Aso Parkeren

Guest
Er parkeert hier iemand de laatste tijd zijn auto voor de deur die maar niet kan parkeren op een sociale manier.

Nog stereotyper het is een chinees en elke week heeft ie er wel een deuk bij.

Als iemand op een parkeerplek zonder belijning parkeert en 2 van de 3 plekken blokkeert kan die dan beboet worden want je word er niet goed van.

Het is een vak voor 3 auto's

Ja, je kan er voor beboet worden aangezien je verplicht bent om binnen de vakken te parkeren.

In Brussel heeft mijn dochter hier al 2x een bekeuring voor gekregen terwijl het niet eens haar schuld was. Ze kon niet anders doordat de andere auto's ook niet in de vakken stonden toen zij ging parkeren.

Is al aangesproken snapt het niet, er is geen belijning aangebracht in de vakken.

Geen belijning, dus het zijn officieel geen drie parkeervakken.

Imho is er weinig aan te doen. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet parkeren. Je kan een keer deze cursus uitprinten en onder de ruitenwisser doen.

Bekend probleem, hier in Amsterdam-Zuid aan de orde van de dag.

In mijn straat zijn schuine parkeervakken, sommige voor 3, 4 of 5 wagens. Steevast wordt er zo geparkeerd dat er 1 auto minder past. Heb hier meermaals met gemeente contact over gehad. Zij beweren dat omdat de strepen niet doorgetrokken zijn, maar 'gestippeld' dmv witte klinkers, er niet beboet kan worden voor dubbelparkeren.
Een foto van mijn auto dwars op 3 vakken, met als opmerking dat ik blij ben met het verlossende woord en voortaan op deze manier parkeer kon niet rekenen op een aardige respons :)

Ik parkeer doorgaans mijn auto binnen de stippellijnen, vaak houdt het in dat de rechter buurman door zijn achterklep of passagiersdeur naar binnen moet. Als deze auto de meest rechter in t vak is, en dan vaak nog 30 of 40cm over heeft tot de stoeprand aan de rechter kan, doe ik écht mijn best. Desnoods klap ik mijn spiegel in :D

Maar leren doen ze het nooit hoor, en als je het ziet gebeuren en een opmerking maakt krijg je een vette bek terug, nog nooit anders meegemaakt.

@Zollie, die grote bek krijg je, omdat er tegenwoordig alleen nog maar import Amsterdammers wonen in Zuid..
En daarmee bedoel ik niet onze medelanders.

Dat 'kak' volk wat tegenwoordig met Sterre en Bickel in Amsterdam Zuid woont, verschrikkelijk!
Ook die bakfietsen overal op de stoep, je kan vaak niet eens normaal lopen..
Maar owee als je niet stopt voor zo'n trüt op een bakfiets, die van links komt met haat koters.. ga toch lekker terug naar 't Gooi!!

In mijn omgeving (Bloemendaal, Heemstede) komen juist steeds meer Amsterdammers met jonge kinderen wonen :rolleyes:

@Leon, precies, gewoon ergens gaan wonen waar je je auto(-'s) op eigen terrein kwijt kan. Grootstedelijke problemen, pfff ;)

Rookworst zei:
Dat 'kak' volk wat tegenwoordig met Sterre en Bickel in Amsterdam Zuid woont, verschrikkelijk!
Ook die bakfietsen overal op de stoep, je kan vaak niet eens normaal lopen..
Maar owee als je niet stopt voor zo'n trüt op een bakfiets, die van links komt met haat koters.. ga toch lekker terug naar 't Gooi!!

Wat een frustratie zeg! Maar mijn God, wat begrijp ik je goed! In mijn wijk in Breda (het Amsterdam Zuid van het zuiden ;)) heb je ook overal van die moeders tegenwoordig. Bij voorkeur gehuld in witte broek en bruine laarzen. Brrr...

Vorige winter heb ik er eentje onderuit zien gaan op het ijs, inclusief halflangharig kroost. Geloof mij, een bakfiets onderuit zien gaan is iets dat je niet vaak zult zien in je leven (y)

R-W zei:
@Leon, precies, gewoon ergens gaan wonen waar je je auto(-'s) op eigen terrein kwijt kan. Grootstedelijke problemen, pfff ;)

En uuhh, parkeren op je eigen terrein kost niets?

DSCN5272.jpg

meeuw zei:
In mijn omgeving (Bloemendaal, Heemstede) komen juist steeds meer Amsterdammers met jonge kinderen wonen :rolleyes:
Ja duh! :) 'hullie' komen hier wonen.. met alle parkeer problemen als bijkomst,
dus nu willen wij ook een oprit!:cool:

@meeuw, als je niet per se 'op stand' hoeft te parkeren, valt dat alles mee ;) Daarnaast heb je die paar kuub geel zand met de huidige parkeertarieven zo terug verdiend ;)

@R-W: Dat zand moest juist worden afgegraven/afgevoerd. En rond mijn huis is het gelukkig nog gratis parkeren, hoewel in hartje Randstad.

Woon je in duin gebied?
Dan ben je in ieder geval -waarschijnlijk- minder kwijt voor je fundering..

Ps.
Mooi groene omgeving heur!(y)

@Rookworst: Het was vroeger inderdaad duin. Als je de toplaag van 10 cm. weghaalt krijg je wit zand. Dus geen funderingspalen onder het huis.

@meeuw, dan geldt het nog steeds ;)
Hier in de omgeving is de parkeerschijf weer helemaal terug van weggeweest, ook best.

meeuw zei:
R-W zei:
Dat heeft niemand ooit beweerd. Maar wat betaal je tegenwoordig voor een parkeervergunning? Bovendien ligt de grondprijs hier wat lager dan in de randstad. Dus een hectare meer of minder doet 't hem dan ook niet meer. ;)

@Leon: Idd, zie ik nu ook (niemand beweerd)
In de toptijd deed de (woonhuis)grond hier bijna € 1.000 per m2 (als je al bouwgrond kon vinden). Maar daar zal nu toch wel een kwart vanaf zijn.

Rookworst zei:
@Zollie, die grote bek krijg je, omdat er tegenwoordig alleen nog maar import Amsterdammers wonen in Zuid..
En daarmee bedoel ik niet onze medelanders.

Ja het volk wordt niet beschaafder van een bankrekening en een RangeRover... Ik moet zeggen dat mijn benadering ook soms minder beschaafd is hoor. Waar ik voorheen vaak iets zei van 'mevrouw, heeft u in de gaten dat u twee parkeerplekken inneemt?' kies ik nu soms voor 'in mijn tijd noemden we dit hondsasociaal, hoe heet het tegenwoordig?'
Nouja, mijn tijd, zo'n popi veertiger is ruim 10 jaar ouder dan ik :) maar ze staan vaak eventjes perplex, om vervolgens iets te zeggen als 'wat denk je wel niet' en 'dat ga ik voor jou doen zeker'.

Maar ik blijf me elke zondagavond kostelijk vermaken! De stoep tegenover mijn huis waar het huisvuil verzameld wordt, en daar parkeert men ook graag de audi. Ik kan me dan heerlijk vermaken terwijl ik de auto omsingel met vuilniszakjes, beetje onder de achterbumper proppen, goede stapel naast het portier :) nog nooit een bestuurder aangetroffen helaas... ;)

Hier zijn de parkeerplaatsen zo smal dat je niet eens je auto uitkomt. Zeker met een 2 deurs auto niet. Hier naast het huis zijn 7 plaatsen waar 6 auto's wijd geparkeerd staan. Geen probleem parkeerruimte genoeg.

Zollie zei:
Maar ik blijf me elke zondagavond kostelijk vermaken! De stoep tegenover mijn huis waar het huisvuil verzameld wordt, en daar parkeert men ook graag de audi. Ik kan me dan heerlijk vermaken terwijl ik de auto omsingel met vuilniszakjes, beetje onder de achterbumper proppen, goede stapel naast het portier smiling smiley nog nooit een bestuurder aangetroffen helaas...

Hoewel ik daar de lol zeker van in kan zien, draagt ook dat niet bij aan een sociale samenleving. In feite ben je dan net zo asociaal bezig.

Leven en laten leven.

als je tijd teveel hebt. moet je al die winkelkarretjes verzamelen, en die in een cirkeltje eromheen zetten. :LOL:
Waarom zou je zoiets doen?

Rob076 zei:
Zollie zei:
Maar ik blijf me elke zondagavond kostelijk vermaken! De stoep tegenover mijn huis waar het huisvuil verzameld wordt, en daar parkeert men ook graag de audi. Ik kan me dan heerlijk vermaken terwijl ik de auto omsingel met vuilniszakjes, beetje onder de achterbumper proppen, goede stapel naast het portier smiling smiley nog nooit een bestuurder aangetroffen helaas...

Hoewel ik daar de lol zeker van in kan zien, draagt ook dat niet bij aan een sociale samenleving. In feite ben je dan net zo asociaal bezig.

Leven en laten leven.

Vaak staan ze óp de huisvuiltegel. Ik doe dan slechts mijn burgerplicht en verzamel het huisvuil zo dicht mogelijk bij de plaats die daarvoor bestemd is.

Leven en laten leven ben ik het mee eens, maar een lolletje ten koste van de aso vind ik kunnen. En zoals een correcte grap is deze volledig omkeerbaar, alleen zal de aso ervan balen, mooi :)

Niet iedereen kan nu eenmaal fatsoenlijk parkeren, en dat zullen we moeten accepteren..
Hoe lastig het soms ook is.
Hieronder een printscreentje van hoe het er bij ons in de wijk aan toe gaat.
In het rood omcirkelde gebied staat doorgaans mijn auto (misschien een beetje ruim genomen maar is van iets verder weg geprintscreend) en daarachter kunnen dan nog 2 auto's. Dit is ook niet met belijning, en ook hier wordt er heus wel eens asociaal geparkeerd.
Ik heb wel eens gedacht dat ik hem ervoor kon zetten nog maar dat ik net een paar centimeters tekort kwam omdat anderen hem zodanig hadden geparkeerd dat ik hem niet voorbij de stoepband kon zetten zodat ik niet onze eigen oprit zou blokkeren (staat al een auto op).
Nou moet ik wel zeggen dat in onze wijk parkeerruimte te over is. Met een beetje goede wil kunnen er 7 auto's staan aan de linkerkant op de printscreen aan beide zijden van de eerste oprit die erop staat. Die staan er zo goed als nooit.
De enige auto's die er staan op dat stukje zijn de mijne, en van de overburen die openbaar moeten parkeren de 2e auto omdat aan hun kant eigenlijk maar plaats is voor 1 auto voor dat huis (bij die blauwe Megane parkeren zei), 2 parkeerplaatsen daarachter zijn voor hun buren waar de zwarte auto op de foto staat in principe.
Dat is een aantal jaren zo geweest, maar nu wonen die overburen afzonderlijk (gaan uit elkaar) en is er nooit meer dan 1 auto tegelijk bij het huis die voornamelijk aan hun kant blijft. Hun huis is verkocht, dus ik weet niet hoe het met de nieuwe bewoners van dat huis zal gaan, maar dat merken we dan wel weer.

ftdon.jpg

Zollie zei:
Rob076 zei:
Zollie zei:

Leven en laten leven.

Vaak staan ze óp de huisvuiltegel. Ik doe dan slechts mijn burgerplicht en verzamel het huisvuil zo dicht mogelijk bij de plaats die daarvoor bestemd is.

Leven en laten leven ben ik het mee eens, maar een lolletje ten koste van de aso vind ik kunnen. En zoals een correcte grap is deze volledig omkeerbaar, alleen zal de aso ervan balen, mooi :)

Aha, ik wist het bestaan van de huisvuiltegel niet. Dat verandert de zaak wel en maakt de Audi-bestuurder normaler asocialier. Hier in het zuiden des lands werken we met grote, plastic bakken met wieltjes waarin men afval kan deponeren. Eens in de week parkeer je die krengen ergens willekeurig op een stoep, en niet op een aangewezen plek. Lang leven het vrije Westen!

Een stok, een kleurenprinter, een lamineerapparaat, een stuk hardboard en wat lijm. En een camera om de reactie op youtube te zetten:

Parkeerbord.jpg

Toch doe ik dat zelf ook niet. Een hoogst zeldzame keer parkeer ik mijn winkelwagen weleens tussen zo'n dwarse OOOO (ik weet hoe je het muntje er uit moet halen zonder ander karretje) maar daar blijft het ook bij.

Rob076 zei:
Zollie zei:
Rob076 zei:
Zollie zei:

Leven en laten leven.

Aha, ik wist het bestaan van de huisvuiltegel niet. Dat verandert de zaak wel en maakt de Audi-bestuurder normaler asocialier. Hier in het zuiden des lands werken we met grote, plastic bakken met wieltjes waarin men afval kan deponeren. Eens in de week parkeer je die krengen ergens willekeurig op een stoep, en niet op een aangewezen plek. Lang leven het vrije Westen!

tegels_huisvuil.jpg

Ja het stadse leven he :D De vuilniswagen haalt de zakjes op die op een aangewezen plek worden verzameld. Maargoed, ook zonder huisvuiltegel vind ik parkeren op de stoep hoogst asociaal.

Ach ja zo hebben wij ook een familie in de straat. Op zich totaal geen last van die mensen, maar om een of andere reden parkeert hun bezoek heel erg vaak op de stoep. 30m verder is een parkeerplaats waar meestal wel plek is. En anders is er de andere kant op, ook op een steenworp afstand, ook een parkeerplaats. Ik snap dat soort dingen gewoon niet. Wil je nu werkelijk als aso overkomen dat je zo parkeert?

Laatst ook iemand die op bezoek kwam bij een van de buren en die zet zijn auto niet fatsoenlijk in een vak. Nu was er plek zat op dat moment, dus niemand had er direct last van, maar dan nog. Dus ik vraag nog of ie altijd zo parkeert en krijg een wat onverschillig antwoord en meneer loopt gewoon door. Dan ben ik in staat om hem klem te zetten.

Capri driver zei:
D. Elzinga zei:

ik zie het probleem niet, kunnen nog makkelijk 2 smartjes, of brommobieltjes bij.

Als er voordat deze persoon kwam al twee smarts stonden en hi/zij heeft 'm er tussen gezet: niet aso.

Stond er niks: aso. Nu kunnen alleen smarts en brommobielen er gebruik van maken. Stond de smart aan een van de uiteinden van het vak, dan konden er nog twee smarts achter of een echte auto.

Ik vind op een parkeerterein parkeren vervelend. Woon in een appartement en kan soms de auto niet in de buurt parkeren omdat sommige buurtbewoners de auto niet op de voor hun bedoelde plekken parkeren. Maar omdat het openbaar is, doen ze niks verkeerd. Onze auto's staan soms 3 straten verder...

Als we een huis hebben/kopen dan is het er een met lange oprit + garage.

Zet er ook even een carport neer dan. In het Nederlandse klimaat is dat ideaal: altijd droog instappen en je hoeft eigenlijk nooit te krabben (hooguit een keer de achterruit). Bovendien vangt zo'n ding keurig alle rotzooi op die je niet op je auto wilt (vuurwerk, een verdwaalde dakpan in een najaarsstorm, etc.)

meeuw zei:
R-W zei:

DSCN5272.jpg

Het land vlak maken is voor mietjes. Leon in z'n Seat woont in Twente, daar hoeft een parkeerplek niet waterpas of egaal te zijn. Als het een lege, begaanbare ruimte is waar geen woning/schuurtje/boom staat, dan kan daar geparkeerd worden. Of een autowrak gerepareerd worden :p

Waar ik ook slecht tegen kan: bij de lokale supermarkt is een parkeergarage met smalle, kleine parkeerplekken. De laatste keer (ik neem dan speciaal de Pollo, die is lekker klein en wendbaar) zet ik de spaanse kip vrij nauwkeurig midden in het smalle vakje (dat doe ik namelijk altijd...).

Ik ga boodschappen doen en ik kom terug....
Lomp groot barrel er op 10 cm naast. :eek:

Helaas, mijn sixpack is dermate goed beschermd en de deur van de Pollo is zo dik, dat lukte niet met die 10 cm. Op dat moment moet ik echt moeite doen om niet alle vier de banden tegelijk lek te steken :(
Niet alleen moet ik dan rechts instappen, maar ik moet eerst goed kijken of ik schade aan mijn auto heb. Als ik schade heb, moet ik een foto maken hoe ik de auto's heb aangetroffen (het andere kenteken er goed op, overzichtsfoto met ruimte rechts), waarna ik de auto uit het vak mag zien te krijgen. En als hij eenmaal uit het vak is moet ik goede duidelijke foto's van de verse schade maken, bij voorkeur met het blik van de droplul op de achtergrond......

En, het is niet dat die meneer er anders niet tussen kon. Het is ook niet dat de droplul niet kan parkeren.... Nee, er stond een betonnen paal links van dat barrel en meneer had een keertje heen en weer moeten steken om de auto er netjes in te zetten. Of een God-verhoede-het wandeling van 10 seconde moeten ondernemen van een van de ruimere parkeerplekken naar de ingang van de supermarkt.

Als je niet kan parkeren, neem een cursus:

en als je te lui bent, bestel online:

Pannekoek.

@Pausebreak: De heuvel die er lag (zie hoogte palen) kon ik echt niet oprijden o_O

meeuw zei:
@Pausebreak: De heuvel die er lag (zie hoogte palen) kon ik echt niet oprijden o_O

Had je maar een Quattro moeten nemen, hoef je ook niet meer achteruit je oprijlaan op als het glad is ;)

Als er echt sneeuw ligt moet ik juist vooruit het pas op, slipt minder snel door dan achteruit (hoewel, bij een multitronic zou het niet zo veel moeten schelen aangezien de overbrenging ook achteruit wordt aangepast).

PauseBreak zei:
meeuw zei:
R-W zei:
Het land vlak maken is voor mietjes. Leon in z'n Seat woont in Twente, daar hoeft een parkeerplek niet waterpas of egaal te zijn. Als het een lege, begaanbare ruimte is waar geen woning/schuurtje/boom staat, dan kan daar geparkeerd worden. Of een autowrak gerepareerd worden :p
Precies. Dat gemiep ook altijd. Da's nou exact de reden waarom dit land naar de galemiezen gaat. Dat doemdenken ook altijd. Een randstedeling ziet een onbewoonde grasvlakte, wij tukkers zien een potentiële crossbaan of een mooie locatie voor het volgende zomerfeest. :cool:

Terug
Bovenaan