. Verwacht geen gekke dingen. Monteer wel alvast 2 nieuwe ruitenvegers aan de voorzijde. altijd fijn met de herfst voor de boeg en weet ik zeker dat dat weer in orde is.

Insignia merk ik dat de achterbanden iets beginnen te cuppen. Dacht eerste een beginnend wiellager maar het komt echt van de banden. Je hoort het ook met name met bepaalde snelheden op de snelweg. Nu nog heel minimaal maar het word natuurlijk niet beter. Maar om er nu 2 nieuwe goede achterbanden te monteren terwijl ik met een schuin oog naar een 5-serie zit te kijken voelt ook een beetje onnodig. Kijk het nog wel even aan, als het echt veel erger word qua geluid ga ik ze misschien alsnog vervangen.

Kun je het niet oplossen door te wisselen (voor naar achter en andersom)? Ik dacht dat je cuppen kon voorkomen door met hoge bandenspanning te rijden en geregeld te wisselen. Ik heb er net 4 nieuwe banden op zitten en wil ze volgend jaar wisselen

Kun je het niet oplossen door te wisselen (voor naar achter en andersom)? Ik dacht dat je cuppen kon voorkomen door met hoge bandenspanning te rijden en geregeld te wisselen. Ik heb er net 4 nieuwe banden op zitten en wil ze volgend jaar wisselen

Eenmaal gecupt is gecupt, dat ga je nooit meer goed krijgen. Voorkomen kun je wel met regelmatig wisselen maar eenmaal daar krijg je dat nooit meer goed. Tenzij je hem op een bandentrimmer zet, maar om dat te doen moet er nog wel een behoorlijk aantal millimeters op zitten.. Er zit nu 3mm op, dus is het niet waard.
Het is nu nog minimaal dus voor nu vind ik het nog acceptabel en eigenlijk moet er sowieso bij de volgende beurt (juli volgend jaar) nieuwe banden op. Tegen die tijd zal er achter 2mm op zitten en moeten ze sowieso vervangen worden. Maar als het mee zit heb ik een andere auto tegen die tijd.

Ga ik mij er toch te veel aan storen dan komen er voortijdig nieuwe banden op. Levert met inruil niets meer op maar dat is dan maar zo

Prachtige uitvoering inderdaad.
Zou je een 3-serie niet te klein vinden na de Insignia?

dat is een 5-serie. ;) die is een fractie kleiner dan de Insignia maar dikke prima. Een 3 serie denk ik dat ik qua ruimte ook wel uit kom. Bijna niemand heeft écht de ruimte van een 5-serie/E-klasse/A6 nodig. Maar vind het model en afwerkingsniveau gewoon heel erg mooi. Niet dat een 3 slecht is, integendeel, maar een 5-serie spreekt mij gewoon iets meer aan.

Maar de meeste 5-series zijn zwart/wit/grijs met zwart interieur en shadow line. Staan er vele van te koop.

De kans dat ik een mediterraan blauw, M-sport, benzine, touring met een niet zwart interieur met alu/chrome tegen kom is niet zo groot. met andere woorden; dat duurt nog een hele tijd.

Weet dat het een 5-serie is, stond los van elkaar ;)
Dus die 5 is prachtig uitgevoerd.
De 3-serie die ik van de lokale garage hier weleens meekrijg vind ik altijd wel tegenvallen qua ruimte.

Niet dat een 3 slecht is, integendeel, maar een 5-serie spreekt mij gewoon iets meer aan.
Herkenbaar :)

Maar de meeste 5-series zijn zwart/wit/grijs met zwart interieur en shadow line. Staan er vele van te koop.

De kans dat ik een mediterraan blauw, M-sport, benzine, touring met een niet zwart interieur met alu/chrome tegen kom is niet zo groot. met andere woorden; dat duurt nog een hele tijd.
Het is echt huilen met de pet op. Beetje na 2019 gebouwd is 90% zwart interieur en een saaie lak..

Mocht je er een met tartufo individual tegenkomen ;-).

De 3-serie die ik van de lokale garage hier weleens meekrijg vind ik altijd wel tegenvallen qua ruimte.

de G31 generatie 3-serie zou ik ook te klein vinden. Ja met ons gezin redden we er ons ook wel mee en met vakanties zal het dak een dakkoffer worden. Mijn vorige mercedes C-klasse vond ik ook al niet ruim en een 3-serie is nog een fractie krapper. Ik rij af en toe in de G31 en vind het wel een hele fijne auto, maar eerlijk zie je wel aan alles dat het al een auto is die in de basis uit 2012 (?) komt. De Insignia is qua afwerking niet veel slechter. Ook qua stoelen is de Insignia echt top. Maar vooral qua luxe en verfijning merk je echt dat zo'n 3-serie ouder is. Zou voor mij echt een stap terug voelen ondanks het zelfs anno nu wel goed rijd.

Als het een 3-serie word dan word het eentje van de G21 generatie, die zijn een stukje ruimer dan de voorganger.Maar een 5 spreekt mij op een of andere manier meer aan. Ja het is niet zo sportief, maar ik hou van grote stations en voor mij hoeft het ook niet heel sportief.

Het is echt huilen met de pet op. Beetje na 2019 gebouwd is 90% zwart interieur en een saaie lak..

Mocht je er een met tartufo individual tegenkomen ;-).

ja de keuze is beperkt. Maar wil ergens in het voorjaar afwachten dus vind het wel prima dat er nu niets voorbij komt ;)

En concessies moeten er toch gedaan worden tegen die tijd denk ik. DEZE is ook vrijwel perfect. Dit specifieke exemplaar heeft een te hoge kilometerstand voor mij. Maar als ik in het voorjaar een zwart exemplaar tegen kom zoals deze maar dan met wat minder kilometers, mar dus wel met dit fraaie interieur, M-sport, met chrome, met het mooie matte hout, juiste motor, juiste opties dan ga ik ook nog wel twijfelen.
Maar liefst gewoon een 'anders dan zwart/grijs/wit'.

Ik denk dat een F31 320i of 330i als LCI je nog weleens kon meevallen qua verfijning en luxe. Ik heb bijvoorbeeld draadloze Apple CarPlay. Bij veel modernere auto's moet dat nog gewoon met een kabeltje. Ook moderne rijhulpsystemen waren gewoon als optie aan te vinken. Heb ik er gelukkig niet op al werken ze bij BMW in tegenstelling tot veel andere merken uitstekend. Aandrijflijn met ZF8 en B48 benzinemotoren is nog steeds top en zit ook in de nieuwste modellen. Absoluut verfijnder dan wat je nu in de Insignia hebt liggen. Bouwkwaliteit van een BMW is ook wel een tandje beter. Maar ik snap wel dat als je zoveel geld neertelt, je voor de G-generatie gaat. Dat doe ik ook ondanks dat een F31 340i ook nog wel trekt....

Hier zal vast wel weer een zwart/grijs/wit exemplaar komen. Vind een lekker kleurtje leuk, maar vind het belangrijker om een auto te vinden die verder helemaal naar wens is qua gebruikerssporen en kilometerstand. Alle auto's die ik tot nu toe heb bekeken zagen er stuk voor stuk veel minder uit dan mijn huidige. Veel krassen en beschadigingen of overgespoten delen. Knap ik meteen op af.

Ik denk dat een F31 320i of 330i als LCI je nog weleens kon meevallen qua verfijning en luxe. Ik heb bijvoorbeeld draadloze Apple CarPlay. Bij veel modernere auto's moet dat nog gewoon met een kabeltje. Ook moderne rijhulpsystemen waren gewoon als optie aan te vinken. Heb ik er gelukkig niet op al werken ze bij BMW in tegenstelling tot veel andere merken uitstekend. Aandrijflijn met ZF8 en B48 benzinemotoren is nog steeds top en zit ook in de nieuwste modellen. Absoluut verfijnder dan wat je nu in de Insignia hebt liggen. Bouwkwaliteit van een BMW is ook wel een tandje beter.

ik rij (of reed, is namelijk net verkocht) af en toe in een F31 320D LCI van mijn broer. En dat is een heel fijne auto. was ook een heel luxe exemplaar. Qua motor en automaat bak absoluut veel fijner dan de insignia en dat geld ook zeker voor de benzine versies. (mijn zusje reed een 420i cabrio). De insignia haalt het vermogen uit een 1.6. De power is er echt wel maar je mist gewoon slagvolume en de automaatbak is 'traditioneel'. Prima, soepel maar zeker niet te vergelijken met de ZF transmissie. dat zijn in mijn ogen ook de grootste pijnpunten aan de insignia.

Maar toch als ik in de F31 zit en kijk naar de tellerklokken (mijn broer had analoge klokken) ziet het er bij de Insignia toch wel wat moderner uit. 3-serie met digitaal zal ook vast leverbaar zijn maar ik heb het iig nooit in het echt gezien.
HUD is mooi in een 3, maar de Insignia nét weer wat groter en grafisch een tandje mooier. Android auto had de 3-serie van mijn broer niet, niet leverbaar; op een Insignia standaard. Koplampverlichting; de Insignia schijnt zoveel meer helderder terwijl mijn broer ook adaptieve LED had. je merkt dat de techniek niet stil zit. Logisch ook , de Insignia kwam ook 6 jaar later op de markt dan een 3-serie. Wat in autoland / techniek fors is.

Lig ook misschien deels aan de uitvoering; zaken als addapive cruise werkt heel goed in de Insignia (in tegenstelling tot sommige andere merken), had het exemplaar van mijn broer alleen niet, net als 360 camera. Ook van die kleine dingen zoals USB aansluitingen op de achterbank. Lichtpuntje op de grond waar je de voet moet houden om de achterklep te openen. Ook knopjes en dergelijke; op een of andere manier voelt van de Insignia naar een 3 zeker geen stap vooruit.
Ook qua afwerking is het echt zo groot verschil. Voorbeeld; als ik de bestuurderskant aan het handvat zit zie je zelfs nog zo'n groot sleutelgat. Zelfs mijn laguna uit 2008 had dat nog netjes afwerkt. En zo'n gigantische handremhendel. Niets mis mee, maar het voelt echt iets van 20 jaar geleden in dit segment en had mijn laguna ook al niet. en zo nog wel wat details. En juist die kleine dingen ben ik naar op zoek; anders kan ik net zo goed in de Insignia blijven rijden.

Nee zo'n F31 is heel fijn en qua motorisering en automaat ga ik er gigantisch op vooruit, maar voor de rest is het verschil voor mij persoonlijk heel gering en op sommige vlakken er zelfs helemaal niet.

Ik heb alleen nooit zelf achter het stuur gezeten van een G31, maar dat moet haast wel top zijn

opel_insignia_sports_tourer_11.jpeg

bmw_320d_touring_efficientdynamics_edition_sport_line_16.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een F31 320i of 330i als LCI je nog weleens kon meevallen qua verfijning en luxe
Zit wel echt verschil ook in afwerking volgens mij tussen de pre LCI en de LCI.

Heeft de F3x LCI niet ook de digitale clusters als optie? Was immers ook op de vijf destijds. Dat maakt het geheel nog gewoon modern en zeker als je de 6wa hebt met nog wel fysieke tellers erboven perfecte wereld van klassiek BMW met moderne Navi / muziek info etc

ja de keuze is beperkt. Maar wil ergens in het voorjaar afwachten dus vind het wel prima dat er nu niets voorbij komt ;)
Wat pijnlijk duidelijk is, is dat de vijf serie na de LCI gewoon niet zo heel populair meer was , vooral door het succes ook van de X5.

Ik heb dus nu ook een zoek hit staan op een X5 45e /40i met bruin / witte bekleding , blauw , groen kleur en daar krijg ik dagelijks wel 3 meldingen van nieuw aanbod, terwijl de vijf serie best stil is.

Als je kijkt bij autoscout zie je ook prijs verlagingen op 5 series , wat dan voor ons weer gunstig is ;).

Bij mij is het echt eerst de dame nieuwe auto, daarna ben ik weer aan de beurt. Geld kan ik maar 1x uitgeven en we gaan ook nog ff trouwen tussendoor…

Resultaat is wel dat de 5 serie over de 2 ton gaat (staat nu 160k op) en dat wel serieus effect is op de afschrijving. Dat had ik erg gevonden als de auto ‘normaal’ zou bevallen, maar hij bevalt gewoon echt heel erg goed dus ja..

Ik had gehoopt dat een vijf serie met 75,000 ofzo voor 35k wel te krijgen zou zijn, dat waren de prijzen beetje 2 jaar terug, maar dat is echt niet meer te doen tegenwoordig.

Laatst bewerkt:
Daar durf je alleen niks in de kofferbak te leggen, bang dat het vies wordt.
Voor de rest erg mooie combinatie.

Beide heb ik al gezien inderdaad :p

Die bovenste staat in duitsland dus daar komt nog een behoorlijk aantal kosten bij op. En hoe perfect de B58 3.0 6 cilinder ook is in de 540i. Ik heb hem liever niet. In een 1 of 3 serie echt geweldig maar voor mij voldoet een 5 serie die toch al niet super sportief is een B48 (2.0 turbo) in een 520i of 530i ook meer dan prima. Heb je ook gelijk geen X-drive en scheelt een bult gewicht en andere kosten. Bovendien heeft deze ook het creme kleurig vloerbedekking. Liever dan het lichtere interieur met zwarte vloerbedekking. Ook zit hier alu sierlijsten in en dat misstaat volledig met een licht interieur. Ook mist er chrome aan de buitenland. Nee die is het niet.

Die 2e is al beter, maar kan ergens niet precies plaatsen waar het hem daar in zit. Ook daar mis ik toch wel de alu/chrome accenten aan de buitenzijde. zeker op een grote auto als een 5 serie vind dat het geheel mooi breken. denk dat het hem met name daar in zit. Ook hier zit weer de alu inleg in het interieur. Als hier chrome op zat was ik misschien wel wezen kijken, die sierlijsten in het interieur zij misschien nog wel te vervangen.

Als je gewoon zilveren wielen onder die tweede schroeft, ziet ie er al een stuk beter uit. Liefst idd chrome nieren en chrome lijsten rond de ruiten. Dat drugsdealer glas helpt ook niet.

Ik vind zeker op compacte 1 serie shadow line best oke. Maar op een grote 5 serie doorbreekt het heel mooi het grote oppervlakte. Dan nog liever een zwarte waar wel alu/chrome op zit dan een blauwe waar het ontbreekt.

Maakt de keuze niet makkelijk want de meesten hebben de auto zonder besteld, dat terwijl het wat kosten betreft even duur was. Ik heb blijkbaar een afwijkende smaak tegen over mensen die wel in de positie zijn zo'n auto nieuw te kunnen samenstellen ;) Maar zoals gezegd; wil liever nog even wachten/sparen. Komen eind dit jaar ook nog wat kosten aan het huis, dus wil dat even afwachten.

Haha deze staat op mijn lijstje, maar inderdaad wat @AsconaGT zegt ook ik vind volledig crème niet mooiste wat er is en wil eigenlijk bruin leder
Het is echt wel een heel mooi exemplaar dit hoor. Dit lichte creme interieur bevalt mij juist wel, staat mooi icm het donkerblauw. Voor mij neigt bruin vaak richting oranjeachtig en dan heb ik liever deze cremekleur.

licht crème met donkerblauw lak vind ik zeker een mooie combi :p . Alleen dan wel onderkant zwart dus alles beige vanaf knie hoogte, eronder zwart

Precies. Maar zag laatst ook een auto die in eerste instantie dat ook leek te hebben. Maar bij goed kijken waren er gewoon zwarte vloermatten in gelegd volgens mij. In de kofferbak zou je altijd nog een kofferbakmat in kunnen leggen. (doe ik eigenlijk standaard altijd bij elke auto)

deze

Dit oogt meer als het gebroken wit dan het creme zoals de 540i in Duitsland die hier eerder geplaatst werd, maar kan ook aan de foto's liggen.

Insignia kilometers vliegen er vanaf de vakantie er wel op. Vorige week in Dordrecht / Gorinchem, gisteren Utrecht, Zondag amsterdam. Elke week worden er wel 1 of meerdere echt lange ritten mee gemaakt. Maar daar is hij ook het beste in (y) zolang hij de ton maar niet overschreid, maar volgens mij staat er nu iets van 85000 op.

Paar weken geleden 80K gepassseerd;

54037231114_32ebb27d9e_c.jpg

Grapje: Maar dit is toch zo'n importje met teruggedraaide teller? Mooi dat je de olietemperatuur kunt uitlezen!

Die metertjes kun je zelf helemaal inrichten wat je wil zit. Je kunt er ook allerlei data laten weergeven maar ik vind metertjes beter ogen in het geheel. Daar waar de olietempratuur wel geinig is , is de accu laad meter nog minder relevant. Maar het staat leuk

En ja, dit is een import hok :p gelukkig wel volledig (digitaal) gedocumenteerd bij de Opel dealer, zowel in Duitsland als in Nederland. Daarbij de aankoopnota van aanschaf bij de Duitse Opel dealer en onderhoudsfacturen er bij.

Dus mocht je interesse hebben maar enige argwaan hebben over de kilometerstand, komt goed ... ;)

Hahahaha, moet vrijdag m'n Tesla M3 Dual Motor ophalen.... De Chryslers waren binnen 18 uur verkocht en inmiddels allebei vertrokken... Op de oprit staat nu eenzaam een (net niet) MG huurauto. In huize Zoveel is besloten electriek te gaan rijden..... Ik kijk binnenkort naar een plank en een tablet aan.... maar ja, geen koelwater, olietemperatuur etc etc. Een motor die 1 op 1 aan de wielen vastzit en blijft eigenlijk alleen een snelheidsmeter over en a la je telefoon een icoontje met je batterijvulling. Wel saai! Maar dat minimalistische heeft ook wel wat, vind ik. En het rijdt subliem!

Dit oogt meer als het gebroken wit dan het creme zoals de 540i in Duitsland die hier eerder geplaatst werd, maar kan ook aan de foto's liggen.
BMW heeft maar 2 kleuren ‘beige’ bij de G31, wat wel nog 1 tandje witter is dan de Oyster Dakota exclusive die ik heb in de F11 - zie hieronder foto’s van de folder.

Die van de advertentie is elfenbeinweiss.

de combi waar ik spontaan van zou kwijlen: Tartufo individual met Papel Maser sierlijsten

IMG-0917.jpg

IMG-0916.jpg

de combi waar ik spontaan van zou kwijlen: Tartufo individual met Papel Maser sierlijsten

Merino leer heb ik echt nog nooit gezien in een touring. Nappa leer wel, en gezien de meerprijs van iets van 500 euro verbaast het mij dat er maar heel weinig mensen voor hebben gekozen.

Maar het verbaast mij dat er maar 1 tint van 'gewoon' leer is. alleen elfenbeinweis.

dus deze (vind ik heel mooi zo)

1920x1080.webp

is de zelfde elfenbeinweiss als bijvoorbeeld deze; (krijg er een beetje een USA car gevoel bij toen ik nog bij de Opel-GM dealer werkte)

1920x1080.webp

Haha ja zo’n classic Amerikaanse kleuren combi inderdaad! Contrast is echt wat een auto interieur nodig heeft.

Die 540i is wel fraai, maar wat een geld zeg voor eentje uit 2017 met meer dan een ton op de teller ! Ik betaalde 2j terug 10k minder voor een auto die toen jonger was, meer opties heeft, een touring is en met dezelfde km stand….

Echt bizar nu die prijzen van dit soort auto’s.

Merino leer heb ik echt nog nooit gezien in een touring. Nappa leer wel, en gezien de meerprijs van iets van 500 euro verbaast het mij dat er maar heel weinig mensen voor hebben gekozen.

Maar het verbaast mij dat er maar 1 tint van 'gewoon' leer is. alleen elfenbeinweis.
Nee het is bijna niet te vinden.. en ik denk misschien dat met de pre LCI BMW meer interieur kleuren aanbood. De folder die ik heb is van de LCI.

Ik zag zonet een video van Autoblog met daarin de 5-serie van (de vrouw van) Wouter Karssen. Dat is precies hoe ik hem zou willen. Tanzanite blauw, M-Sport, alu lijstjes en mooie wielen. Zwart interieur vind ik ook helemaal prima.

Had ‘m gister ook gezien, het effect van die lucht filter verbaasde mij best wel. Het verwaarloosbare verschil tussen euro 95 en euro 98 voor de BMWs niet.
Dat is precies hoe ik hem zou willen. Tanzanite blauw, M-Sport, alu lijstjes en mooie wielen. Zwart interieur vind ik ook helemaal prima

Volgens mij is de kleur van de 5 serie Carbonschwarz, niet Tansanit :).

Al eens proefgereden in een G31 ;)

Zou goed kunnen, mooie kleur! Gisteren even proefgezeten in een G30 met de mooie kleur Blue Stone.
Heerlijke auto. Weleens in een M550d gereden maar die viel me wat tegen vanwege de logheid.
Effect van luchtfilter was wel duidelijk. Toch hou ik hem zelf liever origineel.

Mooi! die 540i heeft zelfs de creamic knopjes. Zie je niet vaak. Mis hier inderdaad wel het chrome/alu aan de buitenkant. Nu is het 1 donker geheel.

Echt bizar nu die prijzen van dit soort auto’s.

alles is heel duur. voordeel is wel dat de inruiler ook relatiefgunstig is. Hoorde laatst vd rijdt auto's zeggen dat de gemiddelde stadagen van een occasion in NL ongeveer 160 dagen is dacht ik, Dat vind ik wel bizar veel. Bij mijn autotijd 15 jaar geleden lag de grens op 90 dagen als iets een langslaper was, maar als nu 160 dagen al gemiddeld is...

Ik zag zonet een video van Autoblog met daarin de 5-serie van (de vrouw van) Wouter Karssen. Dat is precies hoe ik hem zou willen. Tanzanite blauw, M-Sport, alu lijstjes en mooie wielen. Zwart interieur vind ik ook helemaal prima.

ik zag hem ook voorbij komen, mooi exemplaar inderdaad maar voor mij echt geen zwart interieur, vind het zeker niet lelijk en zou mijn zoektocht een stuk makkelijker maken, wil wel een keer wat anders. Maar dacht ook gelijk; M-sport met alu afwerking aan de buitenkant op een donkere auto is gewoon echt een must voor mij op een 5.

Tanzanite blauw is volgens mij alleen (helaas) op de LCI leverbaar geweest

Nee helaas, een Dreier of als mijn vrouw het voor het zeggen heeft een X3. Maar die heeft dan weer niet mijn voorkeur. Ben ook wel tevreden met een 3-serie.

mijn vrouw is makkelijk, ze vind alles prima aangezien ze meestal in haar auto rijd. ze vind een 3 serie ook te groot voor haar doen en een 1 serie ook. ze pakt vrijwel altijd haar auto toch en als dan toch een keer verder weg moet vind ze het formaat van de insignia wel oke, een 5-serie is heel iets kleiner dus moet ook wel goed komen.

Zo zou ik hem ook willen. Schitterende configuratie.

Mis hier inderdaad wel het chrome/alu aan de buitenkant. Nu is het 1 donker geheel.

Eens. Al dat zwart erbij haalt de hele auto naar beneden.

(krijg er een beetje een USA car gevoel bij toen ik nog bij de Opel-GM dealer werkte)

Doet me ook denken aan veel campers die boomers kopen. Ook allemaal van dat vieze beige en grijs.

alles is heel duur. voordeel is wel dat de inruiler ook relatiefgunstig is.
Ja ik moet eigenlijk ff modelletje doorrekenen wat gunstiger is.

Alleen is in mijn geval leuk de doorrekening als dat op termijn beter uitkomt (nu 540i en 535i verkopen tegen nog goede prijs) , netto cash effect in welk jaar wat valt speelt wel mee omdat ik volgend jaar dus ga trouwen en ook nieuwe auto voor m’n vrouw..

Geld hebben we wel, maar ik blijf af van de potjes die voor noodgevallen zijn. Dit is er niet een. En om daar nou met financiering voor te overbruggen vind ik too much.

Al kijk ik er vanuit werkverband wel dus zo naar zo’n ’business case’ :p

Ik kijk er nu ook zo naar hoor.

De Insignia moet ik voor de ton inruilen wil het een beetje gunstig zijn. Volgend jaar in Juli is de Insignia ook aan groot onderhoud toe met bougies, remvloeistof en eigenlijk alles maar ook banden rondom eigenlijk, sowieso achter maar voor zijn ook nog de originele en dus aardig op leeftijd.

Uiteraard niet erg en is gewoon onderhoud, maar kort daarna gaat hij ook over een ton. Wat ik zo zie is dat ze dan wel wat harder afschrijven. De 1.6T 200PK is maar heel weinig geleverd in de Insignia en eigenlijk de sweet spot tussen verbruik en vermogen maar alleen in modeljaar 2019 geleverd en in modeljaar 2020 gesneuveld door de WLTP. Dus dat is het voordeel van mijn auto.

Maar financieel gezien is het gunstiger dus om hem ergens voor de grote beurt met banden in te ruilen en voor ik hem over een ton rij. Of ik laat alles uitvoeren en ik rij hem over een ton en rij nog een hele tijd door mocht ik niets tegen komen.

deze vind ik ook fraai , niet heel luxe voor een 5 serie maar wel de opties die ik graag wel, de motorisering die ik wil, interieur die ik mooi vind en met alu afwerking aan de buitenzijde.
Aluminium sierstrip vind ik helemaal niet mooi aan de binnenzijde icm de lichte bekleding en de prijs is ook relatief hoog en mediteran blauw vind ik ook een mooiere kleur. Als deze in de buurt stond was ik wel even wezen kijken maar dat is niet het geval. Komt vast begin volgend jaar wel iets vergelijkbaars voorbij

Mooi exemplaar inderdaad! Vind deze bekleding ook mooi. Deze heeft ook nog wat nice to haves zoals climat control achter en stuurverwarming.
Maar ik wil liever geen hybride (complexe techniek, gewicht) en deze heeft naast de al wat hoge prijs ook nog eens een hogere kilometerstand.

Terug
Bovenaan