Aso Parkeren

Maar even wat anders. Zoals die Toyota daar staat is mij ook wel eens overkomen :rolleyes: Alles was vol geparkeerd, nog maar een plekje over en ja dat was een rare plek veroorzaakt door andere foutparkeerders.

Kom je een paar uur later terug en ja hoor zie je dan je auto zogenaamd aso geparkeerd staan :p Ik voel me dan uitermate, jan met de korte naam en kon er tegelijk niks aan doen. :(

vectrafan zei:
Maar even wat anders. Zoals die Toyota daar staat is mij ook wel eens overkomen :rolleyes: Alles was vol geparkeerd, nog maar een plekje over en ja dat was een rare plek veroorzaakt door andere foutparkeerders.

Kom je een paar uur later terug en ja hoor zie je dan je auto zogenaamd aso geparkeerd staan :p Ik voel me dan uitermate, jan met de korte naam en kon er tegelijk niks aan doen. :(

Jij rijdt Opel, dan heb je kans dat mensen je geloven.

vectrafan zei:

In dit geval zijn de feiten toch 180 graden andersom. Deze meneer reed vlak voor mij de parkeerplaats op.

Twix zei:
vectrafan zei:

Als dat inderdaad het enige overgebleven plekje was, dan zet je je auto daar dus gewoon niet neer.
Dan ben je namelijk een asoparkeerder die de situatie in stand houdt.
Gewoon een andere parkeerplaats zoeken en wat verder lopen.

Asociaal parkeren of eentje in de categorie "niet opletten"
h4D7D03AA

stoterstangen90 zei:
Twix zei:
vectrafan zei:

Als dat inderdaad het enige overgebleven plekje was, dan zet je je auto daar dus gewoon niet neer.

Het zal mij benieuwen wie dat zal doen. "Oh er is nog 1 parkeerplek vrij maar dan sta ik niet helemaal netjes binnen de lijntjes! Dan maar een paar honderd meter verder rijden."
Dat soort momenten kan het mij vrij weinig boeien dat ik scheef sta net als de rest. Ja als de rest inmiddels weg is en de nieuwe mensen hebben hem wel netjes geparkeerd kan het zijn dat je je deur wat lastiger open krijgt. Maarja dat heb ik er wel voor over..

Ja, wat flauw he SST90. Doe je zo je best om serieus te zijn, wordt je gewoon uitgemaakt voor een trol!

stoterstangen90 zei:
Twix zei:
vectrafan zei:

Helemaal mee eens.

Ik zet m'n auto bij het werk dus niet op twee plekken als daar net een 2x1/2e plek is. Dan rijd ik wat verder en zet 'm echt in een vak. Soms komt het voor dat ik dan helemaal op het einde sta, netjes in een vak, en dat er dan nog een half vak vrij is tussen mijn auto en de een-na-laatste. Ik sta niet aso en krijg geen deuren tegen mijn auto. Als iets verder lopen voorkomt dat ik mijn auto moet laten uitdeuken, dan loop ik graag wat verder.

D.E.N.N.I.S. zei:
Asociaal parkeren of eentje in de categorie "niet opletten"
h4D7D03AA
dat is wel een erg fanatieke vorm van geen deuren tegen je aankrijgen
had ook wel hilarisch geweest als hij netjes tussen de lijnen van de H was gaan staan, als in, o hier zijn nog 2 vakken

Dit is ook handig.

Foto's waren niet meer van toepassing.

Doordat ie uitsteekt kan je een tegenligger moeilijk passeren en hij plet de plantjes in het plantsoen volledig.
En volgens mij is deze 'vrachtauto' te groot om in de wijk te mogen staan.

Mag maximaal 2,40 meter hoog zijn, hij lijkt hoger...

Net even gekeken, een Twingo heeft een hoogte van 1,47 meter.
En hij is hoger dan 2 Twingo's...

Carkiller zei:
Dit is ook handig.

Foto800-CDPWVMLX.jpg

Grotefoto-CQKTTCOK.jpg

Doordat ie uitsteekt kan je een tegenligger moeilijk passeren en hij plet de plantjes in het plantsoen volledig.
En volgens mij is deze 'vrachtauto' te groot om in de wijk te mogen staan.

Mag maximaal 2,40 meter hoog zijn, hij lijkt hoger...

Net even gekeken, een Twingo heeft een hoogte van 1,47 meter.
En hij is hoger dan 2 Twingo's...

Is dat dan een verbod die in de plaatselijke APV staat?

PauseBreak zei:
--BUMP-- zei:
Waar moet je hem anders neerzetten? Op straat? Overdwars op 4 vakken?

Op het industrieterrein waar je hem hebt gevonden.

Dat kan, maar misschien is het iemand die een set meubels kwam bezorgen en installeren, die keurig netjes zijn bus van de weg af zet als hij klaar is met lossen. Dan vind ik het prima als ie zo staat.

--BUMP-- zei:
PauseBreak zei:
--BUMP-- zei:

Op het industrieterrein waar je hem hebt gevonden.

Dat kan, maar misschien is het iemand die een set meubels kwam bezorgen en installeren, die keurig netjes zijn bus van de weg af zet als hij klaar is met lossen. Dan vind ik het prima als ie zo staat.

Dan zou het inderdaad netjes zijn, maar getuige het commentaar denk ik niet dat dat het geval was.

vectrafan zei:
Is dat dan een verbod die in de plaatselijke APV staat?

Ja.

De Delftse wetgeving zegt het volgende:

Voertuigen die:

langer zijn dan 6,00 meter, of
breder zijn dan 2,05 meter, of
hoger zijn dan 2,40 meter

Moeten op speciaal daarvoor aangestelde parkeerplaatsen parkeren.

--BUMP-- zei:

Zijn speciale parkeerplaatsen voor, aan het begin van de wijk.
10 minuten lopen.

En het is niet iemand die even spullen komt leveren, maar iemand die bij die zaak werkt en de vrachtauto mee naar huis neemt.

Carkiller zei:
Ja.

De Delftse wetgeving zegt het volgende:
Voertuigen die:
langer zijn dan 6,00 meter, of
breder zijn dan 2,05 meter, of
hoger zijn dan 2,40 meter

Moeten op speciaal daarvoor aangestelde parkeerplaatsen parkeren.

Zijn speciale parkeerplaatsen voor, aan het begin van de wijk.
10 minuten lopen.

En het is niet iemand die even spullen komt leveren, maar iemand die bij die zaak werkt en de vrachtauto mee naar huis neemt.

Ergerlijk dan, spreek hem aan en wijs op die regel of laat een vriendelijk briefje achter op zijn bus.

Hij kent de regels, maar vind dat hij niemand tot last is.

De gemeente mag het nu gaan behandelen, mijn buurvrouw heeft een brief gestuurd.

Tsjah, het is natuurlijk ook maar waar je je druk om maakt. Hoeveel last heb je er daadwerkelijk van? Het ziet er niet uit als een drukke doorgaande weg waar opstoppingen ontstaan vanwege de over de weg stekende neus van het busje. Openbaar groen blijft mooi gekortwiekt op deze manier, scheelt weer snoeikosten (=gemeenschapsgeld). Ik wist het wel hoor, gewoon laten gaan!

Hoe vaak gebeurt het?
Ik heb ook een buurman die incidenteel een enorme bestelbus meer naar huis neemt. Die past ook vrij rot in de vakken en steekt aan alle kanten uit.
Daar kunnen we over gaan lopen bitchen, maar voor die 3x per jaar dat het gebeurt vind ik dat te belachelijk voor woorden. Gaat het letterlijk om de regels of om de strekking er van?
Zoals in het voorbeeld hierboven, als iemand het iedere dag doet vind ik het iets anders en zou ik toch minder waarderen.

Als ik de foto zo bekijk is er anders meer dan plek genoeg om nog fatsoenlijk te kunnen passeren. Of ben je er zo een die perse recht voor de neus van die bus moet gaan passeren?

Ik ben het verder niet eens met Bump zijn argumentatie, die raakt kant noch wal naar mijn idee.
Zo kan je alles wel recht praten. Feit is dat het niet aan de busmeneer is om de groenvoorziening te onderhouden. Of eigenlijk is het gewoon vernieling als ie de boel plat of kapot rijdt.

Zal dan wel opgelost worden met een of meerdere boetes en dan is iedereen weer tevreden :rolleyes:

Hoe vaak gebeurt het?

Elke dag.

Van 17:15 tot 08:30 ongeveer.
En ik maak me er niet druk om hoor, dan had ik zelf wel een melding gedaan bij de gemeente.
Vond het wel een mooie voor dit topic, wat hiervoor in het leven geroepen is.
Maar aangezien hij 2 plaatsen inneemt en het soms onmogelijk maakt voor mensen om normaal in hun auto te stappen door er te dicht op te gaan staan zijn er meerdere klachten uit de buurt.
Waaronder dus de brief van mijn buurvrouw.

Als ik de foto zo bekijk is er anders meer dan plek genoeg om nog fatsoenlijk te kunnen passeren

Als je even op elkaar wacht gaat het natuurlijk makkelijk, tegelijk gaat niet.
En het kan best druk zijn in de straat, dan is er wel eens een kleine opstopping.

@vectrafan:

Ik hoop het niet, er zijn voldoende andere oplossingen.

Ach, beetje advocaat van de duivel spelen levert wel kwalitatief betere reacties op.

Volledig eens met Carkiller/Paulus/Pausebreak, zo'n lomp voertuig past gewoon niet op die parkeerplaatsen. Ik vind het vrij asociaal dat ie dag in, dag uit de buurt overlast bezorgt. Vaak doet een telefoontje van een BOA al wonderen.

Als ik de foto zo bekijk is er anders meer dan plek genoeg om nog fatsoenlijk te kunnen passeren

Dat is het probleem ook niet.
Mij lijkt het pas gevaarlijk worden als de twee Twingo's willen weg rijden.. Weinig zicht op passerend verkeer.. bij een botsing ben je altijd de sigaar;)
Gelukkig staan ze nog met de neus naar voren, dus hebben ze eerder zicht op de weg dan wanneer ze achteruit moeten uit-parkeren..

10 minuten lopen naar je werkplek is best gezond als je een groot deel van de dag zittend doorbrengt.
Misschien werkgever erop aanspreken, dat de avp wordt overtreden en dat het voor de gezondheid van zijn medewerker beter is als deze minimaal 2x10 minuten beweegt per dag ;)

Om nog even terug te komen op die vrachtwagen...

Hij moet van de gemeente ergens anders parkeren.

De buurvrouw heeft een brief gekregen dat de eigenaar is aangesproken dat hij niet in de wijk mag parkeren, en dat parkeerbeheer dit extra in de gaten gaat houden.
Hij heeft hier gehoor aan gegeven, de vrachtwagen is niet meer in de wijk geweest.

Geen boetes dus, gewoon netjes opgelost.

Hier in de wijk circuleert ook zo'n voertuig, in dit geval een verhoogde en verlengde Mercedes sprinter. Dat ding is (zo op het oog) ca. 6 meter lang en past dus net in een langsparkeervak. Althans: hij kan er in staan. In en uitrijden is dus weleens wat lastiger, ook voor degene die voor of achter die bus staat. Voordeel is dat hier in de straat eigenlijk alleen maar kleinere auto's staan, voornamelijk het B en C-segment, dus dat lost zich vanzelf wel op.

Ik zie het inderdaad ook niet echt als een probleem. Het is niet ideaal natuurlijk, als het laatste plekje zich net achter die bus bevindt vraagt dat wel eens wat extra stuurmanskunst. En het uitzicht naar buiten is natuurlijk niet heel gezellig wanneer je behalve je tuintje alleen maar een wit stuk blik ziet. Maar goed, als je geen auto's voor de deur wilt moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen. ;)

Carkiller zei:
Om nog even terug te komen op die vrachtwagen...

Hij moet van de gemeente ergens anders parkeren.

De buurvrouw heeft een brief gekregen dat de eigenaar is aangesproken dat hij niet in de wijk mag parkeren, en dat parkeerbeheer dit extra in de gaten gaat houden.
Hij heeft hier gehoor aan gegeven, de vrachtwagen is niet meer in de wijk geweest.

Geen boetes dus, gewoon netjes opgelost.

Helemaal super dus (y)

Vandaag even "aso" geparkeerd:

Op de parking van het werk zijn in iedere rij de eerste vakken 1,5x zo breed als een normaal vak (geen invaliden vak), de overige vakken zijn van gewone breedte.

Nu stond in dat eerste vak een busje helemaal tegen de stoeprand aan en in het tweede vak stond geen auto. De auto in het 3e vak stond heel ver naar de andere kant. Nu zou ik de auto dicht tegen de 3e auto (mijn auto is 2e) kunnen zetten zodat er nog net een klein autootje tussen mij en het busje in kan, maar dan sta ik niet binnen het vak (welke overigens niet heel goed zichtbaar zijn) maar over vak 2 en 3.

Nu heb ik me aan de regels gehouden en de auto netjes midden in vak 2 gezet waardoor er geen auto meer tussen mijn auto en het busje in kan, maar ik wel netjes in het vak sta en dus geen twee vakken in gebruik neem.

Beetje dubbel gevoel: Had ik me niet aan de regels gehouden dan zou er nog een auto kunnen parkeren maar als de auto's om mij heen weg gaan, ben ik de aso die weer twee plekken bezet houdt. Aan de andere kant, had ik dit niet gedaan kon er nog een auto parkeren.

Nu staat de auto wel veilig voor de openslaande deuren.

Overigens heb ik al aangekaart dat de parking verbeterd dient te worden (een parking is al aangepast: asfalt i.p.v. grind en witte lijnen i.p.v. enkel klinkers + witte blokjes op stoeprand die vak aangeven).

Waarschijnlijk zijn die bredere plekken ooit invalidenplekken geweest, zeker bij bedrijfsverzamelgebouwen/kantoortorens is dat goed denkbaar. Of is er rekening mee gehouden dat het in de toekomst invalidenplekken kunnen worden, al lijkt me dat wat minder waarschijnlijk.

Soortgelijke kwestie, peugeot heeft een parkeerschijf geplaatst maar riskeert toch een 90 euro asoparkeerboete.
halveblauwe.jpg

Artikel 25
1. Het is verboden in een parkeerschijf-zone te parkeren, behalve op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep.
Er is geen P-tegel, geen E4 t/m E6 , E8, E9, E12 of E13 bord, geen blauwe streep. In dat vak mag je dus niet parkeren. Het is defacto een laad/-losplek

Ik denk zomaar dat daar toch regelmatig met schijf geparkeerd wordt en dat begrijp ik wel eigenlijk, tenzij de situatie eea duidelijk maakt maar dat is niet op de foto te zien. Lijkt sowieso een zooitje te zijn daar, als ik het goed zie, zijn de vakken verderop ook weer voorzien van eigen borden? Dat zijn 5 verschillende situaties in 5 vakken, ook fijn...

Inmiddels is de streep er weer terug,
Dank voor uw attenderende melding.

Het betreffende parkeervak is in een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats geweest. Na opheffing van de gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats is abusievelijk geen blauwe streep aangebracht. Zodra het weer het toelaat, zal een blauwe streep worden aangebracht.

handhavers van de gemeente was het nog niet opgevallen en ze moesten het nog nazoeken of het wel mocht...

Joep83 zei:
Ik zou daar ook parkeren... lekker onduidelijk.
Wegbeheerders zelf hebben er ook problemen mee. Rijswijk bv: https://goo.gl/maps/27WZs
Dordrecht:

Zwarte RangeRover bestuurders kunenn weinig meer fout doen hoor: https://youtube.com/watch?v=cyBYX91Z_yY&fmt=22

Voor de experts!
Ik vroeg me eens af, hoe ik mijn auto's bij ons in de straat neerzet. Foutparkeren of niet?

Dit is de straat: Koekoeksbos, Bladel

Zo zet ik mijn auto's neer op de hoek:
1385122_473689899412457_342454694_n.jpg

Momenteel is dit een drukke straat met parkeren, allemaal gezinnen met 2, 3, of zelfs 4 auto's (in het weekend zelfs een uitschieter met 6 auto's). De parkeervakken voor de huizen aan de linkerkant staan dan allemaal vol, en aan de rechterkant staan de auto's tegen de heg aan geparkeerd.
Het vervelende is nu, ik werk vaak 's middags en 's avonds, dus als ik de auto meeneem heb ik de laatste keus qua parkeervak. Vervolgens staan de auto's vaak een week op dezelfde plek (hoewel de grijze auto meestal in de stalling staat).

Terug
Bovenaan